کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه حضرت ام البنین سلام الله علیها-4

 ********************

امیر عباسی

 زمزمه

 

خادمه هستم به بیتِ اهل‌بیت مصطفی

مــادر عبّــاسم و دلــدادۀ خــونِ خدا

حسین من

****

من حسینی هستم و یار امیرالمؤمنین

فاطمه نام من است و کنیه‌ام امّ البنین

حسین من

****

ای حسین جان ای گل گلزار زهرای بتول

از برای نوکری عبّاس من را کن قبول

حسین من

****

کن قبولش تا شود در راه عشق تو شهید

تا که من فردا شوم در پیش زهرا رو سپید

حسین من

****

ای عزیــز فاطمــه ای سر جدای کربلا

آرزو دارم شــود عبّـاس در راهـت فدا

حسین من

 

دریافت سبک

***************************
امیر عباسی  

اولادی وَ مَن تحتَ الخَضرا یا الله

کُلُّهُم فداءٌ لِاَبی عبدالله

خورده تیغ و نیزه پیکر عباس

فدای سر حسین سر عباس

واویلا واویلا آه و واویلا

***

تو مادر ابالفضل مه جبینی

بانوی فضل و ادب امّ البنینی

گفته ای من کنیزه ی زهرایم

خدمتگزار خانه ی مولایم

واویلا واویلا آه و واویلا

***

یا حسین بن علی جان فدای تو

هستی ام  به قربان خاک پای تو

 قاتل فتنه ها شمشیر تیزت

عباسم غلام و منم کنیزت

واویلا واویلا آه و واویلا

 

دریافت سبک

**********************
امیر عباسی

 آید ز تو ای بانو شمیم عطر یاسی

جانم به قربانت که تو مادر عباسی

یار قرآن و دین     هستی ام البنین

جان فدایت

***

خوبان همه وادی قرب تو را می پویند

گفتی که بر تو زنها ام البنین نگویند

چون ز غربت دگر     تو نداری پسر

جان فدایت

 دریافت سبک

***********

زمزمه

زبانحال بشیر

ای یار حبل متین، امّ بنین، غمی به جان دارم

آوردم بر تو خبر، خون جگر، به دیدگان دارم

گویم این را زار و حزین، تسلیت ای امّ بنین

با دو چشم غرق به خون، شد ابالفضل نقش زمین

به علقمه یاست، ز کینه پرپر شد

دو دست عباست، جدا ز پیکر شد

گفتا با شور و نوا، ادرک اخا یا حسین

شرمنده ام به خدا، ادرک اخا یا حسین

ببین که مشکم پاره شده، برادرت بیچاره شده

ز غصه بیتاب است

شراره دارد جان و دلم، ز روی شش ماهه خجلم

که تشنه ی آب است

 ******

پاسخ حضرت ام البنین (س)

من هستم مادر او، یاور او، به مکتب ایمان

اولاد من همه ی ، هستیشان، فدایی قرآن

شاکرم که گل پسرم، آن به عالم نور دو عین

در مقام نوکری اش، شد بلا گردان حسین

حسین بُوَد کعبه، همه به سوی او

صد همچو عباسم، غلام کوی او

تشنه لب غرقه به خون، نور دلم شد شهید

نزد زهرا شده ام، تا به ابد رو سپید

چرا برایش گریه کنم، به روضه هایش گریه کنم

که شد فدای دوست

ز ضرب تیغ و تیر و سُنین، به راه سرخ عشق حسین

فدا شدن نیکوست

 

دریافت سبک

*************************

زمینه
دریافت سبک 

به آیهٔ فضل و ادب،ترجمهٔ نور و یقین
به چشم اهل معرفت،شرافت تو بی قرین
مادر عباسِ علی،یا حضرتِ امّ البنین
خونجگر غریب کربلا،گریه کنِ شهید علقمه
بر همه گفته ای به هر کجا،منم کنیز آل فاطمه
فدای قبر خاکی ات شود،هستیِ ما سینه زنان همه
سیّدتی امّ البنین...

همیشه بین روضه ها به شور و احساس تو ایم
سرشار از حلاوتِ عطر گل یاس تو ایم
اگر خدا کند قبول سائل عباس تو ایم
شکرِ خدا که در دلم بُوَد مَودّت عظیم اهل بیت
اُمید که به ما نظر کنند،به دیدهٔ کریم اهل بیت
مثل ابالفضل شما شویم،فداییِ حریم اهل بیت
سیدتی امّ البنین...
 
*******************

زمینه،واحد،شور

ای مظهرِ حقّ الیقین،یاسمن بهشت دین
بانوی عزّت و ادب،یارِ امیرُالمؤمنین
یا فاطمه ام البنین...

با حبّ آل فاطمه،حسین حسین وِردِ تو بود
در یاریِ دین خدا،عباسْ شاگرد تو بود
یا فاطمه ام البنین...

بانو نگشته ای جدا،یک لحظه از دین خدا
در مدح تو این بس که زد،زینب تو را مادر صدا
یا فاطمه ام البنین...

ای که به شور و شوق دوست،شعر شرافت خوانده ای
برای یاریِ حسین،عباس پَروَرانده ای
یا فاطمه ام البنین...

ز غربت کرببلا،گرچه به قلبت غم رسید
عباس شد شهید و تو،در پیش زهرا رو سپید
یا فاطمه ام البنین...

چه ضربه ها از دشمنان،بر شاخه های یاس خورد
آه از دمی که تیر کین،بر دیده ی عباس خورد
یا فاطمه ام البنین...

هم آسمان و هم زمین،بر روضه هایش گریه کرد
بجای تو در علقمه،زهرا برایش گریه کرد
یا فاطمه ام البنین...

کنار نهرِ علقمه،از دار دنیا دیده بست
عباس تو با رفتنش،پشت حسین را شکست
یا فاطمه ام البنین...

ای همسر شیر خدا،برای ما بِنما دعا
تا که شبیه شهدا،شَویم اهلِ کربلا
یا فاطمه ام البنین...

به صدق و اخلاص و وفا،ریشه کنِ ستم شویم
شبیه بچه های تو،مدافع حرم شویم
یا فاطمه ام البنین...

عباس تو داده به ما،درس شهامت و شرف
مجاهدت در راهِ حق،وَ اعتقاد و هم هدف
یا فاطمه ام البنین...

با پیروی از مکتبش،لبریز از عنایتیم
مثل شهیدان همگی،فداییِ ولایتیم
یا فاطمه ام البنین...
*******************

یاور قرآن و دین، سَیّده امُ البنین

اشک عاشورایی تو زمزم است

هر چه من خوانم مدیحت را کم است

مادر فضل و کرامات و ادب

وّسعت وصفت به قدر عالم است

بانوی بیت الامین سَیده امُ البنین

 

ای به قلب تو امید کربلا

نزد زهرا رو سپید کربلا

نوکری دادی تو یاد بچه هات

که شدند آخر شهید کربلا

ای دلت زار و حزین سَیده ام البنین

یاور قرآن و دین، سَیّده امُ البنین

 

روز ما شد از گنه چون شب سیاه

کن به ما حق ابوفاضل نگاه

بهر ایثار و شهادت از کرم

حاجت ما سینه زنها را بخواه

از امیرُ المومنین سَیّده امُ البنین

یاور قرآن و دین، سیّده امُ البنین

*******************

واحد

خوشا مادری که نماید/فدای حسین هستی اش را

دهد از سر عشق و ایثار/برای حسین هستی اش را

من ِ سائلی که ز خیل ِ/محبین حقّ الیقینم

به اذن علمدار بی دست/ثناخوان ام البنینم

نمودی همیشه/حمایت ز مکتب

تو آرام ِ جان ِ/حسینی و زینب

فاطمه ام البنین...

 

شرف در طواف حریمت/ادب کودک مکتب تو

بُوَد لحظه لحظه به هر جا/حسین یا حسین بر لب تو

به یاد دل غصه دارت/روان گشته اشک از دو عینم

نوایت همین بود همیشه/ابالفضل فدای حسینم

نبودی ببینی/که آخر چه ها شد

ابالفضل فذای/شه کربلا شد

فاطمه ام البنین...

 

نبودی ببینی به که عباس/دو دستش ز پیکر جدا شد

پس از او عدو بی حیا شد/دگر من نگویم چه ها شد

چو نقش زمین شد ابالفضل/عزاخانه شد باغ و گلشن

زده دشمن بی مروّت/به فرقش عمودی ز آهن

روان آب و خون است/ز مشک و ز دیده

حسین می رود راه/خمیده خمیده

یا حسین یابن الزهرا...

*******************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی