کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه حضرت ام البنین سلام الله علیها-2

 ********************

تسلیت بر آل خیرالمرسلین

رفتـه از دار جهان ام‌البنین

باز، داغ فاطمه     تازه شد بهر همه

***

حضرت عبـاس، ماه علقمه

دسته‌گـل آرد برای فاطمه

باز، داغ فاطمه     تازه شد بهر همه

***

مـادر پـاک شهـیدان حسین

در جنان گردیده مهمان حسین

باز، داغ فاطمه        تازه شد بهر همه

***

ای مدینه آن بهشت یاس کو؟

وامصیبت مـادر عبــاس کو؟

باز، داغ فاطمه        تازه شد بهر همه

***

روز یاران زین غم عظما شب است

این همـان تکرار داغ زینب است

***

باز، داغ فاطمه        تازه شد بهر همه

او بـه یـاد حضـرت عبـاس بود

اشک چشمش وقف خیرالناس بود

باز، داغ فاطمه        تازه شد بهر همه

***

عون و جعفر! دیده از خون تر کنید

امشب استقبــال از مـادر کنید

باز، داغ فاطمه          تازه شد بهر همه

سازگار

************************

مدینـه می‌گریـد بـر ام‌البنین

سرت سلامت باد زین‌العابدین

واویلا  واویلا           وامصیبتا

***

مدینه پر شد از اشک و زمزمه

گردیده تکرار داغ فاطمه

واویلا  واویلا           وامصیبتا

****

اگر چه در دل بود داغ پسرش

از داغ ثارالله خون شد جگرش

واویلا  واویلا           وامصیبتا

***

پیوسته جـاری بـوَد اشکش از دو عین

تا دم آخر داشت ذکر «یا حسین»

واویلا  واویلا           وامصیبتا

***

بــه احتــرام آن امّ‌الـــزینبین

آید به استقبال، عباس و حسین

واویلا  واویلا           وامصیبتا

***

با آن همـه قــدر و افتخــار او

شمع و چراغی نیست بر مزار او

واویلا  واویلا           وامصیبتا

سازگار

*********************

مومنی نژاد

نوحه

ای بانوی خانه ی شیر خدا

ای مادر ساقی ی کرببلا

مدینه خونجگر، در غمت نوحه گر

تو مادر تقوی و دینی

ام الادب، ام البنینی

واویلا واویلا واویلا

******

کنج بقیع شد بیت الاحزان تو

چشم ملک گردیده گریان تو

خون شده دو عینت، در غم حسینت

تو مادر تقوی و دینی

ام الادب، ام البنینی

واویلا واویلا واویلا

******

داری به دل داغ دو شق القمر

از ماتم عباس و فرق حیدر

تازه شد داغ تو، خزان شد باغ تو

تو مادر تقوی و دینی

ام الادب، ام البنینی

واویلا واویلا واویلا

 

دریافت سبک

************************
هاشم محمدی آرا

شور

از دعای مادر تو، شده این دل پرِ احساس

همه مادرای عالم، فدای مادر عباس

اگه سید نشدم من، ولی افتخارم اینه

به همه میگن بدونن، مادرم ام البنینه

شبیه حضرت زهرا، پس چرا حرم نداری

من بمیرم سایبونی، حتی رو سرم نداری

حرم ام البنین و، آخرش یه روز می‌سازیم

به گدایی تو بی بی، توی عالمین مینازیم

ام البنین بی بی جان

***

یه دلم صحن حسینیه، یه دلم صحن اباالفضل  

از ازل خدانوشته، من و مجنون اباالفضل

بخدا یادم نمیره، شب جمعه کربلا رو

 روضه های دست ساقی، گریه های بچه هارو

یاسیدی یاعباس

***

یعنی میشه مرغ روحم، کربلاتون بشه زائر

دم می‌گیرم توی صحنت، یاد سید جواد ذاکر

یاحسین غریب مادر، تویی ارباب دل من

یگوشه چشم توبسه، واسه حل مشکل من

آخرش میاد یه روزی، رو سرم قدم می‌ذاری

می‌بری تا کربلا و، نمی‌ذاریم تو خماری

حسین غریب مادر

 

دریافت سبک

***************************
هاشم محمدی آرا

زمینه

ای مادر اباالفضل، بی‌بی بی قرینه

هستی من فدای، حضرت ام البنیه

ام الادب هستی و آرامش دریایی

ای تکیه گاه حیدر، تو مادر سقایی

نذر اباعبدالله، دادی پسرهایت را

دستان عباس خود، گلهای زیبایت را

میخونم با شور و احساس

نوکرتم بی بی به حضرت عباس

***

از دست تو می‌گیرم، امضای کربلا رو

ممنونتم که داری، بی‌بی هوای ما رو

مادر گرفتارِ لطف و عطایم من

دلتنگ دیدار کرب و بلایم من

از عشق عباست دیوانه و مستم

تا آخر عمرم پای شما هستم

ام الادب ام العباس

نوکرتم بی‌بی به حضرت عباس

***

از غربت تومادر، دارم غمی به سینه

سینه زنان ایشالله، یکشب میایم مدینه

مابر گدایی تو بی بی قسم مینازیم

صحن وسراتومثل صحن نجف میسازیم

گل بوته های یاس وروقبرت ومیذاریم

بهرزیارت بی بی آماده ی دیداریم

ای صاحب عشق و احساس

نوکرتم بی‌بی به حضرت عباس

 

دریافت سبک

*********************

حبیب باقرزاده

زمینه

بی صبرانه غرق احساسی

مادر خوبی برا عباسی

مادر آقام اباالفضل مادری کن برام

امشب از تو من برات کربلامو میخوام

تاکه باز برم تابه علقمه

بخونم برا گل فاطمه

(ام بی بنین)4

***

ان البین صاحب فضله

یه پسر داره که اباالفضله

ام غیرت ام عباس همسر حیدره

آبرو دار زمین و شافع محشره

سینه می زنم برای شما

تا که باز برم سوی کربلا

(ام بی بنین)4

***

داغی داریم درون سینه

کاش بودیم امشب همه مدینه

تو بقیع تاریک و سرده همه جا سوت وکور

نداره شمع و چراغی حتی یک زره نور

ایشالا یه روز می سازیم حرم

برا مادر صاحب علم

(ام بی بنین)4

 

دریافت سبک

********************
مظاهر کثیری نژاد

زمینه

پر از صبر و یقین بودم عصای دست دین بودم

گذشته دیگه روزایی که من ام البنین بودم

ستون خیمه مو از جا در آوردن

به جای بچه هام چند تا سر آوردن

سرم بالاست

به کام بچه هام مرگ و عسل کردم

وفا رو تا ابد ضرب المثل کردم

من اسماعیل هامو روی نی دیدم

که هاجر وعده داد و من عمل کردم

زمین کربلا خونه  عزاست یا عید قربونه

ادا شد نذرهای عید قربانم

تپش های دلم می گه حسین جانم

(حسین جانم)3

****

فرستادم سوی میدون چهار عاشق تر از مجنون

به ارباب اقتدا کردن، نماز عشق، وضو با خون

نه دیگه پر نمیشه جای خالیشون

حالا من موندم و قبر خیالیشون

پر از دردم

بقیع و قتلگاه کربلا کردم

عزادارای ارباب و صدا کردم

ز داغ بچه هام روضه نمی خونم

مدینه یک حسینیه به پا کردم

اسیر روضه ی آبم

حجل از روی اربابم

فقط نه غصه از داغ جوون خوردم

هم از علقمه هم از آسمون خوردم

(حسین جانم)3

***

فقط شکر خدا کردم که دینم رو ادا کردم

سر شیرانمو هدیه به شاه سر جدا کردم

حسینم زنده بود تا بود عباسم

که من عباس و خیلی خوب می شناسم

گل یاسم

به دستش مشک بود اما کمین افتاد

به تیر حرمله از صدر زین افتاد

منم افتادم اون وقتی که فهمیدم

حسینم با اباالفضلم زمین افتاد

بریده، بی صدا می گفت

اخا ادرک اخا می گفت

نبودم علقمه بالا سرش اما

من و شرمنده کرده حضرت زهرا

(حسین جانم)3

دریافت سبک


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی