کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

زمزمه های مناجات با امام زمان عجل الله فرجه

************

خوش آن صبح وصالی که هجران به سر آید
خوش آن جمعه که بر ما ز مهدی خبر آید
بگویید و بگردید به دریا و به صحرا
کجایی گل زهرا، کجایی گل زهرا
خوش آن لحظة شیرین که روی تو ببینیم
سر راه تو همچون گدایان بنشینیم
ببوسیم رهت را، ببینیم رخت را
کجایی  گل زهرا ، کجایی گل زهرا

خوش آن لحظه که آریم به سوی تو نیازی
همه پشت سر تو بخوانیم نمازی
برد نغمة حمدت به هر آیه دل از ما
کجایی گل زهرا، کجایی گل زهرا
به پای گل نرگس بریزید گل یاس
بخوانید حضورش همه روضة عباس
بگویید بگویید ز بی دستی سقا
کجایی گل زهرا، کجایی گل زهرا
خوش آن لحظة شیرین که در کعبه درآیی
چو پیغمبر اکرم کنار حجر آیی
شود دیدة حجاج همه محو تماشا
کجایی گل زهرا، کجایی گل زهرا
همه منتظر هستیم که آیی به مدینه
کنی یاد، کنی یاد، ز مسمار و ز سینه
ز سوز تو مدینه شود محشر کبری
کجایی گل زهرا، کجایی گل زهرا
خوش آن لحظه که آیی سر قبر پیمبر
سر قبر پیمبر شوی زائر مادر
شود تربت زهرا به دیدار تو پیدا
کجایی گل زهرا، کجایی گل زهرا

دریافت سبک

غلامرضا سازگار

************************

مناجات با امام زمان (عج)

ای دلبر و دلدار من 

 ای شمع شام تار من

می میرم از جدایی - می میرم از جدایی

سرگشته ام من کو به کو

ای آرزوی آرزو

یابن الحسن کجایی - یابن الحسن کجایی

توباغ گل هستی و من خار توام

 ای عمر من عمری گرفتار توام

ای یوسف زهرا سر بازار تو 

باقیمت جانم خریدار توام

(یابن الحسن یابن الحسن یابن الحسن)

ماه منیرم روی تو

باغ بهشتم کوی تو

ای ماه عالم آرا - ای ماه عالم آرا

ای جان من جانان من

کی می شود یابن الحسن

ترا کنم تماشا - تراکنم تماشا

ای من فدای روی چون ماهت بیا

 هفت آسمان شد تیره از آهت بیا

تو از کدامین کوچه می آیی بگو 

 تا من بیایم بر سر راهت بیا

(یابن الحسن یابن الحسن یابن الحسن)

روی تو باشد قمرم

خال تو باشد حجرم

ای کعبه وصالم - ای کعبه وصالم

ای آفتاب من بیا

یک شب به خواب من بیا

تامن به خود ببالم - تا من به خود ببالم

سوزو نوا و زمزمه گوید بیا 

سقا کنار علقمه گوید بیا

هستی کجا ای یادگار فاطمه

در بین کوچه فاطمه گوید بیا

 دریافت سبک

سیدمحسن حسینی

************************

مناجات با امام زمان (عج)

 

من خار توام ای گل نرجس

 بیمار توام ای گل نرجس

شب تا به سحر ای سحر من

بیدار توام ای گل نرجس

مثل گیسوی تو من به پیچ وتابم

ای کاش بیایی یک شب تو به خوابم

تنهایم و جز توکس ندارم - جز دیدن تو حوس ندارم

از بس که به دنبال تو گشتم - در سینه دگر نفس ندارم

***

ای یوسف زهرا به کجایی

ای ماه دل آرا به کجایی

در راه تو من دیده به راهم

ای گمشده ما به کجایی

هرشاخه گل یاس می زند صدایت

در علقمه عباس می زند صدایت

هر خوشه بود دیده به راهت - بی توشه بود دیده به راهت

ای من به فدای گوشه چشمت - شش گوشه بود دیده به راهت

***

ای ماه خجل ز روی ماهت

هستم به خدا دیده به راهت

کی می شود ای یوسف زهرا

یک لجظه ترا کنم نگاهت

ویرانه بگوید مهدی به کجایی

دردانه بگوید مهدی به کجایی

اشک و غم و ناله زد صدایت - خون دل و لاله زد صدایت

در کنج خرابه یابن الزهرا - زهرای سه ساله زد صدایت

 دریافت سبک 

سید محسن حسینی

************************

مناجات با امام زمان (عج)

 

تا به کی از من تو جدایی گل نرگس

من نمیدانم به کجــایی گل نرگس

ای تمــام بود و هستم       دل به گیسوی تو بستم

عمر من عمری بود من        بر ســر راهت نشستم

******

به خم موی تو اسیــرم گل نرگس

وای اگر من بی تو بمیرم گل نرگس

از دو دیده خون فشاندم        دیده بـــر راه تو ماندم

از نفس افتــادم از بس     جمعهها من ندبه خواندم

******

روی تو باشد قمر من گل نرگس

خال تو باشد حجر من گل نرگس

میزنم ای بی قــرینه      سنگ عشقت را به سینه

دیده بر راهت نشسته            کوچـه تـنــــگ مدینه

******

زائر بین الحــرمـیـنی گل نرگس

به طواف قبر حسینی گل نرگس

در میان اشک و آهی         هر طرف محو نگاهی

به گمانم یابن الزهرا            در میان قتلگـــاهی

******

لاله و صحــرا زد صدایت گل نرگس

مــادرت زهرا زد صدایت گل نرگس

زمزمه گوید کجایی           علقمه گوید کجایی

در میان دود و آتش            فاطمه گوید کجایی

دریافت سبک

سیدمحسن حسینی

************************

مناجات با امام زمان (عج)

زمزمه

ای که تو هستی دلخوشیم      ای که به هر سو می کِشیم

نرگس نرجس به کجایی به کجایی

شب همه شب بیدار توام      تو گلی و من خار توام

تا به کی از من تو جدایی تو جدایی

ای روی تو ماهم      من دیده به راهم

بر سر راه تو نشستم که بیایی

ای یوسف زهرا      ای گمشده ی ما

جلوه نما تا که نمردم زجدایی

******

ای که بود رویت محترم           خال لبت باشد حَجَرَم

تا به ابد من به تو نازم به تو نازم

اشک تو  دُر ناب من است    ابروی تو محراب من است

روی تو قبله بود و من به نمازم

من مستم ز جامت     من هستم غلامت

روز ازل در دل من حک شده نامت

در شور و نوایم          این باشد دعایم

ای همه هستی که تو باشی به سلامت

******

ای که مسیحایی نفسی    من که ندارم جز تو کسی

من به تو مشغول و تو مشغول که هستی

ای که به اشک و زمزمه ای       قتلگهی یا علقمه ای

یا که تو در گوشه ی شش گوشه نشستی

من ز پا نشستم      من دل به تو بستم

یوسف زهرا سر بازار تو هستم

ای لاله ی خوشبو     ای سلسله گیسو

من به خدا عاشق دیدار تو هستم

******

اسیر تنهایی شده ام       بی تو تماشایی شده ام

غرق بلایم من و هستی تو سفینه

ای که امید ما همه ای      ای که عزیز فاطمه ای

دیده به راه تو بود شهر مدینه

ای ماه یگانه       تو آگهی یا نه

مادرت افتاده به پشت در خانه

ای تو آرزویم      من با تو بگویم

شعله ی آتش زده از خانه زبانه

بیا عزیز زهرا      بیا عزیز زهرا

ای همه هستی به فدایت به فدایت

دریافت سبک

سید محسن حسینی

************************

مناجات با امام زمان (عج)

 

ای دلبرم من دل به گیسوی تو بستم

ای عمر من عمری سر راهت نشستم

محراب من ابـروی تو          یا بن الزهرا

ای قبــله من  روی تو        یا بن الزهرا

ای شـام قدرم موی تو       یا بن الزهرا

از دیده خون افشاندهام      یا بن الزهرا

چشم انتظارت مـاندهام     یا بن الزهرا

هر جمعه ندبه خواندهام     یا بن الزهرا

******

کی میشود از خاک پای تو بوسه گیرم

کی میشود دورت بـگـــردم و بمیرم

من دیده بر راه توام           یا بن الزهرا

من عبـد درگاه توام           یا بن الزهرا

محو رخ مـــاه توام             یا بن الزهرا

روی تو بـاشد قمرم           یا بن الزهرا

خال تو بـاشد حجرم          یا بن الزهرا

ناز تو با جان میخرم        یا بن الزهرا

******

مادر به زیر تازیانه زد صـدایت

بین در و دیوار خانه زد صدایت

زمزمه میگوید بیا                        یا بن الزهرا

علقمه میگوید بیا           یا بن الزهرا

فاطمه میگوید بیا            یا بن الزهرا

هر خوشــه میگوید بیا     یا بن الزهرا

بی تـوشـه میگوید بیا      یا بن الزهرا

شش گوشه میگوید بیا   یا بن الزهرا

******

ای آبروی روی زشت من کجــایی

ای چشم تو باغ بهشت من کجایی

هر نــاله میگوید بیا         یا بن الزهرا

هر لالـه  میگوید بیا         یا بن الزهرا

سه ساله میگوید بیا       یا بن الزهرا

پروانه  میگوید بیـا           یا بن الزهرا

ویرانه  میگوید بیـا           یا بن الزهرا

دردانه  میگوید بیـا          یا بن الزهرا

 دریافت سبک

سید محسن حسینی

************************

این همه ی آرزومه که، بشم فدات، بشم فدات!

یا که یه روزی بیاد که من، کنم نگات، کنم نگات

دیده ی من به راهت آقا     دل اسیر نگاهت آقا

من که نه! کل انس و جانند   همگی در پناهت آقا

یابن زهرا ای گل طاها

مرغ دلم پر زده آقا، تا جمکرون تا جمکرون

شب های جمعه بی لونم و ،بی آشیون بی آشیون

همچو لیلی مجنونت هستم     من گدای میخونت هستم

جان زهرا برا ظهورت      جمعه ها ندبه خونت هستم

یابن زهرا ای گل طاها

بیا به امداد مادرت، یابن الحسن یابن الحسن

برس به فریاد مادرت، یابن الحسن یابن الحسن

آدمایی که بت پرستند    دستای حیدرُ که بستند

ناله زد « یا فضّه خذینی»   پهلوی مادرُ شکستند

یابن زهرا ای گل طاها

«روح ا... گایینی»

************************

جمعه ها گذشت ، و نگار من نیامد

دل به جان رسید و دلدار من نیامد

مُردم از جدایی           یابن الحسن کجایی

کی شود که من با، دو چشم پرستاره

ماه عالم آرا، تو را کنم نظاره

بی تو ای بهارم، چو برگ خشک و زردم

با دل شکسته دنبال تو بگردم

این نهان ز چشمم،تو دادی، دو چشم خون فشان مرا

گه به کوه و گاهی، به صحرا، کردی تو سرگردان مرا

بی تو ای مسیحا، نمانده،به سینه ی من یک نفس

کن مرا نگاهی،که من را، یک گوشه ی چشم تو بس

ای دل آرا بیا، یوسف ما بیا، وای از این جدایی

به خدا فراقت ربوده صبر و تابم

آفتاب هستم، یک شب بیا به خوابم

گر چه دل غمینم، غم ِ تو کرده شادم

رفته ام زیاد و نمی روی ز یادم

مردم از جدایی

یابن الحسن کجایی

نور هر دو دیده، کشیده کارم به رسوایی بیا

ای تمام هستم ز هجرت هستم تماشایی بیا

باشد آرزویم که بینم خاک سر کوی تو را

من نمی فروشم، به عالم یک تار گیسوی تو را

ذکر شبهای من، ذکر لبهای من،وای از این جدایی

«سید محسن حسینی»

************************

شب غمم را سحر نیامد

ز آفتابم خبر نیامد

امید دل از سفر نیامد

به دیده ام اشک، به سینه ام آه

بقیه الله بقیه الله

فراق برده ز دل شکیبم

تویی حبیبم، تویی طبیبم

به تنگ آمد، دا غریبم

ز طول غیبت، ز عمر کوتاه

بقیه الله بقیه الله

به لب دعایم، به سینه آمین

منم ضعیف و غم تو سنگین

به دیده دارم سرشگ خونین

به سینه دارم شرار جانکاه

بقیه الله بقیه الله

به زخم دل ها دواست مهدی

به درد جان ها شفاست مهدی

کجاست مهدی کجاست مهدی

که گشته روزم غروب بی ماه

بقیه الله بقیه الله

شراره خیزد ز بیت داور

بیا که تنهاست هنوز حیدر

بیا که سوز سینه ی حیدر

کند دعایت به هر سحرگاه

بقیه الله بقیه الله

شب مدینه سحر ندارد

دگر مدینه قمر ندارد

مگر که زهرا پسر ندارد

ز حال مادر تو هستی آگاه

بقیه الله بقیه الله

به مادر بی قرینه بنگر

به زخم مسمار و سینه بگر

به کوچه های مدینه بنگر

که چشم زهراست هنوز در راه

بقیه الله بقیه الله

«حاج غلامرضا سازگار»

************************

بیا یا بـــن الحسن جانم فدایت        تمــــــام زندگی باشد برایت

بیا یا بـن الحسن دردم دوا کن       مرا با دیدنت حاجت روا کن

بیا یا بن الحسن دورت بگردم       بیا تــا دست خالی بر نگردم

اَبا صالح کجائی، امان از این جدائی (2)

بیـــــــــــا دردم دوا کن (2)           بیا حــــــــــــــــاجت روا کن

بیــــــــــــــــــا ای پور حیدر          ببـــــــینم روی تو یکبار دیگر

بیا دورت بگـــــــــــردم (2)          بیا تا دست خالی بر نگردم(2)

اَبا صالح کجائی، امان از این جدائی (2)

بیــــــــــــــا بگیر ز اعدا (2)         تقاص خـــــــــــــــــــون زهرا

که پیش چشــــــــــــــــم مولا          کتــــــــــــــــک خورده ز اعدا

بیا دورت بگــــــــــــــردم (2)        بیا تا دست خالی بر نگردم (2)

اَبا صالح کجائی، امان از این جدائی (2)

***********************************

ای گل باغ ولایت              الهی شوم فدایت

روز جمعه شد دوباره         می زنم آقا صدایت

تو کجائی نمیدونم              الهی دردت به جونم

روز وشب گردیه آقا           نام تو ورد زبونم

آقا جون بگو کجائی           منو کشته این جدائی

نجفی یا کاظمینی                 مدینه یا کربلائی

کربلا غمش زیاده                داغ روی دلت نهاده

جد مظلوم و غریبت              تشنه لب جونشو داده

جسم اکبر توتیا شد               فرقش از کینه دو تا شد

پیش هر دو چشم بابا            شبه پیغمبر فدا شد

دستای سردار لشکر            شد جدا هردو زپیکر

تیر بارونش نمودن              جون داده پیش برادر

نمی دونم چی بگم من            که چه ظلمی کرده دشمن

اینو میدونم آقا جون               عمو هاتو کشته بودن

جد تو غریب وتنها                 مونده بود میون اعدا

غریبی شو همه دیدن              همه ایستادن تماشا

واسه گل یه قطره آب خواست      آبو از بهر ثواب خواست

برا ی لبای خشک                     علی اصغرش جواب خواست

طفل ششماهۀ بی شیر               نه گنه داره نه تقصیر

شده روی دست بابا                  حلق خشکش هدف تیر

مثل بسمل دست وپازد             انگار آقارو صدا زد

بابا جون توقع آب                    نکن از مردم ناباب

جواب آب تو تیره                    اصغراز آب دیگه سیره

چی گذشته چی میدونم             چه میدونم چی بخونم

تو باید روضه بخونی                 بهتر از همه میدونی

روضۀ دست جدا رو                  روضۀ فرق دوتارو

روضۀ مشک وعلم رو                اونهمه ظلم وستم رو

روضۀ دشت جنون رو              روضۀ گودال خون رو

روضۀ سر بریده                       پیکر به خون طپیده

روضۀ عمۀ سادات                     بخون آقا با اشارات

************************

محـرم از راه میـاد و بارونـی می شـه نگاهـت
فـدای اشک نم نمت فدای شال سیاهت
صاحب عزای روضه ها آقا جون سرت سلامت
وارث داغ کربلا آقا جون سرت سلامت
می دونم چشم رئـوفت ، روز و شـب آروم نـداره
مگه چی دیده که هر دم ، داره خونگریه می باره

العجل عزیز زهزا     العجل بقیة الله
***
اومـدم از مادرتـون اذن نوکـری بگیرم
ایشالا روزیم بشه که پای روضه ها بمیرم
بیا که روضه بگیره رنگ و بوی کربلایی
روضه خون خونجگر کربلا بگو کجایی
غرق اشک و آهی آقا ، وقتی مرثیه می خونی
شاید الان توی گودال ، داری ناحیه می خونی

العجل عزیز زهزا     العجل بقیة الله

************************

چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یابن زهرا

چرا یک شب نمی آیی بخوابم یابن زهرا

توئی ماه منیرم ، به گیسویت اسیرم

از آن ترسم که آخر ، ز هجرانت بمیرم

حبیب منی - طبیب منی - بیا درمان دردم

کجا جویمت - چو گل بویمت - بیا دورت بگردم

دل من بر سر زلف تو دارد آشیانه

نمی دانم چرا از من نمیگری نشانه

بگو با من کجایی ، چرا از من جدایی

گمانم یابن زهرا ، نجف یا کربلایی

به رویت قسم - به مویت قسم - گرفتار تو هستم

که با نقد جان - من بی نشان - خریدار تو هستم

گل غم در دل ویرانه ی ما زد شکوفه

چگویم با تو من از کربلا و شام و کوفه

بسوزد هست زینب ، توئی پا بست زینب

بیا در کوفه وا کن ، طناب از دست زینب

بیا نازنین - بیا مهجبین - از او دفع خطر کن

بکن راه طی - تو بر کعب نی - بیا خود را سپر کن

************************

گرفته ام با ، این اشک روان ، احیای شب ِ، نیمه ی شعبان
آمدم در ِ، خانه خدا ، با دست خالی ، با ناله و آه
اَستَغفرالله اَستَغفرالله
***
بیچاره ام من ، آواره ام من ، غیر از این خانه ، جایی ندارم
از فرط عصیان ، زار و پریشان ، داده ام از کف ، صبر و قرارم
جرمم سنگین است ، سرم پاین است ، بگذر از من در ، نیمه ی این ماه
اَستَغفرالله اَستَغفرالله
***
نور قیامم ، روح قعودم ، حال رکوعم ، ذکر سجودم
شرمنده ام ای ، حیّ متعال ، هنگام ِ گناه ، یادت نبودم
ببین در حَبسَم ، اسیر نَفسَم ، در راه تقوی ، افتادم در چاه
اَستَغفرالله اَستَغفرالله
***
با لطف خاصت ، ای حیّ اعلا ، خاک مرا کن ، خاک شهدا
الهی العفو ، الهی العفو ، به حقّ خون ِ ، پاک شهدا
به حقّ آنکه ، با جسم پر خون ، کرده مناجات ، بین قتلگاه
اَستَغفرالله اَستَغفرالله
***
هنوزم ای دل ، سر ِ حسین ِ ، فاطمه باشد ، روی نیزه ها
دست ابالفضل ، بر روی زمین ، نیلی ز سیلی ، روی بچّه ها
هذا حسین ِ ، زینب بلند است ، با یک صدای ِ ، محزون و جانکاه
اَستَغفرالله اَستَغفرالله
دریافت سبک
*********************

نظرات  (۱)

۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۲:۲۱ محمد علیپور

خیلی عالی بود از گردآورنده ممنونم من که استفاده کردم بخصوص از سبکهایش

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی