کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها-۱۵

*******************

محسن طالبی پور

 

واویلا داره می سوزه هستم

زندگیم داره می ره از دستم

زهرا ببین که از غم رسیده جون من بر لب

زهرا اگر بری تو چی کار کنم من با زینب

نرو عزیزم بمون کنارم

نرو قرارم که بی قرارم

یا زهرا یار چاره ساز علی

******

تنهامون نذار تو اینجا زهرا

بعد تو صفا نداره دنیا

زهرا بیار برای دعا تو بالا دستاتو

زهرا نبند به رومون در بهشت چشماتو

ببین رو لبهام ام الیجیبه

اگر بری تو علی می میره

یا زهرا یار چاره ساز علی

 

دریافت سبک

 *******************

میثم مومنی نژاد

روز شهادت

 

ای شکسته تر از این دل من

بی تو ویران شود منزل من

دیده وا کن که اشکم ببینی

گرد من لشکر غم ببینی

الوداع ، الوداع ، فاطمه جان

******

بهر تو ای خدایت ستوده

خانه ام جای امنی نبوده

درب آتش گرفته گواه است

آشیانم تو را قتلگاه است

الوداع ، الوداع ، فاطمه جان

******

آتش افتاده در خرمن من

ای خدا شد خزان گلشن من

چه کنم ، رفتنی گشته زهرا

ای اجل ، با گلم  کن مدارا

الوداع ، الوداع ، فاطمه جان

*******************

میثم مومنی نژاد

واحد

 

ای شکسته دل ، ای خیبر شکن

بشکن بغضت را ، گریه کن بر من

یا اباالحسن

******

شفا گرفته ، دیگر این بیمار

ای پرستارم ، خدا نگهدار

یا اباالحسن

******

بابایم من را ، سوی خود خوانده

از عمر زهرا ، چیزی نمانده

یا اباالحسن

******

قسم به اشکم ، ای چشم خونبار

دیگر مکن یاد ، از در و دیوار

یا اباالحسن

******

تا نبینی چون ، لاله گردیدم

در خانه از تو ، رخ می پوشیدم

یا اباالحسن

******

گریه کن بهر ، طفل بی مادر

گریه ها کن بر ، تشنه ی بی سر

یا اباالحسن

 

دریافت سبک

*******************
حسین رضائیان

زمینه

 

بیقرارم ، فکر یارم

می رود از پیشم ، غم گسارم

بانوی خانه ام ترک سفر کن

یار یگانه ام اشکم نظر کن

روزگاری را با حیدر سپر کن

یار هجده ساله رنگت پریده

مجتبی در بین کوچه چه دیده

پرستو وقت پروازت رسیده

فاطمه فاطمه ام ابیها

******

درب و دیوار ، خون مسمار

باور نمی کنم ، باشم بیدار

خون پهلویت بر زمین چکیده

زینب با چشم خود این صحنه دیده

یار هجده ساله گشتی شهیده

بین دیوار و در زهرا نشستی

با رفتنت قلب حیدر شکستی

بی علی از دار این دنیا رستی

فاطمه فاطمه ام ابیها

 

دریافت سبک

*******************

محمد زنجانی

 

تنهاترین تنهای من ، ای قدرت دستای من

بی من نرو زهرای من ، خانوم خونم

پشت و پناه علی تویی ، برق نگاه علی تویی

تنها سپاه علی تویی ، ای مهربونم

من حیدرم یل فاتح بدر و خیبر

اما ببین کنارت نشستم چه مضطر

چیزی بگو عزیزم رنگ از رخت پریده

فاطمه جونم

حداقل بگو تو کوچه حسن چی دیده

فاطمه جونم

(زهرای من ، زهرای من)3 ، فاطمه جونم

******

همیشه غمخوار علی ، یار وفادار علی

بودی علمدار علی ، عزیز حیدر

چون لاله ای پر پر شدی ، فدایی حیدر شدی

خمیده و مضطر شدی ، عزیز حیدر

یار جوون حیدر چرا بی قراری؟

چرا برای موندن امیدی نداری؟

فدای اون نمازی که با قد خمیده

داری میخونی

اینقدر برای مرگت دعا نکن عزیزم

هنوز جوونی

(زهرای من ، زهرای من)3  ، فاطمه جونم

******

نرو امید آخرم ، نرو تموم باورم

ببین چی اومده سرم ، فاطمه جونم

ای روشنی چشم من ، بیا بخاطر حسن

دیگه نگو حرف از کفن ، فاطمه جونم

جونی نمونده واست عزیز دل من

یک درب نیمه سوخته شده قاتل من

الان درست سه ماهه یه روز خوش ندیدم

دلهره دارم

تو رو خدا بیا و به گریه های زینب

بمون کنارم

 (زهرای من ، زهرای من)3 ، فاطمه جونم

 

دریافت سبک

 *******************

محمدمبشری

نوحه فراق پیامبر

 

بعد از تو دنیا بی صفا شد

حیدر به غربت مبتلا شد

بعد تو پدر جان حرمت ندارم

در مدینه دگر عزت ندارم

یا ابا یا ابا یا رسول الله

******

بر جای بوسه ی تو بابا

زد تازیانه دست اعدا

رفتی و دخترت نقش زمین شد

رفتی و مرتضی خانه نشین شد

یا ابا یا ابا یا رسول الله

******

دعا نما حاجت بگیرم

زنده نمانم و بمیرم

طاقت غربت حیدر ندارم

پس از تو به جز چشم تر ندارم

یا ابا یا ابا یا رسول الله

*******************

امیر عباسی

روز شهادت زبانحال امام حسین (ع)

 

مهربان مادرم ، نور عین تو ام

دیده بگشا ببین ، من حسین تو ام

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

خاطرات غمت ، میشود قاتلم

داغ هجر تو شد ، آتشی در دلم

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

رفتی از پیش ما ، ای گل مصطفی

بین گودال خون ، به سراغم بیا

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

میشود کربلا ، داغت از حد فزون

تو ببینی مرا ، غرقه در خاک و خون

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

گر رسیدی ز عرش ، در برِ پیکرم

گریه کم کن تو بر ، پیکرِ بی سرم

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

گر ببینی ز غم ، روی نِی رأس ِ من

جانِ زینب تو بر ، سر و صورت مزن

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

گر زنی بر روی ، صورتت از جفا

زنده گردد به من ، روضه ی کوچه ها

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

******

قاتل جان ِ من ، تیغ و نیزه نبود

قاتل ِ من بُوَد ، داغ روی کبود

ای جوان مادرم ، قد کمان مادرم

 *******************

امیر عباسی

زمینه

 

داری میری زهرا با ناله و غم

داری میری زهرا با قامت ِ خم

داری میری زهرا ولی به خدا

فِراق ِ تو میشه نوحه ی حرم

داغ تو به جان و دلم ، اشک تو به چشم منه

خاطرات غربت تو ، قاتل ابوالحسنه

آرامش ِ همه ، دلها مرو مرو

ای دلخوشی ِ من ، زهرا مرو مرو

زهرا مرو مرو

******

عزادارت هستن ملائکه و،گریه کن ِ داغت همه عالمین

میسوزونه دل رو ناله ی حسن،میزنه آتیشم ناله ی حسین

میری و زِ بارِ ستم،فاطمه قدِ تو خمه

میزدن تو کوچه تو رو،قنفذ و مغیره همه

در بین فتنه ها،غم بر دلت نشست

بهر ِ حمایت از،من پهلویت شکست

زهرا مرو مرو

******

میگی دم آخر با ناله به من

اِبکنی علی جان برا پسرم

آخه توی گودال به حال ِ عطش

غرقه به خاک و خون میشه ثمرم

روضه های شمر و سَنان ، روضه های تیغ و گلو

آتیش و خیام و حرم ، معجر و هُجوم عدو

یک دختری میگه ، با ضعف و دردِ تن

بابا ببین دارن ، عمّه ام رو میزنن

زهرا مرو مرو

 

دریافت سبک

 ************************

قاسم نعمتی

نوحه

خداحافظ ای مهربانم ، مرو ای یار قد کمانم

تماشا کن اشک روانم ، یازهرا

ببین زهرا در اضطرابم ، بدون تو خانه خرابم

مده با داغ خود عذابم ، یازهرا

الوداع ، بگو رو به قبله چرا خوابیدی

همه زندگیِ مرا پاشیدی، ز من دل بریدی؟

خدا نگهدار ، ای همسر علی

ببین چه خاکی ، شد بر سر علی

نظر نما بر ، چشم تر علی

فاطمه جانم ، زهرا مرو مرو

******

زنم دست غم روی دستم ، ز روی تو شرمنده هستم

ببین دیگر از پا نشستم ، عزیزم

فدای آه بی صدایت چرا می لرزد دست و پایت

مپوشان از من ناله هایت ، عزیزم

یا زهرا ، نگفتی چه شد بین دیوار و در

فقط پیکرت می شود لاغرتر ، زدی بسکه پرپر

دلم گرفته ، حرفی نمی زنی

بدان که آخر ، تو قاتل منی

امان ز دست ، مسمار آهنی

فاطمه جانم زهرا مرو مرو

******

نگاهت دارد بوی هجران ، زبان دور لب ها نچرخان

رخت را با چادر مپوشان ، عزیزم

دهد فضه تا که تکانت ز هم وا گردد استخوانت

نشیند خون روی لبانت ، عزیزم

واویلا ، چرا رنگ و رویت چنین برگشته

مگو که دگر روز آخر گشته ، تنت خوب نگشته

رسیده وقت ، هجران ما دو تا

نما مدارا ، با حال بچه ها

نزن به پیشم ، اینگونه دست و پا

فاطمه جانم زهرا مرو مرو

 

دریافت سبک

 ************************

محمدمهدی روحی

زمینه

 

ای جوانم یا فاطمه ، مهربانم یا فاطمه

ای گل پرپر علی ، سوره ی کوثر علی

همه جا یاور علی

فاطمه جان یا فاطمه

******

خانه ام آباد تو بود ، زندگیّم یاد تو بود

در برم آرمیده ای ، رنج و محنت کشیده ای

وای من قد خمیده ای

فاطمه جان یا فاطمه

******

وقت اشک و عزا رسید ، شد گل مصطفی شهید

او عزیز خدا بود ، بضعة المصطفی بود

درد ما را دوا بود

فاطمه جان یا فاطمه

 

دریافت سبک

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی