کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها-۱۲

*******************

یوسف رحیمی

شور

 می‌پیچه تو روضه شمیم تربت تو

زنده می‌شه دل‌ها میون هیئت تو

درس عشق و ایمان و صبر و تقوا می‌ده

به ما شهادت تو

ای کوثر و قدر حضرت خاتم ، یا زهرا

تو جون دادی تا بمونه این پرچم ، یا زهرا

علم بشه نام مولا تو عالم ، یا زهرا

تا نفس باقیه از علی می‌خونم

شبیه تو یار رهبرم می‌مونم

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

******

روی سربند ماست تا نقش یا فاطمه

یعنی که ما هستیم فدایی تو همه

رؤیای هر عاشق اینه یه روز ببینه ، مدافع حرمه

دلم یه لحظه آروم نمی‌مونه ، یا زهرا

دارن رفیقام می‌رن غریبونه ، یا زهرا

بازم جا موندم، بازم دلم خونه ، یا زهرا

امضا کن مادر جان ، براتم رو امشب

آرزومه باشم ، فدایی زینب

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

******

هر جمعه ماییم و نگاه مونده به راه

می‌رسه از هرجا خروش ناله و آه

کی میاد ماه ما، پناه اهل جهان ، امید هر بی‌پناه

یه روز از این روزا با دعای تو ، یازهرا

میاد تسلای غصه‌های تو ، یازهرا

می‌سازه صحن و سرا برای تو ، یازهرا

العجل یا مهدی ، تسبیح لب‌هامون

شهادت در راهش ، بهترین رؤیامون

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

 

دریافت سبک

*******************

شور

یوسف رحیمی

  

چادر تو پناه آسمونه

برا اهل زمین امن و امونه

چادری که نخش حبل المتینه

تا خدا این دلا رو می‌رسونه

بانوی آسمون زهرا ، مادر مهربون زهرا

قبله‌ی قلب افلاکه ، اون قبر بی‌نشون زهرا

ام ابیها یازهرا

******

یه دفعه پر می‌شه تموم محشر

از بوی یاس چادرت سراسر

اونجا تویی شفیعه‌ی دو عالم

با تو غمی ندارم دیگه مادر

روح دعا و آمینی ، کوثر و قدر یاسینی

تشنه‌ی یک نگات هستم ، دست خالی‌مو می‌بینی

ام ابیها یازهرا

****** 

تا که دیدی شده بدون یاور

اومدی که بشی فدای حیدر

«رُوحِی لِرُوحِکَ الفِدا» علی جان

شده ذکر لبت تا دم آخر

با تو وفا شده معنا ، شهیده‌ی علی، زهرا

تو جون دادی تا این پرچم ، بمونه تا ابد برپا

ام ابیها یازهرا

******

تویی سوره‌ی مهر و استجابت

لحظه لحظه‌ی تو جود و سخاوت

«یُطعِمونَ عَلی حُبِّهِ...» یعنی

نداره مهربونی‌هات نهایت

یتیمی بی‌پناهم من ، سائلی غرق آهم من

شهادتم رو امضا کن ، اسیری چشم به راهم من

ام ابیها یازهرا

دریافت سبک

*******************

 

شکوه وفا و ایثاری ، بی‌نظیری در وفاداری

تا آخر پای علی موندی، تو روزای سخت بی‌یاری

اسوه‌ی استقامت یازهرا

به پا کردی قیامت یازهرا

همه هستی‌تو دادی تو این راه

تا بمونه ولایت یازهرا

ریحانة‌ النبی زهرا

******

دیگه خالی نمی‌شه دستم، به محبت تو دل بستم

تو دو عالم ندارم غصه، ‌تا دخیل چادرت هستم

چادرت بی‌قرینه یازهرا

آخه حبل المتینه یازهرا

روز محشر شفیع عشاقِ

امیرالمؤمنینه یازهرا

ریحانة‌ النبی زهرا

******

هم زبونزده وفای تو، هم کرامت و سخای تو

چی می‌شه منم بشم مادر، مستحق یک دعای تو

دلمه غرق حسرت یازهرا

دارم امشب یه حاجت یازهرا

دیگه سیره دلم از این دنیا

آرزومه شهادت یازهرا

ریحانة‌ النبی زهرا

*******************

محمدرضا رضایی

واحد شب شهادت

 

دلم گرفت از غریبی تو

 از دست اهل مدینه سیرم

وقتی می‌بینم که زانوهاتو

بغل گرفتی می‌خوام بمیرم

اشک تو جاری شد علی ، که بی‌قراره فاطمه

از غربت تو روز و شب ،‌ شد گریه کار فاطمه

می‌رم با ، چشمی که از غم تو شد خونبار

شبونه ، دور از همه من و به خاک بسپار

وا غربتا، وا غربتا

******

با این وصیت داغ بزرگی

به روی شونه‌م گذاشتی زهرا

شرمنده‌ام که این آخر عمر

خونه‌ی امنی نداشتی زهرا

خیری ندیدی فاطمه ، از آدمای این دیار

ای کاشف الکرب علی ، با غصه‌ها تنهام نذار

نمی‌شه ، باور من که می‌ری از دستم

نگو که ، بار سفر از این جهان بستم

وا غربتا، وا غربتا

*******************

سیدمهدی حسینی

نوحه

حمله به بیت

 

عدو پی تسلیت به فاطمه آمده

دسته گل او شده هیزم آتش زده

نه تنها در این خانه سوخت

دل گل، پر پروانه سوخت

میانِ هُرم آتش و دود

خدایا رخ جانانه سوخت

******

جای تماشای گریه‌های تو ای پدر

بگو تماشا کنند گریه‌ی دیوار و در

تسلیت در غم پیمبر

هیزم و آتش شعله‌ور

هنوز از پشت در می‌رسد

صدای ناله‌های مادر

*******************

محسن طالبی پور

زمینه

 

چشمام می باره توی این شام تار

کرده داغ تو قلبم رو بی قرار

دلتنگم آرزو دارم توی صحن سینه

کاش می شد واسه ی زیارت بیام مدینه

می گه دل غمگینم غمگینم

کی قبرتو می بینم می بینم

وای ، یازهرا

******

مردونه کردی به مولا اقتدا

دادی هستیتو پای عشق ولا

جون دادی تا که گفته شه حرفای نگفته

افتادی تا که رهبرت از نفس نیفته

رزمنده ی دلداده دلداده

ای بانوی آزاده آزاده

وای ، یازهرا

******

سفره دار روضه ی آل عبا

مادر پادشاه  کرببلا

دست ما رو بزار توی دست نور عینت

تا باشیم سینه زن برا روضه ی حسینت

بازم برا این نوکر ای مادر

تو مادری کن مادر ای مادر

وای ، یازهرا

******

شهادت توی عراق و سوریه

پایان درد فراق و دوریه

می زاریم روی دوشمون پرچم حسین و

می خونیم عاشقونه ذکر شهادتین و

پای علی خون می دیم خون می دیم

رهبر بگه جون می دیم جون می دیم

وای ، یازهرا

 دریافت سبک

********************

زمینه

محسن طالبی پور

شهادت

 

مادر مهربون چرا تو حرم نداری

تو مدینه ای و غریبی و بی مزاری

وای من وای من ، از جفای این زمونه

(چرا کفن ودفنت تو مدینه شد شبونه)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

******

شنیدم که بودی حامی علی تا آخر

دادی تو جونتو برای قرار حیدر

اومدیم تا بگیم که ممنونیم از تو مادر

(بمیرم برا ما موندی بین دیوار و در)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

******

با چشای کبود نگاهی به نوکرات کن

ما رو هم خادم نوکرای بچه هات کن

مادر آسمون ما رو هم کن آسمونی

(یه عمره شهادت آرزومونه می دونی)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

******

شنیدم شنیدم که راهت رو بسته قنفذ

شنیدم که بوده تازیونه دست قنفذ

الهی به سوزه توی شعله هست قنفذ

(بمیرم بمیرم بازوتو شکسته قنفذ)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

 

دریافت سبک

*******************
ابوالفضل آلوئیان

  زمینه

 

نصب روی سینمون ، مدال نوکری

سینه میزنیم برا ، یه یاس پرپری

روضه خونه باز یه مرد ، برای مادری

وای من وای من وای من

وای من و وای من و وای من ، وای من

میخ در و سینه زهرای من ، وای من

یازهرا یازهرا

******

غصه ریشه زد بازم ، به قلب زار من

این شبا عزاداره ، امیر بیکفن

روضه داره زیر لب ، آقام امام حسن

مادرم مادرم مادرم

در وسط کوچه تو را میزدند ، مادرم مادرم

کاش به جای تو مرا میزدند ، مادرم مادرم

یازهرا یازهرا

******

باز میون هر دلی ، شده عزا به پا

روضه داره تو بهشت ، شبا خود خدا

یاد خونه ی علی ، هوای روضه ها

وای من وای من وای من

مجلس ختم تو به پا امشب است ، وای من وای من

چادر خاکی به سر زینب است ، وای من وای من

یازهرا یازهرا

******

ارث روضه های ما ، دری تا کربلا

شد گریز روضه ها ، به دشت پر بلا

پر شده فضای هیئتا ازاین نوا

یاحسین یاحسین یاحسین

طفل یتیمی زحسین گم شده ، ساربان ساربان

قامت زینب ز الم خم شده ، ساربان ساربان

یازهرا یازهرا

 

دریافت سبک

*******************
امیر عباسی

شهادت

 

عصمت کبری ، بضعه ی طاها

اًغیثینی یا ، حضرت زهرا

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

ای جان عالَم به قربان ِ تو

بوسه زن احمد بر دستان ِ تو

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

جان ِ پیغمبر ، هستی ِ حیدر

قرآن ِ نور و ، سوره ی کوثر

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

ای سوز آه ِ ، تو آه ِ اسلام

جانفدا گشتی ، در راه ِ اسلام

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

ای بهر ِ حیدر ، یار شهیده

در جوانی شد ، قدّت خمیده

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

شعله و هیزم ، هجوم ِ دشمن

آتش زد گلچین ، بر باغ و گلشن

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

پشت در با یک قلب حزینی

ناله زدی یا ، فضه خذینی

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

دستِ مولا شد ، از جفا بسته

وَ تو هم گشتی ، پهلو شکسته

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

******

عالمین زین غم ، دار العزا شد

شهر مدینه ، کرببلا شد

اُمّ ابیها اُمّ ابیها

 

دریافت سبک

**************************
امیر عباسی

شهادت

 

ای یاس مصطفوی ، قرآن مرتضوی

شمس نور نَبَوی ، ماه عَلَوی

ز غم شکستی ام ، تمام هستی ام

فدای قامت خمیده ات ای شهیده ی ولا

بهار هل اتی ، شده به حفظ دین حق جان تو ، پس از نبی فدا

ای کوثرِ آل عبا ، اُمّ الشّهدا

******

فتنه زد بر تو شرر ، دادی شش ماهه پسر

داغ تو جلوه گر است ، از آتش در

به یاری ولی ، به ذکر یا علی

شدی فدایی امام و رهبر ، به غربتی عیان

شرار اشک تو ، شده صحیفه ی غم مشتاقانِ قلب عاشقان

پرپر شدی مثل گل ای ، فخر دو جهان

******

هستی ای نور دو عین ، بر عالَم زیور و زین

هر روز گریان ِ غم جانسوز حسین

به یاد لحظه ای ، که پیش چشم تو

جدا شده سر حسینت از تن میان قتلگاه

نوای زینبت واغربتا واغربتا واویلا به ناله و به آه

شد کشته عزیز دلت بی جرم و گناه

 

دریافت سبک

********************

نظرات  (۱)

۰۸ بهمن ۹۶ ، ۱۶:۲۸ دانلود فیلم

با سلام
لطفا اگه میشه فونت نوشته هارو بزرگتر کنید تا راحت تر بشه خوند
با تشکر موفق باشید
پاسخ:
سلام 
تنظیم صفحه تون را تغییر بدهید تا مناسب دیدتون بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی