کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه های استقبال محرم-4

************************

محسن و حمید عرب خالقی

لباس سیاه به تن کنید که ماه ماتم شد ، آخه محرم شد

دوباره قد مادری تو این عزا خم شد ، آخه محرم شد

باز پرچمای روضه تو کوچه خیابونه ، دل و می سوزونه

یه مادری از آسمون هی روضه می خونه ، دل و می سوزونه

میگه غریب مادر ، وقتی دلش می گیره

تشنه سرت جدا شد ، مادر برات بمیره

******

بالای دارالاماره میگم نیا کوفه ، آقا نیا کوفه

با یه لب پاره پاره میگم نیا کوفه ، آقا نیا کوفه

چه اشتباهی کردم ، عجب گناهی کردم

تو رو با خونوادت ، به اینجا راهی کردم

******

الان میدونم شیرخواره ات سیراب سیرابه ، دلم چه بی تابه

الان می دونم دخترت تو محملا خوابه ، دل چه بی تابه

الهی که به کوفه ، گذارشون نیفته

الهی که سری در ، کنارشون نیفته

******

اینا برای سوغاتی یه فکرایی دارن ، به فکر آزارن

گفتن برا دخترشون گوشواره میارن ، به فکر آزارن

همینایی که امروز ، مسلم و دوره کردن

دارن برای زینب ، دنبال سنگ می گردن

 ************************

ایمان مقدم

از آسمون بارون می باره ، چشمای زهرا خون می باره

ماه محرم رسید دوباره آه و واویلا

پیراهن مشکیمُ می پوشم به اذن زهرا

مهدی میاد دوباره ، روضه برات می گیره

خوش بحال کسی که ، امسال برات می میره

حسین غریب مادر

******

صدا میاد از آسمونا ، کجا نشستن سینه زنها

یه مادری باز سر در خونش مشکی می کوبه

نوکری آقا فقط برای تو خیلی خوبه

حالا که من دوباره ، محرمت رو دیدم

یه کاری کن که زهرا ، بگه اینُ خریدم

حسین غریب مادر

******

دعوت شدم دوباره امسال ، زهرا می خونه بین گودال

برات بمیرم آخه مگه تو مادر نداری

رو خاک صحرا افتادی اما تو سر نداری

سر تو رو بریدن ، آتیش زدن به جونم

خیلی غریبی مادر ، من اینُ خوب می دونم

حسین غریب مادر

 ************************

ایمان مقدم

امسال با اذن شما با این پیرهن سیاه

سینه میزنم میگم لبیک شاه کربلا

ماه عزای غریب کربلا رسیده

زهرا گمونم دوباره ما ها رو خریده

روضه می خونه بنیَّ با قد خمیده

فدای تن بی سرت مادر

فدا زخمای پیکرت مادر

کی دزدیده انگشترت مادر

ای وای ، ای وای

******

ذکر تموم شهدا حیّ علی کرب و بلا

امسال کاشکی بمیرم بین روضه ی شما

شکر خدا که دوباره من عزات و دیدم

من با دعاهای زهرا تا اینجا رسیدم

دلتنگ گریه برای ارباب شهیدم

بمیرم برا لب های پارت

بمیرم برا طفل شیرخوارت

بمیرم شده خیمه هات غارت

ای وای ، ای وای

******

شاه بی کفن حسین عشق سینه زن حسین

روضه امشب می خونم ای بی پیرهن حسین

ای پاره ی قلب زهرا ای شهید بی سر

کی برده عمامه ی تو ای غریب مادر

روضه می خونه برای غمهای تو خواهر

دل خواهرو با خودت بردی

تو جون من و رو لب آوردی

همین که دیدم نیزه می خوردی

ای وای ، ای وای

دریافت سبک

 ************************
محسن طالبی پور

فصل غم اومد از راه دم به دم می کشیم آه

روزیمون کرده زهرا نوکری توی این ماه

حال و روز زمین غصه داره

سفره ی روضه پهنه دوباره

جبرئیل امین روی پرهاش

پیرهن مشکیمـون و میاره

آه بازم قصه ی گریه دار محرم

آه غم و غربت بی شمار محرم

آه بازم روضه های نگار محرم

اومده ماه محرم

 ناله و آه محـرم

ای حسین جان

******

اشکامون دونه دونه می چکه روی گونه

گریه ی بر غم تو شرط ایمانمونه

عشقمون گریه توی عزاته

دیدن صورت نوکراته

شوقمون تو شبای محرم

خوردن چایی ی روضه هاته

ما اسیر و گرفتار زلف تو هستیم

ما دخیل گدایی به لطف تو بستیم

ما به شوق نگاهت تو روضه نشستیم

عاشق تو جون که میده

 با ولای تو شهیده

ای حسین جان

دریافت سبک

 ************************
محسن طالبی پور

بازم رسیده شبای روضه

میاد دوباره هوای روضه

تو کوچه هامون پهنه بساط اشک و ناله

میاد دوباره عطر آلاله

شبای رویاییمون محرم هر ساله

عالم پر از غمه ماه محرمه

ذکر دلای بی تابه

نوای مهتابه

حسین غریب مادر

******

می خونم امشب باز حاجتامو

تو قبر بزارید پیرهن سیامو

قسم می دم به حق شرافت این اشکا

زمونی که می رم از این دنیا

منو بزارید تو قبر با روضه های آقا

خرج مزارمو دارو ندارم

هرسال بدید برا روضه

کنید به پا روضه

حسین غریب مادر

دریافت سبک

  ************************
ابوالفضل آلوئیان
 

باز صدای ، چاووشیِ غم ، میاد میونِ ، این دلامون

باز صدای ، ‌دسته های ، هیاتا تو ، کوچه هامون

مشکی پوشِ عزا شد دو عالم

مهدی فاطمه داره ماتم

می خونم تا که عالم بدونه

هست محرم همه روز و سالم

حسین و دارم ، دیگه غم ندارم

حسین و دارم ، دیگه غم ندارم

******

دوباره هیات ، میون روضه ، با چشمایی که ، داره می باره

حاجتی دارم ، نگاه کن آقا ، که این دل من ، خیلی خرابه

فرق نداره جوونی یا پیری

دستامونو همیشه می‌گیری

توی عالم نمی‌شناسم آقا

من به غیر از تو نعم الامیری

حسینو دارم ، دیگه غم ندارم

حسینو دارم ، دیگه غم ندارم

  ************************

ابوالفضل آلوئیان

دوباره سیاهی ، سیاهی ماتم

دوباره رسید ماه غم و ، ماه محرم

میون دلا غوغا شده

صاحب عزا زهرا شده

علم و کتل رو بیارید

دوباره عزا برپا شده

یه پیر غلامی دوباره با چشمایی که می‌باره

برای جمع نوکرا لباس مشکی میاره

لباس مشکیت کفنم

تا جون دارم سینه زنم

از غم تو درمحن

آقام آقام آقام آقام حسین

******

آسمونا بی تاب ، زمینیا گریون

می‌باره چشای مادری ، شبیه بارون

ذکر یاحسین روی لبا

میده به دلا بازم صفا

می‌گیره با ذکر یا حسین

این دلا بوی کرببلا

میون هر حسینیه ، باز روضه پا گرفته

یه مادری برا پسرش ، ده شب عزا گرفته

غریب مادر یاحسین

بی یارو یاور یاحسین

شهید بی سر یاحسین

آقام آقام آقام آقام حسین

دریافت سبک

  ************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی