کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام رضا علیه السلام- 9

************************

رسولی- نوری-عظیمی
زمینه


زهر کینه زد آتیشم


لحظه لحظه بدتر میشم


چشممو به این در دوختم


تا بیاد جوادم پیشم


هیچ کس نیست ببینه حالمو


این حال رو به زوالمو


شیکوندن تو قفس عاقبت ، دو بال مو


این دوری ، منو کرده ازین دنیا سیر


مادر جان ، سرم و روی دامن بگیر


******


بی قرارم و بی تابم


ای خدای من دریابم


بی کسم ، شبیه جدم


تشنه ی یه جرعه آبم


تو حجره رو خاکا افتادم


کربلا نمیره از یادم


زهر آخر جیگرمو سوزوند ، تا جون دادم


می میرم ، تک و تنها تو غربت اسیر


مادر جان ، سرم و روی دامن بگیر


******


سر دیگه میزارم رو خاک


رفته ناله هام تا افلاک


می‌سوزه دلم هر لحظه


با یاد یه جسم صد چاک


افتادم دیگه به حال غش


ای خدا من و کشته عطش


میخونم به یاد قتلگاه ، روضه همش


حالا که ، شدم از داغ این روضه پیر


مادر جان ، سرم و روی دامن بگیر


******


عمریه به تو دل دادم


مات پنجره فولادم


شعبه ی بهشته اینجا


کفتره تو گوهر شادم


آقاجون روزیمو کن زیاد


هستم یک گدای خونه زاد


می باره چشای من دم ، باب الجواد


السلطان ، تو که هستی به دلها امیر


مادر جان ، سرم و روی دامن بگیر


دریافت سبک


************************
محــمد  مبشری


زمینه


وارث خون خدا ، کشته ی زهر جفا


میون حجره ی غم ، میزنه ناله رضا


از زهر کین ، جگرش پاره پاره


غریبه و ، کس و کاری نداره


(گل پسرش ، اومد چه بی قراره)2


بابای خوب و  مهربون من


غم و دردت ، بابا به جون من


یه بار دیگه ، صدا بزن جوادم


(واویلا ، امان امان امان)2


واویلا ، امان امان امان ای


******


آهوی نفس من ، اسیر روی رضاست


کبوتر دل من ، زائر کوی رضاست


غریبی و ، به غریبا پناهی


غلامتیم ، برای ما تو شاهی


(آقا اومدیم ، به امید نگاهی)2


به قلب من ، بیا جلا بده


دلم تنگه ، یه کربلا بده


که لطف تو ، آقا نمیره یادم


(واویلا امان امان امان)2


واویلا ، امان امان امان ای


 


دریافت سبک


************************
محــمد  مبشری
زمزمه - واحد


 


لحظه های آخر عمر منِ و


جواد من (بابا کجایی)2


نور چشام جواد من


بیا بابا (بابا کجایی)2


لحظه های آخر عمر باباست


شاهد جون دادنم خود زهراست


(چشم انتظارِ عزیزم این چشماست)2


امام رضا یا امام رضا مولا


******


داره می سوزه جگرم


حال منم (داره تماشا)2


آسمون حجره ی من


پر شده از (بوی زهرا)2


کسی نمی دونه چی گذشت بر من


بسته شده کم کم این دو چشم من


(می سوزه از زهر کین جگر من)2


امام رضا یا امام رضا مولا


******


ای پاره ی تن نبی


امام رضا (گریونت هستیم)2


یه عمریه ما شیعه ها


عاشق تو (مدیونت هستیم)2


غریبی و ما اسیر این خونه


خدا خودش درد ما رو می دونه


(برا حرم می گیره دلم بونه)2


امام رضا یا امام رضا مولا


 


دریافت سبک


************************
محــمد مهدی روحی
زمزمه


رضا ، ای پاره تن پیمبر


فرزند نازنین حیدر، داغ تو مثل داغ مادر


رضا ، مسموم زهر کین مأمون


از غصه های کوچه دلخون ، برا حسین همیشه محزون


چقدر غریبی آقا ، نه خواهری نه یاری


الهی من بمیرم ، گریه کنی نداری


تشییع جنازه تو ، شبونه مثل زهرا


ولی تنت نمونده ، به روی خاک صحرا


رضا غریب مادر


******


آقا ، بده جواب گریه ها رو


نرون ز خونت این گدا رو ، زودتر بده کرببلا رو


آقا ، این جوونا که رو سپیدن


میون روضه ها شهیدن ، هنوز مدینه رو ندیدن


ماه صفر گذشت و ، آقای ما نیومد


خوش به حال کسی که ، مهدی بهش سری زد


آقا بیا با دستات ، لباس سیامو درآر


منو درِ این خونه ، ثابت قدم نگه دار


یابن الحسن کجایی


 


دریافت سبک


************************
سیدمحسن حسینی
زمزمه


به روی دامن اجل سر می گذارم


به روی خاک حجره من جان می سپارم


می سوزم از سر تا به پا ، ای وای ای وای


در حجره افتادم ز پا ، ای وای ای وای


هستم علی موسی الرضا ، ای وای ای وای


شد پاره پاره جگرم ، ای وای ای وای


شد بسته چشمان ترم ، ای وای ای وای


چون صید بی بال و پرم ، ای وای ای وای


******


رفتم ز یاد و کس نمی باشد به یادم


چشم انتظارم من کجا هستی جوادم


شد لحظه های آخرم ، ای وای ای وای


بیا بیا ای پسرم ، ای وای ای وای


روی و قرص قمرم ، ای وای ای وای


چشمم بود بر راه تو ، ای وای ای وای


قربان روی ماه تو ، ای وای ای وای


بیا کنم نگاه تو ، ای وای ای وای


******


من که دگر چون آفتاب روی بامم


از بوی عطر مادرم پر شد مشامم


خون می چ کد از دیده ام ، ای وای ای وای


مثل گل خشکیده ام ، ای وای ای وای


از بس به خود پیچیده ام ، ای وای ای وای


تو عشق و احساسی مرا ، ای وای ای وای


شاخه گل یاسی مرا ، ای وای ای وای


ترسم که نشناسی مرا ، ای وای ای وای


******


اجل مرا مشکل گشا باشد جوادم


چشمم به سوی کربلا باشد جوادم


ای بهتر از جانم بیا ، ای وای ای وای


ای نور چشمانم بیا ، ای وای ای وای


ای ماه کنعانم بیا ، ای وای ای وای


من که خموش از سخنم ، ای وای ای وای


منم که دور از وطنم ، ای وای ای وای


بیا بیا کن کفنم ، ای وای ای وای


دریافت سبک


************************
سیدمحسن حسینی


نوحه


صد پاره شد جگر من ، ای جگر گوشه بیا برس به دادم


چشمانم بود به راهت ، تا اجل نیامده بیا جوادم


وای ، تو به دردم دوایی ، ای جوادم کجایی


ای جوادم کجایی


وای ، بی قرار تو هستم ، که تو از در در آیی


که تو از در در آیی


مظلوم رضا جان


******


می سوزد گهی ز زهر و ، گهی از آتش هجران جگر من


بابا جان بیا که بینی ، چه بلایی آمد اینجا به سر من


آه ، سینه ام پر شراره ، جگرم پاره پاره


جگرم پاره پاره


وای ، شود آیا ببینم ، روی ماهت دوباره


روی ماهت دوباره


مظلوم رضا جان


******


می دانم در این غریبی ، آشنایی به عیادتم نیاید


خواهر خونجگر من ، لحظه ی مرگ و شهادتم نیاید


وای ، نه کسی در کنارم ، نه کسی سوگوارم


نه کسی سوگوارم


وای ، مثل جد غریبم ، تشنه جان می سپارم


تشنه جان می سپارم


مظلوم رضا جان


دریافت سبک


************************
یوسف رحیمی
واحد


از کوچه میای و داری عبا به سر


از چشمات پیداست حال و هوای سفر


چشمای بارونیـت می‌باره بی‌صـدا


از قلـب خونـت آقا کـی داره خبر؟


سر به روی خاکا می‌ذاری ، می‌دونم خیلی بی‌قراری


آخه سخته چشم انتظاری


چشمت مونده بر این در ، میاد جوادت آخر


می‌ذاری رُو زانوش سر


جانم رضا جانم


******


قسـم به اشکـای چشـم تـرت آقـا


قسـم بـه دلتنگـی پسـرت آقـا


بعد از دو ماه اشک و آه و شور و نوا


نگامون بسته است به یک نظرت آقا


روی لب اگه دعا دارم ، اشکی روی گونه‌ها دارم


آرزوی کربلا دارم


هر کس مشکی‌ می‌پوشه ، می‌خواد از شما توشه


می‌خواد رزق شش‌گوشه


جانم رضا جانم


دریافت سبک


************************
حاج یوسف رحیمی


واحد


پر می‌گیره دلم به هوات ، با شوق مرقد با صفات


یک گوشه چشم تو کافیه ، تا که بشم من از زائرات


رو سیاهی من رو نبین ، کرامتت زیاده


خوب می‌دونم نگاهت آقا ، سوی باب الجواده


وقتی نگاهم می‌کنی ، می‌شم رها از درد و غم


فرقی نداره با بهشت ، آخه برا من این حرم


******


من که به عشق تو اسیرم ، می‌خوام ازت حاجت بگیرم


چی می‌شه پای روضه تو ، از غصه‌های تو بمیرم


از بی‌وفایی زمونه ، آقا چه‌ها کشیدی


از کوچه ها که می‌اومدی ، بر سر عبا کشیدی


این لحظه‌های آخری ، با قلبی غرق تاب و تب


داری به زیر لب می‌گی ، ای وای حسین تشنه لب



دریافت سبک


************************
امیر عباسی
زمینه



آخر ماه صفر مرثیه ها همینه


وعده ی همه دلا ، مشهده و مدینه


محزون مصطفاییم ، دلخون مجتباییم


سینه زن برا غم ِ امام رضاییم


شدی اسیر غمها ، از این همه ستم ها


یا فاطمه یا زهرا


******


هر سه مسموم جفا الهی من بمیرم


تا ابد یا فاطمه ، به داغشون اسیرم


ایشالا که به زودی ، با اشک و سوز سینه


این روضه برگزار شه توی مدینه


گل بهار دلها ، مدد عزیز طاها


یا فاطمه یا زهرا


دریافت سبک


************************
محــمد  زنجانی
زمینه - شور


 


رئوف آل الله ، سلاله ی زهرا


بروی لبهامه ذکر رضا رضا مولا


حرم تو قبله ی جانان ، شبیه کرببلا


فقیر خونه ی شما شاهان ، کعبه ی اهل ولا


ما همه سائل و شما سلطان ، یا علی موسی الرضا


آه ، به دل خسته صفا بده


آه ، برات کرببلا بده


آه ، یا علی ابن موسی الرضا


********


بهشت عالمیان ، پنجره فولاده


جواز نوکری ما رو امام رضا داده


عشق تو رو تو دلم نهادم ، دیگه چی میخوام آقا


همیشه زائر باب الجوادم ، غریب آل الله


روز قیامت برس به دادم ، وجیهاً عندالله


آه ، دل شکسته ی ما رو بخر


آه ، ما رو آقا کربلا ببر


آه ، یا علی ابن موسی الرضا


 


دریافت سبک


************************
محــمد حسن قمی
واحد


 


تو چشما حلقه ی غمه     خزون فصل ماتمه


روضه می‌خونه فاطمه ، آه و واویلا


ای پاره ی تن رسول        فرزند زهرای بتول


شد از غمت دنیا ملول ، آه و واویلا


عمامه خاکی ، عبای خاکی


تنها تو حجره ، به روی خاکی


می پیچی از درد زهر کینه


زنده شده ماتم مدینه


آقا بمیرم ، لحظه ی آخر        صدا زدی وای ، کجایی مادر


ببین که خصم ، علی چه کرده    از زهر کینه ، میزدی پرپر


از غصه ها و از جور اعدا


قدت خمیده شبیه مادر


واویلتا واویلتا


******


مونده به در چشم آقا     تا که بیاد ابن الرضا


ابریه چشم عاشقا ، آه و واویلا


شد لحظه های آخرش    حاجت روا شد آخرش


اومد به بالین سرش ، جواد بابا


سر بابا روی دامن من


خشکیده باغ سنوبر من


آتیش غصه برام عذابه


چون یادم اومد غم خرابه


دامن غنچه ، آلاله داره          پای کوچیکش ، آبله داره


قدش کمونه ، چادر خاکی    از دستای شامی گله داره


دیگه نمونده نوری به چشماش


گل سرش کو ، کو گوشواره


واویلتا واویلتا


دریافت سبک


************************


(زمینه)
یا غریبَ الغربا،یا معینَ الضُعفا
جانِ علی و زهرا،یا علی بن موسیٰ
سائلِ کرمتم،زائرِ حرمتم
یا امام رضا
یا رضا جانم...

روسیاهیم میدونی،اوضاع سائل هارو
زیر لحد آقا جون،یادت نره ماهارو
لطفِ بی نهایتی،دریای کرامتی
یا امام رضا
یا رضا جانم...

توو حجره ی در بسته،تو میزدی دست و پا
آتیش زده به قلبت،شرار زهرِ جفا
نوحه خون پسرِ تو،گریه کن مادرِ تو
حضرت زهرا
یا رضا جانم...


************************


واحد
السلام ای شهید خراسان   ای پناهِ همه بی پناهان
ای امامِ هشتمینم،مقتدایم بهترینم
از ازل گشته رضا جان،عشقت از ارکانِ دینم
یابن الزهرا یابن الزهرا
یابن الزهرا یابن الزهرا یابن الزهرا یابن الزهرا
یا رضا جان یا رضا جان...

تو جگر گوشه مرتضایی
تو علی بن موسی الرضایی
شکر حق کز روز اول،بر ولایت مبتلایم
صحن سقاخانه ی تو،کعبه و کرببلایم
یابن الزهرا یابن الزهرا
یابن الزهرا یابن الزهرا یابن الزهرا یابن الزهرا



یا رضا جان یا رضا جان...
((جان زهرا و جان جوادت
زیر لحد زِ ما کن عیادت))
عاشقی گم کرده راهم،سائلم بی سرپناهم
من ز فرطِ معصیت ها،روسیاهم رو سیاهم
یابن الزهرا یابن الزهرا
یابن الزهرا یابن الزهرا یابن الزهرا یابن الزهرا
یا رضا جان یا رضا جان...


************************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی