کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امام رضا علیه السلام- 5

************************

                چشمم به راهش مانده و آهم به سینه


تا که جگر گوشه ام آید از مدینه


یا رب به غربت از پا فتادم            کی از مدینه آید جوادم


 


کی میرسد سوی مدینه ناله من


تا آید از ره زائر نه ساله من


از آتش زهر در التهابم             در شهر غربت در پیچ و تابم


************************


شب جمعه شد و، دلم هوایی شده


حال و هوام باز، کرب و بلایی شده


 


شوق زیارت، دارم توی این شبا


آرزومه باز، بیام به کرب و بلا


 


منو یه نیگا کن ارباب / تا که حاجت بگیرم


آرزومه تو صحنت / حسین بگم بمیرم


 


مبتلای روضه‌های توام


نوکر، نوکرای توام


یاحسین، یا ثارالله


 


غوغای جنگه، تو شام و تو سوریه


تموم دردم، همین غم دوریه


 


دلم میخواد تا، سرم بره روی نی


بَسّه صبوری، فراق تو تا به کِی


 


آقا بگو که چه جوری / حججی رو خریدی


خوش به حالش که آخر / گریه‌هاشو شنیدی


 


جون من فدای شاه کرم


نذر این، مدافعان حرم


یاحسین، یا ثارالله


 


همه هستی من، فدای گوشه نگات


با اذن زهرا، میخوام بمیرم برات


 


چیکار کنم تا، منو خداییم کنی


ایشالا من رو، امام رضاییم کنی


 


وقتی برا زیارت / دلم به جنب و جوشه


میرم به سمت مشهد / تا که دلم آروم شه


 


عشق تو، ابتدای منه


مشهدت، کربلایی منه


ضامن آهو یارضا


 دریافت سبک


************************


زمینه


{ یادم میاد چند سال پیش، تو حرم امام رضا / دسته ی سینه زنی بود، غوغایی بود تو هیئتا } 2


بابام می گفت ای پسرم / نور دو دیده ی ترم / امام رضا با کرمه / معشوق اهل حرمه 2


رضا غریب الغربا


 


{ بابام می گفت امام رضا، مریضا رو شفا میده / به درد بی درمونمون، بی واسطه دوا میده } 2


یادم میاد تو حرمش / با صفا و با کرمش / یه نوری تو دلم نشوند / منو به این حرم کشوند 2


رضا غریب الغربا


 


{ صدای اون سینه زنا، یه ناله ی غریبی بود / برای قلب خسته ام، یه حرفای جدیدی بود } 2


« در غربت، تک و تنها برس به دادم / امید، دل تنگم بیا جوادم 2 »


دلم شکست با اون نوا / با اون نوای باصفا / از زبون امام رضا / می گفت امام جواد بیا


« می آیی، که ببینی ز پا فتادم / امید، دل تنگم بیا جوادم 2 »


رضا غریب الغربا


 


{ تو این حال و هوا بودم، که این دلم گرفت و خفت / انگاری که امام رضا، تو خواب به من اینو می گفت } 2


شکسته ای قلب مرا / گناهت افزونه چرا / خون شده دل ز دست تو / رو به فنائه هست تو


اگه دلت صفا میخواد / اگه می خوای نگات کنم / باید برام جواد بشی / تا که منم صدات کنم


« دوست دارم صدات کنم تو هم منو صدا کنی


من تو رو نیگا کنم تو هم منو نیگا کنی 2 »


رضا غریب الغربا


دریافت سبک


************************


زمزمه


الوداع، الوداع، ای شه بی منتها، ای امام قلب ما، یا علی موسی الرضا


از حرم، می روم، با دلی غرق نوا، می زنم هر دم صدا، یا علی موسی الرضا


( یا رضا یا مولا / ای امید دل ها )2


( یا رضا، یا رضا، ادرک ما را ) 2


 


آرزوی دلم، یک نگه از سمت توست، رشته ی قلب و دلم، سیدی در دست توست


یک نظر، کن شما، تا دوباره پر کشم، سمت ایوان طلا، یا علی موس الرضا


( یا رضا یا مولا / ای امید دل ها )2


( یا رضا، یا رضا، ادرک ما را ) 2


************************


رسیده شام آخر عزایت -  جان دو عاملی شود فدایت


به حق مادرت / مرانم از درت


بنما نظر به نوکری ها // بخر مرا به حق زهرا


ای شاه مظلومان حسین جان


 


یا رب به حق پهلوی شکسته -  به حق مادر به خون نشسته


به حق ولایت / به ما کن عنایت


دشمن شیعه را فلج کن // تعجیل در امر فرج کن


عجل علی ظهور مهدی


دریافت سبک


 ************************


شب جمعه، یابن الزهرا / آرزومه، کرب و بلا


دل من آروم نمیشه، تا نیام تو حرم -  یه نگاهی کن به حالم، آخه من نوکرم


همه هست من / نذر اصغرت / نذر قامت / علی اکبرت


حسین، وای


 


بعد از دو ماه، نوکری کردن / هیئتت رفتن، خون دل خوردن


رسیده پایان ماه غم و داغت حسین -  رسیده پایان شور محرمت حسین


نوکریمو با / کرمت بخر / آقا جون منو / حرمت ببر


حسین، وای


 


کلُّ یوم، روز عاشوراست / تا ابد نامت، روی قلب ماست


تا به آخر من برایت، نوکری می کنم -  تا رسیدن به شهادت، نوکری می کنم


شد ولایتت / رمز سروری / هستی من و / امر رهبری


حسین، وای


دریافت سبک


************************


یک عمر می شود که گرفتار این درم


گر جاى دیگرى بروم خاک بر سرم


 


دارم همیشه منّت خدمت در این حریم


این افتخار بس که در این باب، نوکرم


 


تا وقت مرگ دم ز ولاى تو میزنم


ذکر رضارضاست نفسهاى آخرم


 


تنها تویى طبیب، در آنجا که درد هست


تنها تویى حبیب، زمانى که مُضطرم


 


حال و هواى هیچ کسی در سرم مباد


کنج ضریح هست زمانى که در برم


 


اسم شما چکیده ى ایمان و آبروست


بر هرچه غیر حُبّ شما هست کافرم


 


با جان من عجین شده مِهر شما، و این


باشد ز پاکى و اثر شیر مادرم


 


از کودکى کبوتر این بام بوده ام


آقا نده حواله به یک بام دیگرم


 


با گوشه ى نگاه شما میرسم به عرش


هستم کبوترى که چو سیمرغ مى پرم


 


پرواز در هواى شما اوج عزت است


مرغ بهشت هستم و این است باورم


 


هر روز بى گمان دل من زائر شماست


فارغ ز بهمن و دى و مرداد و آذرم


مهدى فخارشاکرى


************************


زمزمه – شهادت امام رضا (ع)
تو حجره تنها می کشم از درد پاهامو رو زمین
آتیش زده به جون مـن شراره های زهر کین
کاشکی بیای جــوادم این دم آخـــر من
تو حجره غریبــــی کنار بستر مــــن
نور دلم جوادم(۴)
می سوزه سر تا پای من چشام دیـگه نمی بینـه
کبـــود شده وجود من می سوزه ای خدا سینه
گلوم می ســوزه هستم بــــــه یاد کرب و بلا
تــو کوچه ها نشستم مثل مــــادر رو خاکا
نور دلم جوادم (۴)
با اینهمه زانر بهت میگن غریب الغربــا
مگه نــدیدن نداره حرم امام مجتبی
اگه روی جنازه ت گل می باره مدینـــه
به پیکر امـــام عاشقا تیر می شینه
حسن(ع) غریب مادر (۴)
یه بانوی قامت کمون عــزادار امام رضا(ع)ست
روی دوش فاطمیون از غم تو شال عزاست
رئـــوف آل طاها شـــده دلم هوائیت
تنگه دلـــم برای اون ایوون طلائیــــت
سلطان علی موسی الرضا (۴)
حسین ایمانی


************************


زمینه
السلام ای پادشاه طوس
مزد اشکامه اومدم پابوس
زیارت نامه می خونم تا به اذن خدا
بتونم وارد بشم من تو بهشت رضا
مثل عاشقات مثل کفترات
الهی یه روز بمیرم برات
یابن فاطمه
کنج حجره بی کس و تنها
دست و پا می زد به روی خاکا
العطش وا العطش وا العطش العطش
شاه عالم روی پای پسرش کرده غش
پسرش رسید بالای سرش
روضه می خونه با چش ترش
یابن فاطمه
این جا اومد پسر از یثرب
کربلا خورشید اومد از مغرب
پدری مضطر رسیده با گل پرپرش
می خونه نوحه با زینب برای اکبرش
ولدی علی گل پرپرم
چش واکن ببین حال مضطرم
جواد رمضانی


************************


زمینه – شور


دوباره باز امشب دلم هوایی شد
به عشق اقامون امام رضایی شد
دل بی قراره دوباره سمت حرم رهسپاره
از آسمون های مشهد دوباره بارون میباره
تموم عشقم تو هستی نمیره هیچ وقت ز یادم
از اول عمرم آقا عاشق باب الجوادم
غریب الغربا
قرار بعدیمون پنجره فولاده
بعد نماز صبح صحن گوهر شاده
همه با شور و با نوا دم میگیریم پیش آقا
آخر کار حاجتارو میگیریم از شخص رضا
خاطره های بچگی شده دوباره تداعی


 با مدد سلطان میشیم به زودی کرببلایی
حبیب باقر زاده


************************ 


زمینه – شور  


دو ماهه خونــــدم از غم و غصه ت ارباب
قلب من تپید بـــــــا تــب روضه ت ارباب
مزد اشک محــــــرم مـــــــزد سینه زنیا
مزد هق هق و گریه پای روضــــــــه ی آقا
کاش باشه حوالـــه ی مشهد الرضای ما
نگاهی به دلا کـــن که طلایی شــــه
سینه زن محــــــرم کربلایی شـــــــه
مددی السطان ضامن آهو (۴)
کفتری که تــــــــــوی صحن تو می گرده
بالشو تو بهـــــشـت عرش حق وا کرده
حسرت اهــــل جنت شبای گوهر شاده
زمزم از سقا خونه ت داره می زنه باده
آره کعبه دخیـــــــــلِ پنجره فولاده
حاکم آسمونـا خادم طوسه
عرش به دنبال اذنت واسه پابوسه
مددی السطان ضامن آهو (۴)
کاش به عشق ارباب دلها باز پر بگیره
کاش نوکر با ذکرِ شاه بی سر بمیره
نوکریِّ تو داده به من آقا پروبال
شب اول قبرش سینه زن نمیشه لال
پیش نکیر و منکر می گه روضه ی گودال
می گه ارباب بی سر ابی عبدالله
دستامو روز محشر می گیره والله
یا حسین یا حبیبی ابی عبدالله ۴
حسین ایمانی


 ************************
نوحه زمینه


صدای نقاره می پیچه تو گوشم
پرچم عشق عمریه رو دوشمه آقا
مهر رضا جواز شش گوشمه آقا
یا (ضامن آهو(۳))
ندارم جز اینجا آقاجون مأوایی
عمریه که شده دل من رضایی
محبتت کرده منو کربوبلایی
یا (ضامن آهو(۳))
به عشقت بی تابم حسینه اربابم
همیشه با رویای کربلا می خوابم
دیوونه ی بین الحرمین و سردابم
یا (ابی عبدالله(۳))
علمدار اباالفضل سپهدار اباالفضل
تو دستای تو بیرق خیمه ی شاهه
ذکر لب تو یا علی ولی اللهه
حسین ایمانی


 ************************
نوحه زمینه


کنج این حجره میکنم ناله
چشم من خیره مانده بر راه
ناله ی من شد یا اباصالح
العجل یا بقیه الله
یا اباصالح (۳) یابن الزهرا
پاره جانِ مصطفی هستم
زهر کینه قلبم دریده
گوشه حجره روضه ی حالِ
مجتبایی شده آفریده
یا رضا جانم(۳) یابن الزهرا
روی طابوتم پر شد از گلها
می روم روی دست یاران
کِی سرم رفته بر روی نی ها
یا تنم زیرسم اسبان
یا رضا جانم(۳) یابن الزهرا
با رضای تو از خدا هستم
می شوم مشهدالرضایی
از حریم تو می شوم آقا
من به لطف حق کربلایی
ابی عبدالله (۳) یابن الزهرا
حسین ایمانی


 *********************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی