کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله- 4

*************

محـمدمهدی روحی
زمزمه

بیا بشین کنار من بابا

گریه نکن برای من زهرا

طاقت ندارم عزیزم ، گریه های تو رو ببینم

می رم ولی میای پیشم ، دختر خوب و نازنینم

می رم ولی دلواپس ، ماجرای سقط جنینم

زهرای من زهرای من ، زهرای من خدانگهدار

******

لحظه ی آخره برای من

حسین بشین رو شونه های من

راحت می رم پیش خدا ، اگه حسین باشی کنارم

برای روز غربتت ، دارم مث بارون می بارم

با پا روی سینه ات می رن ، خدا می دونه بی قرارم

زهرای من زهرای من ، زهرای من خدانگهدار

******

حسن بیا دردونه ی بابا

ای محرم مصیبت زهرا

عزیزمن تو میرسی ، تو کودکی به سن پیری

یه صحنه هایی می بینی ، که دوست داری اونجا بمیری

یادت باشه تو کوچه ها ، دستای مادرو بگیری

جانم حسن جانم حسن ، پاره جگر غریب مادر

دریافت سبک

************************
محسن طالبی پور

زمینه

از آسمونا عزا می باره

غم دلم رو فلک نداره

حالا که داری می ری نذار بمونم اینجا

منم ببر بابا از این دنیا

برای من زندونه مدینه بی تو بابا

قامت کمون می شم من ناتوون می شم

ای وای قسم می دم بابا

منو نذار تنها

بابا بمون کنارم

******

نرو که زهرا می افته از پا

نرو که حیدر می مونه تنها

اگه بری بعد تو مدینه غوغا می شه

چشای من هر شب دریا می شه

اگه بری بعد تو سقیفه بر پا می شه

دست نگارم و دارو ندارم

ای وای می بنده این غربت

می شکنه این حرمت

بابا بمون کنارم

دریافت سبک

***********************
محـمد مبشری
نوحه

مدینه در آوای اندوه و ماتم

رفته ز دنیا یارب رسول اکرم

در سوگ بابا ، نشسته زهرا

سرت سلامت مولا بقیه الله

******

شمع وجود طاها گردیده خاموش

کعبه ز داغ احمد گشته سیه پوش

یا اهل العالم ، شد وقت ماتم

سرت سلامت مولا بقیه الله

******

شد در سقیفه بر پا غوغای محشر

غربت شده نصیب ساقی کوثر

بدعت به پا شد ، زهرا فدا شد

سرت سلامت مولا بقیه الله

دریافت سبک

************************

محـمد مبشری

نوحه

یوم العزای حضرت رسول است

صاحب عزا فاطمه بتول است

شد فدایی دین ، خاتم المرسلین

حیدر دگر غریب و تنهاست

نیلی پس از این رخ زهراست

واویلا واویلا واویلا

******

ز داغ او خون شده قلب فلک

به سوگ او نشسته حور و ملک

مرتضی دیده تر ، بهر خیر البشر

مدینه در شور و نوا شد

شروع نیرنگ و جفا شد

واویلا واویلا واویلا

******

تا که دو چشمان نبی بسته شد

مادر سادات ز جان خسته شد

رحمة العالمین ، جان اهل یقین

به خاک تیره شده مهمان

شد بی معین ناطق قرآن

واویلا واویلا واویلا

دریافت سبک

************************

محـمد مبشری

نوحه - واحد

 (به سبک بر غم عشقت آقا)

یک جهان ناله دارم برایت

از برای تو و غصه هایت

اجر تو کینه ها و جفا شد

فاطمه گشته صاحب عزایت

ای ، خاتم الانبیا

شد ، دل ما مبتلا

بر ، غم و داغ شما

یا سیدی یا مولا

******

دیده با اشک غم آشنا شد

تا که روحت ز پیکر جدا شد

بی تو پایان وحی از خدا شد

بیت وحی تو در شعله ها شد

آه ، بین دیوار و در

وای ، چه شود با کوثر

در ، پیش چشم حیدر

یا سیدی یا مولا

******

آرزوی دل ما مدینه ست

آرزویی که در عمق سینه ست

تا بیاییم برای زیارت

تا زنیم بوسه ها بر مزارت

دل ، پر زند با یادت

تا ، قبه الخضرایت

ای ، جان من فدایت

یا سیدی یا مولا

دریافت سبک

************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی