کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام جواد علیه السلام۱

×××××××××××××××××××

شب میلاد امام جواده

امام رضا امشب شاده شاده

کوچه های مدینه پر نوره

فضای سینه ما پر شوره

شب شب شادی شب سروره

یا جواد الائمه یا مولا ( ای گل فاطمه یابن الزهرا)

بالا بیارید دست دعــــــــا رو

قسم بدین همه امام رضا رو

کنار پنجره فولادش

یا توی راهروی گوهرشادش

کربلاتو بگیر از جوادش

یا جواد الائمه یا مولا ( ای گل فاطمه یابن الزهرا(

مجید احدزاده

دریافت سبک

××××××××××××××××××

مـاه تابنده آرزومنده بشـه فانـوس حـریمـت

خالی نیست دستم حالا که هستم گدای دست کریمت

به در خونه ی تو رو کردم آقا

چشامو بستم آرزو کردم آقا

یا جواد الائمه ادرکنی گفتم

از نگات کسب آبرو کردم آقا

دست من رو رها نکن ، عمریه دلم زیر دین توست

آخه قلبم کبـوتـرِ ، ایوون طلای کاظمـین توسـت

این شبای زیارتی ، شده کـار قلبـم بی طاقتی

یه گوشـه ی چشـمی عنایتـی ، یا مولا

دل هر سحر میاد ، می شینه کنار باب المراد

به عشق نگاهت امام جواد ، یا مولا

یا مولا یا جوادالائمه

×××

آسمـون داره شـوق دیـدار چهـره ی دلبنـد جواد

براش می میره بوسه می‌گیره از گل لبخند جواد

نفساش عطر جنت الاعلی داره

تـو دل اهـل آسمـونا جـا داره

اومده حالا و با دست کوچیکش

دیگه باب الاحوائجی معنا داره

این پر قنداقه که نیست ، سر رشته ی دنیا تو دستشه

وقتی که لبخند می زنه ، نبض دل بابا تو دستشه

زمزمه شبنم لباش ، خورشید می‌باره از توی نگاش

مادر داره می خونه براش ، لالایی

لالایی کـوثر رضا ، لالایی دل و دلبـر رضا

لالایی گل احمر رضا ، لالایی

دریافت سبک

یوسف رحیمی

××××××××××××××××

باز بهاری شده دلها ، و شاده دل زهرا

آخه نور چشم  امام رضا اومده دنیا

باز هوا هوای عشقه ، خدا رو دلا نوشته

کاظمین و مشهد امام رضا شهر بهشته

دل هر دو عالمه مست نگات

بطلب بیام تا ایوون طلات

تو جوون ترین گل فاطمه ای

آقاجون جوونی ما به فدات

یا جواد الائمه

×××

ای امیر هر دو عالم ، تویی مالک قلبم

واسه ما هیئتی ها تموم سالِ ماه محرم

باز شدم عاشق یکدست ، من از عشق شما مست

سحرای صحن بین الحرمین یه چیز دیگست

آقاجون سلام ما به محضرت

به تو و محضر پاک مادرت

یا رضا سر تموم عاشقا

به فدای تار موی پسرت

یا جواد الائمه

دریافت سبک

محــمد زنجانی

××××××××××××××××

شب عشق و شب شور و شب باروونه

شب شیدایی دلهای پریشونه

میخونن با شور و غوغا همه ی دنیا

شب جشن پسر ارباب ایرونه

تیر محبتت روی دل شیعه خورده

خدا همه جوونا رو دست تو سپرده ۲

جشن تولد جواده ، حضرت امام رضا شاده

حاجتاتونو زود بیارید ، چون که آقام باب المراده

دوست دارم یه عالمه خدا میدونه آقا

هرچی بگم بازم کمه خدا میدونه آقا

×××

توی وادی جنون و عاشقی باید

دلو به دریا و صحرا و بیابون زد

شده راهی دل من سوی سه تا مقصد

کاظمین اول و کرببلا و مشهد

دست منم بگیر آقا نگیری نمیشه

من عتبات میخوام و این تازه اولیشه ۲

وسعت دریاها سوادش     ابوترابیه نژادش

تموم عاشقا میدونن     مشهده و باب الجوادش

دوست دارم یه عالمه خدا میدونه آقا

هرچی بگم بازم کمه خدا میدونه آقا

×××

دوباره آسمون دل پره مهتابه

میون ساغر دلها می نایابه

شب میلاد خدای کرم و جوده

شب میلاد گل حضرت اربابه

شور بگیرید آی عاشقا عشق کوثر اومد

انگاری با اومدنش خود حیدر اومد ۲

مادرش میخونه لالایی     رضا میگه جونم بابایی

گذاشتم اسمتو محــمد     امید من توی دنیای

دوست دارم یه عالمه خدا میدونه آقا

هرچی بگم بازم کمه خدا میدونه آقا

دریافت سبک

میثم میرزایی

×××××××××××××××××

سیدی سیدی سیدی ابن الرضا

ای گل گلشن حضرت زهرا جواد

سَرور ِ عالمین کعبه ی دلها جواد

مهر تو،عشق تو ، جلوه در آب و گل است

جشن میلاد تو ، جشن پرواز دل است

چون که تو آمدی ای عزیز مرتضی

از شعف غنچه زد یاس لبخند رضا

بر امام رئوف جان و جانان بوده ای

روی دستان او همچو قرآن بوده ای

قدری از لطف تو بی کران ِ آسمان

در طواف تو اند ساکنان آسمان

ای کریم ،ای جواد ، ای همیشه چاره ساز

ما گداییم و تو حضرت بنده نواز

کن عنایت به ما یک برات کاظمین

حق سلطان عشق یوسف زهرا حسین

آنکه رویش بُوَد نور مهر و ماه عشق

آنکه در کربلا گشته پیر راه عشق

ذکر ما تا ابد مدح نام دلبر است

هم جواد است و هم یادگار کوثر است

دریافت سبک سرود

دریافت سبک شور

امیر عباسی

×××××××××××××××××××××××

جشن و شور و شادی ، بر همه مبارک

میلاد عزیز ، فاطمه مبارک

شاه مُلک قضایی ، لاله ی مرتضایی

گوهر بحر عصمت ، نور چشم رضایی

یا جوادَ الائمه

×××

پیدا از جمالت ، نور کبریایی

مثل ِ گل به روی ِ ، دستان رضایی

روح و جان محبان ، جمله آواره ی تو

قبله گاه ملائک ، سوی گهواره ی تو

یا جوادَ الائمه

×××

بشنو آرزوی ، این عبد قدیمت

دل شده هوایی ، دیدن حریمت

شُهره در عالمینیم ، عاشقان حسینیم

از همینجا یا مولا ، زائر کاظمینیم

یا جوادَ الائمه

×××

ذکر جانم این است ، مهتابم خوش آمد

سوّمین محــمد ، اربابم خوش آمد

رتبه و قدر این گل ، بی حد و بی حساب است

نور چشم رضا و ، مرکز عشق ناب است

یا جوادَ الائمه

دریافت سبک

امیر عباسی

××××××××××××××××××

ای گل گلزار رضا(ع) همه گلهای جهان خوار تو

یوسف حسن آمده است جان بکف برسر بازار تو

خلق جهان    همه حیران تو     جان وسر    همه قربان تو

یا جوادالائمه (ع) ۲

شهر مدینه ز رخت شده گلخانه باغ بهشت

جان بفدای رخ تو که بود چشم وچراغ بهشت

کعبه ما       پسر بوالحسن(ع)    عشق رضا(ع)  بده عیدی به من

یا جوادالائمه(ع) ۲

ای ثمر جود وسخا قمر خانه شمس الشموس

غرق صفا غرق صفا شده امشب همه خاک طوس

عشق شما  همه حاصلم    عکس رخت  گل باغ دلم

یا جوادالائمه(ع) ۲

تو همه ی حاصل من بخدا جانی و جانانه ام

مران ز درگهت مرا که گدای در این خانه ام

اگر بدم   جانفدای توام     مکن ردم    که گدای توام

یا جوادالائمه(ع) ۲

حاج احمد واعظی

×××××××××××××××××××

امیر عباسی

مصحف جان رضا را سوره کوثر مبارک

جشن میلاد جواد آل پیغمبر مبارک

شد مدینه رشک رضوان از قدوم ماه زهرا

از سُرور این ولادت خنده زن شد گل به صحرا

تو امیر عاشقانی  مثل بابا مهربانی

مهربانی،روح وجانی در کرامت بی کرانی

یا جوادالائمه(ع) ۲

×××

سائلم من میزنم در ، درگشا بر رویم آقا

ای تمام هستی من دلبر مه رویم آقا

ما که هر دم گرم ذکر یا علی و یا حسینیم

از همین جا  رهسپار خاک پاک کاظمینیم

کن دعا ای مقتدایی که گل خیر النسایی

که شویم ما چون شهیدان عاقبت کرببلایی

یا جوادالائمه(ع) ۲

×××

شکر للّه که همیشه  بی نوای اهل بیتیم

تو جواد اهل بیتی ما گدای اهل بیتیم

سیدی اُنظُر الینا  ای گل گلزار داور

حق خوشحالی بابا در شب میلاد دلبر

نوگلی که با قدومش روشنی چشم او شد

بین گهواره ز عزّت مظهر یا حیّ و هو شد

یا جوادالائمه(ع) ۲

دریافت سبک

×××××××××××××××××××

امیر عباسی

زمزمه ی کل عاشقا ، سوره قدر و تبارکه

تولد پاره ی تن ، امام هشتم مبارکه

اومد پسر امام رضا       جواد آل احمد

قرص قمر امام رضا ،  به این جهان خوش آمد

خوش آمدی یا مولا

×××

روشنی خانه رضا ، خوش آمدی یابن فاطمه

ای گل ریحانه رضا ، خوش آمدی یابن فاطمه

شادیم که دل امام رضا        ز مقدم تو شاده

ذکر عروج دلای ما ،      ادرکنی یا جواده

خوش آمدی یا مولا

××× 

بیا وبر قلب ما بتاب ، خورشید حیدر خوش آمدی

گل پسر ارباب رئوف   ، عزیز داور خوش آمدی

روح کرم و کرامتی      دل شده مبتلایت

هستی پسر امام عشق ،   هستی ما فدایت

خوش آمدی یا مولا

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××

 سیدمحسن حسینی

بوی عطر خدا آمد امشب

سومین مصطفی آمد امشب

عید ابن الرضا آمد امشب

سیدی یا جوادالائمه

×××

شد رضا مست بوی جوادش

می کند جست و جوی جوادش

بوسه گیرد ز روی جوادش

سیدی یا جوادالائمه

×××

حوریان گرم در گفتگویش

بوسه مادر بگیرد ز رویش

می کشد شانه بر تار مویش

سیدی یا جوادالائمه

×××

من که خود آشنای جوادم

تا ابد خاک پای جوادم

من گدایم گدای جوادم

سیدی یا جوادالائمه

×××

ای جوان من که پیر تو هستم

من اسیرم اسیر تو هستم

تو جوادی ، فقیر تو هستم

سیدی یا جوادالائمه

×××

ای که عشقت بود در سرشتم

آبرو داده بر روی زشتم

کاظمین تو باشد بهشتم

سیدی یا جوادالائمه

سید محسن حسینی

دریافت سبک

×××××××××××××××××

نظرات  (۱)

۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۴۵ علیرضا دولت آبادی

باسلام ممنون از سرودها و اشعار

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی