کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت حضرت امام جواد علیه السلام

**********************

حسین رضائیان


زمزمه - واحد


در میان حجره به شور عاشقانه


می کنم گلایه از جور این زمانه


همسرم جفا کرد، چه ها کرد ، به قلب پرشراره ام


همچو مادرم در، جوانی،  به آسمان ستاره ام


روی بام خانه، شبانه ، نهاده جسم اطهرم


مرغکان پریدند، کشیدند ، سایه به روی پیکرم


قلب من پربلاست ، یاد کرببلاست ، یاد عاشورا می افتم


آه و واویلا از این غم


******


خود در این مصیبت از خود گلایه کردم


بهر جد عطشان خود چه ناله کردم


من کجا و شاه، شهید ، کرببلا کجا بود


چون که غصه ی او ، همیشه ، به قلب ماسوا بود


پیکرم اگر برده زیر ، خورشیده تابان خصم من


دشمنی نیامد، بتازد ، با مرکبش به جسم من


قلب من پربلاست ، یاد کرببلاست ، یاد عاشورا می افتم


آه و واویلا از این غم


 دریافت سبک


***********************


محمود ژولیده


به تسلای دل فاطمه که صاحب عزاست


شیعه همدرد رضاست


هادی از داغ پدر زمزمه اش وا ابتاست


شیعه همدرد رضاست


***


تو امیر کاظمینی و رئوفاً بالعباد


یا ابا الهادی جواد


حضرت مشگل گشا ادرکنی یا باب المراد


یا ابا الهادی جواد


***


تشنه لب از پا فتادی چون غریب کربلا


یا جواد ابن الرضا


می زدی در حجرۀ در بسته مادر را صدا


یا جواد ابن الرضا


***********************

هاشم محـمدی آرا


واحد


بابا ببین به دام غصه‌ها اسیرم


رو خاک حجره سر میذارم و می میرم


جوونم اما داغ زهرا کرده پیرم


زهر جفا آتیش زده بال و پرم را


هی زیر لب صدا می کردم مادرم را


می کشیدم رو خاک حجره پیکرم را


سوز زهر کینه به قلب من نشسته


راه نفس رو بسته ، خیلی دلم شکسته


می سوزه تموم پیکرم خدایا


رو خاک حجره تنها ، ذکر لبم یازهرا


بابا رضا کجایی ، مردم از این جدایی


******


بابا بیا این لحظه آخر کنارم


حتی یه خواهر دور بسترم ندارم


سر روی خاکِ غصه و بلا میذارم


صدای گریه هامو هیچ کسی نفهمید


پشت درِ حجره بحال من می خندید


کف میزد و هلهله می کرد و می رقصید


جسم منوتا به پشت بوم کشیدن


کبوترا رسیدن ، آبرو مو خریدن


بسه دیگه هر چی ناسزا شنیدم


از زندگی بریدم ، به آرزوم رسیدم


بابا رضا کجایی ، مردم از این جدایی


******


خدا رو شکر خواهر نداشتم تا ببینه


رو خاکا دست و پا زدن هامو ببینه


رو نیزه ها سر برادر و ببینه


شکر خدا یه پیرهن هنوز تنم بود


سرم هنوز مونده به روی پیکرم بود


بال و پر کبوترا بالا سرم بود


ای وای من ازغمِ تلخ اسارت


گوشواره ها و غارت ، نامردی و جسارت


موندی بی کفن به روی خاک صحرا


به روی نیزه سرها ، یافاطمه یازهرا


جانم حسین  ، حسین جان


دریافت سبک


************************
یاسین زندی


زمینه


چقد سخته که ، تو خونه ی خودم غریبم


چقد سخته که ، بدون یار و بی حبیبم


چقد سخته که ، همسر بد شده نصیبم


کنج حجره ، بی کس و تنها افتادم


یه نفر حتی ندارم تا که ، برسه به دادم


وای وای وای ، امون از غریبی ، ای دل ای دل


******


اثر کرده زهر ، داره می سوزه جگر من


میخندن همه ، کنیزا بالای سر من


الهی بیاد ، بابام کنار بستر من


از بی آبی ، بی جونمو خشکه لبهام


گریونم و یاد لبهای خشک ، و بی جون سقام


وای وای وای ، امون از غریبی ، ای دل ای دل


******


دم آخری رو خاک حجره پریشونم


یه عمره غمه کرببلاس قاتل جونم


به یاد حسین واسه خودم روضه میخونم


ای بی کفن ، جلو چشای مادرت


زیر و رو کردن چقد با نیزه ، بدن بی سرت


وای وای وای ، امون از غریبی ، ای دل ای دل


دریافت سبک


************************
حسین رحمانی
واحد


آقا ، دلم به عشق تو اسیره


محبت تو بی نظیره


همیشه توی هر بزنگاه


دست دل منو می گیره


آقا ، کن قسمتم تا که دوباره


این نوکرت که خیلی زاره


بیاد به کاظمین با گریه


سر رو ضریح تو بذاره


مظهر جود کبریایی ، تو هستی امام رضایی


جواد آل مرتضایی


آقا ، یابن الرضا ادرکنی مولا


******


آقا ، باب المراد عالمینی


امام رضارو نورعینی


لب تشنه جون دادی بمیرم


تو وارث امام حسینی


آقا ، تویی جوون خونواده


کرامتت خیلی زیاده


رفت ، آمدم تو مشهد عشق


تو حرم از باب الجواده


اسمت کلید قفل بسته ، آرامش دل شکسته


امیده هر گدای خسته


آقا ، یابن الرضا ادرکنی مولا

دریافت سبک


************************
حسین رحمانی
زمینه

جوون خونواده ، دیگه از پا فتاده


جگرش سوخته اما، کسی آبش نداده


گوشه ی حجره تنها ، داره جون میده آقا


اومده از مدینه ، مادرش زهرا حالا


شبیه شمعی که بی صداس ، داره می سوزه


جواد عزیز امام رضا ، داره می سوزه


با تشنگی یاد کربلا ، داره می سوزه


وای ، شد جون مرگ شبیه زهرا


وای ، یا جواد الائمه آقا


******


پیش چشمای زهرا ، سرگذاشته روخاکا


گم میشه ناله هاش تو ، هلهله ی کنیزا


غصه هاش بی شماره ، جگرش پاره پاره


رو خاک حجره ی غم ، ابر چشماش میباره


نداره حتی  یه آشنا ، داره می میره


غریبونه بین غصه ها ، داره می میره


بیاد ذبح من القفا ، داره می میره


وای ، دست و پا می زنه روخاکا


وای ، یا جواد الائمه آقا


******


غریبی ناتمومه ، بغض توی گلومه


تن آقام تو آفتاب ، بالای پشت بومه


کبوترها پریدن ، بداد ما رسیدن


سایبونی به روی ، تن آقا کشیدن


دلم بیاد کرب و بلا ، روضه می خونه


تنی بی سر زیر دست و پا ، غرقه ی خونه


یه خواهری بین قتلگا ، زار و گریونه


وای ، یاحسین یا قتیل العریان


وای ، یاحسین یا ذبیح العطشان


وای ، یا جواد الائمه آقا


دریافت سبک


************************
اسماعیل شبرنگ
زمینه


تو دلم آتیش غم ها


پیش روم می سوزه دنیا


اومده با چشم گریون


مادرم حضرت زهرا


بی قرارم و مضطر وای ، گریه می کنه مادر وای


می سوزه دل زارم وای ، از خیانت همسر وای


آتیش زده منو زهر جفا


می خوام برم از اینجا به خدا


حجره ی من شده کرببلا ای وای


امون از غریبی


******


سرتا پام می سوزه از تب


رولبم نوای یا رب


من می رم کنار بابام


از پیش پسرم امشب


حسّی ناخوشاینده وآی ، تو فضا پراکنده وآی


ابری می شه چشم من وآی ، قاتلم تا می خنده وآی


آماده ی شروع سفرم


تنگه دلم برای پدرم


خونی شده خدایا جیگرم ای وای


امون از غریبی


******


همدم دل من آهه


چشمای خیسم به راهه


یاحسین ذکر لبامه


چون دلم تو قتلگاهه


تو چشامه اشک غم وآی ، روضه می خونم هردم وآی


عمه زینبم مونده وآی ، بین مشتی نامحرم وآی


زخم عطش رو بال و پرشه


خنجر شمر روی حنجرشه


رونیزه ها می بینم سرشه ای وای


امون از غریبی


دریافت سبک


************************
میثم مومنی نژاد
نوحه


 مسموم از بیداد شهر بغدادم


طائر قدسم در دام صیادم


همسرم قاتل ، خانه قتلگاه


یا صاحب الزمان آجرک الله


******


مانند مادرم زهرای اطهر


در جوانی شدم چون لاله پرپر


با داغ افزون ، با عمر کوتاه


یا صاحب الزمان آجرک الله


******


در غربت می میرم با کام عطشان


می سوزد جگرم بابا رضا جان


دارم به دل خون ، دارم به لب آه


یا صاحب الزمان آجرک الله

دریافت سبک

***********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی