کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها-2

*****************

ای شده وقف ِ ره ِ دین،یاور ِ حضرت طاها

جان ما فدای نامت،مادر امّ ابیها

مولاتی جلوه ی حقّ الیقین،مشتاقت آسمانها و زمین

که شما هستی اُمّ المؤمنین

یا حضرت ِ خدیجه

غصه دار ِ ماتم ِ تو،قلب ِ بی صبر و قرار است

ثروت ِ تو بهر ِ اسلام،همطراز ذوالفقار است

در طینت نور داور بوده ای،تا آخر یار رهبر بوده ای

به هر جا با پیمبر بوده ای

یا حضرت ِ خدیجه

کن دعا تا به قیامت،بر ولایت دل ببازیم

بر فراز ِ قبر پاکت،گنبد و حرم بسازیم

به زودی ای غمت در تار و پود،آری از مَشیَت ِ ربّ ودود

میگردد ریشه کن آل ِ سُعود

یا حضرت ِ خدیجه

**********************

بانوی عشق و وفا/راهی شد ازین زمونه

قلب حضرت نبی/از این غم داره میخونه

این روزای بی مادری/شد سهم دختر خونه

وای کبوتر پر بسته شدی

وای اسیر آه پیوسته شدی

وای گمون کنم دیگه خسته شدی

شفیعه ی روز نتیجه سیدتی

جانم فدایت یا خدیجه سیدتی

واویلا مادر ای مادر

می ره اما تو دلش,سنگینی کوه غم هاست

اشکایی که می چکه,از چشماش شبیه دریاست

می ره اما دم به دم,فکر فرداروز زهراست

وای,یه روزی درد و غم واضح میشه

وای,هوای کوچه غرق مه میشه

وای,روزی که یاس باغچه له میشه

شفیعه روز نتیجهسیدتی

جان به فدایت یا خدیجهسیدتی

خیلی وقته که دلش,از غصه به شوروشینه

بی تاب مصیبت,عاشورای نورعینه

روضه خون هرشب,داغ مقتل الحسینه

وای,رسیده وقت بارونی شدن

وای,تا که کفن می بینه با محن

وای,به زیر لب می گه ای بی کفن

شفیعه روز نتیجهسیدتی

جان به فدایت یا خدیجهسیدتی

واویلا مادر ای مادر

**********************

ای عصمت ذات خدا،نور الهُدی،بی بی خدیجه بی بی خدیجه

ما را مکُن از درگه لطفت جدا، بی بی خدیجه بی بی خدیجه

تو دلخوشیّ خیر الورایی،تو حامی دین مصطفایی

تو مادر آل هل اتایی2بار

مولاتی یا امَّ خیرالنساء

تو رفتی و ذکر همه شد در غمت آه و واویلا آه و واویلا

سوزد دل اهل سماوات و زمین از اشک زهرا از اشک زهرا

مرثیه خوانم با قلب مضطر،من همنوا با آل پیمبر

که فاطمه دیده داغ مادر2بار

مولاتی یا امَّ خیرالنساء

(بند سوم : زبانحال پیغمبر با حضرت خدیجه)

رفتی ز دنیا امّا بعد از تو شود غوغا مدینه غوغا مدینه

زهرایمان جان می دهد در پشت در از ضرب کینه از ضرب کینه

در پشت در وای از حال زارش،وای از دل زار و بی قرارش

نه من،نه تو،گردد فضه یارش

مولاتی یا امَّ خیرالنساء

**********************

چشم اهل سما گردیده گریان

ام المؤمنین شد فدای قرآن

غمخوار احمد        یار محـمد

ذکر ما در غمش با سوز و آوا

واویلا واویلا آه و واویلا

 

کم کم ماه خدا رسد به نیمه

زهرای مرضیه شود یتیمه

آجرک الله        بقیة الله

ذکر مادر تو شده وا اُمّا

واویلا واویلا آه و واویلا

 

مادر اینجا شده دلخون و مضطر

دختر آنجا شده کشته پشت در

عالم غوغا شد    زهرا فدا شد

مهمان مادر شد امّ ابیها

واویلا واویلا آه و واویلا

**********************

عصمت داوری/بر نبی یاوری

چشمه ی کوثری/یار پیغمبری

گشته ای جانفدا/در ره مصطفی

آه و واویلتا

در خصالت عیان/نور آیین بُوَد

ثروتت حامی/مکتب دین بُوَد

گشته ای جانفدا/در ره مصطفی

آه و واویلتا

یا خدیجه درین/ماتم بی قرین

آه احمد شنو/اشک زهرا ببین

گشته ای جانفدا/در ره مصطفی

آه و واویلتا

مصطفی همدم ِ/سوز و آه دل است

واقعاً رحلتت/بر نبی مشکل است

 

گرچه بوده دلت/غرق سوز و محن

شد ز سوی خدا/هدیه بر توکفن

 

لیکن ای مادر ِ/عترت مصطفی

شد به اولاد تو/از سر کین جفا

 

بی کس و تشنه و/زار و صد پاره تن

مانده جسم حسین/بر زمین بی کفن

همه جا کربلاست

**********************

مادر مظلومه ام جان داده ای در راه اسلام

با فراقت گشته صبح آرزو هایم چنان شام

می روی با قلب خسته/داغ تو بر دل نشسته

می شوم در ماتم تو/بی قرار و دلشکسته

مادر ای مظلومه مادر

کن نظر ختم رُسُل را در غمت محزون ونالان

هستی ات را داده ای در وادی اسلام و قرآن

از غم تو مثل بابا/سوزی همچون لاله دارم

بنگر از داغ فراقت/روز و شب ها ناله دارم

مادر ای مظلومه مادر

بعد تو ای جان من غمهای من میگردد آغاز

رفتی و شد قلب من با محنت و غربت هم آواز

میشود قدّم خمیده/رنگ رخسارم پریده

با رخ نیلی ز سیلی/میشوم آخر شهیده

مادر ای مظلومه مادر

بین دیوار و در خانه شود محسن فدایی

این بُوَد مقدّمه بر نوحه های کربلایی

آل احمد،ظلم کافر/دست گلچین یاس پرپر

اشک جاری رباب و/تیر خصم و حلق اصغر

آه و واویلا واویلا

**********************

من مادر عترت رسولم/همسنگر حضرت رسولم

در وادی خوبی و عنایت/آیینه ی رحمت رسولم

جانم شده قربان/در وادی قرآن

من کوثر و قدر و/تطهیرم وفرقان

هستیم شده وقف راه اسلام/سوزم ز شرار آه اسلام

دارایی من چو تیغ حیدر/حامی شده بر سپاه اسلام

جانم به فدای راه احمد

 

غم از دل خسته ام گذر کرد/رزق دل خسته را شرر کرد

زنها همه ترک من نمودند/امّا خود ِ حق ، به من نظر کرد

شد قبل ولادت/با سوز عجیبی

مأنوس دل من/زهرا به غریبی

او گشته تسلّی دل من/او بوده تمام حاصل من

داغی که پس از نبی ببیند/باشد همه دم مقابل من

جانم به فدای راه احمد

 

روزی برسد که دختر من/در راه خدا شود شهیده

با روی ز کینه گشته نیلی/با قامت از جفا خمیده

گردد گل یاسم/پرپر ز جنایت

او جان بدهد در/وادی ولایت

اینها بشود مقدّمه بر/اندوه وعزای کربلایی

اشک همه میشود سرازیر/با یاد سر ز تن جدایی

مظلوم یا حسین غریب مادر

**********************

اَسما من ِ غمدیده دارم میروم سوی جنان

با سوز و آه و ناله و خون دل و اشک روان

او/جز قلب زار و/مضطر ندارد

شب عروسی/مادر ندارد

جان تو و جان گلم/در گلشن ولایت

گلچین کند بر یاس من/بعد از نبی جنایت

آهآه و واویلا

در شعب بوطالب دهم جان و به فکر کوثرم

آتش گرفته از غم سنگین دیوار و درم

آه/روزی رسد که/با قلب خسته

گردد گل من/ساقه شکسته

من میرَوَم اما ز جان در اضطراب اویم

جان میدهم اما کسی سیلی نزد به رویم

آهمظلومه ام من

این ماجرا گذشت و وقت محنت و عزا رسید

فصل عزای کوثر قرآن مصطفی رسید

آه/اسما بریزد/آب روان را

علی بشوید/آن قد کمان را

گل کرده اسما بر لبش آوای بی قرینی

کجایی ای خدیجه تا فاطمه را ببینی

آه مظلومه زهرا

***********

زمینه

میخوام براتون بگم از ، یه بانوی آسمونی

بانویی که لبـریزه از ، محبت و مهـربونی

کعبه ی غها      هستی طاها

مادر زهرا

بانویـی که بـود مـثه فرشـته ی آسـمونا

اومد از راه که باشه پشت و پناه مصطفی

کعـبه ی محبـت و مهر و صـفا و عاطـفه

بانویی که همـه ی هستی شـو داد برا خدا

خورشید نورِ ، صبح نزوله

نور امیـد ، قـلب رسـوله

دار و ندار و ، عشق بتوله

هستی طاها ، مادر زهرا

******

لحظه های آخره و ، براش نمونده بال و پر

با چشایی پر ستاره ، دیگه داره می ره سفر

غریب و خسته      دلش شکسته

بخون نشسته

از این آدما دلش پر اضطراب و واهمه س

میون بستر غم روی لبـش یه زمزمـه س

پا می گیره آتیش غم توی قلب غمزده ش

ایـن دم آخـریه دل نگـرون فـاطـمه س

قلبش که خونه ، چشماش یه دریاست

ایـن شـام آخر ، بـی تاب غمـهاست

خـیلـی غـریبـه ، دلتـنگ زهـراسـت

 دریافت سبک

یوسف رحیمی

****************************
زمینه - شور

از آسمان دین ، باران غم بارد

دل همه یاران ، حال عزا دارد

دلها بسوزد از ، چشم تر زهرا

فدایی اسلام ، شد مادر زهرا

واویلا واویلا

******

مادر ببین چشمم ، چه گوهر افشاند

بابا به یاد تو ، مرثیه میخواند

با رفتنت گردد ، غمهای ما آغاز

حدیث خونبار ، کرببلا آغاز

واویلا واویلا

******

اهدا ز ایزد شد ، بر تو کفن مادر

دلها بسوزد از ، داغ گل پرپر

حسین من گردد ، در خونش آغشته

مجروح و لب تشنه ، در کربلا کشته

واویلا واویلا

 دریافت سبک

حاج امیر عباسی

*********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی