کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۷

*******************

صدا صدای عشقه صدا صدای ماهه

بگید بیان فرشته ها یه مهربون توراهه

ستاره ها منتظره مقدم تو هستند

هزارهزارتا طاق گل تو راه تو بستند

امشب امشب قدم بزن توسرزمین بید مجنون

چشم عالم دوباره پیش پات داره هوای بارون

لبیک یا صاحب الزمان

برای دیدن تو چشم امید ندارم

اما بر سلامتیتون صدقه می ذارم

ارزش مهربونیات بیشترازیه دنیاست

دوباره کوچه های شهر پر شد از گل یاس

لیلامجنون به پای گهواره ی تودخیل می بندند

حرف عشقو از این به بعد رو بال جبرئیل می بندن

لبیک یا صاحب الزمان

قصیده ی قشنگ موهات شبیه دریاست

صلابت قامت سبز تو شبیه زهراست

وقتی بیای به سمت تو دستای قنوته

پرچم پیروزی تو به کف عموته

گاه رزمت رمزعملیات توذکریا زهراست

بین دستات ذوالفقار برنده ی حضرت مولاست

لبیک یا صاحب الزمان

*****************************

میخوام امشب تا خود صبح فقط برات دعا کنم

برای تعجیل فرج خدا خدا خدا کنم

دستم از تو دوره اما دلم همش باهاته

آرزوی من همیشه دیدن نیم نیگاته

روزای بدون تو مثل غروب جمعه هاست

آقای من کجاست آقای من کجاست

گل نرگس کجایی کجایی کجایی

تا آسمون قد میکشم تا به تو اقتدا کنم

ازعاشقت چیزی بخوام که نذرم و ادا کنم

مثل هر سال پا گرفته توسینه طاق نصرت

تا حریم جمکرانت دلم میره زیارت

شب غم بی کسی یه عمریه بی انتهاست

آقای من کجاست آقای من کجاست

گل نرگس کجایی کجایی کجایی

با کلی حاجت اومدم می خوام منو نیگام کنی

برا همیشه بسمه اگه یکم دعام کنی

خوب میدونم که توراهی نشون به این نشونه

بوی اسفند می رسه ازکنارسقاخونه

تا روز ظهورتوطنین خاک کربلاست

آقای من کجاست آقای من کجاست

گل نرگس کجایی کجایی کجایی

***************************

من وشوق وصالت تمنای جمالت

تو و تیرنگاهت من ونقطه ی خالت

به غمزه دلموبردی ودیوونه شدم من

گدایم که اسیررخ شاهونه شدم من

یا مهدی گل زهرا

خدا داده سعادت سر کوی ارادت

نشستم سرراهت به امیدشهادت

من آن تشنه لبم باده نایاب تویی تو

غلام سیهم حضرت ارباب تویی تو

یا مهدی گل زهرا

تویی یوسف زهرا که با نیم تماشا

زند یوسف مصری نه رگ شارگ خود را

بیا مفتخرم کن ز وفا نوردو عینم

ببر ای گل زهرا تو به بین الحرمینم

یا مهدی گل زهرا

**************************

یه طاق نصرت میون آسمون  پراز ترانه لب پیر و جوون
میگن خدایا آقا رو برسون

آیینه ها محو نورتو        به سینه ها سرور تو
میمونه چشمای ترمن    منتظرظهورتو

یارمایی بگو کجایی        تا که بیایی هستم سنگ صبور تو

آقا بیا آقا بیا

میخواد کبوتربال وپر بزنه       تموم شهروبره سربزنه
بگو کجا رو حالا در بزنه

تو هوای تو رها شده ازآشیون جدا شده
برای زیارت شما آقا مسافر خدا شده

بیقراره در انتظاره        دلم دوباره شبگرد کوچه ها شده

 

نسیم عشقت روی بال دلم   نگاه گرمت تو خیال دلم
دعای عهدت شوروحال دلم

همیشه میگم خدا کنه             آقام منو نیگاه کنه

روزی که میاد توسپاهش       اسم منو صدا کنه

گریه هامون میگه برامون        میاد آقامون وقتی زهرا دعا کنه

****************************

نیمه ی ماه پیغمبر خدا شد

حاجت دل مستضعفین روا شد

اومده یار ضعفا/مقتدای همه

مهدی آل مصطفی/پسر فاطمه

امشب بارون لطف و عطا می باره

هیچ کس مثه این آقا سراغ نداره

بَه بَه/به این مهر/به این ماه/مرحبا/ماشاالله

رافع محنت و هر غم اومد/صاحب مقام اعظم اومد

کوثر رسول اکرم اومده/منجی تموم عالم اومد

گل فاطمه یا حجت الله/گل فاطمه بقیه الله

***

سامرا شده بهتر ز خلد برین/باید گفت،به خدا هزاران آفرین

با قلم محبتش/چه گلی کشیده/مثل اون و تو زیبایی/هیچ کسی ندیده

حیدر به جمال او میگه ماشاالله/زهرا به ماها عیدی میده ایشالا

اومد/قمر/آل الله/پسر/ثارالله

اومده حقیقت شهامت/حاکم محکمه ی قیامت

اومده جلوه ی جاءالحق ِ/سوره ی  جهاد و استقامت

گل فاطمه یا حجت الله/گل فاطمه بقیه الله

***

دل دادن به نگاه مهدی قشنگه/شهادت تو سپاه مهدی قشنگه

ما همه در رکابتیم مولا یا مهدی/فدای انقلابتیم مولا یا مهدی

آقا/جون ما قابلت و نداره/داره/چشامون دُرّ و گوهر میباره

بگو/کجایی کجایی/پس تو کی/می آیی

تو بیا تا که خدایی بشیم/توی راه تو فدایی بشیم

مثه حاج همت و باکری ها/هَممون کرببلایی بشیم

گل فاطمه یا حجت الله/گل فاطمه بقیه الله

*****************************

ای شرف اهل زمین و زمان/حجت حق نور دل عاشقان

نام تو را بُردم و شد یاد تو/اشک محبت ز دو چشمم روان

فصل دلم روح و طراوت گرفت/گشته بهار از قدم تو خزان

یوسف زهرا یا امام ِ زمان

***

ارض و سما واله و مدهوش تو/مصحف توحید در آغوش تو

نقش عطا و کرم و مرحمت/بر ورق جان شده منقوش تو

پیرهن خون خدا در برت/پرچم اسلام روی دوش تو

یوسف زهرا یا امام ِ زمان

***

ای دم تو شور و نوای دلم/آینه ی حُسن خدای دلم

دلبر غایب ز نظر العجل/دیدن روی تو دعای دلم

نغمه ی جاءالحق ِ اهل سما/پر شده در کلّ فضای دلم

یوسف زهرا یا امام ِ زمان

***

یبن الحسن ای پسر فاطمه/گلشن حق را ثمر فاطمه

حجت ثانی عشر ایزدی/روی تو قرص قمر فاطمه

غیبت و هجران تو مولا شده/مایه ی سوز و شرر فاطمه

یوسف زهرا یا امام ِ زمان

***

جلوه ی مصبح هدی سیّدی/منتقم خون خدا سیّدی

ای ز دو چشم تو روان تا ابد/اشک غم کرببلا سیّدی

ذکر ظهور تو به روی لب ِ/زینب و شاه شهدا سیّدی

یوسف زهرا یا امام ِ زمان

*************************

ای به دلم همدم و مونس/صفای هر محفل و مجلس

اومده ای جمع مشتاقان/تولّد نرگس نرجس

او صاحب عصر و ولیّ عالمه

عادت او لطف و عطا و کرمه

هر چی بگم از خوبیاش بازم کمه

یا فاطمه،عروس تو/آورده قرص قمری

زیبا تر از فرشته ها/تاج سری،گل پسری

یا اباصالح مولا مولا مولا مولا

***

سامره امشب چراغونه/آسمونش لاله بارونه

دلم با ذکر اباصالح/ترانه ی شادی میخونه

گشته نمایان هنر دست خدا

حاکم مُلک همه ی ارض و سَما

دیده گشوده یوسف خیر النّسا

نیمه ی ماه نَبَوی/اومده ماه عَلَوی

چارم گل خدایی ِ/گلشن نور رَضَوی

یا اباصالح مولا مولا مولا مولا

***

دلبر ما یا اباصالح/سیّدنا یا اباصالح

قسمت ما کن تو ای آقا/کرببلا یا اباصالح

نای ِ وجود ِ ما همه نوا میخواد

درد دل ما به خدا دوا میخواد

ما دلمون فقط یه کربلا میخواد

عنایتی کن تو آقا/که عبد رو سفید بشیم

پای رکاب عشق تو/جون بدیم و شهید بشیم

یا اباصالح مولا مولا مولا مولا

*************************

خبر خوش برامون میاد      دیگه داره آقامون میاد

چشای منتظر خیره به راهه     بی تاب دولت یه پادشاهه

آی عاشقا سر قرار بمونید     داره میاد عزیز فاطمه

دعا برا سلامتیش بخونید      داره میاد عزیز فاطمه

خاتم الاوصیا طاووس جنت     اونی که هم نام پیمبره

امام عدل و فارس الحجازه      وارث ذوالفقار حیدره

نتیجه میده آخرش یه روزی     دعای العجل انبیا

بانوای انا بقیه الله              می رسه منتقم کربلا

***

تیر نگاش میشه رعد و برق      می زنه بر سر غرب و شرق

می گیره عالمُ برا همیشه     با علم عموش دیدنی میشه

وهابیت داره آتیش می گیره     داره میاد عزیز فاطمه

کسی که چشم نداره خود بمیره    داره میاد عزیز فاطمه

دیگه باید دلی که حق نداره      علم عزتُ به پا کنه

شیعه برای ولی و امامش        حاضره جونشُ فدا کنه

خدا رُ شاکریم از اینکه ایران        همیشه دل داده به مهدیه

حالا که دورم از آقام غمی نیست      خامنه ای نایب مهدیه

**************************

چه عشقی چه شوری       چه جشن و سروری

بسه این جدایی             بسه این صبوری

دوباره خدا خدا کن       برای فرج دعا کن

خبرا تو جمکرونه        پاشو آقاتُ صدا کن

کوچه های شهرُ شمع و چراغ می ذارن

می خوان از کدوم ور دلبرمُ بیارن

می خونم گل نرگس      سامونم گل نرگس

ای جونم گل نرگس

***

زمین از فرشته         شبیه بهشته

به هر جا می بینی      یا مهدی نوشته

عید عاشقان مبارک     به جهانیان مبارک

ولادت پر سرور         امام زمان مبارک

زیر طاق نصرت باز همه صف کشیدند

سر هر محله شربت و نذری میدند

بی همتا گل نرگس       یا مولا گل نرگس

ادرکنا گل نرگس

***

به عشق نگاهش       می شینم به راهش

الهی که باشم        میون سپاهش

ذوالفقارُ دست می گیره      شیعه یه نفس می گیره

به مدینه حق                  مادرشُ پس می گیره

یه روزی میاد با پرچم یا لثارات

قاتل حسینُ می کشه به مجازات

سردار گل نرگس        سالار گل نرگس

دلدار گل نرگس

**********************

ابوالفضل آلوئیان

ریسه بندون شد تموم دنیا

گل خنده رولبای زهرا

همه گلها خوش بواند اما باز

گل زهرا شد نمونه به گلها

آخرین مُنجی دنیا ، میاد از راه

اباصالح اباصالح

از زمین تا ، عرش اعلا ، میخونیم یا

اباصالح اباصالح

یا ، اباصالح اباصالح اباصالح

***

شب عشق و شب شب بارونه

شب لیلایی شبِ مجنونه

بی قراری می باره از چشما

خونه ای که باز پر از مهمونه

تو که اوج ، آرزوی ، هر گدایی

اباصالح اباصالح

می‌خونیم ندبه دوباره ، که کجایی

اباصالح اباصالح

یا ، اباصالح اباصالح اباصالح

دریافت سبک

********************
ابوالفضل آلوئیان

با نسیم سحری میرسه امشب خبری

ای گل نرگس مدد ، گل نرگس مدد

نیمهِ ماه و رسیده حجت ابن العسگری

ای گل نرگس مدد ، گل نرگس مدد

جمع کاینات

هدیه میارن برات

از اسمونا باز می باره نقل و نبات

هستند ملائکه همه محو جمال تو

نیستو نبوده توی دوعالم مثال تو

یوسف نشسته غرق تماشای خال تو

ای گل نرگس مدد ، گل نرگس مدد

******

بازم ازشوقه که این دیده ها بارون میباره

شاپرک مژده ای از وصال دلدار میاره

دل غرق شوره

بساط شادی جوره

امسال خدا بخواد دیگه وقت ظهوره

ای اخرین ستارهِ زهرایی الأمان

باتو بهار زندگی ام بی تو هست خزان

جانم فدای مِهرِتو یا صاحب الزمان

ای گل نرگس مدد ، گل نرگس مدد

دریافت سبک

**********************
میثم مومنی نژاد

مژده ای یاران عطر ، گل به گلستان آمد

عطر پیراهن آن ، یوسف کنعان آمد

نور خدا گردید ، به ملک دل فاتح

خوش آمدی ، خوش آمدی ، مولا اباصالح

******

یاریم کن تا شوم ، در سپاهت یار تو

روشنی در چشم ماست ، دیدن رخسار تو

ای روی تو پیدا ، ای نور تو واضح

خوش آمدی ، خوش آمدی ، مولا اباصالح

******

روز ظهورت آقا ، نور حق گردد جلی

میشود زنده یاد ، لا فتی الا علی

ملائکه گشتند ، به فضل تو مادح

خوش آمدی ، خوش آمدی ، مولا اباصالح

******

شب قدر است و باشد ، قدر من گیسوی تو

در قنوتم می آید ، یادم از ابروی تو

ای جان مناقب ، ای روح مدایح

خوش آمدی ، خوش آمدی ، مولا اباصالح

دریافت سبک

*****************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی