کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت امام حسین علیه السلام۷

************

تو پاره ی جگر فاطمه ای

ستاره ی سحر فا طمه ای

یا حسین یا حسین حسین حسین

تو همه دین و ایمان منی

کتاب عشقی و قرآن منی

تو پادشاه و سلطان منی

تو پاره ی جگر فاطمه ای

ستاره ی سحر فا طمه ای

ای که به عشقت اسیر

خیل بنی آدمند

با خبران غمت

بی خبر از عالمند

تو پاره ی جگر فاطمه ای

ستاره ی سحر فا طمه ای

هر که غمت را خرید

عشرت عالم فروخت

سوختگان غمت

با غم دل خرمند

خاک سر کوی تو

زنده کند مرده را

زانکه شهیدان تو

جمله مسیحا دمند

یوسف مصر بقا

در همه عالم تویی

در طلبت مرد و زن

آمده با دل غمین

بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند

هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود

حسین حسین

حرز بازوی اباالفضل علی در کار زار

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

قمر بنی هاشم عباس اباالفضل

شنیدم دستهایت را بریدند

شنیدم چشم نازت را دریدند

چو طفلان این سخنها را شنیدند

همه از هم خجالت می کشیدند

ز جا برخیز ای ابرو شکسته

نشسته در برت پهلو شکسته

ابو فاضل ابو فاضل ابا الفضل

حسین،حسین،حسین

گرد حرم دویده ام

صفا و مروه دیده ام

هیچ کجا برای من

کرببلا نمی شود

سلسله عشق را

سلسله جنبان خداست

سلسله عشق چیست

موی حسین است و بس

تا تو شدی کشته و ما

بی سر سامان شدیم

از پی نی در به در ِ

کوه و بیا بان شدیم

زینت دوش نبی

روی زمین جای تو نیست

خار و خاشاک زمین

منزل و ماوای تو نیست

امان از دل زینب

تا نفس در سینه روز و شب بود

دم حسین و بازدم زینب بود

***********************

گوش بدید ای دلای مبتلا

دلای تنگ ایوون طلا

میرسه از حسینیه عرش

حی علی کربلا

مکتب درس ما صحن آقا

کتاب ما زیارت عاشورا

میرسه بر دلای زینبی

حی علی کربلا

دل می بره حریم شاه دین

حریم مولی الموحدین

میخونه دل با شور و با نوا

علی امیرالمومنین علی امیر المومنین

دل میگه چه بی حدد و عدد

گدای خود را مکن تو رد

حک شده رو دل خراب من

شه نجف علی مدد

 **********************

شده هنگام جنون این دل

ز عمق سینه میخونه این دل

سلام ای شمس و سلام ای ماهم

حسین زهرا تو هستی شاهم

پدر میگفته به گوشم هر شب

تو هستی عبد حسین و زینب

حسین عشق حسین

تویی ارباب و گدایت هستم

فقیر کرب وبلایت هستم

همه امیدم مکن نومیدم

که از صحن تو چه ها بشنیدم

شنیدم خاکت شفای دلهاست

حریم پاکت بهشت دنیاست

عجب ایوون طلایی داری

خدائی چه کربلایی داری

کنار قبرت یه صحن زیباست

حریم پاک و قشنگ سقاست

تپشهای دل پر از احساسه

نگار قلبم آقام عباسه

حسین عشق حسین

علمدار دین یل بی همتاست

امید قلب و دل ثارالله است

تموم عالم دخیل مویش

مسیحا گشته گدای کویش

عصای موسی سلاح موسی است

سلاح عباس مدد یا زهراست

 

*********************

خیز و پر از گلاب کن

طاق و رواق میکده

خبر بده به عاشقان

خدای عشق آمده

اگر مرا رها کنی

تو را رها نمی کنم

سر از تنم جدا کنی

چون و چرا نمی کنم

خیز و پر از گلاب کن

طاق و رواق میکده

خبر بده به عاشقان

خدای عشق آمده

خدای قبل خلقتش

کنار خویش در عدم

چید نقش صورتش

بدون هیچ هیچ و کم

از همه ی صفات خود

در آن دمیده دم به دم

به اسم خود برای تو

به مکه ساخته حرم

اگر مرا رها کنی

تو را رها نمی کنم

سر از تنم جدا کنی

چون و چرا نمی کنم

ببین ببین که یک شبه

روح بهار می رسد

رسیم به آرزوی خود

به وصل یار می رسد

میان این غبار ها

تک سوار می رسد

جلوه ای از جلال حق

خدای وار می رسد

اگر مرا رها کنی

تو را رها نمی کنم

سر از تنم جدا کنی

چون و چرا نمی کنم

ترانه ها به عشق تو

بر لب آبشار ها

سبز شود با نفست

تمام شوره زارها

شهید جستجوی تو

هزارها هزارها

چه می شود نظر کنی

به جمع بی قرار ها

ارباب زاده ای نه تو خودت اربابی ...

عشق تویی

نفس تویی

روح تویی

نوح تویی

نبی تویی

فاطمه ای

حسن تویی

حسین تویی

صلح تویی

جنگ تویی

رزم تویی

تیغ تویی

آب تویی

گوهر نایاب تویی

 

*******************

می تابه از پشت ابرا

ماه تموم شبای من

می ریزه قطره قطره می

از لب های من

لبریزه اشک شوق امشب

از چشمای من

ای آقای من

دین و دنیای من

دریاب من بی دست و پا رو

ارباب بیا ببر گدا رو

مهتاب نورانی کن شبا رو

ستاره ها رو ستاره ها رو

بازم شب و ستاره

هوا مثل بهاره

دلا پر شراره

چشما همه خماره

دریاب من بی دست و پا رو

ارباب بیا ببر گدا رو

مهتاب نورانی کن شبا رو

ستاره ها رو ستاره ها رو

بازم شب و سپیده

بازم شب امیده

بوی خدا رسیده

گل علی رسیده

قلب پیغمبر شاده

برا قدم یه دردونه

توی چشمای اهل خونه

جشن بارونه

روی نوزادی که مثل

زهرا می مونه

وقتی خندونه

جلوه ی خاتونه

می تابه از پشت ابرا

ماه تموم شبای من

می ریزه قطره قطره می

از لب های من

لبریزه اشک شوق امشب

از چشمای من

بارون بیا بیار بهارو

مجنون صدا کن عاشقارو

در خون بیا ببین خدا رو

جمال یارو جمال یارو

دریاب من بی دست و پا رو

ارباب بیا ببر گدا رو

مهتاب نورانی کن شبا رو

ستاره ها رو ستاره ها رو

بازم شب و ستاره

هوا مثل بهاره

دلا پر شراره

چشما همه خماره

دریاب من بی دست و پا رو

ارباب بیا ببر گدا رو

مهتاب نورانی کن شبا رو

ستاره ها رو ستاره ها رو

می تابه از پشت ابرا

ماه تموم شبای من

می ریزه قطره قطره می

از لب های من

لبریزه اشک شوق امشب

از چشمای من

ای آقای من

دین و دنیای من

شب صدای عشقه

هوا هوای عشقه

دلم فدای عشقه

آقام خدای عشقه

هر روز از روزای عمرم

به یاد لب تو بی تابم

با رؤیای شیرین تو

هر شب می خوابم

تا دنیا دنیایی باشه

هستی اربابم

مستی نابم

ای نور مهتابم

خوارم میون سبزه زار و

دارم یه دل بی قرار و

دارم غلامی شما رو

نور خدا رو نور خدا رو

دریاب من بی دست و پا رو

ارباب بیا ببر گدا رو

مهتاب نورانی کن شبا رو

می تابه از پشت ابرا

ماه تموم شبای من

می ریزه قطره قطره می

از لب های من

لبریزه اشک شوق امشب

از چشمای من

ای آقای من

دین و دنیای من

دریاب من بی دست و پا رو

ارباب بیا ببر گدا رو

مهتاب نورانی کن شبا رو

ستاره ها رو ستاره ها رو

ستاره ها رو ستاره ها رو

************************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی