کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه امام سجاد علیه السلام

*********************

امام عابدین منم / سید ساجدین منم
زنجیر خونین می دهد گواهی                   از گردن مجروح به بیگناهی
آزرده شد اعضای من                       خون می چکد از پای من
امام عابدین منم / سید ساجدین منم
آنکس که غل بر دست و پیکرم زد             در بین راه سیلی به خواهرم زد
جانم ز غم آمد به لب                 مرگ از خدا کردم طلب
امام عابدین منم / سید ساجدین منم
من رنگ زینب را پریده دیدم                 در تشت زر سر بریده دیدم
ویرانه بوده منزلم                  داغ سه ساله دیدم
    امام عابدین منم / سید ساجدین منم
محمکم ترین زنجیر را ببندید              اما به اشک عمه ام نخندید
من جسم بی سر دیده ام                 لبهای پرپر دیده ام
امام عابدین منم / سید ساجدین منم
**********************

سلام ما به اشک بی شمار تو            سلام ما به قلب داغدار تو
سلام ما به گریه ی دمادمت              سلام ما به سینه ی پر از غمت
سلام ما به سوز و آه هر شبت           سلام ما به درد جسم پرتبت
سلام ما به باب بی قرین تو               سلام ما به زینب حزین تو
سلام ما به قبر بی چراغ تو                سلام ما به قلب پرزداغ تو
 ساعد اصفهانی

*************************

منم امام گریه و اشک و محن منم همون که پدرش دور از وطن
سه روز و شب خاک تنش بود بی کفن
من پسر شاه عطشانم(۲(
بند نمیاد گریههام از کرب و بلا باغماز ریشه زدند حرومیا
له شده غرور من به زیر دست و پا
من پسر شاه عطشانم(۲(
تو کربلا ای وای خدا یه باغ گل درو شد
خودم دیدم رو نیزهها سر بابام که هو شد
کرب و بلا / جای خود داره / وای امون از این / غربت ایام
محاسنم / شد سفید مثه / موهای عمه / توی شهر شام
من پسر شاه عطشانم(۲(
تو شهر شام حرمت مارو دریدند امون کوچیک و بزرگبریدند
محاسنم رو مثه بابام کشیدند
من پسر شاه عطشانم(۲(
ای کاش نمیزایید منو مادر من برای خنده جلوی خواهر من
آب دهانش نشست رو سر من
سر داداش اصغرمو تو کوچهها یه بی دین
از رو زمین برداشت و هی میانداخت بالا و پائین
رو صورتم / مونده آثار / ناخون دشمن / خیلی نامردن
کاری ازم / برنیومد اون / لحظه که مارو / مسخره کردن
من پسر شاه عطشانم(۲(

****************************
سری به این خسته بزن، بابا بابا حسین

ببین شده اشهد من، بابا بابا حسین

شده وقت سفر

بیا ای همسفر

منو با خد ببر

بیا ای همسفر

سری به این خسته بزن، بابا بابا حسین

ببین شده اشهد من، بابا بابا حسین

بعد تو روز خوش ندیدم

ببین محاسن سفیدم

شبیه عمه ام خمیدم

تنم رو دنبالت کشیدم

تا اینکه امشب

به آرزوم رسیدم

این نماز آخر من

که اومده برادر من

اومده باز عموم اباالفضل

نشته روبروم اباالفضل

سری به این خسته بزن، بابا بابا حسین

ببین شده اشهد من، بابا بابا حسین

کجایی یار من

ببین دلدار من

تموم کار من

کجایی یار من

آخر شده غربت من، بابا بابا حسین

بیا ببین غربت من، بابا بابا حسین

سری به این خسته بزن، بابا بابا حسین

ببین شده اشهد من، بابا بابا حسین

فدا خون تو

لب گلگون تو

اومده مهمون تو

فدای خون تو

تو کربلا کشته شدم، بابا بابا حسین

به خونت آغشته شدم، بابا بابا حسین

سری به این خسته بزن، بابا بابا حسین

ببین شده اشهد من، بابا بابا حسین

*************************

پاسخ فریاد من گشته کف و هلهله

جای گل انداخته به گردنم سلسله

یا ابتا یا حسین

من به تو می‌گریم و تو بهر من گریه کن

من به رگ پاره، تو به زخم تن گریه کن

یکی ز زخم زبان، بر جگرم چنگ زد

یکی مرا کعب نی، یکی به من سنگ زد

پاسخ فریاد من گشته کف و هلهله

جای گل انداخته به گردنم سلسله

یا ابتا یا حسین

یکی تصدّق به ما، در مَلَاءعام داد

یکی سر راه ما، کف زد و دشنام داد

میان نامحرمان خون شده زینب دلش

سر تو باشد درست برابر محملش

گرفتم این شامیان، به ما همه دشمنند

چرا دگر کودکِ سه‌ساله را می‌زنند

یا ابتا یا حسین

پاسخ فریاد من گشته کف و هلهله

جای گل انداخته به گردنم سلسله

یا ابتا یا حسین 

*********************

به هر جا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم    زمین و هر جا زمان گریان ، برای عابدین بینم

نه تنها ناله اهل زمین بر آسمان باشد         فغان ساکنین آسمان را تا زمین بینم

به هر جا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم  زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم

نه تنها جنّ و انس اکنون عزادارند و گریانند    تمام خلق عالم را پریشان و حزین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم   زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم   

امام چهارمین مقتول از هر جفا گشته          روان آن روح پاکش را سوی خلد برین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم   زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم

امام پنجمین را در فراق آن شه خوبان              ز راه دل سر قبرش نزار و هم غمین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم   زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم

پدر جان رفتی و آسوده گشتی ازغم دوران    ولی من باز می باید جفای ظالمین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم   زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم   

اگر محنت فروان دیدی از جور ستمکاران        خودم را باتو ای بابا شریک و هم قرین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم   زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم   

منم فرزند زار تو که با تو کربلا بودم              بدیدم آنچه را دیدی کنون و هم اینچنین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم   زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم   

زمرگت ای پدر تنها نه خون کردی دل مارا      غم داغت به قلب پاک خیر المرسلین بینم

به هرجا بنگرم اکنون ، عزای شاه دین بینم

زمین و هم زمان گریان ، برای عابدین بینم

 قاضی زاهدی

*********************

سلام بر چهار امام بی حرم

***

شده دم به دم این نگرانی ام، که مدینه ندیده بمیرم
به هوای آن همه آرزو، نشود که بهانه نگیرم
مدینه! ای روضه ی ناتمام من
به شوکت و به غربتت سلام من
ای مدینه ای، شهر روضه و گریه ی بی صدا
ای مدینه ای، سرزمین غریب رسول خدا

به خدا که تحمل غربتت، برده طاقت عالم و آدم
ای حکایت غربت فاطمه، روضه خوان تو بوده محرم
کاش میشد و کبوتر بقیع بودم
تمام عمر نوحه گر بقیع بودم
ای مدینه ای، شهر روضه و گریه ی بی صدا
ای مدینه ای، سرزمین غریب رسول خدا

بنشیند اگر دل خون من، به مقابل گنبد خضرا
به تسلی داغ پیمبرم، جان فدا کنم از غم زهرا
سلام من به چار امام بی حرم
سلام من به مادر شهیده ام
ای مدینه ای، شهر روضه و گریه ی بی صدا
ای مدینه ای، سرزمین غریب رسول خدا
میلاد عرفان پور

Top of Form

Bottom of Form

***************************

Top of Form

Bottom of Form

ای بقیع
می سازم ایوون طلاتو
گنبد و گلدسته‌هاتو
با اذن حضرت زهرا
صحن باب المجتباتو

قلب من از عشقت
می‌تپه توو سینه
یه بغض غریبی
توو گلوم میشینه
سال دیگه ایشاالله
وعده مون مدینه
وعده مون توو مدینه

یه حرم، می سازیم، با جون و دل عجین
یه منبر، به نامِ سید الساجدین
سقاخوونه پیشِ قبر امّ البنین

یا مهدی ادرکنی، یا مهدی ادرکنی

یا حسین
کاری کن یار تو باشم
مایه ی فخر شما شم
عاشورا توو همین هیأت
اربعین کربلا باشم

از عشقت بی‌تابم
مولا یابن الزهراء
شب هارو می‌شمارم
تا شب عاشورا
السلام على
ساکن کربلا
ساکن کرب و بلا

یا حسین، از عشقت، زار و مضطرّم کن
قلب من از سنگه، تو خودت دُرّم کن
اسیر این دنیام یا حسین حُرّم کن
یا حسین ثارالله، یا حسین ثارالله

محسن رضوانی

*************************

شهادت امام سجاد علیه السلام

زمزمه

 

گریه کنا گریه کنا ، بیاید بریم مدینه

همونجائی که ناله ها ، عقده میشه رو سینه

یه گریه کن نداره ، خیلی غریبه آقا

فقط کنارِ قبرا ، میاد صدایِ زهرا

واویلتا واویلا

******

عمری برایِ کربلا ، هرجا عزا گرفتی

چی سرِ باباتون اومد ، به هیچ کسی نگفتی

چهل ساله زچشمات ، بارون غم می باره

فقط می گی که دیدم ، تنی که سر نداره

واویلتا واویلا

******

پیش چشات یکی یکی ، حرمتا رو دریدند

یوسفای فاطمه رو ، یه روزه سر بریدند

همون کسی که نیزه ، به پهلوی بابات زد

دم ِ غروب برای ، غارتِ خیمه اومد

واویلتا واویلا

******

پیش چشات توو بیابون ، بچه ها می دویدن

غارت گرایِ بی حیا ، معجرا رو کشیدن

هر کی رسید به زخمِ ، این بچه ها نمک زد

بر این یتیما از راه ، هرکی رسید کتک زد

واویلتا واویلا

******

 دردی که رویِ قلبته ، همیشه نا تمامه

قاتل تو توی یک کلام ، بازارِ شهرِ شامه

اون نیزه داره نامرد ، بسکه سرو تکون داد

جلوی چشایِ زینب ، سرها ز نیزه افتاد

واویلتا واویلا

 **********************

شهادت امام سجاد علیه السلام

زمزمه - زمینه

یا ابتا ، برای تو روضه بر پا می‌کنم

یا ابتا ، همینکه یاد عاشورا می‌کنم

یا ابتا ، مدینه رو کرببلا می‌کنم

یادمه بابا ، لحظه آخر

دیدم افتادی ، با تن بی سر ، بین یک لشگر

لحظة دفن بدنت یادمه ، یا ابتا

یه بوریا شد کفنت یادمه ، یا ابتا

میون خاک و خونا با قد خم ، یا ابتا

دنبال انگشت بریده گشتم ، یا ابتا

یا ابتا ، چه جسمی دیدم

یا ابتا ، تنت رو چیدم

یا ابتا ، گلوت بوسیدم

وای حسین عزیز زهرا

******

من چی بگم ، غم دروازه ی ساعات و بگم

من چی بگم ، گرفتاری های سادات و بگم

من چی بگم ، هجوم یک مشتی الوات و بگم

بدترین مردم ، مردم شامن

استاد آتیش ، از روی بامن ، اهل دشنامن

چهار هزارتا زن رقاص اومد ، واویلا

ما رو صدا زدن با اسمای بد ، واویلا

برا اینه بدم میاد ز بازار ، واویلا

نگاه میکردن به چشه خریدار ، واویلا

واویلا ، من و میده عذاب

واویلا ، یاده بزم شراب

واویلا ، از اون شام خراب

وای حسین عزیز زهرا

 ***********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی