کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه حضرت مسلم علیه السلام

****************

من و شهری پر از آدمای بی حیا

پشیمونم برات نامه نوشتم آقا

قسم میدم تو رو به جون زهرا نیا

نیا به کوفه ، یابن الزهرا

واویلا ، دل پریشون و حزین

واویلا ، از غمت شدم غمین

واویلا ، اشک چشمام و ببین

واویلا  یاحسین کوفه میا

******

میون کوچه ها بی کس و آواره ام

شدم همنشین غربت و بی چاره ام

حسین جان نگران گوش و گوشواره ام

می کُشِه ارباب ، من و آخر

واویلا ، غصه ی دختر تو

واویلا ، فکر انگشتر تو

واویلا ، معجر خواهر تو

واویلا  یاحسین کوفه میا

******

همه ی دارو ندارم و می ریزم به پات

جونِ من به فدای زینبت و بچه هات

ببین شمشیر و تیر آماده کردن برات

دل نگرونم ، برا اصغر

واویلا ، با دلی پر از شرار

واویلا ، می خونم با قلب زار

واویلا ، علی اصغر و نیار

واویلا  یا حسین کوفه میا

دریافت سبک

میثم میرزایی

*********************

در کوچه ها دربه در شدنم را نظاره کند نیمه شب مهتاب
کوفه میا چونکه دخترکت شب به ضرب لگد می پرد از خواب
بنگر مسلمت را که در شهر کوفه پناهی ندارد حسین جانم
به خدا قطره ای آب به لب تشنه دادن گناهی ندارد حسین جانم
آنقدر بی کسم که اگر جان سپارم کسی روی جسمم نریزد خاک
کوفه از سر بریدن ز شش ماهه تو ابائی ندارد حسین جانم
کوفه میا حسین جان کوفه وفا ندارد
کوفی بی مروّت شرم و حیا ندارد

کوفه چنان دوره پدرت شهر ظلم و ریا شهر نیرنگ است
دیدم که بر دست بیعتشان جای شاخه گل نیزه و سنگ است
فطروس آسمانی سفیرم شده تا رساند سلام سفیرت را
از همانجا که هستی عوض کن به سمت مدینه دوباره مسیرت را
من نمی خواهم آقا رقیه ببیند سر اطهرت را سر نیزه
هم نمیخواهم آقا تو از روی نیزه ببینی یتیم اسیرت را
کوفه میا حسین جان کوفه وفا ندارد
کوفی بی مروّت شرم و حیا ندارد

محمدحسین مهدی پناه

دریافت سبک

********************
بی کس و یاورم میان این وادی غربت
یک قدم مانده تا لحظه ی پر فیض شهادت ۲
دگر اجل شده – سایه ی بر سرم
کشته شدم ولی – به یاد اصغرم
وای واویلا ۲ وای ابی عبدالله

می شوم راحت از این زندگی بدتر از زهر
گشته حیدر کشی رسم و رسوم مردم شهر ۲
با نیزه و کمان – به هم رسیده اند
برای ساقی ات – نقشه کشیده اند
وای واویلا ۲ وای ابی عبدالله

می زند بی حیا به سم استر نعل تازه
تا شود پیکرت به خاک و خون تشییع جنازه ۲
به شهر بی کسی – دلم شکسته اند
تشنه به خون تو – همه نشسته اند
وای واویلا ۲ وای ابی عبدالله

رضا تاجیک

دریافت سبک

**********************
نامه نوشتند بیا ، واویلا، تو سینه نفس مونده
سفیر محزون تو، تو کوفه، فاتحه ‏ش وخونده
————
با خون دل برات دعا کنم دعا برای بچه ها کنم
میمیرم از این غم که چطوری تو روی زینبت نیگا کنم
وای(پسر فاطمه،کوفه میا)۳
=====================
پیکر بی جون من، می گرده، تو کوچه وبازار
ندیده هیچ مهمونی، تو دنیا، با تشنگی آزار
————-
بویی نبردن از مهر ووفا آدمای بی احساس وصفا
پذیرایی میشن مهموناشون با تیغ و تیر وسنگ ونیزه ها
=====================
ستاره ها می باره، تو چشمام، مثل گل یاست
ز روی بلندی حسین، می افتم، شبیه عباست
———-
رو به ماه مدینه میزنم، سر رو دیوار کینه می زنم
با نوحه بی بی رقیه جان،آقا دارم به سینه می زنم

رضا تاجیک
دریافت فایل
*********************
کوفه شده آشوب میرسه صدای اشک و آه
رفته به روی دار سر یه غریب بی گناه
تو لحظه های آخرش با صدای غم گرفته
نفس نفس می زنه و غریبونه دم گرفته ۲
تو چنگ غم ببین اسیرم سنگاشونو به سر می گیرم
یه یا حسین میگم میمیرم
کوفه میا حسین من ۳

اینجا که محبت به یادشون نمی مونه
جماعت نامرد سکه و زر خداشونه
از سر شب تا به الان نمی دونی چی کشیدم
آقا تو دست حرمله سه تیر سه شعبه دیدم ۲
پر می کشم با چشمای تر غریبونه بدون یاور
دو طفل من فدای اصغر
کوفه میا حسین من ۳

با سفرت آقا عالم و خونجگر نکن
تو بازار کوفه زینب و دربه در نکن
میگن حسین خارجیه همه روی منبراشون
وعده ی گوشواره دادن پدرا به دختراشون ۲
کوفه شده دیار کینه خبر میدم سینه به سینه
امیر من برگرد مدینه
کوفه میا حسین من ۳

رضا تاجیک
سبک زمینه
*********************
یاحسین کن نگهم عاشقی شد گنهم
بـوی عطـر قـدمت خیـزد از قتلگهم
دورم از شمع ولی، بال و پرم می‌سوزد
بی‌تو گر آب بنوشم، جگرم می‌سوزد
یا ابا عبدالله، یا اباعبدالله
یا اباعبدالله، یا اباعبدالله

این تو این، زخم تنم خون چکد از دهنم
ذکر «ای وای حسین» شـده آخـر سخنـم
یا حسین مردم کوفه همه، پیمان شکنند
وای اگـر سنگ، بـه پیشانـی زینب بزنند
یا ابا عبدالله، یا اباعبدالله
یا اباعبدالله، یا اباعبدالله

من شـدم یاور تو بسمل بـی‌سر تو
چه کنم گر نکنم گریه بر اصغر تو
شـرر تشنگی و کودک بی شیر، کجا؟
گلوی کودک ششماهه کجا، تیر کجا؟
یا ابا عبدالله، یا اباعبدالله
یا اباعبدالله، یا اباعبدالله

کوفیان می‌شکنند شاخۀ یاس تو را
از بدن قطع کنند دست عباس تو را
نه فقط از اثر سنگ، سرت می‌شکند
از غم مـرگ برادر، کمرت می‌شکند
یا ابا عبدالله، یا اباعبدالله
یا اباعبدالله، یا اباعبدالله

سر من از لب‌بام می‌دهد بر تو سلام
سر تو بـر سر نی راهـی کوفه و شام
تن من، در وسط کوچه، چو قرآن، پامال
تن تـو، زیـر سـم اسـب، کنـار گـودال
یا ابا عبدالله، یا اباعبدالله
یا اباعبدالله، یا اباعبدالله

غلامرضا سازگار
دانلود فایل صوتی سبک

***********************

ای ماه من می‌ریزد از چشمم ستاره

چشم انتظار من بود دار العماره

چون شمـع بی پروانه‌ام     ای وای ای وای

من صیــد دور از لانه‌ام       ای وای ای وای

مهمانم و بی خـــانه ام      ای وای ای وای

جــانم رسیده بر لبم         ای وای ای وای

روزم شده همچون شبم    ای وای ای وای

اینـجــا بیــــاد زینبم           ای وای ای وای

******

کوفه تماشا می‌کند سوز و گدازم

ای قبلۀ من دیدنی بــاشد نمازم

از من نگیرد کس نشان      ای وای ای وای

جز طعنه و زخم زبــان        ای وای ای وای

دستم گرفته ریسمــان      ای وای ای وای

ای دلبــر ای دلـدار من       ای وای ای وای

ای شمع شـام تـار من      ای وای ای وای

دارد تماشــــا دار من         ای وای ای وای

******
ای ماه من اینجــا سخن ازماه لیلاست

سر بسته می‌گویم سخن از ارباً ارباست

خون ریزد از چشم ترم       ای وای ای وای

میـــــا میـا ای دلبرم          ای وای ای وای

تو بـــا اذان گوی حرم         ای وای ای وای

با سرو بستانت میا           ای وای ای وای

با بهتر از جانت میا            ای وای ای وای

با ماه کنعـانت  میا            ای وای ای وای

******

سر بسته می گویم من از دارالعماره

یا که میا یا که میاور شیر و خواره

صحبت زگاهـواره بود         ای وای ای وای

صحبت زماه پـاره بود         ای وای ای وای

صحبت زحلق پاره بود        ای وای ای وای

از من بگو ای نازنین          ای وای ای وای

تو با یل ام البنیـــن           ای وای ای وای

دیدم عمود آهنیـــن           ای وای ای وای

دریافت سبک

 سید محسن حسینی

*********************

آقا ببین دل بی قرارم       در راه ِ عشقت سر به دارم

غم زد به باغ ِ ، جانم شکوفه ، عزیز زهرا ، میا به کوفه

مظلوم حسین جان

******

با نامت ای آرام جانم      بنگر زیارتنامه خوانم

جان می سپارم ، با کام عطشان ، ذکر لب من ، مظلوم حسین جان

مظلوم حسین جان

******

گردیده جام غم لبالب        یاد مصیبت های زینب

روزی رسد که ، آن قد خمیده ، گرید ز داغ ، رأس بریده

مظلوم حسین جان

******

داغ دل ِ او بی کرانه       شمر و سَنان و تازیانه

سوزد دل ِ هر ، نسرین و لاله ، با سوز آه ِ ، طفلی سه ساله

مظلوم حسین جان

دریافت سبک

 امیر عباسی

*********************

منم آواره بین کوفه ، شدم بیچاره بین کوفه

لبم شد پاره بین کوفه ، حسین جان

کشیده کارم بر سر دار ، خداحافظ ای شاه بی یار

قرار ما در بین بازار ، حسین جان

سردارم ، ولی خسته و بی کس و بی یارم

ز روی تو آقا خجالت دارم ، کجایی نگارم

میا به کوفه شد ذکر آخرم

به راه زینب افتاده این سرم

مرا دعا کن ای حاجی حرم

یابن الزهرا ، کوفه میا حسین

******

سفیر شاه کربلایم ، به درد و غربت مبتلایم

شده شهر کوفه منایم ، حسین جان

تماشایی شد ماجرایم ، اسیر قومی بی وفایم

پریشان بین کوچه هایم ، حسین جان

واویلا ، کجایی ببینی تو احوالم را

تن بی سرم روی خاک صحرا ، فدای تو آقا

نشیند اینجا بر نیزه ها سرت

دل نگرانم بر حال خواهرت

شود به کوفه آواره دخترت

یابن الزهرا ، کوفه میا حسین

******

ببین خون ریزد از لبانم ، نشان نیزه بر دهانم

خودم را هر سو میکشانم ، حسین جان

ببین آشفته گیسوانم ، دهد با پا دشمن تکانم

نمانده سالم استخوانم ، حسین جان

واویلا ، میان مسیر و گذر افتادم

به زیر لگدهایشان جان دادم ، برس تو بدادم

سرم بروی دروازه نازنین

کشیده جسمم شد روی این زمین

تو بر قناره از پا تنم ببین

یابن الزهرا ، کوفه میا حسین

******

رسد روزیکه قحط آب است ، پریشان گیسوی رباب است

علی اصغر در پیچ و تاب است ، حسین جان

دل زینب در اضطراب است ، رخت از خون لب خضاب است

سرت بین بزم شراب است ، حسین جان

واویلا ، لبت را به بازی بگیرد دشمن

به غارت رود پیکر و پیراهن ، شبیه تن من

بریزد اینجا گیسوی تو به هم

به زیر نیزه پهلوی تو بهم

شده گسسته ابروی تو زهم

یابن الزهرا ، کوفه میا حسین

 قاسم نعمتی

*********************

مسلم بن عقیل فدای راه حسین

بر لب خسته اش ناله و آه حسین

کی مرا مقتدا ، مسلمت شد فدا

کوفه میا آقا ، ای پسر زهرا

واویلا واویلا

******

صید بشکسته پر شدم به دام بلا

مقتل من شود بر سر بام بلا

بر تو از روی بام ، می نمایم سلام

کوفه میا آقا ، ای پسر زهرا

واویلا واویلا

******

من بیفتم به خاک و تو به گودال غم

قامت مادرت شود ازین غصه خم

نور دیده حسین ، سر بریده حسین

کوفه میا آقا ، ای پسر زهرا

واویلا واویلا

دریافت سبک

*** امیر عباسی***

*********************

روزی ِ ما میشه ایشالا به حقّ حسین ، به حقّ حسین

حرم سفیر کربلا به حقّ حسین ، به حقّ حسین

سفیر ِ غریب نینوا ، مُسلم ای یار خون خدا

دل ما شده تنگ حرم ، اللهم الرزقنا کربلا

اللهم الرزقنا کربلا

******

زاویه ی مسجد کوفه بهشت دلا ، بهشت دلا

میریم ایشالا از کوفه ما به کرببلا ، به کرببلا

گرفته آتیش دلای ما ، این دلهای مبتلای ما

به دست ِ حضرت مسلمه ، برات کرببلای ما

اللهم الرزقنا کربلا

******

ایشالا هممون جون بدیم برای حسین ، برای حسین

مثل شهدایی که شدن فدای حسین ، فدای حسین

هرکسی بر حسین نوکره ، واقعاً سالار و سَروَره

بر روی چشمامون تربت ِ ، بین الحرمین ِ دلبره

اللهم الرزقنا کربلا

دریافت سبک

 امیر عباسی

*********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی