کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه حضرت مسلم علیه السلام

****************

ندیده شهر کوفه زمن خونین جگرتر

ندیده کوچه هایش زمسلم در به در تر

خودم دانم دگر فردا به پیکر سر ندارم

به جسمم تا نفس دارم همین باشد شعارم

حسین کوفه میا

******

بسوز ای دل که باید بسوزی و بسازی

ز دست کوفیان و چنین مهمان نوازی

بنال ای دل که شام آخر عمرم رسیده

به حالم هر چه می‌خواهی ببار ای ابر دیده
حسین کوفه میا

******

خودم آواره جائی دو طفلم جای دیگر

ببینم هر دو طفلم ولی دنیـای دیگر

دو دلبند و خودم هر سه فدای یک نگاهت

نیا کوفه که دانم گردد اینجا قتلگاهت

حسین کوفه میا

دریافت سبک

حاج حیدر توکل
*********************************
زمینه
داره غم می ریزه روی غم ها نائب الامامه تک و تنها

امروز اگه تو کوفه غریبه جرمش اینه عاشق حبیبه

وای، کوفه و غصه و غم

وای، به حال اهل حرم

آه، کوفه میا حسین جان

*******

بازار تیر و نیزه شلوغه گفتن که بیا، ولی دروغه

از بس دلشون پر از حرومه عشقت تو دلاشون نمی مونه

وای، تویی که نور دو عین

وای، نیا به کوفه حسین

آه، کوفه میا حسین جان

دریافت سبک

حسین ایزدی
**************************
زمینه

به راه تو حسین جان ، بود هر دم نگاهم
به یاد کودکانت ، به سینه مانده آهم
به مقدم تو حبیبم بگویم من به ناله
به همره خود میاور تو زهرای سه ساله
حسین – کوفه میا ۳

میا در شهر کوفه ، الا ای نور دیده
برای اکبر تو ، عدو نقشه کشیده
میان این کوفیان است سخن از ماه لیلا
اگر بیایی ببینی به دیده ارباً اربا
حسین – کوفه میا ۳

طناب دار کوفه ، کند گریه به حالم
شدم آخر فدایت ، حلالم کن حلالم
الا ای یابن الزهرا تو کن بر من نظاره
تن غرق به خونم شد آویز قناره
حسین – کوفه میا ۳

رضارسولی

دریافت سبک

***************************

لبم خونین دو چشمم پُر ستاره دو دستم بسته در دارالاماره
الا ای شاه تشنه جان زهـرا ز مکه بـر سفیرت کن نظاره
به لب دارم نـوای تو
دلم خون شد برای تو
شده مسلم فـدای تو
میا کـوفه که اینجا وادی جنگ است
میا کوفه که دامن ها پُر از سنگ است
آه واویلا واویلا واویلا(۲
چـه گـویم از شب خونبار کوفه پناه مـن شده دیوار کوفه
همه صحبت ز خون است و ز نیزه امان از کوچه و بازار کوفه
تمـام کـوفـه نیرنگ است
همه صحبت ها از جنگ است
جماعت اینجا صد رنگ است
اگـر آیی میاور اصغـر خود را
میاور آن سه ساله دختر خود را
آه واویلا واویلا واویلا(۲
امـان از کـوفـه و مهمـانی تو من و این کوچه ها و هانی تو
رسیده عید قربان ای حسین جان شـدم من اولین قـربانی تو
ز بـام دارالامـاره
بگویم بـا لب پـاره
شده بسته راه چاره
دو دستم بسته اما غرق احساسم
خـدا داند به فکر دست عباسم
آه واویلا واویلا واویلا(۲

دریافت سبک
یوسف حق پرست
*******************
با چشم پر ز خون محو نظاره‌ام

منم که بر سر دارالعمـاره‌ام

آه ، هستی مرا امـام رفتم بر روی بام

آه ، باشد حسین من این آخرین سلام

کوفه میا حسین ، کوفه میا حسین

******

دلم ربوده‌ای ای یار دلربا

کوچه به کوچه من کردم ترا دعا

آه ، قربـان روی تو مستم ز بوی تو

آه ، شد بسته دست من با تار موی تو

کوفه میا حسین ، کوفه میا حسین

******

لالۀ فاطمه دلخون چو لاله‌ام

هر جا که می‌روم یاد سه ساله‌ام

آه ، دل پر شراره است کارم اشاره است

آه ، اینجا فقط سخن از گوشواره است

کوفه میا حسین ، کوفه میا حسین

******

شب تا سحر منم در گفتگوی تو

آید ای کعبه‌ام از کعبه بوی تو

آه ، دار و ندار من باغ و بهــار من

آه ، دار کوفـه بود چشم انتظار من

کوفه میا حسین ، کوفه میا حسین

******

به جان اصغرِ شیرین زبان حسین

در کوفه دیده ام تیر و کمان حسین

آه ، یابن الثاره میـا با مه پاره میا

آه ، جان طفل رباب با گهواره میا

کوفه میا حسین ، کوفه میا حسین

دریافت سبک
محسن حسینی
**********************
زمزمه
آه شب غمم سحر ندارد کسی ز من خبر ندارد

نـاله مـن اثـر ندارد وای وای

آه من و در و دیــوار کوفه رفتم سر بازار کوفه

گـرید به حالم دار کوفه وای وای

از بس زدم صدایت دیگر نفس ندارم

طنـاب دار کوفه باشد در انتظارم

حسین میا به کوفه

******

آه من از سر دار العماره با تو بگویم یابن ثاره

بـا خــود مَـیـاور گاهواره وای وای

آه از شیر خواره گفتگو بود حرف از سپیدی گلو بود

گلوی نـازکتر ز مـو بود وای وای

اینجــا نصیب اصغر غم می‌شود حسین جان

سرش بروی دوشت خم می‌شود حسین جان

حسین میا به کوفه

******

آه کوفه بود چشم تماشا تا که بیاید ماه لیلا
صحبت بود از اربـاً اربـا وای وای

آه ای تو مرا دلدار و دلبر یا که میا با علی اکبر

یا با خودت عبا بیاور وای وای

هر جا که می‌روم من حرف از جوان لیلاست

تیر و کمـان به فکر ابرو کمان لیلاست

حسین میا به کوفه

******

آه جانم ز غم رسیده بر لب شد روز مهمان تیره چون شب

در کوچه هستم یـاد زینب وای وای

آه بی تو دل من تنگ تنگ است کوفه میا کوفه دو رنگ است

بــر روی بـام کوفـه سنگ است وای وای

من بوده ام از اول پابوس تو حسین جان

هستم فقط بیــاد ناموس تو حسین جان

حسین میا به کوفه

دریافت سبک
سید محسن حسینی
********************

زمزمه

کوفه میا حسین جان کوفه وفا ندارد

کوفی بی مروت شرم و حیا ندارد

گردد به شهر کوفه مسلم فدایت آقا

در کوچه های غربت گِریَم برایت آقا

بنگر شدم خزانی ای روی تو بهشتم

ای کاش از برایت نامه نمی نوشتم

گردیده یبن زهرا در بین خیل أَعدا

از بهر کشتن تو تیغ عدو مهیا

به روی بامِ قصرِ ابن زیاد ملعون

می بینمت که گشتی غرقه به لُجّه ی خون

امیر عباسی
*******************
باز در شور و نوای مسلمم

خونجگر بهر عزای مسلمم

مسلم آن اهل غم و آه حسین

اولین قربانی راه حسین

مسلم آن نور دل آل عقیل

مدح او نور لبان جبرئیل

بین وادی بلا آواره بود

نیمه شب در کوچه ها آواره بود

از بصر جز خون دل جاری نکرد

غیر طوعه کس ورا یاری نکرد

شرمگین بود از امامش بالیقین

با زبانحال می گفت اینچنین

نیست اینجا رنگ و بویی از وفا

ای عزیز فاطمه کوفه میا

شور ماتم در دلم افتاده است

سنگ ها در دست ها آماده است

می خورم غصه در این شهر جفا

بهر معجرهای آل مصطفی

بر سرت ای یوسف خیر الانام

می خورد سنگ ستم از روی بام

امیر عباسی
*********************
گرد و خاک غربت توی کوچه ها به پا شده
که سپاه کوفه آماده کربلا شده
آقا نیا که کوفیا پی دونه های سنگن
سه ساله که به جای خود با شیش ماهتم می جنگن
نیا به این وادی غربت نیا به این شهر خیانت
که می کشم از تو خجالت
غریب آقام ۵ ای غریب آقام

بی کسم و تنها رسیده کارم به روی دار
این دمای آخر شدم برای تو روضه دار
می خونمت آقا من از بین دونه های زنجیر
که کوفه چشم براهته با نیزه و تیر و شمشیر
دلم پر از سوز و گدازه که روز و شب داره میسازه
تموم شهر نعلای تازه
غریب آقام ۵ ای غریب آقام

با لبای تشنه می میرم آقا برای تو
شده دل زارم دلواپس غنچه های تو
پر از تلاطمه دلم چی به روز تو میارن
نیار گلاتو، کوفیا به خدا حیا ندارن
تو رو به اون غربت مولا به چادر خاکی زهرا
قسم میدم برگردی آقا
غریب آقام ۵ ای غریب آقام

احسان جاودان

دریافت سبک

*******************
شد شب من شب عزا نیا کوفه نیا کوفه
تو رو علی مرتضی نیا کوفه نیا کوفه

یه نفر دورو برم نیس، همشون تنهام گذاشتن
اینا از اول بنای، یاری ما رو نداشتن
یه روزی از این جماعت، من خودم بیعت گرفتم
ولیکن حالا در آغوش، زانوی حسرت گرفتم
یا سیدی یا سیدی خداحافظ خداحافظ

چیکار کنه اسیری که، دیگه هیچ چاره نداره

 سر از تنم جدا میشه، بالای دارالعماره
زودتر از زینب تو کوفه، دستای من رو می بندند
کوفه زودتر کربلا شد، برا من گودالی کندند
میگیرن از کشته ی عشق، خونبها با تیغ و نیزه
کوفیا مهمون نوازند، منتها با تیغ و نیزه
یا سیدی یا سیدی خداحافظ خداحافظ

توفیق نشد که کربلا باشم آقا به کنارت

قرار شده فدا بشه همه ی دار و ندارت
غمی از اینکه تو کوفه، تنها و بی کس شدم نیس
من برا تو غصه دارم گریه هام، واسه خودم نیس
بی قرارم کاش نیاری، تو سه ساله دخترت رو
کاش بودم می بوسیدم من، علم آب آورت رو
یا سیدی یا سیدی خداحافظ خداحافظ

محمد حسین مهدی پناه

دریافت سبک

*******************
داره میسوزه از بالای دار الاماره
زیر لب میگه از پیامی که ناگواره
داره می بینه ذوالجناحی که بی سواره(علمداری که دست نداره)
اشکش نم نم چشاش شده شبیه دریا
لبهاش زخمی، تشنه میخوند برای آقا
من بر بام و تن تو روی خاک صحرا
ای وای ای وای غریب حسین(ع)۶

شهر نامردی نگاه کن با دلم چه کردی
غریب و تنها شده کار من دوره گردی
من چطور ارباب خبر بدم که برگردی(نشی اسیر نامردی(
لبها خونه حسین حسین حسین حسین
دل میخونه حسین حسین حسین حسین
سرگردونه حسین حسین حسین حسین
ای وای ای وای غریب حسین(ع)

حسین قنبری

دریافت سبک

*************************
دست بسته، سر شکسته، بردنم بر سر بام
با لب تشنه و زخمی به تو می کنم سلام
خدا رو شکر میکنم میشم چو پیشمرگت آقام
کوفه جنس رایجش فقط شده نامردی
میزنن زخم زبون به هر کی داره دردی
کاش میشد به خاطر خواهرتون برگردی
میخندن اینجا به چشم تر زینب

هدف سنگ میشه اینجا سر زینب
نگرونم برای معجر زینب
وای ۳ حسین

آخر و عاقبتم ختم به تو میشه آقا
من فدای تو میشم کوفه میشه کرببلا
با یه کم فرقی که هست تو کشتن من و شما
من سر قناره ای و تو به زیر مرکبا
من به بام و تو تو گودالی به زیر دست و پا
بچه هام نمی بینن جون دادنم، شکر خدا
دادن سر تو راه دلبر یه رازه

 سر تو بر نی سر من بر دروازه
میشه سرهامون این طور تشییع جنازه
وای ۳ حسین

محسن حنیفی

دریافت سبک
*******************
یه سفیر غریب – روی دار جفا
خیره مونده چشاش – سوی کرببلا
برمشامم می رسه عطر و بوی کربلا
مونده توی قلب من آرزوی کربلا
توی شهر غربت – حال من خرابه – ذکر من تو کوفه – یا ابوترابه
یا حسین مظلوم ۴

شعله زد به دلم – رسم مردم شهر
زندگی برا من – دیگه شد مث زهر
طبق حکم کوفیا شد علی کشتن روا
التماست می کنم یا حسین کوفه میا
یا حسین به زیر – بار غم شکستم – من خجل ز روی – زینب تو هستم
یا حسین مظلوم ۴

اهل کوفه همه – نانجیب و بدن
پای مرکباشون – نعل تازه زدن
قلبمو می لرزونه انقلاب نیزه ها
پر ز سنگ ریزه شده توی مشت بچه ها
آتیشم زده این – سینه ی کبابم – بی قرار اشک – غنچه ی ربابم
یا حسین مظلوم ۴

رضا تاجیک

دریافت سبک

**********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی