کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه های روز عاشورا

**********

نوحه ۱

کمی آهسته تر ای جان خواهر

صدایت می کنم با دیده تر

کمی آهسته تر تا که بیایم

گلویت را ببوسم جان مادر

مکش دامن از دستانم – مرو ای آرام جانم

نگاهم کن سر گردانم

بمان پیشم  –  برادر جان   – حبیب من

بدون تو  – چه سازم ای  – غریب من

وای حسین وای

ز نایم بشنو آه نینوائی / قرار ما نبوده این جدائی

تو می دانی که من طاقت ندارم

ببینم ماه روی نیزه هائی

نظر کن ای جان زینب – به چشم باران زینب

بمان ای مهمان زینب

به گیسوی   – پریشانت  – اسیرم من

دعائی کن   – که قبل از تو  – بمیرم من

وای حسین وای

الهی ای نگار نازنینم  / الهی ای به عالم بهترینم

دعائی کن نباشم تا به مقتل

گلویت را زهم پاشیده بینم

پس از تو هستم آواره – ندارم یکه راه چاره

بخوان از حلق پاره

برو اما   – به این چادر  – به این معجر

ز دستانت  – برون آور  – تو انگشتر

مجتبی صمدی

زمزمه ی وداع عاشورا

حالا که داری میری از پیش خواهر

برو اما جون من یکم یواش تر

برو اما ..نه..بمون باید ببوسم

زیر حلقوم تورو به جای مادر

بذار عمل کنم داداش وصیت مادرتو

پیاده شو تا که یکم آروم بشه دخترت تو

ببین تو پشت سرتو

ای همه ی حاصل من – بازی نکن با دل من

داری میشی قاتل من

حسین من

یوسفم داری میری میون گرگا

زن و بچه تُ به کی میسپاری اینجا

هراسون میون این همه نامحرم

تو بگو چیکار کنه یک زنِ تنها

این باری که رو دوش من انداختی خیلی سنگینه

سنگین تر اینه ببینم چکمه رو سینت میشینه

الهی چشمام نبینه

ببین دارم میشم هلاک – چطور ببینم تنِ چاک

با شکم افتادی به خاک

تا ابد غم تو عقده ی گلوم شد

این سفر برای من گرون تموم شد

به جز اشکام آبی تو بساط ندارم

مهر زهرا به لبای تو حروم شد

تا که یکم آروم بشم دستی روی دلم بذار

دست روی دست نذار و زود انگشترت رو دربیار

میترسم از آخر کار

اینا همه اهرمنن – دستتُ از مچ میزنن

گوشواره هامُو میکنن

مجتبی صمدی

****************************

عاشورا - وداع

کمی آهسته برو برادر من

وصیتی کرده مدینه مادر من

بپوشم بر تنت پیراهنی به جای کفن

ببوسم جای مادر حنجر و گلوی تو من

کمی آهسته برادر نظر بنما به خواهر

اخاالمظلوم حسین ۲

شه بی لشگر خدا نگهدارت

قرار ما کوفه به نیزه دیدارت

به اشک دیده پاشیدم به سرت آب

حرم افتاده است با رفتن تو در التهاب

به پیش چشمم در گودال نبینمت بی پر و بی بال

اخاالمظلوم حسین

*********************

زمینه ۲

برادر تنهای من افتادی بین گودال

اینقد ازت خون رفته که داری میری تو از حال

یک لشکر تو رو زدند با تیر و تیغ و نیزه ها

اعضای تنت دیگه داره میشه ز هم جدا

وای به پیش خواهر می زنی پرپر

لب تشنه رفتی زیر خنجر

وای صدای زهرا میاد تو صحرا

می گه حسین غریب مادر

می زدند با سنگ توی آیینه ات

با لگد زد شمر که شکست سینه ات

چون نمی برید خنجر نامرد

تن و برگردوند از قفا می زد

(وای غریب مادر)۲

سر و با دوازده ضربه از پیکرت بریدند

تن تو که شد صد پاره به خاک و خون کشیدند

با نیزه سنان پست زد توی گودی گلوت

قاتل هی ضربه می زد شده پر از خون سر و روت

وای او می دوید و من می دویدم

ولی یه خورده دیر رسیدم

وای وقتی رسیدم کنار جسمت

سرت رو رو نیزه ها دیدم

جلو چشمای خواهرت زینب

افتادی زیر نعلای مرکب

هوای گودال یه دفعه مه شد

با سم اسب ها تن تو له شد

مجید خانی

واحد ظهر عاشورا ۱

عشق زینب دریای خونه توی گودال

انگاری داره میری از حال

تنت داره میشه لگدمال

هرکی اومد از بابامون کینه به دل داشت

نیزه اش و تو سینه تو کاشت

یه تیکه از جسم تو برداشت

دیدم از خون تو (۲وضو می کنند)۲

نیزه رو تنت (فرو می کنند)۲

میون گودال (واویلا)۲/تنت شده چال (واویلا)۲

غریب مادر (ثارالله)۲

من و قاتل او می دوید و من

دویدم ولی یه خورده دیر رسیدم

حنجرتو بریده دیدم

نمی برید هرچی میزد خنجر به حنجر

انگار باید برگرده پیکر

تا که جداشه از تنت سر

قاتل تو حسین (دلم رو شکست)۲

پیش چشمای من (رو سینه ات نشست)۲

با تو برادر (مانوسم)۲/رگ گلوتو (می بوسم)۲

غریب مادر (ثارالله)۲

پاشو قاتل اینقدر زدی که شدی خسته

گلوشو ول کن دیگه بسه

مهره گردنش شکسته

می بری از قفا سر برادرم رو

گوش کن صدای مادرم رو

هی میگه ول کن پسرم رو

مادرم فاطمه (چه دردی کشید)۲

وقتی پیش چشاش (گلوتو برید)۲

تنم از این غم (میلرزه)۲/زدند سرت رو (رو نیزه)۲

مجید خانی

واحد امام حسین(علیه السلام) ۱

حسین آرام جانم / حسین روح و روانم

خداحافظ  ای یادگار مادر

صبر و قرارخواهر / ای تشنه لب برادر

خداحافظ / ای آیه های قرآن

از غم دلم مسوزان / رحمی بر چشم گریان

حبیبی یاحسین

حسین ماه منیرم / حسین بی تومی میرم

عزیزمن / بنگردلشوره دارم

می روی بیقرارم / من جزتو کس ندارم

نماصبری / بنشینم روبرویت

بوسم زیر گلویت / شانه زنم بمویت

حبیبی یاحسین۲

حسین داروی دردم / حسین دورت بگردم

بمیرم من / خون ریزد از لبانت

نیزه خورده دهانت / آشفته گیسوانت

بدون تو / زینب دراضطراب است

قلبم درپیچ و تاب است / سهمم بزم شراب است

روح الله سیفی

شور۱

انت ربیع السماء  سیدی اباعبدالله

ریحانت المصطفی  سیدی اباعبدالله

درراهت گشتم آواره / ازداغت دیده می باره

میپوشم پیرهنی را که / امضای فاطمه داره

………

ای کشته در ره قرآن / جان دادی با لب عطشان

یکی یکدونه ی رب و / در کارت عالمی حیران

انت قدیم الاحسان / سیدی اباعبدالله

انت سیدالعطشان / سیدی اباعبدالله

……….

حرمت جنت الاعلا / ضریحت قبله ی دلها

بوی سیب و نصیبم کن / شبهای جمعه،ای آقا

انت عزیزالزهراء / سیدی اباعبدالله

یاساکن کربلا / سیدی اباعبدالله

…………

زینت دوش پیغمبر / مظلوم وبیکس و یاور

گشته ای تشنه لب بی سر / درپیش دیده ی مادر

مرمل بالدماء / سیدی اباعبدالله

و مقطع الاعضاء / سیدی اباعبدالله

روح الله سیفی

شور۲

انا فدایی

انافدایی الحسین / انافدایی

فصرت من حب الحسین (کرببلایی)۲

(نورعینی یاحسین / یاحبیبی یاحسین)۲

حبیبی یاحسین۳

ارباب خوبم

به عشق تو سرتابه پا / غرق جنونم

الهی که تاجون دارم (برات بخونم)۲

(آبروی عالمین / یاحبیبی یاحسین)۲

حبیبی یاحسین۳

ای کشته ی اشک

زیباترینه لحظه ها / گریه برایت

الهی که ماجون بدیم / (توروضه هایت)۲

(پادشاه نیرین / یاحبیبی یاحسین)۲

حبیبی یاحسین۳

امان ازین حال

تنی فتاده غرق خون / میون گودال

چیزی نمونده زیر سم (تا بشه پامال)۲

(ناله های زینبین / یاحبیبی یاحسین )۲

روح الله سیفی

شور۳

اشک میریزم برای تو / کی میمیرم بپای تو

پرمیکشم تا عرش حق / تو روضه و عزای تو

خوشم آقا که من گداتم / کبوترصحن و سراتم

برات شش گوشه عطاکن / خراب ومست کربلاتم

آقام آقام آقام ۳ حسین

صفایی و منای من/ اجابت دعای من

مریض عشق تو شدم / تویی فقط دوای من

تویی امام بی سرما / شفیع روز محشر ما

به درس ایثار و شهادت / تویی ولی و رهبر ما

آقام آقام آقام ۳ حسین

به عالمی تو نور عین/ نفس نفس میگم حسین

میون بین الحرمین / آقام آقام آقام حسین

قسم به ناله های زهرا / بخر تو آبروی ما را

حالا که دستم و گرفتی / نذار زمین بیفتم آقا

روح الله سیفی

شور امام حسین ۳

نذرمادرمن این بود / تاکه نوکرتوباشم

نوحه خون روضه خونه / ماتم سر توباشم

دلم بودبه شوروشین / نوای بر لبم حسین

حسین ۴

میکنم آه و زاری / بهر توشاه بی سر

میکنم بی قراری / درعزای تو دلبر

اسیر هربلا حسین / غریب کربلا حسین

حسین ۴

بهر لبهای عطشان / آسمون غم می باره

جان دهد بین گودال / مصحف پاره پاره

ای امان از عزای / راس از هم گسسته

ای فغان از برای / استخوان شکسته

به زیر دست و پا حسین / شهید سر جدا حسین

روح الله سیفی

زمزمه گودال قتلگاه

برا یک لحظه یه دفعه خواهرت مرد

دیدن این منظره امونمُو برد

پیش چشام از رو اسب افتادی و باز

سر خونی و شکسته ت باز به سنگ خورد

همین که خوردی رو زمین هجوم آوردند رو سرت

رسید به گوشم میون معرکه جیق مادرت

خاک روی سر ریخت خواهرت

شد روز خواهرت سیاه – گیر افتادی تو قتلگاه

زجرکش شدی تو بی گناه

حسین من…

بلوا شد بالا سرت میون گودال

تورو میزدند و من میرفتم از حال

منو با لگد زدن تا دورشم از تو

شبیه تو خواهرتو شد لگدمال

تا اومدم مانع بشم نشد، پر از خجالتم

با سیلی پرتم کرد عقب ناخن کشید به صورتم

من شاهد قیامتم

محاسنت رو توی دست گرفت رو سینه ت نشست

غرور خواهرت شکست

تن تو بازیچه شده به پیش زهرا

زیر و رو نشد چرا تموم دنیا

موهاتُ از پشت گرفته بود تو پنجه

سرتُ بلند میکرد میزد تو خاکا

تا به خودم اومدم و خواستم سپر بشم رو تنت

دیدم با خنجر میکوبه رو مهره های گردنت

تو رو چه وحشی زدند

گفتم به قاتلت داداش ببُر ولی یکم یواش

خون می پاچید رو چکمه اش

مجتبی صمدی

*********************************************

زمینه عصر عاشورا ۲

غروب دشت کربلا شده پر از آتش و دود

غارن خیمه های عشق سیلی و صورت کبود۲

کشته های بی کفن میان صحرا غریب

زینب و پیکر بی سری که ماند از حبیب

حبیبی یا حسین۴

زینب و خاطری حزین گهی میان قتلگاه

گهی کنار کودکان گهی میان خیمه گاه۲

ساربان انگشتر خون خدا را ربود

یکنفر پیرهن ارباب ما را ربود

حبیبی یا حسین۴

حامد الواری

********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی