کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام رضا علیه السلام

********

شادی اومده تو دل و ، غصه ها پریده
شور بگیرید عاشقا ، که رضا رسیده

اومده خورشید عشق ، حرمش و جارو کنید

دلاتونو تقدیم ، ضامن آهو کنید

یا علی موسی الرضا

***

قبله ی دلهای ما ، ایوون طلاته

بال و پر صد جبرئیل ، فرش زائراته

دلم مثه کفترات ، پر زده تا مشهدت

اومده با صد شعف ، نشسته رو گنبدت

یا علی موسی الرضا

***

دل بی قرارم آقا ، داره باز بهونه

بهونه ی یک جرعه از ، آب سقا خونه

عنایتی کن تو ای ، شهره ی جود و شرف

از حرمت یک شبی ، پر بزنیم تا نجف

روی ضریح شما ، دخیل می بندیم آقا

جون جوادت بیا ، ما رو ببر کربلا

یا علی موسی الرضا

دریافت سبک

میثم میرزایی

**********************

سرود

قلب ملک خرّم و ، غرق شور عشقه

سینه ی اهل نظر ، پر زنور عشقه

می گن ملائک همه ، با شور و با زمزمه

آمده سلطان عشق ، دسته گل فاطمه

یا علی موسی الرضا

***

تا زنده ام در جهان – نوکر رضایم

در شب میلاد او ، غرق در صفایم

دلم به عشق رضا ، پر از سرور و صفاست

عیدی امروز ما ، زیارت کربلاست

یا علی موسی الرضا

***

حریم پاک آقا ، قبله ی دلم شد

نگاه نورانی اش ، شمع محفلم شد

من که صفا زاده ام ، مست همین باده ام

مشهد او قبله ام ، دل به رضا داده ام

یا علی موسی الرضا

محمدمهدی روحی

دریافت سبک

************************

شب شب نشاط و شادیه ، شب عید و سرور شیعه هاست

دلهای تموم عاشقا ، کبوتر صحن امام رضاست

آسمونیا فرشته ها ، در این خونه زانو می زنن

همه مست جام دلبرن ، از دل و جون یاهو میزنن

ای نسیم رحمت خدا ، یا امام رضا امام رضا

مهربونترین امام ما ، یا امام رضا امام رضا

یا امام رضا ، امام رضا

***

می رسه از آسمون ندا ، هرکی شده مبتلا بگه

هر کی گرفتاره امشب و ، ذکر یا امام رضا بگه

دستاتونو بالا بیارید ، وقت گدایی از کریمه

هر کی سری تو سرا شده ، نوکر رضا از قدیمه

ای نسیم رحمت خدا ، یا امام رضا امام رضا

مهربونترین امام ما ، یا امام رضا امام رضا

یا امام رضا ، امام رضا

***

آی عاشقا همگی پر بدین ، دلاتونو توی صحن و سراش

همه کبوتر حرم بشین ، بشینین روی گنبد طلاش

از آب سقا خونه اش بخورید ، تا مثل من صداتون نگیره

هر کی از آقا جدا بشه ، الهی هر چی زودتر بمیره

ای نسیم رحمت خدا ، یا امام رضا امام رضا

مهربونترین امام ما ، یا امام رضا امام رضا

یا امام رضا ، امام رضا

محمد مهدی روحی

دریافت سبک

**********************

ای گل خوشبوی بهشت حضرت سلطان مددی

امام و مقتدای من شاه خراسان مددی

مولا مولا ، دوباره دل غرق صفا شد

مولا مولا ، ذکر لبم رضا رضا شد

خادم بارگاهتم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

منتظر نگاهتم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

همیشه در پناهتم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

عاشق روی روی ماهتم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

***

منم به عشق تو اسیر بیا و دستم و بگیر

دلم برات پر می زنه مرا به کویت بپذیر

مولا مولا ، عشق تو با گلم سرشته

مولا مولا ، حریم تو باغ بهشته

تشنه ی جام تو منم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

اسیر دام تو منم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

دخیل نام تو منم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

ببین غلام تو منم ، گل زهرا ، گل زهرا ، گل زهرا

محمد مهدی روحی

دریافت سبک

************************

ای که ذکر اولیایی تو هستی گدایی

صاحب تذکره ی کرببلا امام رضایی

ای تو بهترین هیاهو رضا ای گل خوشبو

چی میشه ضامن ما بشی تو ای ضامن آهو

کفتر دل تو حرم داره لونه زائرت با گریه داره میخونه

آقا این مریضم و شفا بده با یه قطره از آب سقا خونه

مدد یا سلطان ، مدد یا سلطان

***

باز دل من شده آزاد به پاتون آقا افتاد

دیوونم کرده هوای سحر صحن گوهرشاد

این دل من که فقیره به عشقتون اسیره

فقط آرزوش اینه یه گوشه از حرم بمیره

دل هوایی میشه تو صحن و سرات پـر میگیره با پـر کبوترات

از توی کفشداری صحن عتیق می‌پره تا روی ایوون طلات

مدد یا سلطان ، مدد یا سلطان

محمد زنجانی

دریافت سبک

*********************

موسم شادی رسیده مثل تو آقا کی دیده

خیر شما روی زمین به کل دنـیا رسیده

غلامتم آقا غلامتم

***

تو حرمت هواییم با لطف تو رضاییم

اگه تو عیدی مو بدی ایشاالله کربلاییم

غلامتم آقا غلامتم

***

حریم پاکت وطنم نوکر این خونه منم

تو شب میلاد شما از ته دل داد میزنم

غلامتم آقا غلامتم

***

کعبه ی آمال منی تو شور احوال منی

وقتی میگم رضا رضا حس میکنم تو قلبمی

غلامتم آقا غلامتم

محمد زنجانی

دریافت سبک

**********************

فدای صحن و سرای با صفات امام رضا

قربون ایوون و گنبد طلات امام رضا

خدا رو شکر میکنم ، که در جوارتم آقا

کنار گنبد با صفا و ، این صحن و سرا

یا رضا ، امام رضا امام رضا امام رضا

***

میدونم همسایه ی بدی بودم برا شما

با همه بدیم ولی بازم میگم رضا رضا

می دونم که رو سیاهم و گنه کارم آقا

اما تو ردم نکن به جانِ مادرت آقا

یا رضا ، امام رضا امام رضا امام رضا

***

شنیدم هر کی قسم بده تو رو جان جواد

حاجتش رو میدی و قلب اونو میکنی شاد

می دونم تو دست رد به سینه ها نمی زنی

آخه تو شاه کرم ، امام رضا ، عشق منی

یا رضا ، امام رضا امام رضا امام رضا

***

آقاجون جان جوادت قسمت میدم تو رو

اومدم به درگهت نگی گنه کاری برو

من یه حاجتی دارم روا بکن امام رضا

من و با این عاشقا راهی بکن به کربلا

یا رضا ، امام رضا امام رضا امام رضا

نوید اطاعتی

دریافت سبک

**************************

زمزمه

قربون گنبد طلات ، که قلبمو صفا میده

قربون قبر با صفات ، که بوی کربلا میده

حاجتم و پیش شما میارم

بازم هوای کربلا رو دارم

رضاجان رضاجان رضاجان رضاجان

***

کاش که منم کبوتری ، رو گنبد طلا بودم

کاش که منم جارو کش ، این صحن با صفا بودم

ردم نکن بخاطر جوادت

پر میزنم دور حرم بیادت

رضاجان رضاجان رضاجان رضاجان

نوید اطاعتی

 دریافت سبک

*****************************

امشب منم مهمان تو مهمان نوازی کن رضا

آواره ام بیچاره ام تو چاره سازی کن رضا

امشب نگاهی کن به من من سائل درمانده ام

مهمان کویت گشته ام یا خوانده یا نا خوانده ام

جانم رضا جانم رضا

***

امشب زیارت میکنم صحن و سرایت یا رضا

بوسه زنم امشب به آن با نیت کرب و بلا

قلبم خدایی گشته است امشب هوایی گشته است

با کاروان رفته دلم کرب و بلایی گشته است

جانم رضا جانم رضا

***

شبهای جمعه گفته اند مهدی به تو مهمان بود

من آمدم تا بینمش مهدی مرا جانان بود

از بهر دیدار رخش من بی قراری میکنم

بهر نگاه لطف او لحظه شماری میکنم

جانم رضا جانم رضا

نوید اطاعتی

دریافت سبک

**************************

خبری از طرف خدا اومد یه دفه

نام بچه ی شما نام شاهِ نجفه

کاش بشم گدای پشت دری

مث حور و جنّ و انس و پری

تو نمازت صدقه م رو بده

آخه راه و رسمته حیدری

یاعلی یاعلی موسی الرّضا

موسی الرّضا

نذا من بشم مریض بیا دونمو بریز

آخه آب و دونه از دست تو میشه لذیذ

برا هرکس اگه ذکر لبی

واسه قلب من تو تاب و تبی

کوری ِ چشم همه دشمنا

تکیه گاهه حرم زینبی

یاعلی یاعلی موسی الرّضا

موسی الرّضا

یکی باز میکشه داد که آقا خواستمو داد

آره جنّت الحسین رفتم از باب الجواد

جبرئیل کاشکی از این بارگا

منو برداره بره بی صدا

مثه یاکریمِ دور از لونه

بذاره رو زمین کربلا

سیدآرمان حسینی

دریافت سبک
**************************
کیه که حریمش عین بهشته علی علی موسی الرضا
اسمشو خدا رو دل نوشته علی علی موسی الرضا
کبوترا رو پر می دن عید امام هشتمه
نقاره ها خبر می دن عید امتم هشتمه
میلا حج فقرا شد
شمش الشموش شمش الضحی شد
میلاد مسعود رضا شد
رضا رضا رضاجان
***
درازه دو دستم در خونت علی علی …..
مثه کاسه های سقا خونت علی…….
یه جرعه آب ازون حرم آب حبات عالمه
تو قبله و سقاخونت چشمه آب زمزمه
کفشداریات برام بهشته
ایوون طلات برام بهشته
صحن و سرات برام بهشته
***
با بال پرواز راهی طوسم علی علی…..
عکس ضریحت رو من می بوسم علی…..
تو پنجره فولاد تو دست دلم شده دخیل
زیر پای زایر تو افتاد پای جبرییل
مهرتو از خدا مب خوام من
چی بهتر از رضا‌می خوام من
از تو یه کربلا می خوام من

مجیداحدزاده

دریافت سبک
*******************
منم گدای رضا. جانم فدای رضا
عاشق صحن و سراشم
مابین کبوتراشم
خاک پای زایراشم
همش می خونم رضا رضا جانم

بازم هوایی شدم. امام رضایی شدم
آهوی فتاده در دام
هستم درمونده آلام
ضامنم بشو ای آقام
تویی امونم رضا رضا جانم
گدای درگه شما هستم عمری یابن الزهرا
دل به امید لطف تو بستم عمری یابن الزهرا
رضا رضاجانم ۲
***

بیا بریم شهر طوس. پابوس شمس الشموس
عالم آل پیمبر
فرزند زهرا و حیدر
امشب مثل یک کبوتر
پر بزنیم در حریم سلطان دین
وقت زیارت شده. شب ولادت شده
کوهی از شراره هستم
مشغول نقاره هستم
نایب الزیاره هستم
از طرف پهلوون ام البنین
مجیداحدزاده
دریافت سبک
*********************
دل عاشقت رو ملک خدا کن
زیارت نامه خورشیدو واکن
دستتو باادب بزار رو سینت
یه سلام به علی موسی الرضا کن
میلاد سلطان سلطان سلطان رسیده
برکت ایران ایران ایران رسیده
نفس قرآن قرآن قرآن رسیده
یارضاجان یارضاجان
***
اگه امشب نوری تو قلبت افتاد
دلتو پر بده صحن گوهرشاد
پارچه های سبز دلت رو بردار
یه گره بزن به پنجره فولاد
دخیلم آقا آقا منو نیگا کن
قبله حاجات حاجاتمو رواکن
زایر شهر کرب و بلا کن
***
بر همه دلربا ودلبری تو
هم نبی هم زهرا هم حیدری تو
می گن از کنار پنجره فولاد
ما رو تا پبش ارباب می بری تو
چی میشه من رو یک شب کنی تو مهمون
تو مسافرخونه چشمات آقا جون
یه گوشه از صحن تو جسمم شه مدفون

مجیداحدزاده
دریافت سبک

******************

دریافت سبک

علی ابن موسی الرّضا رویامه     علی ابن موسی الرّضا دنیامه

تو دو عالم افتخارِ من اینه             علی ابن موسی الرّضا آقامه

همیشه درد بی سامانی ام را با امید خاک بوسیِ حریمت می دهم تسکین

و با رویای دیدارِ ضریحِ با صفایت می رسانم شام را بر صبح،چه رویایی،

چه رویاهای زیبایی که اینها از عنایات علی و مادرت زهرا(س)

شود تصویر نابش در دلم پیدا،شکوهِ جلوه ی عشقِ علی موسی الرّضا

پیدا در این رخسار و سیمامه...

علی ابن موسی الرضا رویامه...

 

کبوترهای قلبم عاشقانه می پرند از دل به روی شاخه ی شمشاد ،

سوی صحن گوهرشاد و بر لب زمزمه دارند یاالله ممنونیم ما را

آشنا کردی،اسیر دلربا کردی،وَجَلدِ آستانِ قدسِ مولامان رضا کردی،

چه صحنی،چه حریمی،چه مزاری،چه کراماتی از این آقا عیان گردیده بر عالم،

نسیم عاشقی آید در این درگه ز جنّت در مثل همچون گلی که مست می گردد

ز طعمِ بوسه ی شبنم وَ آن ابری که می بارد به شادی دم به دم نم نم،بیا مدحی بخوانیم

از امام عشق جویان همه عالم،رئوف آل طه و عزیز کلّ دلها و گل زیبای باغ عشق زهرا(س) و

رضا فرزند مولا و چو مادر پاره ای ازقلب طاها و تمام فیض دنیا و بهشت نور عقبا

و تولّی و تبرّی و دل آرا و مصفّایی که نامِش لحظه لحظه وردِ لبهامه...

علی ابن موسی الرضا رویامه...

 

اگر مولا دهد جلوه،کند لطفی،همیشه خادم این آستان قدس می مانم،

همیشه در رهِ عشقش تَفَعُّل می زنم بر حافظ و در بزم یلدای ولای او الا یا ایها السّاقی

ز نور شمع جمع یار می خوانم قسم بر لاله و نسرین قسم بر سوسن و نرگس که این گل

از همه گلهای عالم هست زیباتر و نَتوان بی مَدَد،دم از گلِ گلزار زهرا(س) زد

چو می گویی رضا،حیدر به جنّت گویدت جانم،بیا پس قدر این نعمت بدانیم

و دمادم سجده ی شکرِ ولای او بخوانیم و همیشه با نماز و بندگی و فیض تقوی، سائل این در بمانیم و

ز دل هر عشق جز عشق علی موسی الرضا را ما برانیم و نهال آرزویش را به خاک جان نشانیم

و به دنیا از شرف پوشیم از الیاف سوز عشق و حبّ و عاشقی و بندگی و نوکری جامه

علی ابن موسی الرضا رویامه...

********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی