کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

شعر مناجاتی امام زمان(عج)

****************

مرا با انتخابت زنده کردی

از این خوبی مرا شرمنده کردی

میان این همه ما را خریدی

برای مکتب خود بنده کردی

گرفتی دست من با دست گرمت

ز مهر خود دلم آکنده کردی

به تضمین تو شادم تا قیامت

مرا آسوده از  آینده کردی

بدون تو ندارم ارزش خاک

تو بودی که مرا ارزنده کردی

مرا آماده ی رفتن ندیدی

نگاهی چون بر آن پرونده کردی

فدای لحظه ای که در شلمچه

بروی عاشقانت خنده کردی

جوادحیدری

*********************

مهمان خاک پاک شهیدان شده دلم

حس می کنم که تازه مسلمان شده دلم

من آن کویر پرعطشم بی قرار آب

با این دل شکسته ، چو باران شده دلم

ترسم که عشق کار به دست دلم دهد

چندیست باز بی سر و سامان شده دلم

آری غریبه ام به پناه تو آمدم

در غربت سکوت تو ، مهمان شده دلم

ای عشق باز در دل من خانه کرده ای

حالا پر از جوانه ی ایمان شده دلم

لیلا حسین نیا

*************************

امام زمان عجل الله فرجه

 

خار یا خَس هر چه ام از بوستانم، سیّدی!

دشمنی کردم ولی از دوستانم، سیّدی!

من نگاه معرفت را بسته بودم ورنه تو

لحظه لحظه چهره می دادی نشانم، سیّدی!

من نمی دانم کجایی لیک دانم روز و شب

پر زند دور حریمت مرغ جانم، سیّدی!

در شبستان فراقت مشعلی افروختم

شعله اش خیزد ز مغز استخوانم، سیّدی!

جمعه ها و هفته ها و سال ها و ماه ها

نام زیبایت بود ورد زبانم، سیّدی!

تو به چشمم یک نگه کن تا مگر بینم تو را

بی نگاهت از نگاهت ناتوانم، سیّدی!

ای به دنبال سرت مرغ دلم خانه بدوش

کی؟ کجا آن را لب بامت نشانم؟ سیّدی!

کاروان اشک را کردم به دنبالت روان

با روانم می رود اشک روانم، سیّدی!

یا که در پای رکابت خون خود جاری کنم

یا که داد مادرت را می ستانم، سیّدی!

گر چه پایم مانده از ره، در بیابان غمت

عاقبت خود را به کویت می رسانم، سیّدی!

گرچه باشد "نخل میثم" سبز، چون باغ بهار

بی بهار گلشن رویت خزانم، سیّدی!

غلامرضا سازگار

*********************

امام زمان(عج)

 

دلی که مهر تو در آن نباشد، آن دل نیست

به راه عشق نسوزد، دلی که قابل نیست

به خاک ،گرکه نبارد سحاب رحمت دوست

تفاوتی که دگر بین خاک با گل نیست

هزار آیـــنه طلعـت اگـر به پیــش آید

مــرا به غیر تو آییـنه ای مقابل نیست

بیــا به حال منِ خستــه دل دمی بنــگر

که خواجه بی خبر از اَشک وآه سائل نیست

فشاندم اشک ندامت به مقدمت ای دوست

قـدم گذار به چشمم اگر چه قابل نیست

شکسته کشتی صبرم به بحر تنهــــایی

مــرا در این یَمِ مَوّاج جز تو ساحل نیست

به ریسمـان امیـدم هزار خورده گــره

گره گشای ز کارم تو را که مشکل نیست

به آذری نظر رحمتی کن ای مــــولا

که غیر بار گناهش به عمر حاصل نیست

حسین آذری

**********************

امام زمان(عج)

 

ای دیده ها به سوی تو یا صاحب الزمان

از غصّۀ فراق تو الغوث الامان

حالا که دشمن از غم ما شاد می شود

وقت است تا به شیعه کنی روی خود عیان

از کعبه باز ، آی و ز رخ پرده را بگیر

اَحباب را به یاریِ دینِ خدا بخوان

هرگز نبوده رسم تو راندن ز کوی خود

هرگز نبوده رسم تو تنبیه دوستان

دست مرا ز دست عطایت جدا مکن

تا روز حشر سایۀ بالا سرم بمان

تیر نگاه می زنی و صید می کنی

ای گیسویت کمند ، و ای ابرویت کمان

آلوده ای چو من ، که شود نوکر شما

آقاییِ تو را به همه می دهد نشان

ما که ندیده عاشق روی شما شدیم

این هم کرامتی است از آن چهرۀ نهان

آیا مرا بحال خودم واگذاری اَم

گیرم غلام کوی تو بَد داده امتحان

عمری است این گدا سرِ کویت نشسته است

سائل به همنشینی تو هست ، خوش گمان

گاهی که خسته بر سر من ، دست می کِشی

پرواز می دهی دل و جان را به بی کران

گاهی مدینه می بری و گاه کربلا

قربان غصّه های تو یا صاحب الزمان

محمود ژولیده

**************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی