کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۱۲

*******************

من مست مِی عشقم هشیار نخواهم شد

وز خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد

سر می زنم از مستی بر حلقه میخانه

دیوانه ام ای ساقی دیوانه دیوانه

مجنون شده ام دیگر زین باده مستانه

سر می کشم از دستت پیمانه به پیمانه

دریا به سبو دارم خُم می شکنم ساقی

از بسکه زدم ساغر مِی شد کفنم ساقی

امروز که من مستم کز باده دوشینه

تا روز قیامت هم هشیار نخواهم شد


اگه منو رها کنی     کسی برام نمی مونه

همه درا بسته به روم    غیر دَرِ همین خونه

صلّی الله عَلی البَاکینَ عَلَی الحُسین(ع)

سری به نیزه بلنداست در برابر زینب

خدا کند که نباشد سر برادر زینب

حسین وای

*******************

امیر بی قرینه کِی می آیی

کشم ناله ز سینه کی می آیی

عزیزم مادرت چشم انتظاره

سحر خیز مدینه کی می آیی

***

عاشقی چاره و درمون نداره

دل عاشق سر وسامون نداره

أینَ صاحِبُ یومِ الفَتح وَ ناشِرُ رایَةِ الهُدی؛

أین مُؤَلِّفُ شَملِ الصَّلاحِ وَ الرضّا ؛

أین الطّالِبُ ِبذحولِ الاَنبیاء وَ اَبناء الاَنبیاء ؛

أین الطّاِلبُ بِدَمِ المَقتولِ بِکَربَلا

کاش فردا بیایی

*******************

بازم شده دل تنگ و بی قرار

درخت خشک باغ انتظار

تو همه شبهای این فصل سرد

می خونه که یه روز میاد بهار

عالم سیاهه تو شب سوت و کور تنهایی

همه تو رویا یه دم تازه مسیحایی

روزی که خورشید می تابه

با جلوه زهرائی    جلوه زهرائی

 

می ریزه شبنم شوق از چشامون

آوردن  خبر خوشی رو برامون

که دیگه نزدیکه اومدن آقامون

یوسف زهرا بیا

 

تو تنهایی و بی کسی

دلیل این حال دلواپسی

اینه که هیچ کس نمی دونه که

زنده باشه وقتی که می رسی

از کجا معلوم زنده باشم تا سال آینده

اما روزی که کفنم دست و پام و می بنده

اگه بیائی سر قبرم بازم می شم زنده

می دونی به جز تو از هرچه سیرم

تو خوابم از تو نشونی می گیرم

می ترسم چشم به راه تو بمیرم

یوسف زهرا بیا

*******************

دلم می خونه دعای فرج

بهونه داره برای فرج2
    ای بهار چشمات خدائی

جون به لبم از این جدایی

گل پسر زهرا کجایی

 

می و ساغرم بیا دلبرم

بیا پا بزن به چشم ترم

(گل فاطمه...)

دلم باغ نور     ز خورشید تو

نفس می کشم    به امید تو

دل بیقرارم می خونه

از تو می گیره باز بهونه

دیوونه شدم باز دیوونه

 

لبات کوثره می ساغره

تو باغ چشات گل حیدره

گل فاطمه

 

ستاره م تویی تو هفت آسمون

چرا چشمات و نمی دی نشون

بیا گل باغ و بهارم

بیا همه دارو ندارم

زندگی مو من از تو دارم

به لبهام دعا که یک شب آقا

میائی با هم  می ریم کربلا

گل فاطمه

*******************

می باره از تو آسمونا به مقدم تو ستاره ها

می برن نام دلکش تو موذنارو مناره ها

آقای ما به عاشقونش سر می زنه

دل شیدا به جمکرونش پر می زنه

یابن زهرا بیا بیا

 

ای آفتاب آینه دار جمال تو

مشک سیاه مجمره گردان خال تو

صحن و سرای دیده بشستم ولی چه سود

کین دیده نیست درخور خیل خیال تو

چشم لطف تو مثل دریا لطیفه و پر از عسله

عشق تو ای خدای احساس مستحق صدتاغزله

توی جشن میلاد مولا دل بهاره

می بینی که از آسمونا گل می باره

یا بن زهرا بیا بیا

 

سامره امشب دلتوگهواره عشق فاطمه کن

سوره سبز آسمونو به زیر لبهات زمزمه کن

چشای هفت تا آسمون آوارت شده

سامرا نه عرش خدا گهوارت شده

ای پر از ستاره هر شب تو نسیم بیابون مرکب تو

چه خوشه دلم با آرزوی شنیدن قرآن از لب تو

*******************

اباصالح اباصالح یا مولا

دل می زنم دل می زنم به دریا

دم می زنم دم می زنم ز مولا

یه بار دیگه  یه بار دیگه

می خونم از خورشید زمین و آسمـونـا

اباصالح اباصالح یا مولا

 

امشب تسبیح همه ملائک

ذکر یا صاحب الزمونه

سر سبزی و خرمی بهشت از

کاشی سبز جمکرونه

اون خال هاشمی چه دلفریبه

می گن که زلفش باغ عطر سیبه

نقش اون دو تا بازوی رشیدش

نصرمن ا.. و فتح قریبه

پرشده آسمون از نغمه های خوش عهدی

باپرچم جاء الحق ازراه می رسه مهدی

این یاس زیبای دامن نرگس

یا طاووس اهل بهشته

که شد نگین یا بقیه ا...

زینت پرای فرشته

خیمه سبزشه باغ گل یاس

وقت نماز خیلی شبیه زهراس

قد و بالاش قیامته به قرآن

شجاع و پهلوونه مثل عباس

با نگاه ملیحش آخر دلبریه

همه دار و نـدار

امـام عــسـگـریـه

اباصالح اباصالح یا مولا

 

پرچم یا لثارات الحسینه

مثل عباس به روی دوشش

هیبت مرتضی توی نگاشه

کسی نیست حریف خروشش

فارس الحجازه همتا نداره

میون میدون تنها تک سواره

هیچ کس نمی شه حریف نبردش

آخه میون دستاش ذوالفقاره

یه روز میاد ایشاا... قائم آل طاها

دارن تمام یاراش سر بندای یا زهرا

ایشا ا.... از راه میاد اون آقا که

منتقم خون خدائه

خدا میدونه بیرق ظهورش

پرچم سرخ کربلائه

دعای فاطمه می شه اجابت

می دن به هممون فیض زیارت

پشت سر صاحب زمان می خونیم

تو صحن کربلا نماز جماعت

میاد و از خاک پاش

با هم بوسه می گیریم

مثل همه شهیدا

آخر به پاش می میریم

حسین  حسین

*******************

بزنید آب و جارو  که اومده دلدارم از راه

مثل عصرای جمعه  گریه می کنم ناخودآگاه

یه طاق نصرت بزنید که دلبر از راه اومد

تو کوچه ها جار بزنید بقیه ا... اومد

می کشه به خدا نگاش منو

می کشه تیغ ابروهاش منو

می کشه اون خال سیاهش منو

گل نرگس گل نرگس

 

روی دیوار قلبم  بیابون و صحرا کشیدم

خودم و مثل مجنون  تورو مثل لیلا کشیدم

می باره از آسمونا       ستاره ها سبد سبد

فرشته ها همه می گن  مهدی فاطمه مدد

می خونه دل دیوونم غزل

می ریزه گوشه لبم عسل

نوکر تو بوده ام از ازل

گل نرگس گل نرگس

 

به امیدی نشستم   به گوشه میخونه امشب

به خدا قانعم من   به یه ته پیمونه امشب

دلم یه کربلا می خواد  تو از دلم خبر داری

چشمامو می بینی آقا   اگه پاهات و برداری

می گیره بهونه کربلا

من شدم دیوونه کربلا

بر دلم نشونه کربلا

گل نرگس گل نرگس

********************

مثل برگی   خشک و زردم

همیشه پی تو می گردم

پرآهم      پر دردم

همیشه پی تو می گردم

بارون رحمت الهی (برگرد)3

دیگه بسه این چشم براهی (برگرد) 3

 

شمع و گل و پروانه ها درد دلا بهانه ها

غریبانه ها  قصیده ها مثنوی ها ترانه ها

حماسه ها    اسطوره ها  افسانه ها

تمام عاشقانه ها      همه دارن صدا می زنن

بارون رحمت الهی (برگرد)

 

غروب تلخ جاده های بی کسی

کبوترای نیمه جون قفسی

قافله های دلشکسته  فاصله های خسته از دلواپسی

ثانیه های سرد بی همنفسی

همه دارن صدا می زنن

بارون رحمت الهی (برگرد)

 

مثل دریا می شه دنیا آبی و رویایی و زیبا

با ظهور پر غرور   آخرین نواده زهرا

صاحب روز و روزگاری (مهدی)3

وارث تیغ ذولفقاری (مهدی)3

ماذنه ها   مناره ها

تو سینه های عاشقا شراره ها

تفألا   جواب استخاره ها     توغزلا

تمام استعاره ها

روزا خورشید   شب ماه و ستاره ها

(همه دارن صدا می زنن)

بارون رحمت الهی (برگرد)...

 

مثل شبنم گل اشکم

می چکه به پای تو نم نم

مثل ابرم دیگه صبرم

آقاجون سراومده کم کم

غائب از دیده ها کجایی (آقا) 3

به خدا سخته این جدائی (آقا) 3

چه غریب و آشنا    چه بی نوا چه رو سیاه

چه پادشاه و چه گدا   توکل عالم همه جا

وقت طواف دور خونه ی خدا

تو مدینه تو کربلا     لابه لای سنگرا تو جبهه ها

هنوز تمام شهدا           هنوز دارن صدا می زنن

بارون رحمت اللهی (برگرد)  ...

بیا گل نرگس

 

همه هست آرزویم که ببینم از توروئی

چه زیان تو را که من هم برسم به آرزوئی

همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا

تو قدم به چشم من نه بنشین کنار جوئی

به کسی جمال خود را ننموده ای و ببینم

همه جا به هر زبانی بود از تو گفتگویی

شکند اگر دل من به فدای چشم مستت

سر خم می سلامت شکند اگر سبوئی

*******************

تو آخرین ولیعهد خدائی    کی میایی کی میایی کی میایی

مرغ قلبای خستمونم می ره امشب تا جمکرون

میگه هر ثانیه زمین مددی صاحب الزمون
اباصالح که می کنی از دلم عبور ، با عشق و شور

ابا صالح بیا که شد آرزوی ما ،‌ زنده به گور

ابا صالح  یا مهدی

گل نرگس بیا بیا

 

بیا که غم تو دلا لونه کرده

شب و روز دیوونه بی تو پر درده
انگار این جا شده منا کوچه ها و خیابونا

نمی دونم چرا دلم می گیره و نیمه شعبونا
اباصالح عشق همه تو آسمونیا بیا بیا

ابا صالح یه نگاه کن داره می ره جوونیا

ابا صالح  یا مهدی           گل نرگس بیا بیا

 

میگن تا نام عموتو میارن

میای و به پای تو غنچه می کارن
کی می شه یابن فاطمه بدی غمها رو خاتمه

بعد بیعت با شیعه ها ببریمون تا علقمه

اباصالح بخون برامون روضه آب جون رباب

اباصالح نذاریمون آرزو بـــــه دل داره ثواب

ابـــاصالـــح یــا مــــــــهدی

گل نرگس بیا بیا

*******************

یه طاق نصرت میون آسمون

پراز ترانه لب پیر و جوون

میگن خدایا آقا رو برسون

آیینه ها محو نورتو        به سینه ها سرور تو

میمونه چشمای ترمن    منتظرظهورتو

یارمایی بگو کجایی

تا که بیایی هستم سنگ صبور تو

آقا بیا آقا بیا

 

میخواد کبوتربال وپر بزنه

تموم شهروبره سربزنه

بگو کجا رو حالا در بزنه

تو هوای تو رها شده ازآشیون جدا شده

برای زیارت شما آقا مسافر خدا شده

بیقراره در انتظاره

دلم دوباره شبگرد کوچه ها شده

یه طاق ...

نسیم عشقت روی بال دلم

نگاه گرمت تو خیال دلم

دعای عهدت شوروحال دلم

همیشه میگم خدا کنه             آقام منو نیگاه کنه

روزی که میاد توسپاهش       اسم منو صدا کنه

گریه هامون میگه برامون

میاد آقامون وقتی زهرا دعا کنه

یه طاق ...

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی