کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۱۰

*******************

مهدی جلالی
ای امید علوی ، ای پناه عاشقا

تو میای و می‌کنی ، ارتش عشق و بپا

بارون بارون بارون بارون امیده

مهدی عشق زهرا رو دستا رسیده

اومده عشق من ، که غصه ها بره

اسمش و میبری وامیشه صد هزار گره

دل دیوونه ها ، همه مست تو

برگه ی سوریم آقا فقط دست تو

یابن الزهرا ای وارث حیدر

******

من فدای حرم ، عمه جان زینب تو

صوت پاک عاشقی ، می رسه از لب تو

بارون بارون بارون بارون ثوابه

اسم آقام مست تر از صد می نابه

کلید آخر و ، وارث حیدره

به جلوه ی نور آقام دنیا منوره

کل آل سقوط ، تل آویو حیفا

با غمزه ی چشم آقام میره روی هوا

یابن الزهرا ای وارث حیدر

******

مهدی آل عبا ، مبتلاتم نفسم

نوکر تو شدنم ، واسه این دنیا بسم

بارون بارون بارون بارون بهاره

مثل آقام هیچکی تو دنیا نداره

رو ما حساب بکن ، سربازای ولی

یه روزی پرچم و میده دست تو سیدعلی

همه می‌ریم بقیع ، ماها پشت سرت

حرم می سازیم مدینه برای مادرت

یابن الزهرا ای وارث حیدر

دریافت سبک

**************

نفسِ بهار ، پیچید تو سبزه زار
دلِ دیوونم، حیرون و بیقرار
بارونِ چشام ، همش می باره
می باره برات ، باز این بیچاره
چی میشه بیای ، آقاجون امشب
چشمِ عاشقات ، تا صبح بیداره
دریا دریا دریا ، دریایی تو
آقا من هم مثل،کویرِ خشک هستم
میدونم میدونی از عشقت

هر روز و شب آقاجون من مستم
مستم ، ز شرابِ جامت
هستم ، عاشقِ کلامت
آخر یه روز پرِ عباتو میگیرم
اگه به من بگی بمیر ، میمیرم
یا مهدی ، مهدی ...
یابنَ العسکری ، تو جانِ مادری
به نیمه نگات ، از ما دل می بری
خونِ علوی ، تویِ رگاتِ
حرزِ مادرت ، رو بازوهاتِ
علم حسین ، تویِ دستاتُ
غضبِ عموت ، تویِ چشاتِ
بی تابِ بی تاب بی تابم ، من
آقا دریابم من ، به عشقت دل دادم
برا جون دادن تو رکابِ تو
شبیه شهدا ، آقاجون آمادم
میگم ... با سوز و با آه
بیا ... بقیه الله
پشتِ سرت کجا داری میکِشی ام
آخر یه روز با این کارات می کُشی ام
آخر یه روز پرِ عباتو میگیرم ...
اگه به من بگی بمیر ، میمیرم ...
یا مهدی ، مهدی ...

*******************

عاشقی ، به بهونۀ تو قشنگه، گلِ نرگس
نوکری ، درِ خونۀ تو قشنگه، گلِ نرگس
فرشته ها ، به پشتِ در همه صف کشیدن
تو خونۀ امام حسن ، نورِ حق رو دیدن
میاد صدایِ زهرا ، کرده دلُ دیوونه
از تویِ عرش لالایی ، مادر برات میخونه
یا مهدی مددی ... 3 یا مهدی

هزار تا یوسفِ مصری شده محوِ نگاهت
به حیدر رفته اون آبرویِ مثله ذوالفقارت
در به درِ هر شبِ تو همۀ انبیاء
و ان یکاد میخونه هی برایِ تو خدا
قائمِ آلِ حیدر ، بردی زِدل قرارم
یوسفِ قلبِ زهرا ، سجده به پات میزارم


عاشقی ، به بهونۀ تو قشنگه، گلِ نرگس
نوکری ، درِ خونۀ تو قشنگه، گلِ نرگس
فرشته ها ، به پشتِ در همه صف کشیدن
تو خونۀ امام حسن ، نورِ حق رو دیدن
میاد صدایِ زهرا ، کرده دلُ دیوونه
از تویِ عرش لالایی ، مادر برات میخونه
یا مهدی مددی ... 3 یا مهدی

کعبه هم به پیشِ بزرگیِ شما حقیرِ
اشاره کن آقا عالمی برات میمیره
قامتِ تو قیامتِ ای خدایِ احساس
نوشته بر ، جبینِ تو ، مددی یا عباس
پیچیده تویِ عالم ، صدایِ موجِ دریا
خنده نشسته رویِ ، لبایِ حق تعالی

عاشقی ، به بهونۀ تو قشنگه، گلِ نرگس
نوکری ، درِ خونۀ تو قشنگه، گلِ نرگس
فرشته ها ، به پشتِ در همه صف کشیدن
تو خونۀ امام حسن ، نورِ حق رو دیدن
میاد صدایِ زهرا ، کرده دلُ دیوونه
از تویِ عرش لالایی ، مادر برات میخونه
یا مهدی مددی ... 3 یا مهدی

*******************

عمریه منتظرم آقا
من ازت بی خبرم مولا
تو قرارِ این دلِ شیدا ، شیدا ، شیدا
اشکِ شوقم و ببین،تو شبِ ولایتت
کی میشه قسمتِ من که بیام زیارتت
آقا ، تو که غم خوارِ منی
آقا ، تو فقط یارِ منی
آقا ، دلُ و دلدارِ منی ...
یا مهدی،یامهدی،یامهدی ادرکنی ...

دعایِ عهدِ تو پر شورِ
دلایِ ما شاد و مسرورِ
بساطِ عاشقیمون جورِ جورِ جورِ
طاقِ نصرتی آقا،میونِ دلم زدی
همۀ عالم میگن،آقاجون تاجِ سری
آقا ، پا بزار رو چشمامون
آقا ، تویی خواب و رویامون
آقا ، می خُونَن پیر و جوون
یا مهدی،یامهدی،یامهدی ادرکنی ...

کوچه ها چراغونه امشب
تا سحر نغمۀ من بر لب
آقامونُ برسون یارب،یارب،یارب
آرزومِ یه نماز بخونم پشتِ سرش
یه شبی تو کربلا بشینم برابرش
آقا ، آخرین نورِ خدا
آقا ، آرزومه با شما
باشم ، یه شبی تو کربلا
یا مهدی،یامهدی،یامهدی ادرکنی ...

*******************

بازم مجنونم و شیدا
هوایِ کوچۀ لیلا
دل و دینم همه برده
خیالِ زُلف تو آقا

تویِ رؤیای شیرینم
دارم اون روز و میبینم
که تو اومدی و من هم
کنارت یه لحظه میشینم ...

بازم ، توی کهکشونِ عشقِ تو
گم میشه دلِ من
بازم ، خُماریه دیدنت میشه
امشب حاصلِ من
یابن الحسن ...

تو پایانِ شبِ تاری
دلیلِ چشمِ بیماری
میمیرم گر که سایه ت رو
از سرم تو برداری

غمِ عشقت به دل دارم
هوایِ وصل تو یارم
تمومِ عقل و هوشم رو
ربوده از دلِ زارم

دنیا ، چشم انتظارِ تو
چشم ، عالم به راه تو
کی اون ، جمعه میرسه که
ببینم  رخ ماهِ تو ...
یابن الحسن ...

همۀ شهر چراغونه
لبایِ همه خندونه
ولی کی فکر این هست که
دلت شادِ و یا خونِ

انگاری ما همین روزا
فقط یادِ شما هستیم
انگاری یادمون رفته
چه عهدی با شما بستیم ...

آقا ، تو بیا تا بگیره
این قلبای مرده نفسی
آقا ، با وجود تو میشه
این دل رها از هر قفسی
یابن الحسن ...

******************

ز کربلا اومدم این دل جا مونده تو حرمت

قرار دل زکَفَم برده غبار رو حرمت

خودم    پسرم    پدر    مادرم

فدای نگاه ملیحت

تو خواب می بینم         می آم میزنم

گره دلمُ به ضریحت

حسین ارباب

دلی دارم تو عزات آقا به رنگ پرچم تو

نه کمتر از شبهای قدرِ شب محرم تو

حسین ارباب

حسرت تو مثل عقده تو گلوم ِ چه کنم

دیدن قبر قشنگت آرزومِ چه کنم

عاقبت عشق حسین و کربلا می کُشدم

حسرت طواف قبر شهداء می کُشدم

حسیـــــــن (ع)

*******************

مردی می آید که از دور
بی قراره ، تک سواره ...
دل رو غارت میکنه ، با یک اشاره
ذوالفقارِ علی رو داره
شهریارِ ، آروم نداره
در وفا،غیرت،شجاعت مقتدایش علمدارِ

او خواهد آمد ...
دلا رو بی سامون کنید
او خواهد آمد ...
جاده رو گلبارون کنید
او خواهد آمد ...
سفر به جمکرون کنید
یاباصالح مدد یا اباصالح ...

مردی می آید زمهتاب
در نقابِ،عشق نابِ
به زمین و آسمون و فلک می تابه
از تبار قوم آبِ
مستجابِ ، اربابِ
ذکر لبهاش کنارِ کعبه،یا حیدر ابوترابِ
او خواهد آمد ...
عالَمُ با صفا کنید
او خواهد آمد ...
براش خدا خدا کنید
او خواهد آمد ...
برا فرج دعا کنید
یاباصالح مدد یا اباصالح ...

مردی می آید زِ خورشید
نورُ العینِ،شور و شینِ
پرچم دوشش لثارات الحسینِ
عیدیِ زهرا و حیدر
یه سفر ، بین الحرمینِ ...
او خواهد آمد ...
کربلا با صفا می شه
او خواهد آمد ...
خاک بقیع طلا می شه
او خواهد آمد ...
اون جا حرم به پا می شه
یاباصالح مدد یا اباصالح ...

*******************

یه دنیا رو تصور کن
که بویِ یاسمن میده
چشات هر جا رو می بینه
هوایِ عشق پیچیده

میخوام مرحَم بذاری رویِ قلبم
چلچراغِ خونۀ ویرونه دنیا
خیلی وقته یادمون رفته که شاید
جمعه بعدی بیاد مهمونِ دنیا
کجایی ... عزیزم ...
قرارِ بی قراری هایِ قلبِ عاشقِ من
نباشی ... مریضم ...
بهارِ دلخوشی هایِ هوایِ سابقِ من
اَللّهُمَّ ... اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ ...

با طوفانی که تو راهه
سکوتِ صبرتو وا کن
روزایِ سرد و تاریکُ
با نورت ، غرقِ گرما کن

صافُ و ساده قلبمو رو دست گرفتم
بسپرم دستت امانت باشه آقا
من دلم میخواد ظهورت تو کتابا
آخرین برگِ حکایت باشه آقا ...

سلام ای ... شمیمِ ...
دعایِ نیمه شب هایِ قنوتِ مادرِ من
سلام ای ... نسیمِ ...
آشنایی روزِ تنهایی امیدِ آخرِ من

کجایی ... عزیزم ...
قرارِ بی قراری هایِ قلبِ عاشقِ من
نباشی ... مریضم ...
بهارِ دلخوشی هایِ هوایِ سابقِ من
اَللّهُمَّ ... اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ ...

*******************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی