کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام کاظم علیه السلام۱۱

×××××××××××××××××××××

زمینه ، تک

دیگه راحت میشم از   غصه دلواپسی
خدایا وقتش شده   که به دادم برسی
خلصنی یارب   دیگه میرم ازدنیا
خلصنی یارب   روی لبم یازهرا۲
یادم میمونه   خاطره هام
یادم میمونه   زخم پاهام
دارم میسوزم ازدوری بچه هام

غل وزنجیرجاگذاشت  به روی پیکرمن
میگم ای معصومه جان  کجایی دخترمن
دلم گرفته   من اسیرصیادم
شبیه زهرا   روی زمین افتادم۲
شده افطارم   تازیونه
منومیزنن  بی بهونه
روی دست وپاهام  لخته های خونه

دم آخریه گوشه   تک تنها میشینم
روضه گودالو باز   جلو چشام میبینم
چقد شلوغه   آخه چراتوگودال
سرو بریدن   خواهرشم شد بیحال
چرابی کفن    مونده تنش
چرابی هوا    میزدنش
غارت شد چرا  یه دفه پیراهنش

دریافت سبک

××××××××××××××

واحد سنگین

آقا  تویی غریب شهرکینه   دلت همش روضه نشینه
اسیرزهر آتشینه   اسیرزهر آتشینه
تو ویه دنیا بیقراری   چاره ای جز رفتن نداری
میون تنهایی وغربت  شدی اسیر زهرکاری
وااای
کنارپیکرتو مادرت رسیده      یه مادر جوون که قامتش خمیده

آقا  تهمت وناسزا شنفتی      درددلت رو باکی گفتی
تواین اسارت مث زینب       حتی یه شب راحت نخفتی
دلت همیشه غرق خونه     درد تورو خدا میدونه
مصیبت رأس بریده         داره دلت رو می سوزونه
وااای
آقا تورو به جون این نور دوعینت   الهی جون بدم توشهرکاظمینت

دریافت سبک

×××××××××××××××××××

زمینه ، تک

پشت میله ،زندونم   روز وشب خدا ،گریونم
اشهدم رو هی، (میخونم(۲
دوباره رفتم ازحال       امون ازاین سیاچال
یه روزشبیه کوچه ست     یه روزشبیه گودال
دست به زن    داره ملاقاتی من
خیلی دلم رو میشکنه    باحرفایی که میزنه
خلصنی  یاالهی۴

بیقرارم و،غم دارم   روزه ودعا،شد کار
سیلی فلک (افطارم(۲
تنم توی زنجیر     بازخمایی که داره
چهارغلام میارن    به روی تخت پاره
دیگه رضا     همراه معصومه بیا
برای غسل وکفنم    جونی نمونده به تنم
خلصنی  یاالهی۴

روزه دارم و دلگیرم  زخمی غل وزنجیرم
یاحسین میگم  (میمیرم(۲
سه روز رو جسر بغداد   میمونه پیکرمن
نه بی کفن شدم نه  رو نیزه رفت سرمن
ازتن من       غارت نشد پیرهن من
کسی نزد خواهرمو     نبردن انگشترمو
خلصنی  یاالهی۴

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

سینه غرق عزاشد   خیمه غم به پاشد
کنج زندان هارون   کربلاشد
آخرآقایم ازتب     می شودراحت امشب
شد اجابت خلصنی  (یارب یارب (۲
ذکرموسی بن جعفر مادرمادر  مادرمادر

غربتت بیکرانه   روزه داری شبانه
میخوری جای افطار  تازیانه
بین زنجیری خسته  دست وپای توبسته
من بمیرم پایت را   ( کی شکسته(۲
ذکرموسی بن جعفر مادرمادر  مادرمادر

رفته ای دیگر ازحال    درمیان سیه چال
جسمت امانرفته   بین گودال
پیکرت شد گلباران     جان سپردی تو آسان
چون نرفتی به زیر   (سم اسبان(۲
بی کفن مانده برخاک   جسم صدچاک  جسم صدچاک
یاحسین  یاابن الزهرا  یاابن الزهرا

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

واحد

نور چشم ترم ، ای ز جان بهترم
سوی بابا بیا ، این دم آخرم
سر به خاک غریبی می گذارم
آتش زهر کین در سینه دارم
بین زنجیر و غل جان می سپارم

رضا ، رضا ، رضا ، رضا

بال و پربسته ام ، مضطر و خسته ام
ارث زهرا شده دست بشکسته ام
دیدنی گشته اینجا سوز و آهم
سر زانوی من شد سجده گاهم
غیر مرگ از خدا چیزی نخواهم

رضا ، رضا ، رضا ، رضا

نور چشم ترم ، ای ز جان بهترم
سوی بابا بیا ، این دم آخرم
سر به خاک غریبی می گذارم
آتش زهر کین در سینه دارم
بین زنجیر و غل جان می سپارم

رضا ، رضا ، رضا ، رضا

دریافت سبک

×××××××××××××××××××

واحدسنگین

در گوشه ای شکسته ز آوار بی کسی
تنها اسیر و خسته و بی آشنا منم
یلدا ترین شبی که فلک قسمتم نمود
در این سیاه چاله پر از ابتلا منم
باب الحوائج ، در کنج زندان
با ناله گفتا ، در دادن جان

خلّصنی یا رب ، خلّصنی یا رب

با خشت های سنگی و با میله های خویش
زندان به حال و روز دلم گریه میکند
خون می چکد ز حلقه و می سوزد از تنم
زنجیر هم به سوز دلم گریه میکند
تبعید و غربت ، کرده چه پیرم
راضی شدم در ، زندان بمیرم

خلّصنی یا رب ، خلّصنی یا رب

چشمم به میله های قفس خو گرفته است
کی می شود که خنده به روی رضا زنم؟
کو دخترم که باز و بخندد برابرم؟
کو قوتی که شانه به روی رضت زنم؟
در دیدن من ، آید شبانه
سندی شاهک ، با تازیانه

خلّصنی یا رب ، خلّصنی یا رب

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

زمینه ، تک

رو خاک زندون دست و پا میزدی ، میزدی
با گریه رضا رو صدا میزدی ، میزدی
آقا برا غمت می سوزم ، غریب و تشنه ای هنوزم
می سوزه از پا تا سرت ، تو لحظه های آخرت
آقا چقدر لاغر شدی ، شبیه زهرا مادرت

وآی ، یا باب الحوائج ، یا موسی بن جعفر

زمین می خوری لحظه ی واپسین
میگی بمیرم مادرم خورد زمین
میگی که مادرم جوون بود
تو جوونی قدش کمون بود
چقدر تو روضه خوندی که صدات گرفته این شبا
چی می بینی که هِی میگی نزن مادرو بی حیا

وآی ، یا باب الحوائج ، یا موسی بن جعفر

چه عاشقونه شیعه ها میان
به تابوتت شاخه ی گل میزدن
ولی امون ز نعل تازه
با نیزه تشییع جنازه
یه مادری تو قتلگاه
دلش از این غم سوخته بود
می دید که غارت می کنن
پیراهنی که دوخته بود

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

واحد سنگین

زندان تیره از نفسش روشنا شده
صد یاکریم گاه قنوتش رها شده
تا دیده کنج خلوت زندان، شکسته بال
در سجده آمده همه جانش دعا شده
از فتنه های سلسله تیرگی تنش
هر بند شرح واقعه نی نوا شده
آزادی است از دو جهان یاد او ولی
زنجیر بس که خورده تنش توتیا شده
این جامه فتاده به گودال قتلگاه
تصویری از حماسه ی کرببلا شده
هر گوشه گوشه تربت نوباوگان او
آیینه دار حرمت دین خدا شده
امروز کیمیای جهان سرزمین ماست
این خاک اگر طلا شده هم از رضا شده
معصومه، کوثری ست کز امواج حلم و علم
دریای خفته در دل ایران ما شده
دیدیم این که تا به ثریا توان رسید
هر دم به یمن پنجره هایی که وا شده
موسای دیگری ست ، کنون نیل دیگری ست
فرعون هاست غرقه دام بلا شده
من پابرهنه آمدم از خویشتن برون
ای بشر آن بشارت محزون کجا شده
دریابمان که در به در نفس سفله ایم
ای کز کرامتت فقرا اغنیا شده
یارا دری گشا که تو باب الحوائجی
دل در سیاه چاله ی دنیا فنا شده

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

زمینه ، تک

قسم به کربلا ، قسم به قتلگاه
قسم به حسین و زینب ، "خلّصنی یا رب"

پشت میله ی بی کسی ، با هزار تا دلواپسی
بین زنجیرم ای خدا ، کِی به داد من میرسی
عجب زندانی ، چه زندانبانی

قسم به کربلا ، قسم به قتلگاه
قسم به حسین و زینب ، "خلّصنی یا رب"

قسم به مادرم ، قسم به دخترم
قسم به مدینه امشب ، "خلّصنی یا رب"

تخته پاره تابوتمه ، وای از این دل زار من
ضربه های سیلی شده وقت روضه افطار من
بابات مظلومه ، بیا معصومه ، بیا معصومه
عجب زندانی ، چه زندانبانی

قسم به کربلا ، قسم به قتلگاه
قسم به حسین و زینب ، "خلّصنی یا رب"

قسم به ناله هام ، قسم به زخم پام
قسم به دعای این لب ، "خلّصنی یا رب"

میرم و می مونه خدا رو زمین سه روز پیکرم
زیر مرکب اما دیگه کِی میره تنِ بی سرم

حسین بی سر ، غریب مادر ، غریب مادر

قسم به کربلا ، قسم به قتلگاه
قسم به حسین و زینب ، "خلّصنی یا رب"

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

زمینه ، تک

چه تشییعیه چهار نفره
چرا تابوتش تخته های دره
چرا کسی نیست خدا مگه این کشته بی پسره
شهید شده و یه دختری داره که بی خبره
خدایا چقد نحیفه تنش
ولی چرا پس سنگینه بدنش
داره هنوز هم یه عالمه زنجیر زیر پیرهنش
کبودی داره خدا میدونه که چقد زدنش

انگار رفته از یاد ، کنج دام صیاد
آخر از پا افتاد ، واویلا
ای وای داره بیداد ، قاتل حکمش رو داد
امشب میشه آزاد ، واویلا

خدا میدونه که چی می کشید
امونش رو پای شکسته برید
چه ناسزاها به فاطمه می دادن و می شنید
غریبونه رفت ولی آخرش بچه هاشو ندید
چقد شبیه حسین می مونه
یهودی اون رو خارجی می خونه
تموم تنش شده مثل زینب پر از نشونه
تو این همه سال یا سیلی می خورده یا تازیونه

آقا آقام آقام ، آقا آقام آقام ، آقا جان

به شب نشینی زندانـــیان خورم حسرت
که نقل محفلشان دانه های زنجیر است

دریافت سبک

×××××××××××××
یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر

زخمیه پیکر من ، کجایی مادر من
برا من تو دعا کن با دست شکسته ت
از پای شکسته م غل و زنجیرو وا کن
تو چنگ دشمن ببین گرفتارم
زبون روزه سیلیه افطارم

غریبم مادر غریبم مادر غریبم مادر ، مادر مادر

دخترم بی پناهه ، مدینه چشم به راهه
دل او پر درده ، میگه ای رضا جان
از سفر بابامون چرا برنمی گرده
تو این سیاهچال با ناله های من
میاد صدای "رضا رضا"ی من

غریبم مادر غریبم مادر غریبم مادر ، مادر مادر

قلب من پر شراره ست، تابوتم تخته پاره ست
دل من رو شکستن مثل عمه زینب
گوشه ی یه زندون دو تا دستامو بستن
اونو اسارت با کعب نی بُردن
با خنده هاشون تو بزم می بُردن

غریبم مادر غریبم مادر غریبم مادر ، مادر مادر

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

چه تک و تنها،چه غریبونه
یه نفر کُنج این زندونه
اسیر این شبای تاره
روی خاک تیره سر میذاره
کسی به جز خدا از حالش،خبر نداره
ای صید بی بال و پر
شفیع روز محشر
دخیلک آقا یا موسی بن جعفر

توی این زندون ، دیگه آزاده
بدنش روی خاک افتاده
هنوز توی غل و زنجیره
رضا براش عزا می گیره
محاله دخترش معصومه ، آروم بگیره

درای زندون وا شد
تو آسمون غوغا شد
شفیع این عالم
حاجتش روا شد
ای صید بی بال و پر
شفیع روز محشر
دخیلک آقا یا موسی بن جعفر

با عزای این غم شیدایی
دل عالم شد عاشورایی
شهیدی که لبش خشکیده
با نیزه ها کفن پوشیده
یه روز میاد توی محشر ، با سر بریده

جان اباعبدالله ، منتقم آل الله
ادرکنی یا مولا بقیه الله

حسین اباعبدالله حسین اباعبدالله

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

زمینه، تک

تو کاظمین آقا حاجتمو داده
چقد دلم تنگ پنجره فولاده
چه حرمی چه گنبدی
حس می کنی تو مشهدی
زهرا میگه خوش اومدی
کرمش کرم امام رضاست
حرمش حرم امام رضاست

یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر

تویی که بابای حضرت سلطانی
تموم هستی شاه خراسانی
آقا امام هفتمی تنها امید مردمی
عشق ملیکه قمی عشق ملیکه قمی
میخونن همه یمریض دارا
میخونن همه ی گرفتارا

یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر

شده توی زندون زهرا عزا دارت
زبون روزه آه سیلیِ افطارت
دل تو پر شراره شد
آسمون بی ستاره شد
تابوتت تخته پاره شد
اومدن عاشقای کاظمین
بمیرم برای آقام حسین

دریافت سبک

×××××××××××××××××××


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی