کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه وفات حضرت زینب سلام الله علیها۱

××××××××××××××××××××

تماشایی شد حال زارم ، غریب و تنها جان سپارم

کجایی ای دار و ندارم ، حسین جان

بین دستانم پینه بسته ، شده زینب خیلی شکسته

شدم از هجران تو خسته ، حسین جان

حسین جان ، کجایی ببینی تو احوال من

به سینه بچسبانم این پیراهن ، شده وقت رفتن

شده تمام گیسوی من سپید

خبر نداری زینب چه ها کشید

مقابل من راس تو را برید

یابن الزهرا مظلوم کربلا

××

نرفته از یادم نگاهت ، خودم دیدم در قتلگاهت

گرفته نیزه راه آهت ، حسین جان

پر از خون شد ناگه دهانت ، زهم وامیشد استخوانت

ز بس با پا دادند تکانت ، حسین جان

واویلا ، ضریح تنت زیر دست و پا بود

سرغارت پیرهن دعوا بود ، سرازتن جدابود

به خاک صحرا پاشیده پیکرت

به روی نیزه آواره شد سرت

جدا جدا شد رگهای حنجرت

یابن الزهرا مظلوم کربلا

××

امان از شام و کوچه هایش ، دهان هرز بچه هایش

یهودی های یی حیایش ، واویلا

بگویم سربسته کلامی ، به ماها شد بی احترامی

نگاه معنی دار شامی ، واویلا

واویلا ، سرت را روی نیزه ها رقصاندند

به روی هوا آنقدر چرخاندند ، که عقده نشاندند

قیامتی شد برپا میان ما

به پیش چشم ترسان بچه ها

سرتو افتاد در زیر دست و پا

یابن الزهرا مظلوم کربلا

××

امان از دروازه ساعات ، تماشا شد ناموس سادات

گذر کردیم با چه مکافات ، واویلا

به محمل ها پنچه کشیدند ، به دور سرها میدویدند

ز بسکه نامرد و پلیدند  ، واویلا

واویلا ، یکی زد صدا زخمیان خیبر

بگیرید همه انتقام حیدر ، خصوصا از آن سر

تمام سرها در کوچه ها شکست

شرار آتش بر جان ما نشست

دو چشم خود را سقا به نیزه بست

یابن الزهرا مظلوم کربلا

دریافت سبک

 قاسم نعمتی

×××××××××××××××××××××××××××

عمه ی سادات بی قراره ، غصه و غمهاش بی شماره

تموم غصه اش غم یاره

لحظه ی آخر توی بستر ، می سوزه از داغ برادر

با قلب چاک و پاره پاره

××

از آسمون چشماش ، بارون غم می ریزه

بهار عمر زینب ، دیگه رو به پائیزه

چه عاشقونه ، چه بی نشونه ، می کشه از سینه اش آه

افتاده توی ، چشمای خیسش ، تصویر تلخ قتلگاه

یادش می آد با حال محزون ، از دیدن اون صحنه مجنون

نگاه می کرد بر جسم پر خون

کناری می زد نیزه ها رو ، دائم می گردید قتلگاه رو

شد از گلوی پاره حیرون

عمه ی سادات بی قراره ، غصه و غمهاش بی شماره

تموم غصه اش غم یاره

لحظه ی آخر توی بستر ، می سوزه از داغ برادر

با قلب چاک و پاره پاره

××

رفتی و شدم تنها ، میون صف اعدا

خیره به سویم شد وای ، چشم همه دشمن ها

پاشو دوباره ، با نگاهت ، دل خواهر رو زنده کن

دستتو بگذار ، روی سینه ام ، منو بازم شرمنده کن

من ماندم و افغان و زاری ، مردم ز اوج بی قراری

وقتی دیدم نیزه سواری

به روی سینه ام کفن تو ، خونی و پاره پیرهن تو

مانده برایم یادگاری

عمه ی سادات بی قراره ، غصه و غمهاش بی شماره

تموم غصه اش غم یاره

لحظه ی آخر توی بستر ، می سوزه از داغ برادر

با قلب چاک و پاره پاره

دریافت سبک

 محـمد مهدی روحی

×××××××××××××××××××××××××××

حسین ، شد لحظه ی آخر خواهر

دوخته شده چشام به این در ، کنار من بیا برادر

داداش ، ببین که زینب غمینه

گرفته با دلی حزینه ، پیرهن خونتو رو سینه

داداش اگر بیایی ، جون دادنم آسونه

صدای قلب زینب ، حسین حسین می خونه

یک سال و نیمه که من ، رنگ خوشی ندیدم

کابوس قتلگاه رو ، هرشب تو خواب می دیدم

حسین غریب مادر

××

داداش ، یادته اومدم تو گودال

میزدی توی خون پرو بال ، یه دفعه دیدم شدی بی حال

داداش ، زمین کربلا می لرزید

دختر کوچکت می ترسید ، یه بی حیا سرت رو دزدید

لبات ترک ترک بود ، تشنه یک جرعه آب

تنت به روی صحرا ، به زیر برق آفتاب

یک سال و نیمه که من- با روضه هات مأنوسم

کاشکی بیای دوباره ، حنجرتو ببوسم

حسین غریب مادر

××

داداش ، من موندم و یه مشت حرامی

از ما گرفتن احترامی ، مردای دست سنگین شامی

داداش ، ما رو نشوندن تو خرابه

چیزی که فکرشم عذابه ، خاطره ی بزم شرابه

نمی دونی بعد تو ، چه غصه ها کشیدم

بعد یه عمر عزیزی ، چی شنیدم چی دیدم

تو موندی و اکبرت ، من موندم و دخترت

هنوز توی گوشمه ، ناله های مادرت

حسین غریب مادر

دریافت سبک

 محـمد مهدی روحی

×××××××××××××××××××××××××××

موج می زنه ماتم ، تو چشم دریائیش

یادش میاد تا خاطرات کربلائیش

مشک اباالفضل ، گریه ی اصغر

وقـت وداع و ، نگـاه آخـر

وقتی یه گوشه غریبونه، روضه ی کربلا می گیرند

با صدای گریه ی زینب ، فرشته ها عزا می گیرند

عقیله العرب یا زینب

××

کنج قفس سوخته ، بال و خسـته‌ش

دیگه آروم نمی گیره دل شکسته‌ش

غروب که میشه ، دلش می گیره

با قلبی محزون ، داره می میره

موسم پایان جدایی ، سر رسیده برای زینب

حالا شده گوشه ی خونه ، مقتل و کربلای زینب

عقیله العرب یا زینب

دریافت سبک

 یوسف رحیمی

×××××××××××××××××××××××××××

یه سال و نیمه بعد از تو آروم نداره دلم

یه سال و نیمه از داغ تو بی قراره دلم

خاطره‌ های‌کرب‌و‌بلا آتیش به جونم میزنه

داغ فـراقت حسین من قاتـل ایـن دل مـنه

غروب‌که می شه برا دلم دم دمای روضه خوندنه

حسین ، دیگه قد خمیده‌م، ‌که خوشی ندیدم

من نفس بریدم

حسین ، وای وای وای

××

تنها گذاشتی زینب رو با کوه رنج و بلا

من چی کشیدم بعد از تو یا سید الشهدا

سر تو شد ماه هر شبم به روی اوج نیزه ها

بعد تو شد قسمتم حسین طعنه ی قوم بی‌حیا

به پیکر غرق خون تو کفن شده خاک و بوریا

حسین ، غریب مادرم ، لاله ی پرپرم

شهید بی سرم

حسین ، وای وای وای

××

یادم نمی ره سنگایی که خوردم از روی بام

یـادم نمـی ره خنده های شـوم مـردم شـام

مونده روی دستم اثر سلسله و زخم طناب

امون ‌از ‌اون ‌لحظه‌های‌ تلخ‌ میون‌ مجلس ‌شراب

یادم‌ نمی‌ره تو‌ خرابه‌ رقیه ‌جون تو رفت به‌ خواب

حسین ، نور دیده ی من ، گل چیده ی من

سر بریده ی من

حسین ، وای وای وای

دریافت سبک

 یوسف رحیمی

×××××××××××××××××××××××××××

رفتی بـرادر زینـب و بـا غم (تنها گذاشتی۲

اینـجـا بدون مونس وهمدم (تنها گذاشتی۲

مونـده ازم این قد کمونی

میکشه منو این پریشونی

روضه های این (پیرهن خونی۲

نام یاحسین وقـتی می برم

خون می ریزه از چشمـای ترم

واویلاه حسین

××

هر شب عزیزم راس تو رو نی (پیش چشامه۲

چیزی که سخـتـه خاطره های (کوفه و شامه۲

یادمه هنوز اشک رباب و

اسیری و اون بزم شراب و

جسارت اون (خونه خراب و۲

وقتی که می زد با خیزرونش

جون می دادیم از زخم زبونش

واویلاه حسین

دریافت سبک

 محسن طالبی پور

×××××××××××××××××××××××××××

عمریه با روضه هات شبا هق هق میکنم

این دمای آخری با غمت دق میکنم

بیا کنارم برا همیشه

که این دل من آروم نمیشه

برام دعا کن شفا بگیرم

برات مرگ از خدا بگیرم

غریب مادر حسین

××

عزیزم بعد تو با کوه غمها مونده ام

بیا دستم روبگیر که منم جا مونده ام

چرا منو آسمون نبردی

منو به دست زمین سپردی

حالا که دیگه رمق ندارم

بیا کنارم بیا کنارم

غریب مادر حسین

××

یادمه کرببلا تو که پرپر می زدی

آتیش عالم رو بر دل مادر می زدی

به جای مادرصدات زدم من

بزار بگیرم سرت رو دامن

تو کل عالم کسی ندیده

امامی رو با رگ بریده

غریب مادر حسین

دریافت سبک

 محسن طالبی پور

×××××××××××××××××××××××××××

صحن ِ چشمام پر از بارونه بارون

حال ِ زارم بازم محزونه محزون

پای صبرت دلم حیرونه حیرون

شیر زن کرببلا ، مدد یازینب

ذولفقار مرتضا ،  مدد یازینب

دلبر خون ِ خدا ، مدد یازینب

زینب ، و ما ادارک ما زینب

××

شیعه هست تا ابد مدیون ِ رینب

هر دل  مبتلا می خونه زینب

دنیا هست فانی و می مونه زینب

مادر مصیبتا ، مدد یازینب

ذکر کل انبیا ، مدد یازینب

فاتح شام بلا ، مدد یازینب

زینب ، و ما ادارک ما زینب

××

صاحب عزت و همتی زینب

ای که روح ِ شه غیرتی زینب

ذکر صاحب زمان عمتی زینب

بنت خیر الاولیا ، مدد یازینب

کوه صبر ی و وفا ، مدد یازینب

بهترین ذکر و دعا ، مدد یا زینب

زینب ، و ما ادارک ما زینب

دریافت سبک

 حسین رحمانی

××××××××××××××××××××××

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی