کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام کاظم علیه السلام۶

×××××××××××××××××××

من که شد زندان هارون قتلگاهم 
بی‌گناهی نزد هارون شد گناهم 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون 
×××× 
رو به روی خاک زندان می‌گذارم 
یا رضا می‌گویم و جان می‌سپارم 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون 
×××× 
بارالها این قفس روزن ندارد 
تا نسیمم بویی از معصومه آرد 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون 
××××
برق هجران قطره قطره کرده آبم 
لحظه لحظه می‌دهد قاتل جوابم 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون 
×××× 
اشک غم در دیده و سوزم به سینه 
پر زند مرغ دلم سوی مدینه 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون 
×××× 
قاتلم آید به دیدارم شبانه 
می‌زند بر پیکر من تازیانه 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون 
×××× 
شسته زنجیر من از اشک دو دیده 
لحظه‌های آخر عمرم رسیده 
ای خدا ای حیّ بی‌چون 
نَجِّنی مِنْ حبسِ هارون

××××××××××××××××××××××××××××××××××××

بسوز ای دل پریشان شد پیمبر       شده صاحب عزا زهرای اطهر

بیا از دیده خون جاری کن امشب      برای حضرت موسی ابن جعفر

امید  ما  امین ما

همه دنیا و دین ما

امام هفتمین ما

گل زهرا فدای دین و قرآن شد

دلش خون در میان کنج زندان شد

آه واویلا واویلا واویلا )2)

بگو تا حضرت معصومه آید       زدیده خون دل جاری نماید

خبر کن حضرت موسی الرضا را       که  شعر ماتم بابا سراید

همه ارض و سما غم شد

عزاداری و ماتم شد

دو چشم شیعه زمزم شد

از این ماتم که خون قلب پیمبر شد

عزای حضرت موسی ابن جعفر  شد

آه واویلا واویلا واویلا)2)

کجایی  ای گل بابا، رضایم       غل و زنجیر من گرید برایم

اگر چه جان دهم در کنج زندان      ولی گریان شاه کربلایم

همه صحرا واویلا بود

میان خیمه غوغا بود

غریب و تشنه مولا بود

به روی نیزه ها می رفت سر مولا

امان از  قلب  زینب خواهر  مولا

آه واویلاواویلا واویلا)2)

گل زهرا همه جانها فدایش    هزاران حاتم طایی گدایش

خدایا کی شود با هم بخوانیم    زیارتنامه در  ایوان طلایش

دلم  پر می زند سویش

فدای تار گیسویش

ملائک زائر کویش

خداوندا نمانم  زیر دین او

به سر دارم  هوای کاظمین او

آه واویلا واویلا واویلا )2)

یوسف حق پرست

××××××××××××××××××××

) روی لب‌هات فقط آهه ۲
چه جانکاهِه ، چه جانکاهِه ) ۲
با غصه هم‌نفس بودن ۲

) به دستای تو زنجیره ۲
چه دلگیره ، چه دلگیره ) ۲
گرفتار قفس بودن ۴

دلِ با غصه و غم آشنایِ تو ، زخمی
اسیر ناله و شیون ، صدای تو ، زخمی
پر ازبارون ، شقایق‌گون،چشای تو  زخمی 

) میری تا غربتی نیلی ... پریشون خاطرُ و خسته ) ۲
) میبینن کوچه های غم ... دوباره دستائی بسته ) ۲
) غریب آقام ، غریب آقام ، غریب آقام ... آقام  ) ۳

دلت بی تابُ افسرده ... پریشون حالُ پژمرده
شبیهِ لاله ای پرپر ۲
 دمی که بی‌کَس و مظلوم ... به زهرِ غم شدی مسموم
کنار تو نبود خواهر ۲

أمون از اون غروبی که،با اشک و آه رو تَل
غریبونه،توی گودال،پیشِ چشم ِزینب
رو نیزه رفت،سر یارِ،غریبُ تشنه لب  ۲

سرش شد قافله سالار ... به روی نِی چهل منزل
خبر داشت از دل زینب ... خدایا چوبه‌ی محمل
)حسین من ، حسین من ، حسین من ، حسین) ۳

×××××××××××××××××××

) سخته از قفس ، پروازـ یه مرغ پرشکسته
سخته رو زمین افتادن ، با دست و پای بسته ) ۲

) سخته که ببینم بچه هامو ... واویلا ) ۲
نشنوه کسی آه صدامو ... واویلا
حلقه‌ی غل و زنجیر دشمن ... تا کرده
شبیه کمرم ، ساق پامو ... واویلا 

خدا بخواد    دارم میرم ... از زندونی که تاریکه
) خدا بخواد    پر می‌کشم  ... وقت پروازم نزدیکه ) ۲
) یا باب الحوائج ... یا موسی بن جعفر ۲ )۲

) با شکنجه ها مأنوسم ، روی تنم نشونه‌ست
روزه‌دارم و افطارم ، با ضرب تازیونه‌ست ) ۲
) دشمنِ بی حیا ، بد زبونه ... واویلا ) ۲
باز منو رو زمین میکشونه ... واویلا

وقتی که می‌چکه اشک غربت ... از چشمام
زخمای صورتمو میسوزونه ... واویلا


خدا بخواد  تموم میشه ... شب‌های سخته زندونم
) خدا بخواد   تموم میشه ... اشکِ چشمای گریونم ) ۲
) یا باب الحوائج ... یا موسی بن جعفر۲) ۲

گرچه عمرمُو سر کردم ، با رنج این همه سال
لحظه لحظمُو می‌سوزم ، به یاد داغ گودال

) وقتی که سری‌رو می‌بریدند ... واویلا ) ۲
نالۀ خواهرشو می‌شنیدند ... واویلا

وقتی که پیراهن پاره پاره ... غارت شد
جسمشُ رو زمین می‌کشیدند ... واویلا
پیش خواهرش  ... شد آخر
مهمون بالای نیزه
شد سر حسین    تا محشر
سردار تنهای نیزه
) حسین ... غریب مادر )

×××××××××××××××××××

با فغان و شور و شین ... تا به شهر کاظمین
دل می‌زند پر
)در عزای شاه دین ...می‌زند روح الامین
بر سینه و سر ) ۲
) شیعه برپا کن عزا... کشته شد مولای ما
موسی بن جعفر ) ۲
در نوا و زمزمه ... گریه کن با فاطمه 
همراه حیدر 

×××
) دلها پریشان .... هر دیده گریان ) ۲
شد کار اهل آسمان ، فغان و زاری
زهرا نماید زین عزا ، خون از دو دیده جاری
) آه و واویلا ۲  ...   موسی بن جعفر ) ۲

کاظمین در ولوله ... جسم او در سلسله
آه و واویلا
دل شده پر از شرر ... گشته تخته ای ز در
تابوت آقا
) صورت او نیلی است  ...  جای ضرب سیلی است
مانند زهرا ) ۲
چون گلی پژمرده او   ...  تازیانه خورده او
از ظلم اعدا
) وای از زمانه  ... از تازیانه ) ۲
بال و پرِّ او شکسته دشمنش ز کینه
چون مادرش زهرا میان کوچه‌ی مدینه
) آه و واویلا ۲   ...  موسی بن جعفر ) ۲
شد نمایان در برش  ... یاد جد اطهرش
در کنج زندان
عالمی در شور و شین  ... تازه شد داغ حسین
شاه شهیدان
) همچو عاشورا نشد  ...  دخترش تنها نشد ) ۲
در بین عُدوان
) گرچه زار و خسته او  ... سینه اش نشکسته او ) ۲
با سُّم اسبان
) محشر به پا شد  ...  چون کربلا شد ) ۲
اما حسین در کربلا ، سر در بدن ندارد
عریان میان خاک و خون ، بر تن کفن ندارد
) آه و واویلا ۲  ... موسی بن جعفر )

×××××××××××××××××××

{ گنبد زیباتو عشقه   یا موسی بن جعفر ۳
إیوون طلاتو عشقه  یا موسی بن جعفر ۳ } ۲

أباالرضائی 
بیا و سوزی به چشمای ترم بده
أباالرضائی
فطرس کوی توأم ، بال و پرم بده
أباالرضائی
بیا رزق همه نوکراتونو ، حرم بده

{ منم ... اونی که نوکره  ...
توئی ... اون که تاج سره
 
دلم ...همیشه تا حرم می‌پره } ۲
) یا باب الحوائج ، یا موسی بن جعفر ) ۴

ای شه دنیا و عُقبا  .... یا موسی بن جعفر ۳
عشق علی ، عشق زهرا
یا موسی بن جعفر ۳

أباالرضائی
آقا روضه های تو همیشه یه همنفسه
أباالرضائی
تو دعایی کنی آقاجون بخدا دیگه برام بسه
أباالرضائی
کسی جز تو به داد دلم آقا نمی‌رسه
دلم ... با کرمت خوشه
هوا   یه ... حرمت خوشه
غم ... دوری تو منو میکشه
) یا باب الحوائج ، یا موسی بن جعفر ) ۴

نوکراتو کن دعائی     یا موسی بن جعفر ۳
تا که بشیم کربلائی     یا موسی بن جعفر ۳
أباالرضائی
دیگه طاقت دوریِ کربلارو ندارم
أباالرضائی
غم شیش گوشه رو بخدا توی سینه دارم
أباالرضائی
تو نذار حرمو ندیده سر به خاک بذارم
) حسین ... شه کرب و بلا
حسین ... تویی مروه صفا
حسین ... تویی دار و نداره خدا ) ۲
ای درمون دردم ..... کاش دورت بگردم
×××××××××××××××××××

آقا دل همه تو حرمت پر میزنه۲
امشب یه سینه زن در خونت در میزنه
انگار یه نفسی به سینه آذر میزنه)2)
اونی که ناله غریب مادر میزنه
)وای نگاه تو به سمت مادر
روضه تو به حال مضطر
حسین من غریب مادر))2)
وای )حسین من غریب مادر))3)
×××
میگن بدنتو تو غل و زنجیر کشیدن)2)
وقتی رو بدنت زخمای زنجیرو دیدن
آقا نفسای آخرتو میشنیدن
اشک شیعه هاتون رو بدنت می چکیدن)2)
وای بدون عذر و بی بهانه
دشمن تو چه وحشیانه
زده رو زخما تازیانه
وای به ناله و به دیده تر
ناله تو میون بستر 
حسین من غریب مادر)3)
×××
پیش بدن تو یه عده شیعه اومدن)2)
روی تابوت تو شاخه های گل میزدن
اما یه غمه که به دلم آتیش میزنه
داغ آقایی که رو خاکا عریان بدنه
وای شدی شبیه یاس پرپر
ذکر تو لحظه های آخر
حسین من غریب مادر
وای )حسین من غریب مادر))3)

×××××××××××××××××××

)در نفس های آخرم     بر زمین مانده پیکرم)2
میچکد اشک غربتم   بر قدمگاه مادرم2
)بی قرارم در این شام دلگیر
ندارم توان زیر زنجیر
امان از تن خسته وپیر
رضا جان کجایی؟
که مردم من از این جدایی2)2
من غریبم،غریبم غریبم غریبم... 
در نفس های آخرم   بر زمین مانده پیکرم
میچکد اشک غربتم   بر قدمگاه مادرم2
بی قرارم در این شام دلگیر
ندارم توان زیر زنجیر
اما نه تن خسته وپیر
رضا جان کجایی؟
که مردم من از این جدایی2
من غریبم،غریبم غریبم غریبم.
×آجرک الله یا بقیه الله×
)صورت فاطمی من
پر ز رد کبودی است)2
چون شکنجه گرم خدا
نانجیبی یهودی است2]2
رد شلاق به روی تن من
پر از زخم سر و گردن من
شده پاره پیراهن من
)پر از آه و افسوس
به لب هایم ذکر قدوس)2]2
من غریبم،غریبم غریبم غریبم... 
حسین حسین... 
)در دل آه و گریه ها
غصه ای میکشد مرا)2
)با لب تشنه خوانده ام
روضه شاه کربلا2)2
جد من را لب تشنه کشتند
بمیرم زیر دشنه کشتند
کسی را شبیه او نکشتند
سرش را بریدند
تنش را در خون کشیدند2
یا حسین جان)حسین جان)6.....
سرش را بریدند

×××××××××××××××


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی