کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام جواد علیه السلام۵

×××××××××××××××××××

عــــزیز مـــرتـــضی آمـــــد

گـــل یـــاسین گـــل طـــاها

حســـن صورت حسین سیما

مَـــــــــه بــرج ولا آمـــــد

جـــواد ابـــن الــــرضا آمــد

 

بـــبین مـــرآت ســــرمد را

چـــراغ و چـــشم احــــمد را

گــــــل  روی  محــمد را

تـــو گـــویی مــصطفی آمـد

جـــواد ابـــن الــــرضا آمــد

 

عـــیان شـد حُسن جـانانه

جـــمال حـــــی ســــبحانه

جـــواد  آورده  ریحـــانه

ولیّ   کــــــبریا   آمــــــد

جـــواد ابـــن الــــرضا آمــد

 

نــــهم هـــادی نـهم رهــبر

نــهم مــولا نــهم سرور

نــــهم وصـی پــــــــیغمبر

مَـــــــــهِ بـــرج ولا آمد

جـــواد ابـــن الــــرضا آمــد

 

رضـــا   گشـــته   ثـــنا

جـــهان در تــحت فـــرمانش

عــزیز جــان مــا آمـــد

جـــــواد ابـــن الـرضا آمـــد

جـــواد ابـــن الــــرضا آمــد

 غلامرضا سازگار

×××××××××××××××××××××××

یه گوشه ی ایوون،آیینه و شمعدون

دلداه و مجنون،خیلی عاشقونه

گل یاس گلدون،با صدای بارون

باز شده غزل خون،ترانه می خونه

امشب شب توسل و مراده

خدا حاجت دلامونو داده

آخه میلاد حضرت جواده

رو لبای حضرت عشق،وا شده گل های لبخند

کوری چشم حسوداش،بسوزونید عود و اسفند

جواد ابن الرضا مدد،مدد،مدد

امشب شب عیده،داره م‍ژده می ده

که دیگه رسیده،نسیم سعادت

شب شوق و شوره،عالم پر نوره

لحظه ی ظهوره،خدای کرامت

خدا مهرش و تو دلم می ذاره

توی کرامت همتایی نداره

از سر زلفش معجزه می باره

به هوای کاظمینش،شده باز قلبم هوایی

می بره دل از دو عالم،اون دو تا گنبد طلایی

جواد ابن الرضا مدد، مدد،مدد

×××××××××××××××××××

دریافت سبک Description: http://old.aviny.com/voice/images/ejra_01.gif      

 

نصر من الله،الحمدلله
سلام الله علیک یا ولی الله
ای نام خوشت،بر روی لب ها
ولادتت مبارک ای یوسف زهرا

باب المرادی،شمس العطایی
تو نور چشم فاطمه ابن الرضایی
از مقدمت ای،نوگل خشبو
عیدی دهد بر عاشقان ضامن آهو


محبت تو،اوج تولّا
یا جوادَ الائمّه ادرکنی یا مولا
به حقّ علی،اصغر حسین
رزق ما کن کرببلا و هم کاظمین

××××××××××××××××××××

دریافت سبک Description: http://old.aviny.com/voice/images/ejra_01.gif      

 در آسمانها محفل شادی به پا شد
که جشن میلاد جواد بن الرضا شد
آمد به دنیا/محبوب دلها
جان و جهان و/هستی بابا
این گل گل زیبای فردوس برین است
عیدی ما دست امام هشتمین است
بادا مبارک مقدم فرزند زهرا...

باشد قسم بر شادی دلهای عاشق
او واسطه بر رحمت حق بر خلایق
خیر العباد است/باب المراد است
ما سائلیم و/او هم جواد است
ما ذرّه ای در آسمان کاظمینیم
/ما سائلان آستان کاظمینیم
بادا مبارک مقدم فرزند زهرا...

باید گرفتاران این عالم بیاییند
بر درگه این خانواده رو نمایند
در عرش لطف و/رحمت مقیمند
اینان جوادند/اینان کریمند
خلق دو عالم رعیت و اینان امیرند
دستان ِ هر افتاده از پا را بگیرند
بادا مبارک مقدم فرزند زهرا...

این غنچه ای که روی دست باغبان است
سوّم علی از نسل ثاراللهیان است
دل محو رویش/روی نکویش
گلبوسه های/بابا به رویش
خورشید و مهتابم علی اصغر خوش آمد
دلبند اربابم علی اصغر خوش آمد
بادا مبارک مقدم فرزند زهرا...

یا رب به حقّ این دو مولود خدایی
این دو گل زیبای باغ هل اتایی
روزی ما کن/عرش خدا را
هم کاظمین و/هم کربلا را
ما جان نثار و جانفدای اهل بیتیم
ما خاکیان،خاک سرای اهل بیتیم
بادا مبارک مقدم فرزند زهرا

×××××××××××××××××××

 

××××××××××××××××××

ای پــــــور فاطمه، جواد الائمه، میلادت مبارک (2)

ای مولود طاها، نور چشم رضا، میلادت مبارک(2)

دریــــــــــــــــــــــــــــای امامت گوهری آورده است

سپـــــــــــــــــــــــــــــــــــهر ولایت قمر آورده است

نخـــــــــل سبــــــــــــــــــز عصمت ثمر آورده است

جان را داده رونق، نهم حجت حق، میلادت مبارک(2)

ثــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــامن الائمه گل در بَر گرفته

گـــــــل بـــــــــــوسه آفتـــــــــــــــــاب، از اختر گرفته

نـــــــــــــــــــــــــــــــــور حق وجودش پا تا سر گرفته

گــــــوید اهل ولا، بهر ابن الرضا، میلادت مبارک(2)

شکوفــــــــــــــــــــــــــــــــــــا شد گلی، با عطر محــمد

جــــــــــــــــــواد    الائمه،      آئینۀ       ســــــــــرمد

ابـــــــــــن الــــــــــــــــرضا آمد، خوش آمد خوش آمد

ای بر ما تو مولا، نور حق تعالی، میلادت مبارک (2)

ای گُـــــــــــــــــــــــــــــــــل فاطمه چشم مهدی روشن

زیــــــــن مـــــــــــــولـــــــود مسعود عالم گشته گلشن

در عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالم ببنید نور ازلی را

پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرتو روشن مِهر منجلی را

ای مهدی مبــــــــــــــــــــــــارک بر تو از مرد و زن

ای پور فاطمة، داریم این زمزمه میلادت مبارک(2)

××××××××××××××××××××

خسته و دل شـــکسته و زارم                   گِـــــــــره افتاده است در کارم

جز بکــــــــویت کجا پناه آرم                   یـــــــا جواد الائمه ادرکنی(2)

ای کــــــه روح عبادتی ما را                   عـــــــــــذر خواه قیامتی ما را

جــــــــان زهرا عنایتی ما را                    یـــــا جواد الائمه ادرکنی (2)

یاد کوی تو مــــی کنم امشب                    گفتگوی تو می کنم امشب (2)

رو بسوی تــــو میکنم امشب                    یـــــــا جواد الائمه ادرکنی(2)

عزت عالمین مــــــی خواهم                    سفر کــــــــــاظمین می خواهم

طوف قبر حـسین می خواهم                    یـــــــا جواد الائمه ادرکنی(2)

ای مسیحـــا نفس حیاتم بخش                    خــــــــــائفم از گنه براتم بخش

زین پریشان دلی نجاتم بخش                    یــــــــا جواد الائمه ادرکنی(2)

×××××××××××××××××

فصل نشاط و بهار و روایت عشقه

موقع شادی و شور و ولادت عشقه

مستم و دست خودم نیست حکایت عشقه

گل می ریزن     تموم انبیا

کِل می کشن    همه فرشته ها

تولّد باب المراده

پربرکت ترین گل خدا

دردونه ی یگانه ی رضا

آره آره امام جواده

دل خسته ام شیدا شد      شهر مدینه غوغا شد

امام هشتم بابا شد

یا جواد ابن الرضا

××××××

یه غنچه ی ناز و زیبا ز شاخه ی کوثر

دلبر بی بی رقیه برادر اکبر

اسمشو بابا بزرگش گذاشت علی اصغر

قنداقشه   پر فرشته ها

گهوارشه      پناه انبیا

غنچه ی نازنین ارباب

هرکی میخواد    بهشت و ببینه

باید بیاد          تو هیات بشینه

هی بگه آقا منو دریاب

دل خسته ام شیدا شد       شهر مدینه غوغا شد

حسین زهرا بابا شد

یا علی اصغر مدد

دریافت سبک

محــمد مهدی روحی

×××××××××××××××××××××

آمده دو نور ، آمده دو جان ، دلبر ارباب ، یوسف سلطان

هم ولادت گل پیغمبر است     هم ولادت علیّ اصغر است

ای بر همه عالم ولی     یا محــمد بن علی

جان ما فدای نامت یا جواد    دم به دم کنم سلامت یا جواد

زنده هر دل از کلامت یا جواد      عالمی بود غلامت یا جواد

سیدی یا سیدی یابن الزهرا

××××××

ای به باغ دین ، لاله خوش بو ، یاس و ریحان ، ضامن آهو

آمدی وآل طاها خوشحالند      بر تو و ماه جمالت می بالند

بر لطف تو ما خوشدلیم       تو جوادی ما سائلیم

ما که دل به جود تو بستیم آقا    بنده ولای تو هستیم آقا

سائل خاکی باب المرادیم      بر سر راه تو بنشستیم آقا

سیدی یا سیدی یابن الزهرا

××××××

آیه ی کوثر ، یا علی اصغر ، اکبر دیگر ، یا علی اصغر

تو به سینه درّ نایاب مایی   سومین علی ارباب مایی

سال دیگر قرار ما     ماه رجب کرببلا

ای گلی که داری عطر جاویدان   میکنیم به راه عشقت بذل جان

کن دعا که نذر راه تو شویم           با ظهور حضرت صاحب زمان

ای به شام دل سحر علی اصغر

دریافت سبک

امیر عباسی

××××××××××××××××××××

دسته گل روی دستای امام رضا

ستاره بارون شده چشمای امام رضا

دلا از غم آزاده – خونۀ دل آباده

روی لبها فریاده – یاجواد

یا جواد ای گل گل زهرا

نفس نفس می خونم امشب یا جواد

شکفته باز به روی هر لب یا جواد

دلم از غم دل کنده راه غم رو می بنده

یا جواد می گه می خنده یا جواد

یا جواد ای گل گل زهرا

شب شب مسعود میلاد اصغره

روی لب همه فریاد اصغره

علی اکبر خیره به روشه نقش یک گل بوسه به روشه

قنداقه ش رو دست عموشه یا علی

یا علی اضغر علی علی اصغر

بند دلا گره خورده با علی اصغر

نفس نفس بگو امشب یا علی اصغر

ملائک همه بی چاره ش همه سر گردون و آواره ش

می خونن پیش گهواره ش یا علی

یا علی اضغر علی علی اصغر

مجید احدزاده

دریافت سبک

××××××××××××××××××

در دلم شور دیگری دارم

دهم ماه حال بهتری دارم

اشک،شور،خندۀ بر لب

انقلابی سراسری دارم

تند تند می زند قلبم

نکند مهر دلبری دارم

بیت بیت من پر احساس است

مصرع مصرع نو اوری دارم

بیست و نه سال جوان ترم امشب

آری حس جوان تری دارم

من اگر عاشق هستم و مجنون

همه از مهر مادری دارم

باز شد چشم دشمن کور

سورۀ ناب کوثری دارم

شب میلاد اختر نهم است

باز قصد دلاوری دارم

عهد کردم که با خدا بشوم

سائل درگه رضا(ع) بشوم

درِ این خانه در زدن دارد

بزنید در که وا شدن دارد

هر که هستی بیا که صاحب بیت

به همه چشم حسن ظن دارد

یا جواد الائمه مهر شما

در دل عاشقان وطن دارد

یا من ارجو لکل خیر رضا

جود تو هم گدا شدن دارد

تا شدم عاشق تو فهمیدم

که چه لطف ها خدا به من دارد

روی تو روی احمد و حیدر

نفست بوی پنج تن دارد

مایۀ افتخار بابائی

به تو دلخوش ابوالحسن دارد

یک اشارۀ ز نیمه نگات

قدرت دست بت شکن دارد

با تو شادی اسیر خانۀ ماست

دل کجا دیگر این محن دارد

ای بهشت مراد امام رضا

ای محــمد جواد امام رضا

مجید احدزاده

×××××××××××××××××××××

 سیدمحسن حسینی

بوی عطر خدا آمد امشب

سومین مصطفی آمد امشب

عید ابن الرضا آمد امشب

سیدی یا جوادالائمه

×××

شد رضا مست بوی جوادش

می کند جست و جوی جوادش

بوسه گیرد ز روی جوادش

سیدی یا جوادالائمه

×××

حوریان گرم در گفتگویش

بوسه مادر بگیرد ز رویش

می کشد شانه بر تار مویش

سیدی یا جوادالائمه

×××

من که خود آشنای جوادم

تا ابد خاک پای جوادم

من گدایم گدای جوادم

سیدی یا جوادالائمه

×××

ای جوان من که پیر تو هستم

من اسیرم اسیر تو هستم

تو جوادی ، فقیر تو هستم

سیدی یا جوادالائمه

×××

ای که عشقت بود در سرشتم

آبرو داده بر روی زشتم

کاظمین تو باشد بهشتم

سیدی یا جوادالائمه

دریافت سبک

×××××××××××××

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی