کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه حضرت عباس علیه السلام

********************

من ابوفاضل و ، من پسر حیدرم

من غلام حسین ،  بگفته ی مادرم

ای مرا نور عین

کن حلالم حسین

واغریبا ، واشهیدا

******

یا اخا یا حسین ، بیا به بالین من

کن نظاره کنون ، صورت خونین من

بین تو زخم سرم

خجل از اصغرم

واغریبا ، واشهیدا

******

کشته این غم مرا ، که دختر فاطمه

می رود اسیری ، بی کس و در واهمه

من وِرا پاسبان

در فراز سنان

واغریبا ، واشهیدا

******

من ز طفلی شدم ، غمین یاس کبود

ضرب سیلی خدا ، اجر رسالت نبود

من در این علقمه

دیده ام فاطمه

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

www.emam8.comدانلود سبک

*******************************

حضرت عباس (علیه السلام)

أَلا ای ، علمدار و میرِ سپاهم
تو هستی یار و تیکه گاهم
امیر لشکر ، عزیز حیدر ، ابا الفضل ای پشت و پناهم
از داغت سوزد هر دل ، ای حلّالِ هر مشکل ، جانم یا ابوفاضل
جانم یا ابوفاضل
******
أَلا ای ، شمیمِ تو صفای گلشن
به امّ البنین پاره ی تن
پر از غم دِلَت ،‌ که شد قاتلت ، لبِ خشکِ شش ماهه ی من
بی دستِ کرببلا ، آب آورِ خمیه ها ، یا ساقیَ العطاشا
جانم یا ابوفاضل
******
حسین و ، تو همچون دو شمس هدایت
فضائلتان بی نهایت
دل و دلداده ، تویی استادِ ، حمایت از راهِ ولایت
دشمنِ خصمِ کافر ، تا پای جان با رهبر ، سیدی یابن الحیدر
جانم یا ابوفاضل

**************************
حضرت عباس علیه السلام

آقا فدای مهر و وفات ، لب‌تشنه رفتی سوی فرات
سیرابه مشکه تو ولی باز ، سقای تشنه خشکه لبات
می‌سوزه قلب خسته‌ی تو ، اینجا یه دریا آبه
لب تشنه‌ی یه قطره‌ی آب ، شش‌ماهه‌ی ربابه
می‌نوشن از آب فرات ، این نامسلمونا همه
خشکه ولی از تشنگی ، لب‌های آل فاطمه

******

شد محشری دوباره به پا ، دور و برت تو دشت بلا
قلبت به خون تپیده آخه ، راه حرم رو بستن آقا
نقش زمین شده آقاجون ، مشک و علم بمیرم
من الهی برا تو و اون ، دست قلم بمیرم
باغ امیدت پرپره ، حالا شبیه مشک تو
یک سه‌شعبه رفت ز دست، چشمای غرق اشک تو

**********************

حضرت عباس علیه السلام

راهی دریا شدی و دست تو شد
(
جدا اباالفضل)2
ببین حالا پریشونم کنار تو
(
اخا اباالفضل )2
چه کرده اند دشمنا با این پیکر
چقد شده جسم تو پر از خنجر
(
شده تنت پر ز خون و خاکستر)2
داداش چرا فرق تو دو تا گشته
دست رشیدت ز تن جدا گشته
(
ذکر لب من اخا اخا گشته)2
دلاور کربلا ابوفاضل
******
بیا جوابم و بده تو خون مکن
(
این دل زارم)2
دشمن بهم می خنده و میگه حالا
(
بی کس و کارم)2
بلند شو که غرق محنتم عباس
بودی تو بازوی قدرتم عباس
(
رفتی و من غرق غربتم عباس)2
اگه نیای خیمه ها میشه غارت
طاقت داری ای امیر با غیرت
(
سیلی به گوش رقیه و وحشت)2
دلاور کربلا ابوفاضل

*************************
حضرت عباس (ع(

 

ابالفضل علی ساقی کرب و بلا
علم بر دوش و دل پر از ولای خدا
راهی دریا شده ، ساقی مولا شده
فدای زهرا شده
از تیغ دشمن پست ، شد جدا پیکر و دست
پشت مولا بشکست ، واویلتا
یا عباس بن علی
******
علمدار سپاهم علم تو کجاست
دو دست تو جدا فرق سر تو دو تاست
ببین علمدار من،به شام غم یار من،گریه شده کارمن
در شور و زمزمه ای ، بی دست علقمه ای
تنها بین همه ای ، یا ابالفضل
یا عباس بن علی
******
ببین یا ابالفضل کنار تو مضطرم
چگونه توانم تو را به خیمه برم
کنون شدم بی معین ، غریب این سرزمین
ای یل ام البنین
ای تشنه بر لب آب ، ریزم با قلب کباب
بر زخمان تو گلاب ، یا ابالفضل
یا عباس بن علی

**************************
حضرت عباس علیه السلام

ای پسر ام البنین ای یاس من ، ای کعبه ی احساس من
جانباز دشت کربلا عباس من
ای رتبه ات بالا تر از هفت آسمان ، ای گوهر والماس من
جانباز دشت کربلا عباس من
ای بر شبِ غریبی ام سپیده ، از داغت ای مرا چو نور دیده
خیز و ببین که قامتم خمیده
آه و واویلا ، ای خوب خوبان ، ساقی طفلان
******
ای ساقی لب تشنه ی آل عبا ، ای پهلوان نینوا
دستت جدا شد از تنت واغربتا
لب تشنه برگشتی تو از شطِّ فرات ، سقای دشت کربلا
دستت جدا شد از تنت واغربتا
دلگرمی و پشت و پناه لشگر ، تو رفتی ای رزمنده ی دلاور
من ماندم و لبهای خشک اصغر
آه و واویلا ، ای خوب خوبان ، ساقی طفلان
******
ای آنکه هستی باب حاجات همه ، لطف و کرم را خاتمه
تو زائر زهرا شدی در علقمه
از خجلت از روی سکینه یا اخا ، داری دمادم زمزمه
تو زائر زهرا شدی در علقمه
خیز و ببین که اشک او روان است ، خیز و ببین که قامتش کمان است
منتظر سیلی و خیزران است
آه و واویلا ، ای خوب خوبان ، ساقی طفلان
*************************

حضرت عباس علیه السلام

پاشو سالار من ، برادرت رو یاری کن
برای من سرداری کن ، وای وای وای
بمیرم یا ساقیا ، نبینم اما اشکتو
نشد بیاری مشکتو ، وای وای وای
وای ، نشد اب بیاری برادر
وای ، فدای سرت ای دلاور
وای ، برادر ابالفضل
******
میده مشک و عمو ، سکینه با اون حال زار
عمو برامون آب بیار ، وای وای وای
الهی که عمو ، به دعای اهل حرم
می مونی تو صاحب علم ، وای وای وای
وای ، ببین بی قراره ربابه
وای ، توی خیمه دنبال آبه
وای ، برادر ابالفضل

*************************

حضرت عباس علیه السلام

خدایا به خون خفته آب آورم
بر این پاره تن نوحه خوان مادرم
نمانده تنی تا به خیمه برم
ابوفاضلم ، ای ابوفاضلم
******
ز داغت برادر قدم گشته تا
دو دست علمگیرت از تن جدا
سرت را برآور ز خاک و ببین
چه آید پس از تو سر خیمه‌ها
ابوفاضلم ، ای ابوفاضلم
******
دگر خواب راحت ندارم حرم
لباس اسیری تن دخترم
به خیمه شده خواهرم سوگوار
کنار تو نوحه سرا مادرم
ابوفاضلم ، ای ابوفاضل

************************

حضرت عباس علیه السلام

برادرم ، ابالفضل هستی ، تو تکیه گاهم
نرو که بی تو عباس می پاشه این سپاهم
نگاه کن ای امیدم ای یل قد رشیدم
میرم به سمت خیمه با قامت خمیدم
پاشو داداش کسی رو ، به غیر تو ندارم
ببین داره می خنده دشمن به حال زارم
نرو بین دلم پر از غمه
داداش فتادی بین علقمه
بالا سرت رسیده فاطمه
نرو یل رشیدم عباس
******
عباس من کسی ازت مشک پره آب نمی خواد
رقیه تو خیمه میگه کاشکی عمو خودش بیاد
دل نگرون این شدی تشنه گل ربابه
فدا سرت ابالفضل مشکت بدونه آبه
بیا بریم که خیلی این دل من ، شکسته
سکینه چش به راهت با دل خون نشسته
یل سپاه و میر لشگرم
تویی داداش امید آخرم
چه جور بدون تو حرم برم
نرو یل رشیدم عباس

**************************
حضرت عباس (ع)

 

ابالفضل علی ساقی کرب و بلا
علم بر دوش و دل پر از ولای خدا
راهی دریا شده ، ساقی مولا شده
فدای زهرا شده
از تیغ دشمن پست ، شد جدا پیکر و دست
پشت مولا بشکست ، واویلتا
یا عباس بن علی
******
علمدار سپاهم علم تو کجاست
دو دست تو جدا فرق سر تو دو تاست
ببین علمدار من،به شام غم یار من،گریه شده کارمن
در شور و زمزمه ای ، بی دست علقمه ای
تنها بین همه ای ، یا ابالفضل
یا عباس بن علی
******
ببین یا ابالفضل کنار تو مضطرم
چگونه توانم تو را به خیمه برم
کنون شدم بی معین ، غریب این سرزمین
ای یل ام البنین
ای تشنه بر لب آب ، ریزم با قلب کباب
بر زخمان تو گلاب ، یا ابالفضل
یا عباس بن علی

**************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی