کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه دهه اول محرم سبک مشترک

************************

مسلم ابن عقیل

 

بر مشامم رسد ، بوی خوش یار من

شده آماده از ، عشق رخش دار من

این من و این سرم

هدیه بر دلبرم

وا اماما ، وا اماما

******

سوی کوفه میا ، ای گل باغ وفا

می کشند انتظار ، به قتل تو اشقیا

از سفر در گذر

سوی من کن نظر

وا اماما ، وا اماما

******

کوفی بی حیا ، شکسته پیمان تو

جان فدای تو و ، جمله عزیزان تو

ای عزیز خدا

سوی کوفه میا

وا اماما ، وا اماما

شاعر : محمد مبشری

دریافت سبک

************************

ورود کاروان به کربلا

 

گو به کرببلا ، که میهمانش رسید

یوسف فاطمه ، به قتلگاهش رسید

خسرو عالمین

جان و جانان حسین

واغریبا ، واشهیدا

******

خاک تو می شود ، ز خون شش ماهه رنگ

بر جبین حسین ، می خورد از کینه سنگ

می شود کربلا

در تو اکبر فدا

واغریبا ، واشهیدا

******

گو به زینب شوی ، در این زمین بی حسین

تو ببوسی رگِ ، گلوی آن نور عین

داغ هجده گلت

می شود قاتلت

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

************************

حضرت رقیه (س)

 

من سه ساله گل ، گلشن ثاراللهم

طفل ویران نشین ، دخت رسولُ اللهم

پیش راس پدر

می زنم بال و پر

واغریبا ، واشهیدا

******

هجر روی پدر ، کشیده ام انتظار

میل وصلش دگر ، برده ز دستم قرار

غرق شور و نوا

می کنم جان فدا

واغریبا ، واشهیدا

******

بسکه خصم شقی ، مرا دوانیده است

همرهش از جفا ، مرا کشانیده است

طالبم مرگ خویش

قلب زار و پریش

واغریبا ، واشهیدا

******

روی ماهت پدر ، مهر نمازم شده

شاهد وصل تو ، سوز و گدازم شده

قلب زارم ببین

شام تارم ببین

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

************************

طفلان حضرت زینب (س)

 

ای برادر مزن ، آتش غم بر دلم

هدیه آورده ام ، دو طفل ناقابلم

ای عزیز بتول

تحفه ام کن قبول

یا حسینا ، یا حسینا

******

ای عزیز خدا ، زینب غم پرورم

من ندارم جز این ، به درگه داورم

ای مرا نور عین

بپذیر یا حسین

یا حسینا ، یا حسینا

شاعر : محمد مبشری

************************

عبدالله ابن الحسن  

 

یادگار حسن ، تشنه لب عبداللهم

جان نثار ره مکتب ثاراللهم

در هوای عمو

جان فدای عمو

واغریبا ، واشهیدا

******

می کنم سر فدا ، به راه دین خدا

نشوم لحظه ای ، من ز عمویم جدا

بین ملولم عمو

کن قبولم عمو

واغریبا ، واشهیدا

******

بهر حفظ شرف ، به مرگ خود مایلم

هدیه ی من به تو ، دو دست ناقابلم

می کنم زمزمه

ای گل فاطمه

واغریبا ، واشهیدا

******

جای بابا بکش ، دست نوازش سرم

که دلم خون شده ، ز دوری دلبرم

این من و جان من

عهد و پیمان من

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

************************

 قاسم ابن الحسن (ع)

 

ده اجازه عمو ، مکن تو آزرده ام

دست خط پدر ، برایت آورده ام

اذن میدان بده

شهد جانان بده

واغریبا ، واشهیدا

******

کرده ای تو طلب ، آب گوارا ز من

من خجالت کشم ، ز رویت ای یاسمن

ای همه هست من

مرو از دست من

واغریبا ، واشهیدا

******

می روم ای عمو ، دیدن محبوب خویش

هدیه بر او کنم ،‌ جسم لگد کوب خویش

باب من بی قرار

می کشد انتظار

واغریبا ، واشهیدا

******

من چگونه برم ، جسم تو در خیمه گاه

می زند قاسمم ، خنده به من این سپاه

نجمه در انتظار

کار او گشته زار

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

************************

حضرت علی اصغر (ع)

 

من علی اصغرم ، غنچه ی گلزار عشق

طفل شش ماهه ام ، ولی مدد کار عشق

این من و حنجرم

هدیه بر داورم

واغریبا ، واشهیدا

******

گر چه سوز عطش ، ربوده تاب و تبم

اشک چشم پدر ، چکیده روی لبم

می کنم جان فدا

بهر دین خدا

واغریبا ، واشهیدا

******

شیر خوارم ولی ،‌ عاشق سربازی ام

تشنه لب گر فدا ، شوم سر افرازی ام

بهر پیکان کین

التهابم ببین

واغریبا ، واشهیدا

******

ای پدر جان بکش ، بر سر من از وفا

در بر مادرم ، تو از محبت عبا

تا نبیند چنین

غرق در خون حزین

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

************************

حضرت عباس (ع)

 

من ابوفاضل و ، من پسر حیدرم

من غلام حسین ،  بگفته ی مادرم

ای مرا نور عین

کن حلالم حسین

واغریبا ، واشهیدا

******

یا اخا یا حسین ، بیا به بالین من

کن نظاره کنون ، صورت خونین من

بین تو زخم سرم

خجل از اصغرم

واغریبا ، واشهیدا

******

کشته این غم مرا ، که دختر فاطمه

می رود اسیری ، بی کس و در واهمه

من وِرا پاسبان

در فراز سنان

واغریبا ، واشهیدا

******

من ز طفلی شدم ، غمین یاس کبود

ضرب سیلی خدا ، اجر رسالت نبود

من در این علقمه

دیده ام فاطمه

واغریبا ، واشهیدا

شاعر : محمد مبشری

************************

 روز عاشورا

 

یوم عاشور و دشت نینوا محشر است

قتل نور العیون ، زاده ی پیغمبر است

پور خیر الوری

از قفا سر جدا

واغریبا ، واشهیدا

******

مادرت فاطمه ، کرده وصیت اخا

تا زنم بوسه رگهای گلوی تو را

ای عزیز خدا

در صف کربلا

واغریبا ، واشهیدا

******

آمدم نینوا ، ز دین حمایت کنم

یاری از مکتب ، شاه ولایت کنم

این من و جان من

این عزیزان من

واغریبا ، واشهیدا

******

دسته گلهای زهرا ، همه تاراجُ شد

بهر تیر و سنان ، سینه ام آماجُ شد

پور پیغمبرم

این من و پیکرم

واغریبا ، واشهیدا

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی