کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

زمزمه و سرود ولادت امام رضا علیه السلام

********

کاش میشد تو این شبا ، خدا خواستمو می داد

زانو می زدم به پاش ، از در باب الجواد

صاحب جود و خدای کرم – بکش آقا دستی روی سرم

بال و پر بده به این نوکرت – برای پر زدن تو حرم

یاعلی یاعلی موسی الرضا

 

کفتر دلم شده ، جلد گنبد طلا

یه نگاه کن به دلم ، یا معین الضعفا

آقاجون یاعلی موسی الرضا – یه نگاه بکن به این بی نوا

حاجت منو بده از کرم – آقا امضا کن برم کربلا

یاعلی یاعلی موسی الر ضا

 

دور اون سقاخونت ، همیشه روضه به پاست

روضه ی شکستن ، کمر خون خداست

روضه ی دلای زار و بی تاب – روضه ی اشکای نم نم و ناب

روضه ی خجالت یه سقا - روضه ی مشکای خشک و بی آب

رضارسولی

دریافت سبک

******************************
حاج محمد رضا طاهری

انگار روی ابرا توی آسمونم   از خود بی خودم من اومد مهربونم

بی قرارم، واسه یارم      شد شب ولادتت دار و ندارم

بازه بالم، خوبه حالم    برا عشقم که نمیشه کم بذارم

آی رعیتا اومد حضرت سلطان

آی ایرونیا اومد صاحب ایران

هیچ کی رو اندازه تو دوس ندارم

من فدای تو بشم امام رضا جان

چشمامو تا که می بندم      می بینم که رو به روی گنبدم من

شعر حافظ رو لبامه        دوباره فقیر و خسته اومدم من

دیدم توی صحنت داود نغمه خونه
خضرم توی صف بود دور سقا خونه

تو غبار حرمت دوای هر درد

خادمت پیر و جوونا و زن و مرد

همه اهل بیت رئوف اند ولی آقا

مهربونی شما رو میشه حس کرد

تو هواشُ خیلی داری    هر کسی اسم جوادتُ بیاره

تا بیادش اسم زهرا دیگه هر چی که بخوام نشد نداره

روی لب هر کس ذکر الدخیله    دربون شدن اینجا کار جبرئیله

رو به رو پنجره فولاد که می شینم

میدونی دارم چه حرفایی تو سینم

دوباره خود تو کارمُ درست کن

که من از الان به فکر اربعینم

*********************************

 حسین طاهری

مادرم از روز اول پسرشُ نذر حرم تو کرده

مادرم طلا و انگشترشُ نذر حرم تو کرده

باز امید یاری دارم    قلب بی قراری دارم   


 گوشه گوشه ی حرم من   عکس یادگاری دارم

تو سلطان و من رعیتم    بوده عشق تو نیتم

دستامه رو به گنبدت     میخونم باز تا مشهدت

اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا

خورشیدم آقا جلو گنبد تو تاریکه و بی فروغه

روز و شب گرما و سرما نداره این حرم همش شلوغه

بی تو حال من خرابه   زندگی برام عذابه
نصف خاطرات من    کنج صحن انقلابه

به درد دلها محرمی    سلطان کل عالمی

میخونم بعد از هر اذان   مثل مرحوم انصاریان

اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا

*****************************

  رضا تاجیک

صاحب آب و خاک ما عشق همه ایرونیا
پنجره های خونه ها بازه به حرم سلطان رضا
به ما رسیده نعمتش دلم اسیر عزتش
ماه محبت نداره مرزی حدود نقشه ی سلطنتش
رضا معنی ایمانه رضا دلبر مستانه
رضا شاه خراسانه آقامو عشقه
رضا جانه و جانانه رضا همیشه سلطانه
رضا حسین ایرانه آقامو عشقه
امام هشتمه علی علی علی علی
قبله ی هفتمه علی علی علی علی
صدای مردمه علی علی علی علی
ضامن آهو
عشقِ رضا آبادتو پنجره ی فولادتو
پاتوق بچه هیئتیاته تو صحن گوهرشادتو
این دلای بیمار تو خادمای دربار تو
شده تبرک همه ی ایران با قدوم زوار تو
رضا شور نفسهامه رضا سید و مولامه
رضا ذکر طپشهامه آقامو عشقه
رضا رمز شکفتنها رضا اوج رسیدنها
رضا مأمن مأمنها آقامو عشقه
صدای بارشه علی علی علی علی
اوج نیایشه علی علی علی علی
دلمو می کِشِه علی علی علی علی
ضامن آهو
باز روشنه فواره ها پیش چش بیچاره ها
وقت طلوع خورشیده و بازهی می زنن نقاره ها
ساعته هفته تو حرم بارونیه چشم ترم
کاش یکی از اون شاخه گلاشو هدیه میدادم همسرم *
رضا تمام امیده رضا همیشه خورشیده
رضا یه شرط توحیده آقامو عشقه
رضا صدای بارونه رضا لیلی مجنونه
رضا شاه غریبونه آقامو عشقه
صدای قلب ما علی علی علی علی
عیدی ما آقا علی علی علی علی
بده یه کربلا علی علی علی علی
ضامن آهو

*************************

حاج محمود کریمی

من هلاک یک لبخندم    از کرم تو شرمندم

من به یه نگات دلگرمم     تا تو رو دارم رزمنده ام

درسته دیدن تو همه عشق منه   ولی جمال خورشید چشامُ می زنه

تموم عشق بنده با مولا بودنه

جمعۀ فرج نزدیکه        قصۀ ما بی پایان نیست

از چیزی نمی ترسم من     غیر تو کسی سلطان نیست

دل بدون تو ویرونه   بی تو همه جا زندونه

هر چی که تو این عالم هست   هستیشُ به تو مدیونه

خدا رو داره اون که دلش خداییه    دلی که شد خدایی امام رضاییه

حال و هوای این دل عجب هواییه

تو به همه چی آگاهی       تو پسر ثاراللهی

شرط اومدن تو حصن       لااله الااللهی

من به کرمت دل بستم    هستی منی تا هستم

گم نمی کنم راهُ تا       پرچم توئه تو دستم

تو سینه جای عشقت به قدری محکمه

که اسم تو همیشه صدای نبضمه

به پای تو می مونم اگه برن همه

روی لب من لبیکه    من آمادۀ طغیانم

اذن اگه بده فرماندم    من فدایی سلطانم

************************

 حاج محمد رضا طاهری

مشهد و حرم و هوای عاشقی   پنجره فولاد و شبای عاشقی

نقاره خونه و صدای عاشقی

امام مهربونمی   عزیز تر از جونمی

عاشق حضرت اربابم و کربلایی ام

روی قبرم بنوسید که امام رضایی ام

یا علی علی یا علی علی یا علی علی

موسی الرضا

مولای یا سلطان علی موسی الرضا یاذالکرم

انت کریم ابن الکریم ان بأیدکَ النعم

ای تموم دین و ایمان ما رضا

این حرمه همه جهان ما رضا

بیمه ی تو شده ایران ما

امام مهربونمی   عزیز تر از جونمی

دیگه بالاتر از عشق تو میخوام چه نعمتی

 چقده مزه میده حرم غذای حضرتی

یا علی علی یا علی علی یا علی علی

موسی الرضا

ای بفدای کرم زیاد تو    ثانیه ثانیه منم بیاد تو

چه شلوغه دم باب الجواد تو

امام مهربونمی   عزیز تر از جونمی

تو شناسنامم یه عمره اسم من غلام رضاست
روزیه محرمم همیشه با امام رضاست

مولای یا سلطان علی موسی الرضا یاذالکرم

انت کریم ابن الکریم ان بأیدکَ النعم

*****************************

دوست دارم صدات کنم، تو هم منو نیگا کنی 
من تو رو نگات کنم، تو هم منو صدا کنی 

قربون چشات برم، از راه دوری اومدم 
جای دوری نمیره، اگه به من نگا کنی 

دل من زندونیه، تویی که تنها میتونی 
قفس واکنی و پرنده رو رها کنی 

میشه کنج حرمت گوشه قلب من باشه 
میشه قلب منو مثل گنبدت طلا کنی 

تو غریبی و منم غریبم , اما چی میشه 
دل این غریبه رو با خودت آشنا کنی 

دوست دارم تو ایونِ آینه ات از صبح تا غروب 
من با تو صفا کنم، توهم منو دعا کنی 

به وفای کفترای حرمت 
من میخوام کفتری باشم، که تنها تو منو هوا کنی 

دلمو گره زدم به پنجره ات دارم میرم 
دوست دارم تا من میام، زود گره ها رو واکنی 

صد هزار دفعه هم شده پای ضریح زار میزنم 
تا یه بار دلت بسوزه، دردامو دوا کنی 

دوست دارم که از حالا تا صبح محشر همه شب 
من رضا رضا بگم تو هم منو رضا کنی

***************************

غرق نور است و طلا
گنبد زرد رضا
بوى گل، بوى گلاب
مى رسد از همه جا

مثل یک خورشید است
مى درخشد از دور
شده از این خورشید
شهر مشهد پر نور

چشمها خیره به او
قلبها غرق دعاست
بر لب پیر و جوان
یا رضا رضا رضا ست

اى خدا کاش که من
یک کبوتر بودم
روى این گنبد زرد
شاد مى آسودم

مى زدم بال و پرى 
دور تا دور حرم
از دلم ره مى زد
ماتم و غصه و غم
**

شکوه قاسم نیا

***************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی