کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

زمزمه و سرود ولادت امام رضا علیه السلام

********

دلم برای مشهدت تنگه

برا ضریح و گنبدت تنگه

خود خدا گواهه که خیلی

دلم برای مرقدت تنگه

 

آه – بزار بیام به محضرت پابوس

نکنه که منو کنی مایوس

ای که بوده لطف و نگاه تو

همیشه توی زندگیم ملموس

"رضارضا رضارضا جانم"

 

هنوز به یادمه وفای تو

قشنگی ایوون طلای تو

یادش بخیر پرسه زدن شبها

میون اون صحن و سرای تو

 

آه – یادم نمیره صحن گوهرشاد

یه شب باگریه می زدم فریاد

یادم نمیره حاجتم دادی

درست کنار پنجره فولاد

"رضارضا رضارضا جانم"

 

چند شبه که هوای تو دارم

ذکر رضا رضا شده کارم

ببین که از دوری تو آقا

از تو چشام ستاره می بارم

 

آه – یعنی میشه مسافرت باشم

منم میون زایرات جاشم

میشه بیام به احترامت ، من

دست به سینه روبروت تاشم

"رضارضا رضارضا جانم"

رضارسولی

دریافت سبک

*************************
 کاش میشد تو این شبا ، خدا خواستمو می داد

زانو می زدم به پاش ، از در باب الجواد

صاحب جود و خدای کرم – بکش آقا دستی روی سرم

بال و پر بده به این نوکرت – برای پر زدن تو حرم

یاعلی یاعلی موسی الرضا

 

کفتر دلم شده ، جلد گنبد طلا

یه نگاه کن به دلم ، یا معین الضعفا

آقاجون یاعلی موسی الرضا – یه نگاه بکن به این بی نوا

حاجت منو بده از کرم – آقا امضا کن برم کربلا

یاعلی یاعلی موسی الر ضا

 

دور اون سقاخونت ، همیشه روضه به پاست

روضه ی شکستن ، کمر خون خداست

روضه ی دلای زار و بی تاب – روضه ی اشکای نم نم و ناب

روضه ی خجالت یه سقا * روضه ی مشکای خشک و بی آب

رضارسولی

دریافت سبک

**************************
حاج محمد رضا طاهری

انگار روی ابرا توی آسمونم   از خود بی خودم من اومد مهربونم

بی قرارم، واسه یارم      شد شب ولادتت دار و ندارم

بازه بالم، خوبه حالم    برا عشقم که نمیشه کم بذارم

آی رعیتا اومد حضرت سلطان

آی ایرونیا اومد صاحب ایران

هیچ کی رو اندازه تو دوس ندارم

من فدای تو بشم امام رضا جان

چشمامو تا که می بندم      می بینم که رو به روی گنبدم من

شعر حافظ رو لبامه        دوباره فقیر و خسته اومدم من

دیدم توی صحنت داود نغمه خونه   خضرم توی صف بود دور سقا خونه

تو غبار حرمت دوای هر درد

خادمت پیر و جوونا و زن و مرد

همه اهل بیت رئوف اند ولی آقا

مهربونی شما رو میشه حس کرد

تو هواشُ خیلی داری    هر کسی اسم جوادتُ بیاره

تا بیادش اسم زهرا دیگه هر چی که بخوام نشد نداره

روی لب هر کس ذکر الدخیله    دربون شدن اینجا کار جبرئیله

رو به رو پنجره فولاد که می شینم

میدونی دارم چه حرفایی تو سینم

دوباره خود تو کارمُ درست کن

که من از الان به فکر اربعینم

***********************

حسین طاهری

مادرم از روز اول پسرشُ نذر حرم تو کرده

مادرم طلا و انگشترشُ نذر حرم تو کرده

باز امید یاری دارم    قلب بی قراری دارم


گوشه گوشه ی حرم من   عکس یادگاری دارم

تو سلطان و من رعیتم    بوده عشق تو نیتم

دستامه رو به گنبدت     میخونم باز تا مشهدت

اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا

خورشیدم آقا جلو گنبد تو تاریکه و بی فروغه

روز و شب گرما و سرما نداره این حرم همش شلوغه

بی تو حال من خرابه   زندگی برام عذابه
نصف خاطرات من    کنج صحن انقلابه

به درد دلها محرمی    سلطان کل عالمی

میخونم بعد از هر اذان   مثل مرحوم انصاریان

اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا

**********************

رضا تاجیک

صاحب آب و خاک ما عشق همه ایرونیا
پنجره های خونه ها بازه به حرم سلطان رضا
به ما رسیده نعمتش دلم اسیر عزتش
ماه محبت نداره مرزی حدود نقشه ی سلطنتش
رضا معنی ایمانه رضا دلبر مستانه
رضا شاه خراسانه آقامو عشقه
رضا جانه و جانانه رضا همیشه سلطانه
رضا حسین ایرانه آقامو عشقه
امام هشتمه علی علی علی علی
قبله ی هفتمه علی علی علی علی
صدای مردمه علی علی علی علی
ضامن آهو
عشقِ رضا آبادتو پنجره ی فولادتو
پاتوق بچه هیئتیاته تو صحن گوهرشادتو
این دلای بیمار تو خادمای دربار تو
شده تبرک همه ی ایران با قدوم زوار تو
رضا شور نفسهامه رضا سید و مولامه
رضا ذکر طپشهامه آقامو عشقه
رضا رمز شکفتنها رضا اوج رسیدنها
رضا مأمن مأمنها آقامو عشقه
صدای بارشه علی علی علی علی
اوج نیایشه علی علی علی علی
دلمو می کِشِه علی علی علی علی
ضامن آهو
باز روشنه فواره ها پیش چش بیچاره ها
وقت طلوع خورشیده و بازهی می زنن نقاره ها
ساعته هفته تو حرم بارونیه چشم ترم
کاش یکی از اون شاخه گلاشو هدیه میدادم همسرم
رضا تمام امیده رضا همیشه خورشیده
رضا یه شرط توحیده آقامو عشقه
رضا صدای بارونه رضا لیلی مجنونه
رضا شاه غریبونه آقامو عشقه
صدای قلب ما علی علی علی علی
عیدی ما آقا علی علی علی علی
بده یه کربلا علی علی علی علی
ضامن آهو

*************************

ای سند نجات من، ولایت تو یا رضا
صحن نو و عتیق تو، کعبه و کربلا رضا 

دلم به یاد تو بود، مدینه ی الرضا رضا 
زیارتت به دین من، زیارت خدا رضا 

تو و کرامتت مرا زخود مکن جدا رضا 
رضا رضا رضا رضا، رضا رضا رضا 

شَهی که خاک طوس از او آمده محترم توئی 
مَهی که نور می دهد، بر عرب و عجم توئی 

رئوف اهلبیتی و ولیّ ذوالکرم توئی 
به مسجد الحرام دل،قبله توئی حرم توئی

صفا و مروه میکند با حرمت صفا، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

اَلا اَلا ثنای تو ذکر علی الدّوام من
رئوف من، عطوف من امید من امام من

لحظه به لحظه دمبدم،بر حرمت سلام من 
به غرفه های مرقدت،خورده گره زمام من 

در حرمت گرفته ام ذکر رضا رضا رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

منم که بین طوتیان، گرم ترانه توام 
کبوتری شکسته پَر، در آشیانه توام 

نیازمند گندمی، در آستانه توام
بال زنان دورو بَرِ، نقاره خانه توام 

اگر پرم زکوی تو، بگو پَرَم کجا رضا
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

حیات جان پرا کند بوی خوش نسیم تو 
مادر خلقت آمده سائله ی قدیم تو 

صراط اولیای حق صراط مستقیم تو 
دل ز فرشته می برد کبوتر حریم تو 

ملک بسوی این حرم آورد التجا،‌رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

ناز کند به سلطنت اگر تو را گدا شوم 
نه لایقم گدا شوم گدات را گدا شوم 

چه می شود قبول تو به خاطر خدا شوم 
نه تو زمن جدا ش.ی نه من زتو جدا شوم 

نه من تو را رها کنم تنه تو مرا رها، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

توئی که درد روح را زفیض تن دوا کنی 
عقده ز کار عالمی به یک کرشمه وا کنی

کلیم را عصا دهی مسیح را دعا کنی 
چه می شود که یک نظر به قلب سنگ ما کنی 

ای که به یک اشاره ات سنگ شود طلا، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

ولایت تو دین من نه دین من که دین، هم 
محبت فروغ دل چراغ هر دو عین، هم 

عنایت تو بیشتر ز ظرف عالمین، هم 
مقام زائرت فزون ز زائر حسین،‌هم 

رشک برد بزائرت زائر کربلا، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

خزان شدم که بخشیم ز اشک و خ.ون بهار ها 
به هر دقیقه عمر خود کشیدم انتظار ها 

که در طواف مر قدت رسد مرا فشار ها 
کنم دراز دست خود به عجز و ناله بار ها 

که پنجه ام گره خورد به غرفه ی تو یا رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

گلی که شد خزان تو بهار لاله چید از او 
دلی که شد از ان تو،‌فروغ حق دمید از او 

کسی که زائر تو شد عطا ز تو امید از او 
ز لطف و مرحمت کنی سه بار بازدید از او 

تو را سزد تو را سزد تو را چنین عطا،‌رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

مرا به مهر خود ببر که با ولات زیستم 
به تربتت شتافتم به غربتت گریستم 

در آفتاب صحن تو اگر دمی بایستم 
بسایه ی بهشت هم نیاز مند نیستم 

جهنم است بهر من بهشت بی رضا، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

مرا تقرب خدا ولای تو سبب شده 
مدح تو و ثنای تو دعای روز و شب شده 

هر نفسی که می زنم سلسله الذهب شده 
کبوتر تو از ازل بذکر تو ادب شده 

زیان من که باز شد تو را،‌زدم صدا، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا 

توئی توئی که چون خدا نظر به بنده می کنی 
نوئی که جان مرده را دوباره زنده می کنی 

تو شام تیره را سحر زفیض خنده می کنی 
تو نقش شیر پرده را شیر درنده می کنی 

تو مور خسته را دهی بال و پر هما، رضا 
رضا رضا رضا رضا رضا رضا

****************************

قربون کبوترای حرمت
قربون این همه لطف و کرمت 

از روزی که با تو آشنا شدم 
مورد مرحمت خدا شدم

گفته ایی هر کی بیاد به پا بوسم 
تو گرفتاری بدادش میرسم 

منم امروز به زیارت اومدم 
به امیدی در خونه ات اومدم 

گفته ایی هر کی بیاد به دیدنم
من میام سه جا بهش سر میزنم 

از گناه بال و پرم سوخته شده 
چشم من بر حرمت دوخته شده

************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی