کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

زمزمه مناجات ماه رمضان - 2

*************************

ای ز ازل آشنای من               ذکر تو روح دعای من

این تو و لطف و عطای تو     این من‌وجرم‌وخطای من

ظلمت نفسی خدای من

ابر کرم بر سرم ببار               رفته ز جان و تنم قرار

دست گناهان بی‌شمار       سلسله بسته به پای من

ظلمت نفسی خدای من

روی سیاه مرا ببین               ناله و آه مرا ببین

درد گناه مرا ببین                 عفو تو باشد دوای من

ظلمت نفسی خدای من

ای همه هستم عطای تو            ای همه ذکرم ثنای تو

ای ز کرم گشته جای تو               در دل دردآشنای من

ظلمت نفسی خدای من

عبد سرافکندۀ تو‌ام                    گرچه بدم بندۀ توام

بندۀ شرمندۀ توام                      گر نپذیری تو وای من

ظلمت نفسی خدای من

جرم و گناهم همه ببخش               به ساقی علقمه ببخش

به عصمت فاطمه ببخش               گرچه نباشد جزای من

ظلمت نفسی خدای من

تو خالق داور منی                    در همه جا یاور منی

راه منی رهبر منی                    بر کرمت اتکای منی

ظلمت نفسی خدای من

سازگار

*************************

خدایا به اسم یا غفارت        نظر کن به عبد گرفتارت

به ذکرت به جودت میخوانمت      که مهمان شده شب زنده دارت

به آوای عظم سلطانک

الهی و ربی من لی غیرک

خدایا تو هستی تنها یارم          به خاک درت سر می گذارم

تویی تو تمام امید من             به جز تو پناهی را ندارم

منم خاک و تو اعلی مکانک

الهی و ربی من لی غیرک

چه غم ها زدودی از دل من          گشودی گره از مشکل من

بلا را گرفتی از جان و دل            وِلا را سرشتی با گِل من

به والایی ظهر امرُک

الهی و ربی من لی غیرک

من و بی فایی با مهربان            تو و همنوایی با همزبان

منو بی حیایی در معاصی         تو و آشنایی با پشیمان

تویی صاحب خفیَ مکرُک

الهی و ربی من لی غیرک

منو کوه عصیان یارب العفو            تویی ماه غفران یا رب العفو

منو درد نسیان از رحمتت            تو و راه درمان یا رب العفو

پناه بر تو از غلب قهرُک

الهی و ربی من لی غیرک

من عبد گنهکار، تو بخشنده          به عفو خطاکار تو زیبنده

خجالت کشم از لحظه ای که        تو هستی به جای من شرمنده

به هنگام و جرت قدرتک

الهی و ربی من لی غیرک

اگر تو نبخشی خطایم را            صدا می کنم من آقایم را

به قدری بگویم حسین حسین       که سازی اجابت دعایم را

به اسمی که شد فیه قضائک

الهی و ربی من لی غیرک

من آن ریزه خوار کوثری ام           گدای عطای حیدریَم

به پایین پای آقام سوگند        که عمری علیِ اکبریَم

به عشق امیرم قداتیتُک

الهی و ربی من لی غیرک

منم میهمان آشنایت       تویی میزبان بنده هایت

بیا و قدیم الاحسانی کن        خودت روزی ام کن کربلایت

قسم بر تقدست اسمائک

الهی و ربی من لی غیرک

سحرها به وقت گفتگویم         گهی می نشینی رو به رویم

به غم های مادر که می رسم        دهد اشک روضا شستشویم

به ماه مدینه فأسئلک

الهی و ربی من لی غیرک

محمودزولیده

***********************

محبوب منی   دلدار منی    دادار منی  غفار منی

هم رب منی  هم یار منی       آگه زدل بیمار منی

یا رب ارحم ضعف بدنی

قد خم شده از بار گنهم    شرمنده از این بار گنهم

ازغم برهان با یک نگهم   از درگه خود دورم نکنی

یا رب ارحم ضعف بدنی

ای با همه لطف دم به دمت   امشب به علی دادم قسمت

آیا تو مرا با این کرمت          درآتش دوزخ فکنی

یا رب ارحم ضعف بدنی

از تو نبود بخشنده تری  هرگز به سوی نارم نبری

تا ناز گنهکاری نخری   اول دل او را می شکنی

یا رب ارحم ضعف بدنی

سازگار

************************

من که رو سیاهم یا کریم و یا رب

غرق در گناهم یا کریم و یا رب

سیل اشک و آهم یا کریم و یا رب

گشته سد راهم یا کریم و یا رب

یا کریم و یا رب

من هر آن چه هستم بنده تو هستم

هر چه عهد بستم ای خدا شکستم

هستی ام ز دستم رفت و وَرشکستم

ده به خود پناهم یا کریم و یا رب

یا کریم و یا رب

ای خدای سبحان من ز بی نوایی

در بر تو سلطان می کنم گدایی

بر من پریسان کن شها عطایی

چون که بی پناهم یا کریم و یا رب

یا کریم و یا رب

جز تو کس نداند راز این دل من

عفو تو نماید حل مشکل من

من ز ناتوانی گشته ام زمین گیر

فصل نوجوانی رفت و من شدم پیر

قامتم کمانی شد ز جرم و تقصیر

در طریق راهم یا کریم و یا رب

یا کریم و یا رب

ز آب دیده شب ها وصف تو ستودم

سر کشیده در هم جمله تار و پودم

آن چه راز دل بود با تو گفته بودم

آرام نگاهم یا کریم و یا رب

یا کریم و یا رب

احمدآرونی

************************

گنه کارم  گنه کارم  گنه کار     گرفتارم گرفتارم  گرفتار

شده روزم سیه تر از شب تار    امان از بعد راه و با سنگین

اغثنی یا غیاث المستفیثین

یا غیاث المستفیثین    یا غیاث المستفیثین

روا باشد گریبان را زنم چاک    بر آرم ناله و بر سر کنم خاک

شود تا نامه ی آلوده ام پاک    بریزم از خجالت اشک خونین

اغثنی یا غیاث المستفیثین

یا غیاث المستفیثین    یا غیاث المستفیثین

نه با کوه گناهم استقامت   نه پیش آتش نارم شهامت

امان از وحشت قبر و قیامت   هم از آن دیده ام گرید هم از این

اغثنی یا غیاث المستفیثین

یا غیاث المستفیثین    یا غیاث المستفیثین

امان از آتش و ضعف تن من   امان از سختی جان کندن من

نگر بر اشک دامن دامن من    سرشک دیده و حال دلم بین

اغثنی یا غیاث المستفیثین

یا غیاث المستفیثین    یا غیاث المستفیثین

به آیه آیه قرآن مبینت     به حلم رحمه للعالمینت

به اخلاص امیرالمومنینت    به حق سوره ی طا ها و یاسین

اغثنی یا غیاث المستفیثین

یا غیاث المستفیثین    یا غیاث المستفیثین

سازگار

*************************

من بندۀ روسیاهم             این کوه جرم و گناهم

این ناله و اشک و آهم        با تو سخن دارم امشب

یارب یارب یارب

با آن همه لطف و رحمت         از تو نکردم اطاعت

دارم به رخ اشک خجلت          ذکر توام بوده بر لب

یارب یارب یارب

ای خالق مهربانم                  مسکینم و ناتوانم

بنگر که افتاده جانم              پیوسته در تاب و در تب

یارب یارب یارب

از تو عطا و کرامت              از من سرشک ندامت

از بیم قبر و قیامت             پیوسته هستم معذب

یارب یارب یارب

عزت ز تو ذلت از من          لطفی کن ای حی‌ ذوالمن

این عبد آلوده دامن             گردد به کویت مقرب

یارب یارب یارب

ای رب مولی الموالی         بنگر که دارم چه حالی

تو خالق ذوالجلالی            من بندۀ تیره کوکب

یارب یارب یارب

جرمم بود بی‌شماره            دادم ز کف راه چاره

بر حال من کن نظاره            به حق زهرا و زینب

یارب یارب یارب

سازگار

***************************

غلامرضا سازگار

عبدم ولی عبد گنه‌کار

هم روسیاهم هم گرفتار

معبود من ای حیّ دادار

من بنـدۀ عاصی، تو غفار          الغوث خلّصنا من النّار

 

دستـم بگیــر از پا نشستم

یک عمر عهدم را شکستم

عفو تو باشد بـود و هستم

یارب تو آبرویم را نگهدار           الغوث خلّصنا من النّار

 

من خستــه از بـار گنـاهم

مویــم سفیـد و روسیـاهم

این عفو تو این اشک و آهم

بـاز آمـدم با جرم بسیار           الغوث خلّصنا من النّار

 

اگـرچـه مستحـق نـارم

روزم شده چون شام تارم

مولا علی را دوست دارم

بـر حـرمت حیـدر کرّار        الغوث خلّصنا من النّار

 

یا سیـدی تـا زنـده هستم

از عفو تـو شرمنـده هستم

شرمنده زین پرونده هستم

خواندم تو را با این دل زار            الغوث خلّصنا من النّار

 

از جرم بسیارم چه گویم؟!

حتـی نیاوردی بـه رویم

پیوستـه دادی آبــرویم

در بین خلق ای حیّ دادار                 الغـوث خلّصنا من النّار

 

یـارب یـارب یـا الهـی

بر جرم سنگینم گواهی

من بی‌پناهم تـو پناهی

من معصیت‌کارم تو ستّار                 الغوث خلّصنا من النّار

*******************************

سید هاشم وفائی

یا غافر الخطایا، یا دافع البلایا

یا مجزل البلایا، یا منهی الرجایا

یا باعث البرایا، یا واجب الهدایا

یا قاضی المنایا، یا سامع الشکایا

با آه سرد غفلت، با اشک گرم خجلت

از نفس سرکش خود، آورده ام شکایت

 

ازبس گناه کردم، دل را سیاه کردم

عمر عزیز خود را، من صرف آه کردم

اشک خجالتم را، هرشب گواه کردم

من اشتباه کردم، خود را تباه کردم

گر بر فلک رسیده، آوای یارب من

جان مرا گناهان، آورده برلب من

 

ای خالق خبیرم، ای قادر و قدیرم

از نور رحمت تو، روشن شده ضمیرم

تو آن همه بزرگی، من این همه حقیرم

تو بر همه کریمی، من بر درت فقیرم

برخوان رحمت خود، یک لحظه دعوتم کن

عفو و عنایتت را، از لطف قسمتم کن

 

من گرچه روسیاهم، سرتا به پا گناهم

شرمندۀ تو هستم، اشکم شده گواهم

ای آستان لطفت، تنها پناهگاهم

تا رحمت تو پُل زد، شرم من و نگاهم

بر عبد روسیاهت، یک دم نظاره ای کن

تا رو سفید گردم، بر من اشاره ای کن

 

در راه حق پرستی، یارب هدایتم کن

هنگام جنگ با نفس، مولا حمایتم کن

سوگند بر علی و، زهرا عنایتم کن

سرشار شور و عشق، مهر ولایتم کن

فردا اگر «وفائی»، روسوی محشر آرد

جز گوهر ولایت، چیزی دگر ندارد

*************************

پیچیده تو کوچه هامون / صدای خوش مناجات / بوی ابوحمزه داره / دلامون
میاد شمیم دعای / سحر به مشام جانم/ گنه کارا باز رسید ماه / رمضون
دوباره ماها رو نشوندن پای سفره افطار
هیأتا می گیرن باز  بوی حیدر کرار
مولای یا مولای 4
***
بخون دعای مُجیر و / «أجِرنا مِن النّار»اشو / بذار تا خدا ز دستت / راضی شه
شبای خوبی تو راهه / خدا همه رو می بخشه / می گن در آسمونا / وا میشه
سینه زن بیا و نیت کن این شبا رو به را شیم
پای سفره افطار   مهمون آقا باشیم
مولای یا مولای 4
***
بگو یا علی که شیطان / فرار کنه از کنارت / تا دل بشه مث دری / تو صدف
علی بگو پر بگیریم / بریم توی آسمونا / قرار همه تو ایوو/ن نجف
یا علی ترانه عشقه، رمز آسمونیهاس
شاه کلید بهشته،    ذکر حضرت زهراس
مولای یا مولای
***
خدا خدا می کنه دل / داره صفا می کنه دل / دم سحرا میشه پر / شور و شین
تو هرم آتیش و گرما / عطش که میاد سراغم / ز پرده دل میخونم/ یا حسین
رسیده شبای مناجات تا بشوره دلم رو
کاش یه ماه رمضونی من ببینم حرم رو
مولای یا مولای
مهدی نظری
***************************

محسن طالبی پور

اومــدم تــا بـرام آبروداری کنی

مولا جـان تـو برای دلم کاری کنی

نفس بدون تو حرومه

نباشی تو کارم تمومه

کنار تو همیشه بودن آقا آرزومه

ازدنیای بی تو سیرم

از پـیشت آقا نمیرم

تـا امشب امون بگیـرم

یا علی علی علی

چه کنم امشب با این همه شرمندگی

داره مـنـو می کـشه غـم شرمندگی

بازم برات گناه آوردم

یه قلب پر ز آه آوردم

دل اسیرم وبه امید نگاه آوردم

اگه جرم من زیاده

منو دنیا بازی داده

برگشتم ولی فتاده

یا علی علی علی

از پـا افـتادم و زانـوهام رو زمینه

بسکه بدی کردم بازم سرم پایینه

میشه خـدا منو ببخشی

تو این شبا منو ببخشی

یه بار دیگه میگم یا زهرا تا منو ببخشی

چی میشه بازم خدایا

بخـری مـنو با خوبا

بگذری به جان مولا

یا علی علی علی

سبک وشعر:طالبی پور

*************************

خدایا اگر بنده ای بدکارم,شوق رحمت دارم,اشک غم می بارم, بی قرارم2

سلاح من, چشمان ترم, من به پشت درم,جان مولا وا کن,جان مولا وا کن

جان مولا وا کن,بی قرارم

آنقدردرمیزنم,تا که بگشایی,جای آخرآمده, عبد هرجایی

ای خدا,ای خدا

پشت در تاریک و من,واهمه دارم,من امانت نامه از, فاطمه دارم

بیا زینبم تا ببینم رویت2, تا ببویم مویت,می رسد از بویت,بوی زهرا

بیا پیغامت را ببرم,راهی سفرم,دیده بردردارم

تا که آید یارم,شوق رفتن دارم,سوی زهرا

رنگ زرد و خون دل از دلم حاکی است

مرهم زخم دلم,چادر خاکی است

خواهرم خواهرم خواهرم خواهرم

روز قتل من ولی روز دیگر بود

آن دمی که مادرت ,پشت آن در بود

******************************* 

همیشه یاد تو خدا دل منو تکون میده
اینکه منو میپذیری کرمتو نشون میده
اینکه بازم صدات زده بنده ای که بخشیدیه
بدترینه گناه خدا گناه نا امیدیه
آه بحق زینب     إرحَمنی یا رب2
***
یه ساله منتظر بودم مهمون ماه نور بشم
خدا نیاره اون روزو از رحمت تو دور بشم
نکنه که ای مهربون توی خوبات دیده نشم
ترسم از اینه ماه تو  بگذره بخشیده نشم
آه بحق زینب     إرحَمنی یا رب2
***
دوباره باز کرم کن و به روی من غضب نکن
ای مهربون منو به اون عقوبتت ادب نکن
از رگ گردنم به من نزدیکتری تو ای خدا
صد دفعه قهر کردم ولی بهم میگی بیا بیا
آه بحق زینب     إرحَمنی یا رب2
***
حضرت ستار العیوب گناهامو می پوشونی
دردای من رو از خودم، خدا! تو بهتر میدونی
شبهای ماه مهمونی الهی العفو روی لب
ببین بازم دم  میگیرم ذکر عقیله العرب
آه بحق زینب     إرحَمنی یا رب2
رضا تاجیک

************************

باز در خونه ت شده غلغله خدا!،دور و برت پر گدا
چون خونه ی امید سایله خدا،ما در همیم نکن جدا
ردم نکن!،پیش تو کار بنده گیره، بس که گناه کرده اسیره
می ترسه که بدون توبه،سر بذاره رو خاک بمیره
ردم نکن!،دریابم امروز فردا دیره، جوونی من داره میره
نکه با یه توشه عصیان، جونمو عزراییل بگیره
الهی العفو یا الله 2
*****
فاما السایل فلا تنهر چی شد؟،گفتی گدا رو رد نکن
گفتی گدا رو می خری،بخر...،چی شد؟ امشبو خوب و بد نکن
من اومدم، هر چی که گفتی حاضرم من، خیلی پریشون خاطرم من
باطنمو کسی نفهمید،بس که اسیر ظاهرم من
من اومدم، می دونی که مسافرم من،تو دنیا حکم عابرم من
به جان زهرا بپذیرم، اینجا نیام کجا برم من؟
الهی العفو یا الله 2
*****
حالا که رحمتت وسیع و عام شده، حجت به من تمام شده
این نفس سرکش از دم تو رام شده، صاحب احترام شده
خدای من! ، خطامو دیدی و ندیدی،زبون گناه کرد نشنیدی
رفته بودم تو دام شیطان،اگه منو نمی خریدی
خدای من!،نگو که دیگه دیر رسیدی،نگو که از من دل بریدی
گناه منو انداخته از پا،جز تو ندارم هیچ امیدی
الهی العفو یا الله 2
مظاهر کثیری نژاد

************************

مناجات با خدا

گریه می بارم من ز بس گنهکارم من

خجالت از احسانِ  تو مهربان دارم من

یا حبیب الباکین ، یا حبیب الباکین

بنازم احسانت را ، عشق به مهمانت را

به خانه ات ره دادی عبد پریشانت را

یا قدیم الاحسان ، یا قدیم الاحسان

خار به گلشن دارم ، دِین به گردن دارم

اگر خریداری تو  ، جرم و گنه دارم من

یا اله العاصین ، یا اله العاصین

دیدم از بی عاری ، خسارتِ بسیاری

بیا و خوشحالم کن به لحظه ی افطاری

یا الهی العفو ، یا الهی العفو

من گدایی پستم که توبه ام بشکستم

به درگهت رو کردم که تو بگیری دستم

یا غیاث المسکین ، یا غیاث المسکین

به حرمت پیغمبر روی مگردان از من

کنار سفره یا رب ، بیا بخر جان از من

یا کریمُ یا رب ، یا کریمُ یا رب

من ز ره وا ماندم ، غریب و تنها ماندم

در سفر از یاران ، ای خدا جا ماندم

ربنا ارحمنا ، ربنا ارحمنا

من تو را می خواهم ، لطف و عطا می خواهم

هدیه ی مهمانی کرب و بلا می خواهم

یا اباعبدالله ، یا اباعبدالله

ای شهید بی سر ، ای بریده حنجر

هنوز زهرا گوید ، وای غریب مادر

یا حسین ثارالله ، یا حسین ثارالله

**************************

یوسف رحیمی

به سویت آمدم با رو سیاهی

قدی خم دارم و بار گناهی

دلم را زنده کن با گوشه چشمی

"إلهـی یـا إلهـی یـا إلهـی"

***

اگر این راه و رسم بندگی نیست

نصیب من به جز شرمندگی نیست

پشیمانم پشیمانم پشیمان

مرام تو مگر بخشندگی نیست؟

***

شده پیمانه ام از خونِ دل پُر

امان از غفلت و جهل و تکبر

گنهکار آمده "یا غافرَ الذَنب"

پشیمان آمده "یا کاشفَ الضُّر"

*************************

سر به زیر و زارم ، همرهی ندارم

غیر سوز و آهی ، یا قدیم الاحسان 

 

بار من زمین است ، مایه ام همین است 

اشک عذرخواهی ، یا قدیم الاحسان 

 

عفو کن گناهِ مانده بین راهِ 

غرق اشتباهی ، یا قدیم الاحسان 

 

میزنم به هر در ، ای کریم بگذر 

زین همه تباهی ، یا قدیم الاحسان 

 

رنگ و رو ندارم ، آبرو ندارم 

کن مرا نگاهی ، یا قدیم الاحسان

 

ای که دستگیری ، رد مکن حقیری

که ندارد آهی ، یا قدیم الاحسان 

 

آه از این عذابت ، گر رسد خطابت 

که مرا نخواهی ، یا قدیم الاحسان 

 

از درِ تو ستار ، برنگشته یک بار 

هیچ روسیاهی ، یا قدیم الاحسان 

 

خواهری پریشان ، نوحه اش حسین جان

شد ز خیمه راهی ، یا قدیم الاحسان 

 

ناله ها زند آه ، دست و پا زند آه 

شاه بی سپاهی ، یا قدیم الاحسان

 

بر تنِ مطهر ، می رود فروتر 

نیزه گاه گاهی ، یا قدیم الاحسان 

***************************

اگه می خواستی خوارم کنی،اینجا نبودم،لایق اشک و دعا نبودم
می خواستی طعنه بارم کنی، اینجا نبودم، مهمون ماه خدا نبودم
دستی بکش سر این بنده ت، ید الله مع الجماعت
افتاده ام دستگیری کن ، من بنده ام تو امیری کن
رحمی به حال جوونیمو،فکری برا وقت پیری کن
مولا الهی کریم العفو 4
*****
همش زیر سایه ت بودمو، حیله ی شیطان ،اومد و یک آن، سایه تو کم کرد
عمرمو تو غفلت بودمو،ندیده بودم،بار گناهم قدم رو خم کرد
گرچه قدم شد از اونجا خم، فضل و عطات کرده گستاخم
درسته خیلی گنه کارم،داره میاد از خودم عارم
ولی جهنم برم بازم،می گم خدا جون دوست دارم
مولا الهی کریم العفو 4
*****
به یارب یارب های علی،بشنو صدامو،دل ناله های خدا خدامو
به العفو العفو فاطمه،ببین دعامو، بشور همینجا،گرد گنامو
جلا بگیره کاش آیینه م، فقط باشه جای تو سینه م
دلم داره با دعا پیوند،خدا می خوامت بی چون و چند
نذار بین سایلا فرقی،به خون فرق علی سوگند
مولا الهی کریم العفو 4
مظاهر کثیری نژاد

************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی