کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۶

*******************

ای گل نرگس مدد     ای گل نرگس

تویی قرارم تویی نگارم    تویی بهارم بی تو نزارم

نیمه ماه و جام می پر و پیمونه 
از عشق دلبر علی دل دیوونه

ترانه عشق تو رو داره می خونه

ای گل نرگس مدد     ای گل نرگس

ماه و ستاره از آسمون می باره         با قدم تو فصل بهاره

به عشق مولاش شیعه اسیره        دلی که داده پس نمیگیره

تویی که زمین و آسمون خاک پاهاته 
ماه و ستاره های کهکشون خال لبهاته

حاجتا روا به نگاه اون پلک چشماته

ای گل نرگس مدد     ای گل نرگس

هی میگه با من این حال خرابم          میدی جوابم میای به خوابم

میون رویا میای کنارم            سر به روی زانوهات میذارم

منی که از اون روز ازل به تو دل بستم
منی که زدم به نام تو همه هستم

منی که گرفته دامن لطف تو دستم

تویی که زمین و آسمون ...

ای گل نرگس مدد     ای گل نرگس

منی که زخمی شده تیر نگاتم         آقا فداتم آقا گداتم

کاشکی بمیرم من سر راهت     کاشکی بخونی منو تو سپاهت

منم اونی که سرم شده غبار خاکت
منم همون عاشقی که سینشه چاکت

منم اونی که همه میگن شده هلاکت

تویی که زمین و آسمون ...

ای گل نرگس مدد     ای گل نرگس

********************

اگه عصای موسی دریا رو شکافت    ذکر لب موسی فقط علی علی...

اگه نفس عیسی مرده زنده کرد      ورد لب عیسی فقط علی علی...

ابراهیم از آتیش سلامت در اومد  زمزمه هاش هرجا فقط علی علی ...

اگه یوسف از چاه شد عزیز مصر    میگفت توی غمها فقط علی علی ...

ترانه قلب نوح توی دریا          سید و مولا فقط علی علی ...

نقش به رواق تخت سلیمان       سریر ثریا فقط علی علی ...

علی علی مولا فقط علی      سید و مولا دلبر طه فقط علی علی...

زندگی بی تو برام عذابه       دریاها بی تو عین سرابه

کسی حرفهامو به دل نگیره        آخه من امشب حالم خرابه

عاشقی دردیه دوا نداره      دوای عاشقی نگاه یاره

از اون شبی که خوابتو دیدم        تب دل من روی هزاره

دستارو بالا بیارید سنگ تموم بذارید
گفته که میام اگر که اسم عمومو بیارید

اباالفضل اباالفضل

*******************

اباصالح اباصالح یا مولا

دل می زنم دل می زنم به دریا     دم می زنم دم می زنم ز مولا

یه بار دیگه  یه بار دیگه می خونم         از خورشید زمین و آسمـونـا

اباصالح اباصالح یا مولا

امشب تسبیح همه ملائک     ذکر یا صاحب الزمونه

سر سبزی و خرمی بهشت از     کاشی سبز جمکرونه

اون خال هاشمی چه دلفریبه    می گن که زلفش باغ عطر سیبه

نقش اون دو تا بازوی رشیدش    نصرمن ا.. و فتح قریبه

پرشده آسمون از نغمه های خوش عهدی
باپرچم جاء الحق ازراه می رسه مهدی

این یاس زیبای دامن نرگس    یا طاووس اهل بهشته

که شد نگین یا بقیه ا...     زینت پرای فرشته

خیمه سبزشه باغ گل یاس    وقت نماز خیلی شبیه زهراس

قد و بالاش قیامته به قرآن     شجاع و پهلوونه مثل عباس

با نگاه ملیحش آخر دلبریه    همه دار و نـدار  امـام عــسـگـریـه

اباصالح اباصالح یا مولا

پرچم یا لثارات الحسینه    مثل عباس به روی دوشش

هیبت مرتضی توی نگاشه    کسی نیست حریف خروشش

فارس الحجازه همتا نداره     میون میدون تنها تک سواره

هیچ کس نمی شه حریف نبردش   آخه میون دستاش ذوالفقاره

یه روز میاد ایشاا... قائم آل طاها
دارن تمام یاراش سر بندای یا زهرا

ایشا ا.... از راه میاد اون آقا که     منتقم خون خدائه

خدا میدونه بیرق ظهورش    پرچم سرخ کربلائه

دعای فاطمه می شه اجابت   می دن به هممون فیض زیارت

پشت سر صاحب زمان می خونیم    تو صحن کربلا نماز جماعت

میاد و از خاک پاش    با هم بوسه می گیریم

مثل همه شهیدا      آخر به پاش می میریم

حسین  حسین

************************

بزنید آب و جارو  که اومده دلدارم از راه
مثل عصرای جمعه  گریه می کنم ناخودآگاه

یه طاق نصرت بزنید که دلبر از راه اومد
تو کوچه ها جار بزنید بقیه ا... اومده

می کشه به خدا نگاش منو می کشه تیغ ابروهاش منو 
می کشه اون خال سیاهش منو

گل نرگس گل نرگس

روی دیوار قلبم  بیابون و صحرا کشیدم
خودم و مثل مجنون  تورو مثل لیلا کشیدم

می باره از آسمونا       ستاره ها سبد سبد
فرشته ها همه می گن  مهدی فاطمه مدد

می خونه دل دیوونم غزل     می ریزه گوشه لبم عسل
نوکر تو بوده ام از ازل

گل نرگس گل نرگس

به امیدی نشستم   به گوشه میخونه امشب
به خدا قانعم من   به یه ته پیمونه امشب

دلم یه کربلا می خواد  تو از دلم خبر داری
چشمامو می بینی آقا   اگه پاهات و برداری

می گیره بهونه کربلا         من شدم دیوونه کربلا
بر دلم نشونه کربلا

گل نرگس گل نرگس

************************

مثل برگی   خشک و زردم      همیشه پی تو می گردم

پرآهم      پر دردم                همیشه پی تو می گردم

بارون رحمت الهی (برگرد)3          دیگه بسه این چشم براهی (برگرد) 3

شمع و گل و پروانه ها درد دلا بهانه ها  غریبانه ها  قصیده ها مثنوی ها ترانه ها

حماسه ها    اسطوره ها  افسانه ها     تمام عاشقانه ها      همه دارن صدا می زنن

بارون رحمت الهی (برگرد)

غروب تلخ جاده های بی کسی

کبوترای نیمه جون قفسی

قافله های دلشکسته  فاصله های خسته از دلواپسی

ثانیه های سرد بی همنفسی

همه دارن صدا می زنن

بارون رحمت الهی (برگرد)

مثل دریا می شه دنیا آبی و رویایی و زیبا
با ظهور پر غرور   آخرین نواده زهرا

صاحب روز و روزگاری (مهدی)3
وارث تیغ ذولفقاری (مهدی)3

ماذنه ها   مناره ها   تو سینه های عاشقا شراره ها تفألا
جواب استخاره ها     توغزلا

تمام استعاره ها     روزا خورشید   شب ماه و ستاره ها 
(همه دارن صدا می زنن)

بارون رحمت الهی (برگرد)...

مثل شبنم گل اشکم می چکه به پای تو نم نم
مثل ابرم دیگه صبرم

آقاجون سراومده کم کم

غائب از دیده ها کجایی (آقا) 3 به خدا سخته این جدائی (آقا) 3

چه غریب و آشنا    چه بی نوا چه رو سیاه
چه پادشاه و چه گدا   توکل عالم همه جا

وقت طواف دور خونه ی خدا      تو مدینه تو کربلا
لابه لای سنگرا تو جبهه ها

هنوز تمام شهدا           هنوز دارن صدا می زنن

بارون رحمت اللهی (برگرد)  ...

بیا گل نرگس

***********************

تو آخرین ولیعهد خدائی    کی میایی کی میایی کی میایی

مرغ قلبای خستمونم می ره امشب تا جمکرون
میگه هر ثانیه زمین مددی صاحب الزمون
اباصالح که می کنی از دلم عبور ، با عشق و شور
ابا صالح بیا که شد آرزوی ما ،‌ زنده به گور

ابا صالح  یا مهدی          گل نرگس بیا بیا

 

بیا که غم تو دلا لونه کرده    شب و روز دیوونه بی تو پر درده
انگار این جا شده منا کوچه ها و خیابونا
نمی دونم چرا دلم می گیره و نیمه شعبونا
اباصالح عشق همه تو آسمونیا بیا بیا

ابا صالح یه نگاه کن داره می ره جوونیا

ابا صالح  یا مهدی           گل نرگس بیا بیا

میگن تا نام عموتو میارن    میای و به پای تو غنچه می کارن
کی می شه یابن فاطمه بدی غمها رو خاتمه 
بعد بیعت با شیعه ها ببریمون تا علقمه

اباصالح بخون برامون روضه آب جون رباب
اباصالح نذاریمون آرزو بـــــه دل داره ثواب

ابـــاصالـــح یــا مــــــــهدی    گل نرگس بیا بیا

**************************

لب من و ترانه  شور و غوغا    غزل عبورت از روی ابرا

صدای کف زمین موج دریا    ساز نسیم سحر رقص گلها

کیه که از هممون دل می بره    تو می بری آقا تو می بری
کیه که غمتو با جون می خره    من می خرم آقا من می خرم
دلم میخواد از عشقت برم میون کوچه ها
دادبزنم آقام آقام دوست دارم آقا دوست دارم

ابرا به زیر قدمات    غزل بارون میخونن
گلای باغچه شهر     طعم نگاتو میدونن
لب من و ترانه

قلب تموم غنچه ها می تپه با دعای تو
شفای سینه زمین  اثر ردپای تو

اونی که برای تو بیقراره     همدم شب و روزش انتظاره
لحظه ها رو به یادت می شماره    تا که یکی بیاد و خبر بیاره
دلی که تو جنون شعله وره    تو رو می خواد آقا تو رو می خوا
دلی که از همه جا بی خبره    دنبالته آقا دنبالته
یه سر بزن به اونی که زنده باخیالته
بیــا کـه خـون عاشقت حلالته آقا حلالته

لب من و ترانه

*******************************

اگر مرا رها کنی تو را رها نمی کنم

سر از تنم جدا کنی چون و چرا نمی کنم

خیز وپر از گلاب کن طاق و رواق میکده

خبر بده به عاشقان خدای عشق آمده

بدون اذن پلک تو دیده وا نمی کنم

به جز ظهورت طلبی از خدا نمی کنم

خدا قبل خلقتش   کنار خویش در عدم

کشیدنقش صورتت بدون هیچ بیش و کم

از همه صفات خود درآن دمیده دم به دم

به اسم خود برای تو به مکه ساخته حرم

ببین ببین که یک شبه اوح بهار می رسد

زمین به آرزوی خود به وصل یار می رسد

میان این غبارها تک سوار می رسد

جلوه ای از جلال حق خدای وار می رسد

ترانه ها به عشق تو بر لب آبشارها

سبز شود با نفست  تمام شوره زارها

شهید جستجوی تـو هــزارهــا هـزارهـا

چه می شود نظـر کنــی به جمع بی قرارها

**************************

شب فراقم (سراومده2)    خورشید عشقم (دراومده2

آی عاشقا خبر خبر   دوباره حیدر اومده

آقا آقام آقام کجائی

 

ببینید که نجابتش فاطمیه     روکتفش مُهر و نشون قائمیه

رو گونش خال سیاه هاشمیه

 

منجی همه دنیا اومده آقام اباصالح

بابا یوسف زهرا اومده آقام اباصالح

آقا آقام آقام کجائی

الهه دلبری اومده     با چشمای حیدری اومده

برای آخر الزمان   عجب دلاوری اومده

 

با جشاش مرده رو عیسی می کنه

با دستهاش عصا رو موسی می کنه

هزار تا یوسف و زلیخا می کنه

 

لیلی دل لیلا اومده آقام ابا صالح

بابا یوسف زهرا اومده آقام اباصالح

 

ای بهترین مضمون غزل    شیرین تری از جام عسل

با هم سادگی می گم    دوست دارم از روز ازل

اونا که تورو دیدن ای آقاجون

می گــن بــا حــلــقــه اشـک چشاشون

که خالت دلاشون و برده به جنون

نوای تموم کهکشونا آقام اباصالح

می خونند تو دل آسمونا آقام اباصالح

 

شب فراقم تموم دنیا بی قراره    بارون عشقه کی می باره

یه تکسوار قدمهاش وروچشمای ما می ذاره

این آقا که مثل و همتا نداره     چشاشو موجای دریا نداره

تو خیمه ش ماه و خورشید جا نداره

 

وارث تیغ مولا  اومده آقام ابا صالح

بابا یوسف زهرا اومده آقام اباصالح

شب فراقم تموم دنیا بی قراره    بارون عشقه کی می باره

***************************

دلم اگه مجنونه اگه شده دیوونه      اگه یه لحظه دیگه آروم نمی مونه
منتظر دمیدن خورشید عالمینه      منـتـظــر رسیــدن منتــقم خون حسینه

این الحسن این الحسین این ابناء الحسین

***

به پای تو می مونم برای تو می خونم

عشق تو ای دلبر من بسته به جونم
قشنگترین بهاری   تو اعتبار عشقی

به قلب مـن قــراری  تــو تکسوار عشقی

این الحسن این الحسین این ابناء الحسین

بی تو دلم آتیشه با تو بهاری می شه

می خوام فدایی تو شم نگو نمی شه

به عشق تو اسیرم امیر نازنینم

راضی نــشــو بــمــیرم ظهورت ونبینم

این الحسن این الحسین این ابناء الحسین

 

صالح بعد صالح     و صادق بعد صادق
این الخیره و ابن الخیره     این الشموس الطالعه
این الاقمار المنیره       این بقیه ا....

*************************

شده از عشقش دلا همه لبریز       شده ز مژگان درّ و گوهر آویز

همه ترانه زد عاشقانه            دلم جوانه لبخند مستانه

یوسف زهراخوش آمدی مولا

سامره امشب تا صبح غزلخونه     عرش خدا از شب چراغونه

سحر دیده زده سپیده                نور دو دیده اومد اباصالح

یوسف زهراخوش آمدی مولا

دل سرزمین بی مرز چشماشه        چون عموش عباس این قد و بالاشه

ماه دلارا غنچه ی زیبا       یار بی همتا اومد گل زهرا

یوسف زهراخوش آمدی مولا

چشمایی که بیقراره مثل ابرای بهاره   رهسپار کوچه های بی نشون انتظاره

دوباره کبوتر دل شکسته     با بال و پرای خسته        منتظر تو نشسته

تویی تو امید انبیا        تویی تو عزیز اولیا      بیا بیا

هر کسی به پات اسیره دوست داره برات بمیره
تا حریم جمکرانت عاشقونه پر میگیره

تو ماهی تو آسمون خدایی       همیشه تو قلب مایی
منتقم کربلایی

ای تجسم عدالت یادگاری ولایت
با تو می رسه به دنیا حرف آخر امامت

میدونی بی تو کسی رو ندارم        دلمو به پات میارم
به راه تو جون می ذارم

تویی تو امید انبیا        تویی تو عزیز اولیا     بیا بیا

**********************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی