کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۵

*******************

شبای بی کسی سر شد

شــاه و گــدا برابر شد

دیگــه زمـیـن منور شد شب وروزش

امشب گلای رازقی وا شد گره ی عاشقی وا شد
دعاهای حیدر ثمر داد

وا شـــد درای عالم بالا  بـه روی مردم دنیا  
تا خدا به نرگس پسر داد

خدا بازم  بـا زمـیـنـیا مهربون شده

حالا وقت زندگی توی آسمون شده

دیگه فصل عاشقی پیرو جوون شده

یابن فاطمه آقا

چشای عـاشقم خیسه

کشیدن آسمون ریسه

که شب مرگ ابلیسه شب نوره

از نو خونه ی عشق و میسازم اومده فصل پروازم
داره نفسم تازه میشه

حـالا کــه در رحمـتـی بـازه لباس بندگی تازه
به تن من اندازه میشه

دل عیسی عــمــریه پیِ یک نگاهشه

ســـر مــوسی زیر سایه ی سرپناهشه

ولی زهرا خیلی وقته که چشم به راهشه

یابن فاطمه آقا

شبی که مهدی زهرا

پامی زاره توی دنیا

نمی خوام از خدا الا رخ ماهش

با اون همه جا می شه گلبارون همه ی بلبلا مجنون
 خدا میشه اونو ببینیم

اون روز یکی روی لبش خنده یکی یه دنیا شرمنده
روبروی چشماش می شینیم

آقایی که عمریه همه زیر دینشیم

تا بیاد مابی قرارو در شورو شینشیم

پی وقت انتقام خون حسینشیم

یابن فاطمه آقا

دریافت سبک

************************

ای قرار عصر جمعه  ای غریب بی نشونه
باز گل نرگس می کارم روبروی سقاخونه

باز به هوای تو     از عاشقای تو     یه کوچه هم نمونده خلوت

می ره یه کاروان   طرف جمکران         تو سایه یه طاق نصرت

دل پر از بهونه من       کسی رو به جز خدا نداره

بیا یه شب به خونه من          خونه من و شما نداره

گل نرگس گل نرگس گل نرگس کجایی

این دلم همیشه بوده  لحظه لحظه بیقرارت
الهی باشم یکی از سیصد و سیزده یارت

تویی همه کسم   به عشق تو قسم         تو این دلم یه دنیا درده

میمونه چشم براه    میخونه این نگاه       یه روزی آقا برمیگرده

کسی به قد تو خدایی                توی دل زهرا جا داره

بیا یه شب به خونه من          خونه من و شما نداره

گل نرگس گل نرگس گل نرگس کجایی

ای امام آسمونی  با تو زندگی چه زیباس
یادتم همیشه آقا  در توسل به عباس

تا به ظهور تو       طلوع نور تو          در انتظارت عالمینه

دعای روزگار   صد و سی و سه بار      یا کاشف الکرب الحسینه

کسی به غیر تو تو دستاش         حواله کربلا نداره

بیا یه شب به خونه من      خونه من و شما نداره

گل نرگس گل نرگس گل نرگس کجایی

***********************

دلم امشب هواتو کرده             هوای یک نگاتو  کرده
هوای اون صداتو کرده

ماه امشب مال منه ستاره هم دنبال منه
تا مهر تو خورشید من تو کوکب اقبال منه

خدا امشب دوا می بخشه            شب جمعه شفا می بخشه
داره کرببلا می بخشه

ماه بیتاب سحره باده بزن که بی خطره
مژده بدید به فاطمه که کودک نرگس پسره

دل بیچاره بی نواته               مثل صیدی که زیر پاته
خون من گردن چشاته

هر شب بیقرارتم یه عمریه که دچارتم
بخوای نخوای هوایی ابروهای ذوالفقارتم

ماه امشب مال منه ستاره هم دنبال منه
تا مهر تو خورشید من تو کوکب اقبال منه

***********************

گریه نکن دل دیوونه نگوتوآسمون نیست ستاره
عمرشب سیاه تمومه یکی داره سحررو میاره

با هر یه شونه که به روی زلفاش می کشونه
می ریزه یه عالمه دل دیوونه

پسر حیدر پسر طه پسر نرگس پسر زهرا

غصه نخوردل پریشون بخند برای مولای زمون
تیغ علی میگیره آروم میون پنجه های آقامون

همه گرفتیم به کف سرامون

به افق نور همه نگامون

نشون جاء الحق به روی دستش

جای کف پاهاش روی چشامون

نذر دعای امام عسگری درخونه

میریزه یه عالمه دل دیوونه

با هر یه شونه ...

پسر حیدر پسر طه پسر نرگس پسر زهرا

خوابه تو گهواره زیبا شمایلش جمال ازلی
دست و پاهاش شبیه مولا با یه صلابت مرتضوی

به روی لبهاش یه قطره شیره          پسر حیدر خودش امیره

یه روزی میاد که با یک اشاره         میاد و همه دنیا رو می گیره

از ابر زیبا که بهار رو امشب می رسونه
میریزه یه عالمه دل دیوونه

با هر یه شونه ...

پسر حیدر پسر طه پسر نرگس پسر زهرا

**********************

جاده ها خلوت و بی عبوره           کوچه باغ دلا سوت و کوره

چشای همه ی منتظرا منتظر ظهوره

اگه بهار منی چی شده دلم خزونیه
اگه تو نیومدی پس چرا چشام بارونیه

اگه نمی بینمت جمعه ها برام نشونیه

آقا بیا به خاطر خدا         آقا بیا به خون شهدا
آقا بیا عاشقاتو ببر کربلا

یه روز تمام قاصدکها خبر میارن رسیدی
هدیه میاری زندگی رو به هر دل ناامیدی

خیمه نشین صحرا ممنون توام آقا
که پای قلبمو به ماجرای عشقت کشیدی

آقا بیا به خاطر خدا        آقا بیا به خون شهدا
آقا بیا عاشقاتو ببر کربلا

کوچه امشب زیر نور ماهه          یه نفر که پر اشک و آهه

همه رو خبر کرده میگه آقای من تو راهه

دعای فرج تو رو لبم دوباره می شینه
روی ماهتو یه بار عاشقت چی میشه ببینه

با خیال تو خوشم عاقبت به خیری همینه

تنها تویی امید فاطمه         عشق شما تو دل عالمه
ما را همین شب جمعه ببر  علقمه

آقا بیا به خاطر خدا                 آقا بیا به خون شهدا
آقا بیا عاشقاتو ببر کربلا

خوشا به حال آسمونا که آشنای نگاتن
دل مدینه قلب کعبه یه عمره که چشم به راتن

می ده من ودلداری تو شبای بیداری
ستاره هایی که شاهد اشک و دست دعاتن

آقا بیا به خاطر خدا       آقا بیا به خون شهدا
آقا بیا عاشقاتو ببر کربلا

**********************

امید تموم عالمین مهدی رسیده      منتقم خون حسین مهدی رسیده

از پشت ابرها سر زد ماه دنیا        میلاد مهدی تهنیت به زهرا

می بینی تو هر خیابون شده سرتاسرچراغون
ازمحله تامحله کوچه کوچه ریسه بندون

دلم از هر جا گذشته      دیده انگار تو بهشته
رو در و دیوار نوشته

از پشت ابرها سر زد ماه دنیا            میلاد مهدی تهنیت به زهرا

اونی که همیشه یاور مستضعفینه          تجسم عدل خدا روی زمینه

یکه سواره  تیغش ذوالفقاره           سربند سرخ عباس و میاره

به خدا هر کی باهاشه خدا از خاطرخواهاشه
خیمه سبز و قشنگش تو دل منتظراشه

مهربونیاش همیشه      شامل اون کسی میشه
که محب واقعیشه

از پشت ابرها ...

موقعی که برگردی میشه دنیا گلستون
باید بیای پا بذاری روی چشامون

آقا کجایی بسّه این جدایی   امشب دعا کن تا زودتر بیایی

این روزها هر جا که میرم سراغ تو رو میگیرم
به خدا آرزوم اینه تو رکاب تو بمیرم

اگه این فاصله دوره          اما عاشقت صبوره
امیدش روز ظهوره

از پشت ابرها ...

********************

جمعه به جمعه به انتظار  تومیام همینجا میشینم

آرزوم اینه یه صبح جمعه   توروتوی جلوه ببینم

نذار آرزو به دل بمیره     دلی که بعشقت اسیره

آخه دیدنت آرزوی         دل کودک وجوون وپیره

برا دل ما دلبری کن آقا       برا سر ما سروری کن آقا

بعد هزار و صد و هفتاد و پنج سال  بیا جهان و رهبری کن آقا

الغوث و الامان یا صاحب الزمان

لحظه به لحظه اسم شریف تو          گل میکنه روی لب من

دعای عهد و دعای فرجت          زمزمه روز و شب من

کوچه به کوچه دنبال خونت        هر جایی که باشه می گردم

ای گل نرگس مست تو هستم       آخه آقا چه گناهی کردم

خسته ام و از پا نشستم                   مونده نامه هات روی دستم

آدرسی بده که لااقل          نامه هامو برا تو بفرستم

در به دری سخته خودت می دونی        منو دنبالت هر جا می کشونی

پیرت شدم اما هزار ماشاالله           تو مثل هزار سال پیشت جوونی

مسجد کوفه مسجد سهله            سرتاسر جمکران و

هر چی که گشتم آخرندیدم           ردپای صاحب الزمان و

چهل تا سه شنبه دویدم         تا به جمکرانت رسیدم

عیب از دل من بود که حتی            یه دفعه جمالت رو ندیدم

خورشید غیبت در افوله آقا    سوره فرج در نزوله آقا

سلام علی یوسف ابن الزهرا       زیارتم آیا قبوله آقا

الغوث و الامان یا صاحب الزمان

**********************

شام هجران دل به سر اومد     یوسف زهرا به نظر اومد

یا اباصالح مهدی ادرکنی

سامره وادی طوره دلامون غرق سروره
همه جا کوچه به کوچه بساط عاشقی جوره

اشک چشمامه دونه دونه سرازیره بی بهونه
تا برا ظهور آقا دعای فرج بخونه

وارث حیدر غمگسار اومد            صاحب تیغ ذوالفقار اومد

یا اباصالح مهدی ادرکنی

دل عاشق شده بیتاب شده مست عطر سرداب
ایشاالله یک شب جمعه پای ششگوشه ارباب

نقش سر بندش اسم یا زهراس           هست علمدار لشکرش عباس

یا اباصالح مهدی ادرکنی

منتقم آل عبا یا ابا صالح         یابن علی مرتضی یا ابا صالح

ای طالب خون خدا یا ابا صالح          مرا ببر کرببلا یا ابا صالح

********************

مثل مجنون شدم و آواز می خونم

زده امشب به سرم خودم می دونم

آخه امشب اومده لیلی لیلا

همونی که عشقشه قاتل جونم

دل منو تو وادی جنون آواره کردی

نه تنها منو بلکه همه رو بیچاره کردی

لب به لب امشب پرم از شراب کوثر
چشم بد از تو دور بشه حضرت دلبر

یا مهدی یا مهدی ای گل زهرا

دل تنگه من داره بازم می خونه

شاید از مسافرش بیاد نشونه

باز شب جمعه شد و صدای قلبم

میگه فردا آقامون میاد به خونه

عمریه غم چشم انتظاری در سینه دارم
جمعه ها برای اومدنش من بی قرارم

اگه بیای بهار میشه تموم دنیا

تموم میشه تنهایی و غریبی ما

یا مهدی یا مهدی عزیز زهرا

بی تو من پاییزم و با تو بهارم

برگ تقویم فراق و می شمارم

بیا تکیه بزن بر کعبه آقا

تا که جونم و برات هدیه بیارم

دوباره شب عیده و دلا در شور و شینه

حاجت دل ما زیارت قبر حسینه

پر می زنم تا برسم به شهر گلها

تا بخونم ترانه و شور تو آقا

یا مهدی یا مهدی عزیز زهرا

ای گل نرگس بیا

نذر یک نیمه نگاهت سوی یک دنیا غزل

چشم تو انگیزه طغیان صد دریا غزل

رو به ما دیوانگان دیوان لیلی باز شد

مو غزل ابرو غزل آن صورت زیبا غزل

ای تو دنیا بهترینم بی تو من تنها ترینم

با تو مثل یک ستاره بی تو من خاک زمینم

نفس من تو شماره میزنه نبض دلم

دوری از خونه تو گردیده آقا مشکلم

نگاه کن بر دل سردم بی تو پاییزمو زردم

کاری کن از خونه تودست خالی برنگردم

شب هجرون شب گریه شب باغم سر شدن

کوچه کوچه دربدر عاشق یه دلبر شدن

ای تو دنیا بهترینم ...

********************

رخ زیبات پیغمبری لحن صدات علی اکبری
زور بازوی تو حیدری دل مهربون تو مادری

گل نرگس گل نرگس کی میخوای منو بخری
با ترنم سحری کی میخوای منو ببری

دل من رو کن منجلی به زبانم ذکر علی
ببرم تا عرش خدا با نفسهای یا علی

گل نرگس ...

نگرانت دل زهرا همه حاصل زهرا
تویی آقا دم زینب پسر خشگل زهرا

روی شونت علم حسن توی دستات کرم حسن
قبل کرببلا رفتنت میری اول حرم حسن

گل نرگس ...

نقش اشک چشمات حسین ذکر شور لبهات حسین
میری تنهایی کربلا دم قلب شیدات حسین

دل دریات مثل عباس ناز چشمات مثل عباس
تو کشیدی به اباالفضل قد و بالات مثل عباس

گل نرگس ...

*************************

دلم رو رسوا میکنم چشامو دریا میکنم
میگردم آخر یه روزی خونت رو پیدا میکنم

تو میای و من مرده باشم آقا خدا نکنه
دست منو از دامن تو خدا جدا نکنه

عصاره نفسم یا مهدی         تویی تو همه کسم یا مهدی

سحرهای جمعه می خونم آقا دعای تو رو
تا بشنوم از کعبه روزی آقا صدای تو رو

دم تو جان پرور من هوای تو در سر من
بمیرم بی دیدن تو نمیشه این باور من

عصاره نفسم یا مهدی         تویی تو همه کسم یا مهدی

هوای چشام بارونیه آقا بگو کجایی
کوچه های ما چراغونیه آقا بگو کجایی

دلی که داره بهونه دعای عهد و می خونه
زیر لب ذکر عاشقا دم یا صاحب زمونه

عصاره نفسم یا مهدی       تویی تو همه کسم یا مهدی

هیچ پرچمی جز پرچم تو آقا علم نمیشه
هر جایی برای دل ما آقا حرم نمیشه

دعاکن ای مردخدا اجابت شه این یه دعا
دعاکن شب جمعه ای روبریم ماباتوکرببلا

عصاره نفسم یا مهدی   تویی تو همه کسم یا مهدی

*******************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی