کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۴

*******************

سهم گلستون  فصل زمستون اگه بیای همش بهاره
پا که بذاری تو هر دیاری دل دیگه غصه ای نداره

خدا منُ مجنون تو نوشته ( نوشته )
سهله و جمکرون تو بهشته ( بهشته )

چشات که جام عسلِ        مظمون صد تا غزلِ
صبر اگه می خوای دیگه نه       اگه که جون می خوای بله

یا ابا صالح ۲  بیا گل زهرا

آب و گل من   جون و دل من از عشق تو داره نشونه

عشق تو اومد  آتیش به دل زد   هر چی خدا بخواد همونه

ارباب خوبمون سرت سلامت ( سلامت )
وعده ما نیافته به قیامت ( قیامت )

سلام انبیاء به تو        درود اولیاء به تو
بیا دعا کنیم بده      اذن ظهور خدا به تو

یا ابا صالح ۲  بیا گل زهرا

هر نیمه شعبون دلها چراغون اشکها مثل شربت و شرره

تمام صبح ها بر لب خوبها  عاشورا و دعای عهده

تولدت که نور بارون دو عینِ (دوعینِ)
چی بهتر از زیارت حسین ِ ( حسینِ )

فرشته ها مست تواند اسیر و پابست تواند
همه به دنبال تو و بوسه ای از دست تواند

یا ابا صالح ۲  بیا گل زهرا

ای ماه کنعان ختم امامان   تو آخرین عشق خدایی

تو تک سوار آینه داری   عصاره اهل کسایی

دلم شد از روز ازل بنامت ( بنامت )
بذار باشم تا به ابد غلامت ( غلامت )

چشمه انوار جلی دعا می کنی ولی
آمین شُ برات میگند حسین و زهرا و علی

یا ابا صالح ۲  بیا گل زهرا

***

چون آفرید صورت تو صورت آفرین
بر آفرینش تو به خود گفت آفرین

هر کس که دید چهره دین پرور تو گفت
بر صورت آفرین وبر این صورت آفرین

**************************

فَتَبارَکَ الله اَحسَنُ الخالِقین

اگر تو نبودی همه دنیا نمی بود
بی گل روی تو گلی زیبا نمی بود

تو امام عالمینی جان جانی نور عینی
در دل جمعی و تنهایی نمیدانم کجایی

فَتَبارَکَ الله اَحسَنُ الخالِقین

گدای کوی تو بخدا عالمینِ    عاشق روی تو خدای عالمینِ

سامره یا کاظمینی ،زائر قبر حسینی
پیش من با من هم آوایی نمیدانم کجایی

فَتَبارَکَ الله اَحسَنُ الخالِقین

********************************

یَابنَ الحَسن رُوحی فِداک  مَتی تَرانا وَ نَراک   فَلَیسَ مَحبوبی سِواک

چه شود که پا گذاری به رواق دیدگانم

منم آنکه انتظارت زده شعله ها به جانم

چه مدیحه ای بخوانم که تو را قبول افتد

مددی که لال هستم تو مگر رهی زبانم

تو به باغ گل گلابی پسر ابوترابی

ز من ار تو رو بتابی به زمانه بی نشانم

به کجایی ای حبیبم که بدون تو غریبم

ز غمت گرفته آتش همه مغز استخوانم

به امید آنکه آیی به گدا نظر نمایی

به سر رهت نشینم که رسد شه جهانم

شده موی تو کمندم به خط تو پایبندم

تو بخند تا بخندم بخدا که شد از آنم

تو بهار سبزه زاری تو نگار گلعذاری

تو گل بدون خاری منم آن که چون خزانم

من گدای دوره گردم من مخوام دورت بگردم

تو امید مُلک جانی من گدای مستمندم

تو کریم و سائلم من تو فهیم و غافلم من

تو ببخش جاهلم من سخنی اگر ندانم

اگر عاشقی گناه است گنهم مرا تباه است

دل به گنه تباه است تو چه خواهی ام همانم

پیشونیت به ماه می مونه  ابروهات مثل کمونه

مژه هات این و نوشته که چشات باغ بهشته

یا أبــا صالــح

***

دلم به غیر تو الفت به کس نمی گیرد

چو بلبلی ست که جا در قفس نمی گیرد

به حرف زشت بدان ترک یار نتوان کرد

کسی که دل به کسی داد پس نمی گیرد

**********************

باز به دلم بهانه تو دارم            باز به لبم ترانه تو دارم

قبله مهتاب دیوونه تو هستم           حضرت ارباب دیوونه تو هستم

همدم ساغر شدم دوباره ( دوباره )

مست و قلندر شدم دوباره ( دوباره )

مست تولای تواَم گل زهرا               خاک کف پای توام گل زهرا

باز با خیال تو زبون میگیرم               باز به هوای تو جنون میگیرم

قبله قبله نگاه دلربایت                 کعبه میگرده به دو روی ماهت

مرغ دل خسته من می خونه ( می خونه )
از عشق رباب شده دیوونه ( دیوونه )

هر چی که دل داره اگه بیاره ( بیاره )
مثل تو ماه ی فلک نداره ( نداره )

هستی زهرا تویی تویی تو               شاه گداها منم منم من

شاه دو دنیا تویی تویی تو               نوکرت آقا منم منم من

***

آفرینش از گل نرگس گلستان است امشب

آسمان دریا ولی دریای عقران است امشب

گوش جانم این شنفته         جبرئیل وحی گفته
قوموا ای دلهای خفته     لاله نرگس شکفته

****************************

روز ازل خاک در ابوترابم کردی
با یه نگاه عاشق کُشت خونه خرابم کردی

فرشته ها ستاره می ریزند از آسمون
ستاره ها چراغ خونه های دلامون
ترانه ها روی لب هر پیر و جوون

یا مهـــــــــدی    دیوونه شدم از عشقت

گره ابروی خَمت گره زده بر عالم
با نفست جون می گیره عیسی پسر مریم

جز اون نگاه کی دوای دل زار منِ
تو تلخی ها غم شیرین تو یار منِ
شکر خدا اگه دیوونگی کار منِ

یا مهـــــــــدی

روی بال هر فرشته       چقده قشنگ نوشته
مهدی طاووس بهشته       عشقت عاشقا رو کُشته

دیوونه شدم از عشقت

روی بازوی مردونَت بشارتی از داور
پیچ و خم زلف سیاهت نوشته یا حیدر

وقتی خدا با نگاه تو بهــار می آره

تو قلب ما به صفای تو یه گـل می کاره

ابــر چشات بارون شراب دل می باره

یا مهـــــــــدی

مِی نوش و پیاله دستم         عشق تو رو می پرستم
بذار همه عال بدونند      من مست ِ مَستِ مَستم

دیوونه شدم از عشقت

چهره ماهت شبیه جمال ابوالفضلِ
یه نگاه کن به نوکری که مال ابوالفضل ِ

ماه تموم به دامن نرگس رمیده
سر میذارم به پای قدم نورسیده
یوسف مصر شبیه شُ توی خواب ندیده

یا مهـــــــــدی

دستها رو بالا بیارید         سنگ تموم بذارید
گفته که می آم اگه که       اسم عموم ُ بیارید

یا ابـوفاضــل ابوالفضـــل

**********************

من مست مِی عشقم هشیار نخواهم شد

وز خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد

سر می زنم از مستی بر حلقه میخانه

دیوانه ام ای ساقی دیوانه دیوانه

مجنون شده ام دیگر زین باده مستانه

سر می کشم از دستت پیمانه به پیمانه

دریا به سبو دارم خُم می شکنم ای ساقی

از بسکه زدم ساغر مِی شد کفنم ساقی

امروز که من مستم کز باده دوشینه

تا روز قیامت هم هشیار نخواهم بود

ابوالفضــــل (ع)

اگه منُ رها کنی        کسی برام نمی مونه
همه درها بسته به روم       غیر دَرِ همین خونه

صلّی الله عَلی البَاکینَ عَلَی الحُسین(ع)

سری به نیزه بلنداست در برابر زینب
خدا کند که نباشد سر برادر زینب

حسین وای

*********************

ز کربلا اومدم این دل جا مونده تو حرمت
قرار دل زکَفَم برده غبار رو حرمت

خودم   پسرم  پدر مادرم   فدای نگاه ملیحت

تو خواب می بینم  می آم میزنم  گره دلمُ به ضریحت

حسین ارباب

دلی دارم تو عزات آقا به رنگ پرچم تو
نه کمتر از شبهای قدرِ شب محرم تو

حسین ارباب

حسرت تو مثل عقده تو گلوم ِ چه کنم
دیدن قبر قشنگت آرزومِ چه کنم

عاقبت عشق حسین و کربلا می کُشدم
حسرت طواف قبر شهداء می کُشدم

حسیـــــــن (ع)

**********************

بازم شده دل تنگ و بی قرار
درخت خشک باغ انتظار
تو همه شبهای این فصل سرد
میخونه که یه روز میاد بهار  
عالم سیاهه تو شب سوت و کور تنهایی
روزی که خورشید می تابه با جلوه زهرائی
هم تو رویــا یـــه دم تــازه مسیحائی

می ریزه شبنم شوق از چشامون
آوردن خبر خوشی رو برامون
که دیگه نزدیکه اومدن آقامون
یوسف زهرا بیا

************************

به خاطر یاره همه جا بهاره
اومده اباصالح ودل غصه نداره

پره گلابه چشمه های دل
طراوتـه تو هر نوای دل

دوباره تازه شد هوای دل
شب شب رازه

میخونـه بازه
دوباره بهـار رسـیـده

بوی گل یاس پیچیده
خدا خودشو تو چشم یار ما کشیده

ای گل نرگس بیا   بیا گل نرگس
طلا شده هرمس میکـنه دلا حس

کوچه به کوچه پر شده از بوی گل نرگس
میخونه آسمون به عشـق یـار

سر اومـده زمـان انتـظـار
اومده واسـه دلا قـرار

وقـت نیـازه
میخونه بـازه

دلا همه مست عشقه
کار همه دسـت عشقه

خلقت آسمون یه ضرب شصت عشقه
ای گل نرگس بیا بیا گل نرگس

نگی به غلامـت دیگه نمیخوامت
دل من مجنون شده افتاده به دامت

میشه یه بار منـو نگا کنی
کبوتـرم کنی رهـا کنی

زائـرگـنبد طـلا کنی
دل دیگه سـازه

میخونـه بازه
دل من آروم نداره

همیشه در انتظاره
آقا بیادو شمشیر حیدرو بیاره

ای گل نرگس بیا  بیا گل نرگس
یه صدایـی اومـد شادی شده بی حد

اومده به دنیا آخرین نواده احمد
شب شروع زندگـانیه

شب حکومت جهـانیه
شب نـدای آسمانیه

شب گل نازه
میخونه بازه

دلتو بزن به دریا
حالا همه دستابالا

همگی دعا کنیم برا ظهور آقا
ای گل نرگس بیا بیا گل نرگس

دریافت سبک

محسن طالبی پور

*********************

نوکـر نگــه ارباب حـال و روزش بده ارباب

آقــــا نگــو برگـرد مــنو دنیــا زده ارباب2

می دونی کـــه مجنونم تو غم تو بارونم

زنده نمی مونم بدون تو زنده نمی مونم

حسین ثارلله4

تو دلبری کردی کـه برات نوکری کردم

تو بهترین بودی با تو من سروری کردم2

تو دم مــسیــحــایی  تــو کعـبـه ی دلهایی

تو همه کس مایی حبیب من تو پـسـر زهرایی

حسین ثارالله4

چی میشه آقـاجـون ساکـن کـربلا باشم

تـــا در حــــوالــی نگـاهای شما باشم2

بیـــن زائــرات امشب نام منـو هـم  رد کن

یاکه من مجنون وآقای من غبار رو گنبد کن2

حسین ثارالله4

جامونده ها مائیم همه درمونده ها مائیم

اونــا  بــا اربابن به خدا رونده ها مائیم2

دنـیـا ز تــــو بی زاریم هـــــوای سفر داریم

فدایی اربابـیـم با خونمون همه لاله می کاریم2

حسین ثارالله4

دریافت سبک

محسن طالبی پور

*************************

کوه  و در و دشت دوباره شادمونه

خونه ی عشـق گدا ها چــراغونه

توی دو عـالم در میخـونه بــازه

وقـت مـی و مـستـی منتظرونه2

(ای گل نرگس بیا ای گل نرگس4)

(اومده دنیا طلایـه دار زمــیـن

اومده طاووسی از بهشت برین2)

(بـاغ و بــهـار یـاور و یـار  اومده برا زمین دارو ندار2)

قامت شـب خمیده

صبـح سحر دمیده

منتقم  خــدا رسیده

کاش می شنیدم سلامی وکلامی

از تــو کـه الـحق خداوند مرامی

آرزو کـردم کـه در روز قـیـامت

پای رکاب تـو باشم بـه غلامی2

(ای گل نرگس بیا ای گل نرگس4)

(وصف نگاهای تو شنیدنیه

خال کنــار لب تو دیدنیه2)

(نبی جمال علی خصال تویی توی مهربونی بی مثال2)

مصلح کل عالم

باعث فـخر آدم

مهدی تویی امام خاتم

با گل زهراست که دل زنده می مونیم

مــهدی نباشه  بـه والله  نمـی تـونیم

مـــردونــه بـاید رو نـفست پـا بزاری

تــا کــه علـم رو بـه آقـا بـرسـونیم2

(ای گل نرگس بیا ای گل نرگس4)

(دردو بلا مال من بلا ز تو دور

دار و نــدارم فدای راه ظهور2)

(آب بقا  قبله نما  تو رو جون مادرت مهدی بیا2)

وقـت دلــیـریــاته

فاطمه چشم به راته

بیا که ذوالفقار باهاته

دریافت سبک

محسن طالبی پور

**********************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی