کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام-2
*************************

نوحه،زمینه

حسن جان،تجلی اَنوار ایمان،وَ تفسیر آیات قرآن

همه در حُسن ِ خدایی تو،الا ای خورشید درخشان

مُصحف ِ نور زهرا،ای دلبر دل آرا،ابالمهدی یا مولا

ابالمهدی یا مولا...

الا ای،غریب شهر سامرایی،الا که حجّت خدایی

دعا کن آقا،به لطف زهرا،شوم عاقبت کربلایی

خرج عشقت کن آقا،دار و ندار من را،ابالمهدی یا مولا

ابالمهدی یا مولا...

حسن جان،شدی مسموم زهر کینه،بگرید مادری حزینه

ولی پیکرت،شده دفن آقا،کنم نوحه با سوز سینه

آه از روز عاشورا،تن ها بر خاک صحرا ابالمهدی یا مولا

ابالمهدی یا مولا...

***************************

شیعیان بر سر زنید ، شد عزای دیگری         کشته زهر جفا ، شد امام عسکری

تسلیت یابن الحسن ، تسلیت یابن الحسن (2)

می زند از غم به سر ، فاطمه اندر جنان       شد یتیم و بی پدر ، مهدی صاحب زمان

تسلیت یابن الحسن ، تسلیت یابن الحسن (2)

از جفای معتمد ، پر ز خون دلها شده            در عزای عسکری ، سامره غوغا شده

تسلیت یابن الحسن ، تسلیت یابن الحسن (2)

***********************

می سوزد از زهر جفا پا تا سر من               چون شمع آتش دیده سوزد پیکر من

خون شد ز غم ها جگرم                            بیا به بالین پسرم

مهدی کجایی (2)

با آنکه من عمری قرین درد و داغم   با زهر کین آمد شهادت به سراغم

همچو امامان مبین                                   شدم شهید راه دین

مهدی کجایی (2)

چون جدّ خود در موطن خود هم غریبم          از بعد زندان ها شهادت شد نصیبم

ببین طبیبا ، تب من                                  آبی رسان بر لب من

مهدی کجایی (2)

بابا پس از من سر به صحرا می گذاری         داغ فراغت را به دلها می گذاری

نالم ز ماجرای تو                          دعا کنم برای تو

مهدی کجایی (2)

با آن که قلبی از جفا ، چون لاله دارم           بر غیبت طولانیت من ناله دارم

ای دست انتقام حق                                 بر این کتاب آخر ورق

مهدی کجایی (2)

گرد یتیمی بر سر و رویت نشسته               داغ پدر بر قلب حق جویت نشسته

در این عزا و این محن                                صبراً لک یابن الحسن

مهدی کجایی (2)

(مؤیّد)

********************************

حسن واویلا حسن واویلا    دوباره یه یاسمن شد پرپر
دلامون غریب نواز و مضطر            سینه می زنه به زیر پرچم
یه زنی میگه غریب مادر        غم آقام غم عظمی
مثه حیدر تک وتنها     حسن واویلا حسن واویلا
داره از زهر جفا می سوزه       سومین ابن الرضا می سوز
داره جون میده میون بستر       به خدا قلب خدا می سوزه
ذکر عالم واغریبا اشهدش شد یا زهرا    حسن واویلا حسن واویلا
گرد غم رو سینه ها میشینه      داغ این جوون چقدر سنگینه
مهدی پنج سالش ایستاده          داره جون کندنش و می بینه
چشم آقام مثه دریا        غصه پیشش میشه رسوا
حسن واویلا حسن واویلا    تشنه لب مونده و جونش بی تاب
ولی میشه دم آخر سیراب        صحبت آب شد و دلهامون
رفته پیش کربلای ارباب                  دل عالم بی پروا
میشه مست کربلا        حسن واویلا حسن واویلا

رضا تاجیک

دانلود سبک

*****************************

زمینه

کجایی ای عزیز من     آقا دلم تنگه برات
پاتو بذار رو چشم من   ای به فدای قدمات
وقتی که دور از تو میشم         همش بلا سرم میاد
کی میشه که داد بزنم    صدای دلبرم میاد
آقا کجایی آه از جدایی   اسمت فراموشم شده
بدبختی بالاتر از این؟؟  روضه میگیرم با دلم
آقایی تنها تر از این؟؟!!          تو بودی و ندیدمت
تو این دو ماه ی عزا    یه ردی از خودت بذار
اینجا نشد کرببلا                   آقا کجایی آه از جدایی
پیرهن سیاهت تنته      فدای اشک سحرت
بعد دو ماه عزاداری     شده عزای پدرت
میام برا عرض ادب     بگو کجا ختم میگیری
صحن بابات خراب شده          خودت بگو کجا میری
آجرک الله بقیت الله      رضا تاجیک

دانلود سبک

*****************************

گریان بی کس و نالان دل پریشان
زندان در غمت گشته بیت الاحزان
دلها بی قرارت
عالم غصه دارت
صاحب العصر والزمان گشته سوگوارت
مولا یا حسن جان

**
مهدی کا سه ی آبی دست تو داد
بین لب و دندانت لرزه افتاد
در دل خون به پا شد
عالم در نوا شد
یاد عاشورا حجره ات آقا کربلا شد
مولا یا حسن جان

**
آقا در دلم دارم من ولایت
سوز حسرت طوف سامرایت
گویم در نمازم
با حق از نیازم
ای کاش من ضریحت از نو بسازم
مولا یا حسن جان
رضا تاجیک
دانلود سبک

*********************************

غمگین و تنها زار و مضطر
افتاده آقا بینِ بستر
حسنِ دومِ زهرا شده پاره جگر از زهرِ کینه
شبیهِ شاهِ مظلومِ مدینه
بی قراره روزگاره داره از چشم آقا خون می باره
برا مهدی غم و دلشوره داره
وای وای غریب سامرا یا اباالمهدی
با قلبی محزون اشکِ نم نم
میسوزد مهدی از این ماتم
با شرارِ زهرِ کینه حسنِ عسگری حاجت روا شد
همه ی سامرا غرقِ عزا شد
شمعِ عمرش شده خاموش حجهِ بن الحسن گشته سیه پوش
فاطمه بینِ جنّت رفته از هوش
وای وای غریب سامرا یا اباالمهدی
یا اِبنُ الهادی،یابن الزهرا
من را راهی کن تا سامرّا
بده اذنم تا بتونم ببینم بارگاه و مرقدِ تو
بشینم روبروی گنبدِ تو
توی سرداب برا ارباب بزنم روی سینه دم بگیرم
از غمِ اون تنِ بی سر بمیرم
وای وای شهیدِ بی کفن سالارِ زینب

 دانلود سبک

*****************************

یارب آمد لحظه های احتضارم
دیده گریان دل پریشان رهسپارم
غرق ماتم مثل جدم تشنه لب جان می سپارم
وای؛ خسته حال و بی قرارم
آمده زهرا کنارم، واویلا
وای؛ در میان شهر غربت
بر لبم یک ذره تربت، واویلا
من حجت مسمومم
واویلا واویلا
همچون حسن مظلومم
واویلا واویلا
کشته ی زهر جفای دشمنم من
پیش چشم مهدیم جان می کنم من
روی خاک سرد حجره دست و پاها می زنم من
وای؛ تشنگی برده توانم
گشته خاکی گیسوانم، واویلا
وای؛ بین مقتل می دهم جان
مثل سالار شهیدان، واویلا
شد آهِ مرد بی تاب واویلا واویلا
لا یوم کیومک، ارباب واویلا واویلا
می زند آتش به جان قلب خسته
روضه های آن بهشت در شکسته
یاد آن در، یاد مادر، مادر در خون نشسته
وای؛ یاد آتش یاد مادر
یاد ضرب دست کافر واویلا
وای؛ یاد آن غوغای مردم
یاد چوب و دود و هیزم واویلا
با کینه او را کشتند واویلا واویلا
با بغض مولا کشتند واویلا واویلا
رضا تاجیک
دانلود سبک

***************************

عالم عزادار غم ماه جوان است
صاحب عزای داغ او صاحب زمان است
در قلب مهدی غم جا گرفته
روضه برای آقا گرفته
آجرک الله بقیت الله
با کام خشک و تشنه او جان می سپارد
داغ حسین بن علی در سینه دارد
داده سلامی با اشک دیده
بر آن امام حنجر بریده
آجرک الله بقیت الله
او که عزیز قلب و جان بوتراب است
گلدسته های مرقدش از چه خراب است
جانم فدای ایوان طلایش
در دل هوای صحن و سرایش
آجرک الله بقیت الله
رضا تاجیک
دانلود سبک

****************************

دریافت سبک

 

جان جهان فدایی ات،فخر بشر گداییت

هستیم همه یا سیدی،سائل سامراییت

به عشق سامرای تو،دلم شده هواییت

هستیم همه یا سیدی،گدای سامراییت

نور دلها امام حسن امام حسن،مولای ما امام حسن امام حسن

یابن الزهرا امام حسن امام حسن، یابن الزهرا امام حسن امام حسن...

 

 

ای شرف ِ ارض و سما،ای ثمر نخل ولا

سال دگر ماه ربیع،وعده ی ما کرببلا

ای گل باغ فاطمه،ای پسر خون خدا

سال دگر ماه ربیع،وعده ی ما کرببلا

امام حسن امان ازین غم و بلا،جدّ شما شده به دشت کربلا

در قتلگاه سر مقدّسش جدا،یا ثارالله حسین غریب کربلا...

**********************

زمینه    دریافت سبک

 

اُمید پیر و جوون کرم تو آقا جون،آرزوی دلای محزون حرم تو آقا جون

سامرای تو بهشت من،وَ غم ِ تو در سرشت من،عشق تو سرنوشت من

ای گل ِ پیغمبری،یا امام ِ عسگری،نور چشم حیدری ،یا امام ِ عسگری

یا امام ِ عسگری...

هستن برا رسیدن،به خوبی وسعادت،سینه زنای شما،آقا،آماده ی شهادت

ایشالا میاییم به سامرا،وَ به دعای خیر ِ شما،همگی میریم به کربلا

میخونیم اونجا نوحه،با سرشک و سوز و آه،هر که دارد هوس ِ،کرببلا بسم الله

حسین...وای..

***************************

دریافت سبک

 

داره دل شکسته ام،هوای کوی سامرا

ایشالا به این زودیا،میایم به شهر سامرا

تموم ِ عالم میدونن،حرم تو بهشتمه

به لطف حی ّ متعال،عشق تو سرنوشتمه

یا ابالمهدی عزیز ِ آل مصطفی

یا ابالمهدی ولیّ ذات کبریا

یا ابالمهدی ما رو ببر به سامرا

یا ابالمهدی مدد امام ِ عسگری...

 

مکتب تو مکتب ما،مذهب ِ تو مذهب ما

دعا برای ظُهور ِ،مهدی تو  بر لب ما

ضریح ِ شش گوشه ی تو،داره شمیم کربلا

می وَزه تو ی حرمت،عطر نسیم کربلا

ای گل زهرا برای ما سینه زنا

کن دعا تا که بشیم شبیه لاله ها

کربلایی و مُحبّ ِ شاه ِ سرجدا

ای گل زهرا حسین غریب کربلا...

***************************

دریافت سبک

 

ای گل پیغمبری یا امام ِ عسگری،نور چشم حیدری،یا امام ِ عسگری

یا امام عسگری...

با غم و عشق و ولا،با ولای مرتضی،روی دل بر سامرا،با دو چشمان ِ تری

جلوه ی حیّ احد،نور ِ الله ُ الصّمد،دلخوشی ام این بُوَد،که گدا را میخری

تو ولیُ اللهی و،با دلم همراهی و،در مَثل چون ماهی و،جرعه ای از کوثری

دلخوشم ای نور عین،ای امام ِ عالمین،با نوای یا حسین،کربلایم می بری

بر غم ِ خون ِ خدا،این دلم شد مبتلا،ناله ی اهل ولا،کربلا یا کربلا

کربلا یا کربلا...

**********************

واحد      دریافت سبک:

به تو ای جان ِ جهان سلامُ الله،ابالمهدی یابن زهرا یا مولا

وجودم نذر ولای تو،دل ما شد سامرای تو

ابالمهدی یابن زهرا یا مولا...

ز داغ تو پشت عالمی خم شد،ربیع الاول مثل محرم شد

به خاک حجره چو افتادی،به لبهای تشنه جان دادی

شده زنده خاطرات عاشورا

به تو ای جان ِ جهان سلامُ الله،ابالمهدی یابن زهرا یا مولا

وجودم نذر ولای تو،دل ما شد سامرای تو

ابالمهدی یابن زهرا یا مولا...

الهی که نور ِ بَصَرَت باشیم،دعا کن سرباز ِ پسرت باشیم

هر آنکه اهل هدایت شد،فدای راه ِ ولایت شد

دهد جان با یا علی و  یا زهرا

به تو ای جان ِ جهان سلامُ الله،ابالمهدی یابن زهرا یا مولا

وجودم نذر ولای تو،دل ما شد سامرای تو

ابالمهدی یابن زهرا یا مولا...

******************************

زمینه           دریافت سبک:

تو ماه ربیع الاول،دل ما سوی خدا رفت

به دم مولا حسن جان،کربلا و سامرا رفت

ناله داره امام ِ زمان،نوحه خونه به اشک روان

واسه عزای بابا دل بی قراره

میون ِ حجره ی غریبی،به دل زار و بی شکیبی

بارون غم از ابر چشماش میباره

لب تشنه بوده،گریونه براش تمامی ِ عالمین

دلها بسوزه،برا تشنگی و خستگی ِ حسین

ای نور دو عین،مولا یا حسین

 

(نوکر خوبی نبودم،خودمم میدونم آقا

ولی باز هر چی که باشم،پای تو می مونم آقا

دم غروب میگیره دلم،نگو حرم که میره دلم

همه رفیقام رفتن من موندم و آه

به جون هر چی مرده قسم،اگه به کربلا برسم

برا تو می میرم تنها با یه نگاه

میبینی آقا شده گریه کار ِ نوکرت شب و روز

میبینی آقا چِقَدَر حرم نرفنه مونده هنوز

میبینی آقا میبینی آقا)

**************************

دریافت سبک:

همه با هم بگیم با اشک و شور وشوق و دلبری

سلام ما به محضر ِ آقا امام ِ عسگری

آه،تو بر محبین،یار و حبیبی،برات بمیرم،چقدر غریبی

مرقد تو از قدیما،غمی به سینه داره

بوی بقیع خاکی و عطر مدینه داره،آه مظلوم حسن جان...

 

کاش که میشد به زودیا با نوکرا،سینه زنا

با نابودی ِ دشمنا بیاییم به شهر سامرا

آه،ما هستیم آقا،در راه قران،از نسل همّت،از نسل چمران

جان بر کفیم در لشگر و سپاه تو یا مولا

آماده ایم تا جان دهیم در راه تو یا مولا،آه مظلوم حسن جان...

 

میگن که لب تشنه بودی لحظه ی آخر آقا جون

کاسه به دندون تو خورد با دیده ی تر آقا جون

آه،دلا بسوزه،با اشک دیده،بر خیزران و،سر ِ بریده

چوب جفا و کینه ی بچه های اُمیّه

نزن به لبهای باباش خون شد دل رقیّه،آه غریب مادر...

****************************

دریافت سبک:

 

یا حسن پر زده مرغ جان در هوای تو،یا حسن قبله ی قلب من سامرای تو

یا حسن یا حسن...

یا حسن خاک  کوی و حریم شما منم،مسکین و سائل وادی ِ سامرا منم

تا ابد میشوم فانی و مبتلای تو،پُر شده کاسه ی خالی ام از عطای تو

مکتبت مکتب عشق و ایثار و معرفت،درس تو بر همه درس ناب عُبودیت

آقا جان کن دعا تا که عبد خدا شوم،از همه غیر ِ آل پیمبر جدا شوم

آقا جان کن دعا تا شوم زینت شما،پاکی و جلوه ای گیرم از طینت شما

یا مولا چون شهیدان ِ دلداده ی ولا،دعا کن تا شوم عاقبت اهل کربلا

یا مولا حق ّ مهدی بیا و مرا بخر،لاله گون چون شهیدان مرا کربلا ببر

کربلا ای بهشت محبین اهل بیت....

*****************************

دریافت سبک:

اَیّها العسگری نور دلها،یا اَبالمنتظَر یابن الزهرا

یابن الزهرا...

مظهر اقتدار و شهامت،دُرّ ِ دَه بحر ِ نور و کرامت

لاله ی باغ حیدر حسن جان،حجت الله ِ اکبر حسن جان

تو عزیز دل ِ مصطفایی،مهر تابنده ی سامرایی

ای دلت پر شرر یابن الزهرا،پاره پاره جگر یابن الزهرا

رهبری غصه داری و مظلوم،گشتی از ظلم و از کینه مسموم

از غمت دشت و هامون بگرید،مهدی فاطمه خون بگرید

تشنه بودی و شد زنده آقا،خاطرات غم تشنه لب ها

تشنه لب های راه ِ خدایی،آن شهیدان ِ کرببلایی

کشته های ره ِ دین و قرآن،یکّه تازان ِ آیین ِ ایمان

یا امام ِ حسن کن دعا تا،ما شویم اهل ایمان و تقوی

کن دعا تا به راه ِ خدایی،ما شویم عاقبت کربلایی

ما همه دل به لطف تو بستیم،سائل ِ سامرای تو هستیم

************************

دریافت سبک:

 

بیا،مهدی جان از غصه بی تابم

ببین،دم ِ آخر تشنه ی آبم

به وقت رفتنم،بده آبی به من

فتادم یاد ِ آن،غریب ِ بی کفن

غریبم من غریب...

من را غُسل و کفن میکنی آخر

دلم،سوزد بر آن کشته ی بی سر

ز داغ غربتش،دو عالم سینه چاک

به زیر سُمّ اسب،تنش مانده به خاک

حسین جانم حسین...

*****************************

دریافت سبک:

 

اَبا محــمد،ای عزیز احمد،سیدی امام ِ عسگری

ای در شرافت،از همه سر آمد،مددی امام ِ عسگری

یا مولانا،نور دل ِ زهرا،شرف زمین،شمس ِ سامرایی

دعا کن تا همه بشیم آقاسینه زن و مجنون ِ کربلایی

کربلا کربلا کربلا اللهم الرزقنا...

آی سینه زن ها با دم یا زهرا...

************************

دریافت سبک:

 

مهدی جان،بیا بیا عزیز من،ببین عطش فتاده در این جان وتن

آبی بده این دم ِ آخری به من،می سوزه دل یاد شهید ِ بی کفن

جدّم حسین غریب کربلا،لب تشنه شد سر از تنِش جدا

یک لشگر و هُجوم به خیمه ها،حرم و نگاه نا مَحرما

واویلا،جمعی لعین ِ بی حیا،واویلا سیلی زدند به بچه ها

واویلا حسین غریب کربلا...

********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی