کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت حضرت رضا علیه السلام

آقامون امام رضا میگن عشق عالم تابه

برای اونا که عاشقن هشتمین اربابه

خدا می دونه امام رضا سرِّ عشق نابه

امام رضا بخرم

منو ببر به حرم

قسم به چشم ترم

تویی تو تاج سرم

آقا بیا زکرم

به کربلا ببرم

السلطان ابا الحسن

آقا شده مشهدت برام کربلای ثانی

برا غم و روضه ی شما فاطمه شد بانی

تو دلای بی قرار ما تا ابد سلطانی

تو حل مشکل ما    تموم حاصل ما

تو حج کامل ما   تو حل مشکل ما

تموم حاصل ما   نماز نافله ما

سرشته باگله ما    جلا بده دل ما

امام رضا بخرم  منو ببر به حرم

قسم به چشم ترم   تویی تو تاج سرم

آقا بیا زکرم   به کربلا ببرم

السلطان ابا الحسن

اگه دیگه قسمتم همین سرنوشت شومه

مگه دل من به  دوریه کربلا محکومه

درد دل ما رو می شنوه حضرت معصومه

غریبت الغربا   معین الضعفا

به درد من تو دوا   به حاجتم تو روا

کرم نما تو به ما   برات کرببلا

امام رضا بخرم  منو ببر به حرم

قسم به چشم ترم   تویی تو تاج سرم

آقا بیا زکرم   به کربلا ببرم

السلطان ابا الحسن

رضا کیه شهن شاه خراسان و میگم

رضا کیه شه خته ی شیران و میگم

رضا کیه پل برکت ایران و میگم

شفا کجاست توی صحن گوهرشاد رضا

شفا کجاست دم پنجره فولاد رضا

شفا کجاست میون دست صیاد رضا

السلطان یا ابا الحسن علی علی

دانلود مداحی

********************************

     شب پایانی ماه صفر شد ‌ ‌ ‌

و رنگ آسمان ها تیره تر شد

که از زهر ستم  کُل وجود

امام هشتم من شعله ور شد

شهید ظلم و بیداده

به خاک  حجره افتاده

میون غربت جان داده

به قربون کبوترهای سلطانم

غلا م کوی مولای خراسانم

یا رضا جان،رضا جان،رضا جان

صبوی دل به سقا خونه دادم

گدای هر شب باب الجوادم

تو آقایی و آقا زاده هستی

و من هم برده هستم خانه زادم

دل و جون بهرت می بازم

به زُوار تو می نازم

به پایت سر می اندازم

دخیل پنجره فولاد  تو دستم

سگ کوی علی موسی الرضا هستم

یا رضا جان،رضا جان،رضا جان

دل من پر شد از غم های کوفه

میون سینه مملو از لهوفه

اگر گریه کنه ارباب حسینی

براتت  دست آقای رئوفه

من بیچاره ی دیوانه از آقا

فقط آقا فقط یک کربلا می خوام

وای حسین جان،حسین جان،حسین جان

دانلود مداحی

*******************************

من یه پرندم خدائیه دلم

رو خاکم اما هوائیه دلم

قاتل من چیست؟ جدائیه دلم

شکر خدا که رضائیه دلم

رضا کیه شهن شاه خراسان و میگم

رضا کیه شه خته ی شیران و میگم

رضا کیه پل برکت ایران و میگم

السلطان یا ابا الحسن علی علی

خالق منان رها خواسته منو

بنده ی باب شفا خواسته منو

قبله ی عشقم میشه کربُ بلا

اما برای رضا خواسته منو

خواسته منو که پروانه ی مرقدش بشم

خواسته منو که جلب بوم مشهدش بشم

خواسته منو گدای شاه و مسندش بشم

رضا کیه شهن شاه خراسان و میگم

رضا کیه شه خته ی شیران و میگم

رضا کیه پل برکت ایران و میگم

السلطان یا ابا الحسن علی علی

من یه پرندم گدای کرمم

دونه به گیر شه محترمم

عاشق اشک چشای ترمم

زنده شده از شفای حرمم

شفا کجاست توی صحن گوهرشاد رضا

شفا کجاست دم پنجره فولاد رضا

شفا کجاست میون دست صیاد رضا

رضا کیه شهن شاه خراسان و میگم

رضا کیه شه خته ی شیران و میگم

رضا کیه پل برکت ایران و میگم

السلطان یا ابا الحسن علی علی

دانلود مداحی

***************************
گوهر ولای تو به طینت من بود ای صنمم

ذکر خوب نام تو عبادت من بود ای صنمم

تو دلبر جانانه   من عاشق دیوانه

تو شمع ولا و من بر گرد تو پروانه

ای حاصل من    آن روی مهت

ای قاتل من  تیر نگهت

امام رضا امام رضا

گره خورده این دل بر مویت

به فدای جلوه رویت 

جز هوای کوی تو

به قلب و دلم نکنم هوسی

کافرم اگر به جز

یاد تو من بکشم نفسی

ای آرزوی دلها  من بنده و تو مولا

دل با تو شود آرام  آرام دل زهرا

من مال توأم  ای تاج سرم

جز کوی تو من  جایی نروم

امام رضا امام رضا

گره خورده این دل بر مویت

به فدای جلوه رویت

آهوی دلم دنبال رضاست

قلب و جگرم اموال رضاست

روشنی شمس و مه

ز آجر گنبد زرد رضاست

صحن با صفای او

مدینه و کعبه و کرب وبلاست

هر کس که شود بیمار رضا

والله شود دلدار رضا

دانلود مداحی

*************************

ای بهار عمر من ای دلبرم

تو کفن کن بر تمام پیکرم

تا که زهر آتش زند این سینه را

زنده گردد ناله های مرتضی

ای وای من      خون گشته این دل من

میخ در و گل من    سوزانده حاصل من

وا غربتا و اغربتا واویلا

غصه ای از مادرم بر دل نشست

آن زمان که پهلویت دشمن شکست

گو به من ای فاطمه یاس کبود

فاتح خیبر مگر آنجا نبود

ای مادرم    ذکر تو برلبامه

خورشید من به بامه    کار رضا تمامه

وا غربتا و اغربتا واویلا

عاشقم عاشق ترم کن یا حسین

بی سری تو بی سرم کن یا حسین

هر کسی کاری کند آقا مرا

کفشدار آن حرم کن حسین

کرب وبلا ای خاک تو پر از یاس

کی می شود به احساس

زائر به کف العباس

وا غربتا و اغربتا واویلا

دانلود مداحی 

***********************

بشکسته بال و پر من

پاره پاره جگر من

آمد از ره پسر من

من غریبم من غریبم من غریبم واویلا

السلطان علی علی موسی الرضا

ذکر زهرا بر لبامه

خورشید عمرم به بامه

کار من دیگه تمامه

آمد دیگر موسم وداع ما

میرم امشب پیش مادرم زهرا

من غریبم من غریبم من غریبم واویلا

السلطان علی علی موسی الرضا

دانلود مداحی

***************************

بسوزد از سر تا به پایم

علی بن  موسی الرضایم

قلبم گرفته از غم فراق یار

جواد من نمازمن  بیدار

به سینه من نفس ندارم

سوزد تمام پیکرم به  زهر کین

به یاد   قرار من  بنشین

خزان دار شده باغ و بهارم

مولا امام رضا امام مظلومم

من که سرا پا آه و دردم

سوی مدینه بر نگردم

دارم یه خواهشی ز تو گل بابا

به دست خود کفن نما من را

دارم میرم به سوی زهرا

امشب پدر ببینه پیکر خسته

ببوسد استخوان بشکسته

رسد ز حجره بوی زهرا

مولا امام رضا امام مظلومم

دانلود مداحی

*************************

از زهر کینه امشب رنگ از رخم پریده    در این دیار غربت جانم به لب رسیده

شد موسم جدایی – جواد من کجایی

همچون گزیده ماری ، دائم به خود بپیچم    سر تا به پا شدم آب ، دیگر نمانده هیچم

شد موسم جدایی – جواد من کجایی

دشمن به دل بسی خون ساعتی به ساعتم کرد   شکر خدا که این زهر ، از عضه راحتم کرد

شد موسم جدایی – جواد من کجایی

از دست میزبانم زهر ستم چشیدم    با یک جهان غم و درد عبا به سر کشیدم

شد موسم جدایی – جواد من کجایی

می گفت از دلِ سوز کجایی ای جوادم    آتش گرفته قلبم ، بابا برس به دادم

شد موسم جدایی – جواد من کجایی

****************************

ای هشتمین شمس ولا ، ای رضا جانم 2   حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

ای شیعه در زیر لوایت تا ابد زنده     اسلام وقرآن با تولای تو پاینده

خلق دو عالم تا ابد بر درگهت بنده     حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

ای چشم زهرا و علی گریان به یاد تو       از زهر دشمن سرکشد آه از نهاد تو

گرد الم بنشسته بر روی جواد تو   نالد به هر صبح و مسا ، ای رضا جانم 2

در حجره ی در بسته تنها جان فدا کردی  جان را به قربان قوانین خدا کردی

چشمت به در بود و جوادت را صدا کردی       از آشنا بودی جدا ، ای رضا جانم 2

گفتی غلامانت به بر در خانه بنشینند    گفتی که فرش حجره را یکبار برچینند

گفتی مبادا شیعیان حال مرا بینند     مظلوم گردیدی فدا ، ای رضا جانم 2

*****************************

الهی یا الهی من غریبم           به غربت بی پرستارو طبییم

چو شاه طوس در ملک خراسان      ز سوز زهر شد حالش پریشان

دل پر اضطراب و چشم گریان        زبان حال می فرمود نالان

تو هستی با خبر ای حی بیجون      ز احوال من و این قلب پر خون

الهی الامان از جور مأمون        دم مردن به غربت چون کنم چون

دلم بهر وطن در اضطراب است      ز زهر جانگداز قلبم کبابست

ببالینم اجل اندر شتابست       به غربت کوکب بختم به خوابست

مرا کرد از وطن مأمون خونخوار      به شهر طوس بی یار و هوادار

به وقت مردن از بیداد اشرار     مرا نبود انیس و مونس و یار

چه کردم من مگر غیر از هدایت     که شد زخم درونم بی نهایت

ندارم چون کسی بهر حمایت        ز مأمون می کنم با تو شکایت

خدایا جز تو من یاری ندارم      در این کشور مدد کاری ندارم

به غیر از چشم خونباری ندارم   غم بسیاری و غمخواری ندارم

به خشت بی کسی باشد سرمن      به خاک طوس مانده پیکر من

نباشد وقت مردن برسر من       تقی نور دو چشمان ترمن

ندارم قاصدی تا از خراسان         فرستم در وطن با چشم گریان

بگوید با تقی کای مونس جان    سر قبرم بیا با آه و افغان

صبا سوی مدینه روز یاری       به معصومه  بگو با آه و زاری

که بنما در عزایم اشکباری      خبر از حالم ای خواهر نداری

کسی نبود کند بر پا عزایم       زند بر سینه و سر از برایم

ببندد در غریبی چشمهایم     سوی قبله کشد از مهر پایم

دریغ از راه دور و عمر کوتاه        به بالینم اجل آمد به ناگاه

چو (صامت) چشم گریان با غم و آه    برای دوستانم مانده در راه

*****************************

ای شه طوس به دیدار تو باز آمده ایم     در حریم تو پی عرض نیاز آمده ایم

ما گداییم و تویی پادشه بنده نواز     خدمت پادشه بنده نواز آمده ایم

دل مشتاق  ز بس تشنه ی دیدار تو بود   بر لب چشمه ی الطاف تو باز آمده ایم

تا کنی با خبر از راز حقیقت ما را    با دلی پاک ، به خلوتگه راز آمده ایم

چهر بگشای که جان در قدمت بفشانیم      قبله بنمای که از بهر نیاز آمده ایم

بی جواز تو متاعی نپذیرد ز ما

رحمتی کن که به امید جواز آمده ایم

**************************

من که کبوتر دلم انس گرفته با رضا              می شنوم ز قدسیان زمزمه ی رضا رضا

ای به نثار مقدمت گوهر اشک دیده ام        ای به فدای جان تو ، جان به لب رسیده ام

من به بهای هستیم ، مهر تو را خریده ام     نیست به جز ولای تو ، منشی و مرام ایده ام

مباد ، سازد از درت خدا مرا جدا رضا

من که به بوی مغفرت به بارگاهت آمدم                   شبی که سر زد از افق جمال ماهت آمدم

پناه ماسوی تویی ، که در پناهت آمدم                  نیازمندم و گدا ، بر سر راهت آمدم

اگر ز در برانیم کجا روم کجا رضا

به پیشگاه قدس تو اگر چه دست خالیم                    اگر کسی نمی خورد ،غم شکسته بالیم

اگر چه اشک من بود ، گواه خسته حالیم                     ولی به جان فاطمه محبم و موالیم

خوشم که دارم از جهان ولایت تو را رضا

اگر مرا از قیدغم ها رها کنی چه می شود؟              اگر نگاه مرحمت به کم کنی چه می شود ؟

نظر به این  کبوتر حرم کنی چه می شود ؟                 چو از کربلا به ما کرم کنی چه می شود ؟

اگر از در برانیم کجا روم کجا رضا

*******************************

من مُحرم بیت الحرم کوی تو هستم      محتاج و اسیر خم ابروی تو هستم

برده دل من را ایوان طلایت        ای کاش بمیرم در صحن و سرایت

یا ضامن آهو ، یا ضامن آهو

مرغ دل من جز حرمت لانه ندارد     غیر از کف پای تو لبم خانه ندارد

آهوی دل من افتاده به دامت        مجنون تو هستم سوگند به نامت

یا ضامن آهو ، یا ضامن آهو

با نام تو هر دم به لبم زمزمه دارم       در سینه خود مهر تو و فاطمه دارم

چشمان غمینت شد قبله رازم       خاک حرم تو شد مهر نمازم

یا ضامن آهو ، یا ضامن آهو

*************************

دیده گریان، سینه سوزان، از غم شمس الشموس است

آنــــــــکه حجره قتلگاه و کربلایش ارض طوس است

وا غریبا، وا غریبا، وا غریبا

از مدینـــــه تا خراسان، رهسپر چونکه رضا شد

در غـــــــــــــــــریبی با هزاران، درد و ماتم آشنا شد

وا غریبا، وا غریبا، وا غریبا

حجـــــــــــرۀ در بسته را، آتش ز سوز جگر زد

از شرار زهــــــــــر دشمن، همچو بلبل بال و پر زد

وا غریبا، وا غریبا، وا غریبا

*****************************

ای در دو عـــــــــــــــالم مقتدا        ای رضا جانم ای رضا جانم

ایـــــــــــــــــران بیادت کربلا        ای رضا جان، ای رضا جانم

ای بـــــــــر فراز نام دلربایت        جانهای ما یــکسر شود فدایت

می ید از آن صحنِ با صفایت        بـــــــــــــــــوی بهشت کبریا

ای رضا جانم، ای رضا جانم

 

بی مهر تو ای با خبر ز رازم        قبول حق نمی شود نمازم

بـــــــا دشمنان دین حق نسازم        تــــــــا جان من گردد فدا

ای رضا جانم، ای رضا جانم

ای بــارگاهت قبلۀ مُرادم         سر در خط فرمان تو نهادم

افتاده ام از پا برس بدادم          تـــــــــــوئی معین الضعفا

ای رضا جانم، ای رضا جانم

سـرچشمۀ فیض خدا توئی تو        نور دو چشم مصطفی توئی تو

دریای احسان و سخا توئی تو       بـــــــــــــــر عاشقان لطفی نما

ای رضا جانم، ای رضا جانم

**************************

ای هشتمین نور خـــــــــدا، در عزای تو

ســــــــــــــــــــــــوزد دلِ بیگانه و آشنای تو

ای پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــارۀ قلب پیغمبر

ای         زادۀ    موسی    بن       جعفر

ای گشته مسموم از جفا، در شهر غربت

از اهـــــــــــــل بیت خود جدا، بعد از شهادت

ای   پــــــــــــــــــــــــــــــــــارۀ قلب پیغمبر

ای   زادۀ   مــــوسی   بــــن جــــــــعفر

سـوزد دل از داغِ تو ای، رهبر معصوم

مهمــــــــــان شدی بر مادر و اولین ومظلوم

ای   پـــــــــــــــــــــــــــــارۀ    قلب   پیغمبر

ای     زادۀ    مـــــــوسی   بـــن   جعفر

آمد بـــــه دیدارت جواد، وقت جان دادن

تـــــــــــــــــا در دم آخر سَرت گیرد بر دامن

ای    پــــــــــــــــــــــــــــارۀ     قلب   پیغمبر

ای        زادۀ   مــــوسی   بــــن   جعفر

آه از دل جــــــــــــواد تو، بر فَلک خیزد

معــــــــــصومه در فراق تو، اشکِ غم ریزد

ای   پـــــــــــــــــــــــــــــــــــارۀ قلب پیغمبر

ای    زادۀ    مــــــــوسی   بــــن   جعفر

از   آتـش   زهر   ستم،   از   پا   افتادی

وقت شهادت روی خاک، صورت نهادی

ای پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارۀ قلب پیغمبر

ای    زادۀ    مــــــوسی   بــــن   جـــعفر

*************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی