کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امام حسن علیه السلام-2

 ****************

زمینه -حسن پاشازاده

 

همیشه به هوای مدینه تو چشمامون اشکه غمه

امامزاده هامون حرم دارن امام حسن بی حرمه

توی صحنه کربلا مشهد امام رضا یاد قبرتم آقا

هر کی سینه زنه شاه بی کفنه زندگیش به خدا بیمه ی حسنِ

حسن وای...

*میخوام شهادته تو بقیع رو سیاهپوش بکنم

میخوام ماجرای کوچه رو از زبون تو گوش بکنم

وقتی راهتون رو بست           صورتی به خون نشست            گوشواره آخه شکست

کشته ما رو غمت        قربونه کرمت      اومدم تو بقیع         پس کجاست حرمت

کنار طشتِ پر خون توبا گریه زینب می شینه

یه روز میاد که تو طشت طلا سر بریده می بینه

مثل طابوت شما تیر بارون میشه آقا      قاسمت تو کربلا

تو دلم آتیشه    گفتی تو همیشه

مثل روز حسین هیچ روزی نمیشه

حسن وای...

************************

دریافت سبک

*غرقِ اشک و آه و سوز و نوا هستیم

سینه زن امامِ مجتبی هستیم

می زنم ناله در سوگ و عزایت

ای غریب مدینه جان فدایت

واویلا واویلا آه و واویلا...




*ای پاره پاره جگرِ ظلم و کینه

ماتم سرا گردیده شهر مدینه

از زهرِ فتنه جانت گشته بر لب

میزند ناله از غمِ تو زینب

واویلا واویلا آه و واویلا...




*گر چه شدی کشته از کینه ی همسر

شد  قاتلِت خاطراتِ غمِ مادر

شنیده ناله ی حقّ الیقین شد

مادرت در کوچه نقش زمین شده

واویلا...

*****************************

نوحه -   دریافت سبک

ای کریم آلِ طه یا حسن    سیّدی مولا حسن

ای به گلزار ولایت یاسمن    سیّدی مولا حسن

قبله ی عاشقان        روی همچون مَهَت

تو کریمی و ما     سائل درگهت

یا حسن یا حسن...



ای فدای غصّه های آن دلت    همسرت شد قاتلت

دیدن روی مغیره مشکلت    همسرت شد قاتلت

ناله ات پر اثر     سینه ات پر شرر

گشته ای از جفا    پاره پاره جگر

یا حسن یا حسن...




بوده ات یا فاطمه(س) یا فاطمه(س)     ناله ی شام و سحر

خاطرات کوچه در جان و دلت             مثل آتش شعله ور

از سرِ ظلم و کین       بهر احیای دین

مادرت گشته در          کوچه نقش زمین

یا حسن یا حسن...

*********************************

 

 (زمزمه)
دریافت سبک

* کشته ی زهر کینه پاره جگر امام حسن

ای غریبِ مدینه    پاره جگر امام حسن

غریب آقا...


*ای مزارِ بی شمع و چراغ تو بهشت ما

مهرِ تو در گلِ ما    عشق تو سرنوشت ما

غریب آقا...


* از غَمَت ای باوفا دادم ز کف صبر و شکیب

تو امامی هستی که در خانه هم هستی غریب

غریب آقا...



*اگر چه پاره جگر از کینه های همسری

تو قتیل کوچه و داغ عظیمِ مادری

غریب آقا...



*ناگهان هفت آسمان گردید بر دور سَرَت

با دو چَشمَت دیده ای نقش زمین شد مادرت

غریب آقا...

************************************

دم نوحه   دریافت سبک

*لاله ی گلشن پیمبر حسن    جان علی و سبط اکبر حسن

ای به زهرا (س) پسر      پاره پاره جگر

سوزد دل از سوزِ دل تو      که همسرت شد قاتلِ تو



*قلبِ دو عالم به غَمَت مبتلا     مدینه از سوگ تو چون کربلا

ای بهار مادر      غصّه دار مادر

دل به رَهِ خزان سپردی     تو بین کوچه جان سپردی

******************************

من غریب گل یاسم به دو عالم حسنم    خون چکد از کفنم

تیر کین دوخته تابوت مرا بر بدنم             خون چکد از کفنم

******

ای زینب من زود بیا وقت سفر شد       حسن پاره جگر شد

با زهر عدو شام غریبی چه سحر شد   حسن پاره جگر شد

******

در مدینه اگر از غم جگرم میسوزد     وای از روز حسین

کربلا دامن طفلان حرم میسوزد        وای از روز حسین

******

با که گویم هاله برگرد قمر افتاد بوده       یاس حیدر شد کبود

مادرم زهرای اطهر پشت در افتاده بود     یاس حیدر شد کبود

******

گرچه می میرم ولی در فکر دیوار و درم    بسته شد چشم ترم

در میان کوچه ها بودم عصای مادرم        بسته شد چشم ترم

******

یا کریم اهلبیت ای کشته زهر جفا      یا امام مجتبی

شاهد مظلومی مادر میان کوچه ها    یا امام مجتبی

******

قاسم نعمتی

تو کریم ابن کریمی حسنی آقایی      لک لبیک حسن

تو بزرگ همه اولاد بنی الزهرایی        لک لبیک حسن

******************

دم پاره

کنار قبر مادرش واویلا     شد تیر باران پیکرش واویلا

******

قاتل من زهر شرر بار شد        قاتل مادر در و دیوار شد

*************************

زمینه

دل پُر شرر شد ، عُمرَم بِسَر شد

من حَسَنَم عزیزِ زهرا    تنهاترین سردارِ دنیا

آشفته حالَم ، شِکسته بالَم

خیمه زده خون در چشمانِ ترم   سنگین شده از بارِ غصه سَرم

من مادری هستم ولی به خدا      رازِ کوچه را با خودم بِبَرم

آه و واویلا

******

زینب ای یارم ، بیا کنارم

عاقبت هنگامِ سفر شد     از خونِ دل چشمانم تَر شد

رو سویِ مادر ، دارم ای خواهر

از پا تا سر در آتشم بخدا      تأثیرِ خود را کرده زهرِ جفا

گمان ندارم زینبم بگیرم         بارِ دیگه با دعایِ تو شِفا

آه و واویلا

دریافت سبک

************************************
خسته شدم از ، دیدن اون دَر

می خنده بر من ، قاتل مادر

دیگه نمی خوام ، زنده بمونم       وقتی که تنهام ، روضه می خونم

یادم نمیره ، ضربه ی سیلی      یه قامت خم ، صورت نیلی

آتیش به خونه زدن      لگد به در می زدن

مادرم و می زدن

اگر نَمیرم    آتیش می گیریم

وای آه و واویلا

******

تنها میذاری ، منو حسن جون

ببین حسینت ، داره میده جون

از این غریبی ، صبرم و بردی      ریخت وسط طشت ، خونی که خوردی

با زهر جَعده ، کرده ای افطار        میری ز پیشم ، خدانگهدار

ای گریه ی بی صدا     در غربت کوچه ها

شد ناله ام وا اخا

کریم طه     عزیز زهرا

وای داداش خوبم

******

بعد از پیمبر ، دیگه وفا نیست

در دل مردم ، یکم حیا نیست

تنِ برادر ، شبیه یاقوت       شد تیرُ باران ، پیکر و تابوت

حسین گرفته ، عزا دوباره      جسم حسن شد ، خونین و پاره

یه روزی هم کربلا      گودال خون شد به پا

سر حسین شد جدا

رو نیزه ها رفت    پیش خدا رفت

وای عزیز زهرا(س)

دریافت سبک

**************************
زمزمه

در کجایی خواهر من    بسته شد چشم تر من

کن تماشا تا ببینی    لحظههای آخر من

از تو ممنونم من ای زهـر جفا

بعد عمری من شدم حـاجت روا

تا قیــامت من شدم مدیون تو

چون نمیبینم دگـر من کوچه را

وای من ای وای من ای وای من

******

من که افتاده ز پایم    من امــام مجتبایم

غیر زهر همسر من   کس نباشد آشنایم

من خودم دیـدم در آتش لانه را

دیدهام شمــع و گل و پروانه را

من خودم دیــدم میان کوچهها

مــــادرم گم کرده راه خانه را

وای من ای وای من ای وای من

­­­­­­­­******

عاقبت افتادم از پا    بستهام بـار سفر را

خواهرم زینب بیـا     مردنم را کن تماشا

شد اجل آخــر به در من طبیب

کس نمیباشد مـرا یار و حبیب

با که گویم در تمــام عمر خود

در میان خـــانهام بودم غریب

وای من ای وای من ای وای من

­­­­­­­­******

ای حسین رو سوی من کن    با من آغــاز سخن کن

تو بیـا از راه و امشب          بی کفن من را کفن کن

دیده ام من صورت حاکی حسین

دیده ام من مظهر پـاکی حسین

با دو چشم پر زخون خود زدم

بوسهها بر چادر خاکی حسین

وای من ای وای من ای وای من

دریافت سبک

*********************************
حاج سید محسن حسینی

نوحه

وای وای ، من کشته زهـر جفایم

وای وای ، میسوزد از سر تا بپایم

جز غم نمیباشد حبیبم       باشد اجل یار و طبیبم

در خانه خود هم غریبم

واویلتا آه و واویلا

­­­­­­­­******

وای وای ، زینب بیـا دردم دوا شد

وای وای ، ببین که حاجتم روا شد

زهر جفای همسر من      سوزانده از پا تا سر من

شد لحظههای آخر من

واویلتا آه و واویلا

******

وای وای ، کاری دگر به کس ندارم

وای وای ، در سینـهام نفس ندارم

زخم زبانها من شنفتم     شب تا سحر از غم نخفتم

از کوچهها با کس نگفتم

واویلتا آه و واویلا

­­­­­­­­­­­­­­­­******

وای وای ، با دیده از خون تر خود

وای وای ، بودم عصای مـادر خود

دیدم که مادر دل غمین شد      دیدم که او زار و حزین شد

دیدم که او نقش زمین شد

واویلتا آه و واویلا

دریافت سبک

******************************
زمینه - واحد - شور

یا حسن غریب تر از تو دیگه دنیا ندیده

چه کسی مثل تو این اندازه طعنه شنیده؟

مو به مو دیدی چطور فاطمه شد قد خمیده

میگن از زهر جفا خون شده آقا جگرت

ز پا افتاده ای و خون شده قلب خواهرت

ببین اومده به بالای سر تو خواهرت

کوه امیدم     عاشق تو عشق خداست

حرم تو هرکی که خواست   بگو که تو دلای ماست

یا حسن مولا ، یا حسن مولا

آه و واویلا ، غریب مادر یا حسن3 ، غریب مادر

******

همه ی عمر تو با غربت و غصه سر شده

بیشترین جسارتا تو کوچه پشت در شده

بردن مادرت از تو کوچه درد سر شده

مردم اینجا مسلمونن ولی بد دهنن

با همین طعنه هاشون دل شما رو می شکنن

تو کوچه مادر و پیش چشم بچه اش میزنن

شده سهم تو        ستم و زخم جگر و

طعنه ی روی منبر و    روی کبود مادر و

یا حسن مولا ، یا حسن مولا

آه و واویلا ، غریب مادر یا حسن3 ، غریب مادر

******

تو شجاعت چیزی از علی تو دستِ کم نداری

بمیرم برات که حتی تو خونت محرم نداری

پسر فاطمه ای ولی چرا حرم نداری؟؟؟

می سازیم برا شما صحن و سرا با شور و غوغا

یه طرف صحن شما و یه طرف مرقد زهرا

شعبه ی دوم بین الحرمین میشه همونجا

به تو دلبستم          فدای خاک قدمت

تو که معروفه کرمت  ما رو ببر تا حرمت

یا حسن مولا ، یا حسن مولا

آه و واویلا ، غریب مادر یا حسن3 ، غریب مادر

***************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی