کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

 

(امام حسین(ع)و زیارت کربلا)      دریافت سبک

ای کریم کریما حسین جان          لاله ی سرخ زهرا(س) حسین جان

ما همه سائل کوی عشقیم                فَتَصَدّق عَلَینا حسین جان

ای رکن ایمان ما              ای دین و قرآن ما       ای بهتر از جان ما

یا سیدی یا مظلوم....

چِشمم از ماتم تو پر آبه     درد من از غمت بی حسابه

صدقه بر گداها ثوابه   تحت قُبّت دعا مستجابه

آه،یا حسین یا مولا   آه،ذکر عرش اعلی   آه،کربلا کربلا

یا سیدی یا مظلوم....

*************************

حضرت مسلم(ع)

ای گل یاس و ریحان زهرا(س)        یوسف ملک کنعان زهرا(س)

کوفیان جمله در فکر جنگند    ره عوض کن شها جان زهرا(س)

آه کوفه غرق ننگه   آه کارشون نیرنگه   آه رزق زینب سنگه

یا سیدی یا مظلوم...

بر لبم آه سرد ولایت    قلب من کوه درد ولایت

رهبرا کن نظر بر سفیرت   که شده کوچه گرد ولایت

آه از غمت بشکستم    آه از سبویت مستم    آه سر به دارت هستم

یا سیدی یا مظلوم....

ای کریم کریما.......

******************************

ورود به کربلا

موسم محشر نینوا شد     قلب زینب به غم مبتلا شد

خیمه اشک زهرا(س) به پا شد      قافله وارد کربلا شد

آه با دو دست سقا     آه خیمه ها شد برپا     آه ناله دارد زهرا(س)

آه ای غریب مادر...

ناله دارد فلک تا قیامت     از غریبی فرزند حیدر

دخت زهرا(س) به محمل نشسته    گرد او عون و عباس و اکبر

آه ای امان از آن دم     آه از هجوم ماتم    آه زینب و نامحرم

یا سیدی یا مظلوم...

ای کریم کریما....

**********************

حضرت رقیه(س)

گشته ویرانه امشب چراغان      شد خرابه پر از عِطر جانان

در کف عمه آیینه قرآن          ماه من آمده کنج ویران

آه لاله گون حنجرم    آه ای دل و دلبرم    آه یار بی پیکرم

یا اَبتا یا مظلوم....

دل به عشق تو گردیده زنجیر    مونسم ناله و آه شبگیر

هستم از زندگی ای پدر سیر    کربلا تا خرابه شدم پیر

آه ای پدر افسردم     آه همچو گل پژمردم    آه بسکه سیلی خوردم

یا ابتا یا مظلوم...

ای کریم کریما...

***************************

طفلان حضرت زینب(س)

ما دو رزمنده ی راه عشقیم      فانی و والهِ ماه عشقیم

هر دو سرباز راهِ ولایت    هر دو دلداده ی شاه عشقیم

آه هر دو جان بر لبیم   آه یاور مکتبیم    آه لاله زینبیم

یا سیدی یا مظلوم...

پدر ما مدینه به ما گفت    که بمانیم فقط یاور تو

داده بر ما شب سرخ عاشور    درس جنگ آوری خواهر تو

آه ای غریب و تنها   آه بده یابن الزهرا(س)    آه اذن میدان ما را

یا سیدی یا مظلوم...

ای کریم کریما...

***************************

حضرت عبدالله ابن الحسن(ع)

درد تو آتشی شد به سینه       آخرِ کار عاشق همینه

شده آغوش تو قتلگاهِ         یادگار غریب مدینه

آه منکه عبداللهم     آه در مثل چون ماهم  آه یار ثاراللهم

یا سیدی یا مظلوم...

بر عمو بوده ام نور دیده    قامت صبر من شد خمیده

شد به راه دفاع از ولایت   دست من چون ابوالفضل بریده

آه عاشق بی دستم    آه با شهادت مستم    آه کربلایی هستم

یا سیدی یا مظلوم...

ای کریم کریما...

******************************

حضرت قاسم ابن الحسن(ع)

نو جوانِ حسین،یار دلدار     ای بسیجیِّ میدان ایثار

قاسم ابن الحسن،جان عمه    ای نبردت شبیه علمدار

آه ای عقیق یمن   آه ای گل یاسمن   آه یادگار حسن

یا قاسم ابن الحسن...

غرق در خاک و خونی عزیزم     ای رُخت قرص ماه تمامم

پا مکش بر زمین تا نگردم       من خجالت زده از امامم

ای عاشق دیرینه    ای صید دام کینه   آه ای شکسته سینه

یا قاسم ابن الحسن...

ای کریم کریما...

******************************

حضرت علی اصغر(ع)

من کیَم؟ نور چشم ربابم         شد عروجم از آغوش بابم

شدّت تشنگی برده تابم        غنچه ی سرخِ ناخورده آبم

سه،شعبه و خنجرم    شد،غرقِ خون پیکرم     وای،از دل مادرم

آه یا علی اصغر....

ای پدر جان شوم من فدایِ      چهره خونی و پر شکستت

کو عمو تا ببیند که اینسان     دست و پا میزنم روی دستت

خون،می زند فوّاره     از،حنجر شیر خواره       شد،حلقِ من صد پاره

آه یا علی اصغر.....

ای کریم کریما...

****************************

حضرت علی اکبر(ع)

صید اعدا شدی ای عزیزم         همچو گل وا شدی ای عزیزم

بسکه خوردی تو شمشیر و نیزه            اِرباً اِرباً شدی ای عزیزم

آه،لاله ی پرپرم     آه،شبه پیغمبرم     آه،ای علی اکبرم

یا ولدی یا مظلوم....

جسم پاکت شده پاره پاره     به گواهیِ این جوشن تو

اُمّ لیلا الهی نبیند             که شده قطعه قطعه تن تو

آه،نور چشم ترم    آه،غرق خون پیکرم    آه،ای علی اکبرم

یا ولدی یا مظلوم....

ای کریم کریما...

***************************

حضرت عباس(ع)

ای علمدار من یا ابالفضل     میر و سالار من یا ابالفضل

ای سپهدار من یا ابالفضل    یار و غمخوار من یا ابالفضل

در،خون نشسته سقا  در،علقمه شد غوغا   از،عطر و بوی زهرا(س)

یا قَمَرَ العَشیرَه...

کرده خون گریه چشمان افلاک    بر علمدارِ من با دل چاک

ناله ی العطش در خیام و    ساقیِ تشنگان بر روی خاک

آه،غرق غم ربابه    در،فکرِ قدری آبه      آه،اصغرش بی تابه

یا قَمَرَ العَشیره.....

ای کریم کریما...

*******************************

شب عاشورا

شب عاشور و وقت دعا بود     جلوه گر نور ذات خدا بود

آخرین لحظه های وصالِ    زینب و شاه کرببلا بود

آه،رود عصر فردا     در،مقتل کربلا    سر،بر روی نیزه ها

آه مکن ای صبح طلوع

زینب و ناله و دیده تو        کودکان در هراسند و مضطر

امشبی خفته در بین خیمه     علی اصغر در آغوش مادر

آه،شود عصر فردا    بر،روی دست بابا      او،صید تیر اعدا

آه مکن ای صبح طلوع...

ای کریم کریما...

*******************************

عاشورا-وداع

آمده وقت اندوه و غمها      یوسفا می روی سوی صحرا

الوداع ای امام غریبم     قدری آهسته تر یابن زهرا(س)

با،کام خشک و عطشان     تو،می روی به میدان     من،دیدگانم گریان

یا سیدی یا مظلوم....

حق نگهدارت ای جان زینب     من روم بر روی تل حسین جان

تو برای وصال حبیبت         می روی سوی مقتل حسین جان

ای،نور حیِّ یکتا    ای،کشته ی بلقفا    تو،می شوی سر جدا

یا سیدی یا مظلوم...

ای کریم کریما...

**************************

شام غریبان

شام غمهای زینب رسیده     اینچنین غربتی کس ندیده

یک طرف کودکانِ در آتش        یک طرف دلبری سر بریده

آه،شام عاشورا شد      آه،لاله گون صحرا شد      آه،خون جگر زهرا(س) شد

یا سیدی یا مظلوم...

آتش از خیمه ها زد زبانه     دشمنان در جفا،وحشیانه

پاسخ غربتِ اهل بیت است    سیلی و طعنه و تازیانه

شد،بر بنی فاطمه(س)      بس،ظلم بی خاتمه    کو،حیدرِ علقمه

یا سیدی یا مظلوم...

ای کریم کریما...

**********************

نظرات  (۲)

سلام 
خدا به شما اجر بده  این مطالب خیلی به درد ما خورد
امیدوارم موفثق باشید
۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۹:۰۴ علیرضا دولت آبادی

سلام بر استاد عزیز.واقعا دست شما درد نکنه

با این نوحه هایی کو توی وبلاگ گذاشتید.

فقط میتونم بگم صله این کار رو انشالله از خود

امام حسین(ع)بگیرید.

پاسخ:
سلام بر شما
انشااالله اجر شما در نزد خداوند و مولای شهیدتان مضاعف باد
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی