کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

 شهادت حر علیه اسلام

*****************

آمدم تا شاملِ الطاف چشمانت شوم

یا حسین جان آمدم تا اینکه قربانت شوم

گر چه تو مهمانی و ما کوفیان مهمان کشیم

آمدم در خیمه ات تا اینکه مهمانت شوم

من که حرّ پر گناهم خسته ام از زندگی

آمدم من از ادب تا نذر طفلانت شوم

تو رئوفی مهربانی همچو حق توبه پذیر

توبه کردم آمدم سر روی دامانت شوم

تو خدای سینه ی سوزان و جانِ زینبی

آمدم تا اینکه من قربانی جانت شوم

می روم تا جان فدا سازم ز یاران پیش تر

تا تسلای دل غمگین و نالانت شوم

حسن فطرس

*******************************

شعر توبه حر :

پناه دو عالم پناهم بده                 به کوی وفایت تو راهم بده 

تورا با چه رویی تماشا کنم                 زخجلت چه دارم که حاشا کنم

شکستم اگر حرمتت را حسین             کرم کن تو مشکن دلم را حسین

بگو کودکانت حلالم کنند                 ترحم به اشک زلالم کنند.

*****************************

یابن زهرا حسین من گنه‌کارم
حـرّ آزادم امّــا گـرفتارم
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو

****
من دل اهلبیت تو بشکستم
شرمنده از تو و مادرت هستم
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو
****
حرّم و آمدم یاورت گردم
دور گهواره اصغرت گردم
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو
***
ای تولای تو عشق و احساسم
آمدم تا ببخشی به عباسم
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو
****
آمدم از برای فداکاری
مادرم در عزایم کند زاری
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو
****
من به تو ره گرفتم تو راهم ده
بی‌پناهم به کویت پناهم ده
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو
****
کن دعایم در این روز عاشورا
تا ببخشد مرا زینب کبری
مولا یا مولا سیدی العفو
یوسف زهرا سیدی العفو
غلامرضا سازگار

**************************

ای مظهر الهی، بر حر خود نگاهی
اشک دو دیده‌ام را، آورده‌ام گواهی
من حر روسیاهم تنها تویی پناهم

من قلب زینبت را، در این سفر شکستم
رو در رویت ستادم، ره بر روی تو بستم
من حر روسیاهم تنها تویی پناهم
من بر اذیّت تو، در ره اراده کردم
من در میان دشمن، تو را پیاده کردم
من حر روسیاهم تنها تویی پناهم
دیشب به سینه‌ام بود، داغ گل مدینه
پیوسته آتشم زد، العطش سکینه
من حر روسیاهم تنها تویی پناهم
من بهر اصغرت آب، از اشک دیده دارم
بر پای اکبر تو، سر بریده دارم
من حر روسیاهم تنها تویی پناهم
 غلامرضا سازگار
********************************

نوحه حر علیه ارحمه

*********************

حر ریاحی

 

اومده حر به درگهت یابن علی شاه و ولی
(به روسیاهی)2
روشو بیا زمین نزن پشیمونه که مهمونه
(بده پناهی)2
حسین بیا حر و کن تو آزاده
ببین که حر بر در تو افتاده
(به عشق تو مادرم منو زاده)2
منو ببخش قلب تو سوزوندم من
تو رو به کرب و بلا کشوندم من
(تو رو به خاک بلا نشوندم من)2
حسین حسین حر رو سیاهم من
******
تا شنیدم صدای استغاثتو شدم غمین
(شدم پریشون)2
من اومدم با پسرم با نوکرم
(برات بدم جون )2
کار تو لطف و عنایت و بخشش
هر کسی که گم می شه میان پیشش
(حر تو داره امید آمرزش)2
درسته که زینبت رو آزردم
از اینکه اینجا کشوندمت مردم
(جون رقیه بیا نکن ردم)2
حسین حسین حر رو سیاهم من

***********************************

حسین فاطمه، در آن اوّل‌نگاه، چه کردی با دلم
به لطفت یا حسین، قبولم می‌کنی، اگر ناقابلم
به جان مادرت             مرانم از درت
پشیمانم حسین      حسین جانم حسین

***

من افکندم تو را، به دست دشمنان، خطا کردم خطا
تو بخشیدی مرا، ز لطف بیکران، عطا کردی عطا
تو خورشید سحر     من از شب تیره‌تر
بتابانم حسین      حسین جانم حسین
 ***
لب من تشنه بود، تو آبم داده‌ای، خریدی جان من
کنون شرمنده‌ام، چرا لب تشنه‌ای، تو ای مهمان من
تو باشی در محن                  پس از تو زنده من
نمی‌مانم حسین      حسین جانم حسین

***
من آن حرّم اگر، تو آزادم کنی، دلم را مشکنی
به میدان وفا، منم سرباز تو، تو مولای منی
شوم قربان تو               بلا گردان تو
تویی جانم حسین      حسین جانم حسین
 
***
من آن آزاده‌ام، که یکبار دگر، ز مادر زاده‌ام
یزیدی کی شوم، حسینی بوده‌ام، به تو دل داده‌ام
به عشقت دلخوشم                ســراپـا آتشـم
بسوزانم حسین      حسین جانم حسین
 
جعفر رسول زاده

دانلود سبک
******************************************

من بی‌پناهم، غرق گناهم
اشک ندامت، باشد گواهم
بگذر ز جرمم، ای شاه خوبان
مولا حسین جان، مولا حسین جان

***

آمد به سویت، حرّ گنهکار
با قلب خسته، با چشم خونبار
بنما حلالم، هستم پشیمان
مولا حسین جان، مولا حسین جان

***
از عشق رویت، من مست مستم
پیمانه دارِ عهد الستم
از جام وصلت، ما را بنوشان
مولا حسین جان، مولا حسین جان

***
ساقی لبالب، کن ساغرم را
سوزانده عصیان بال و پرم را
هستم ز خجلت سر در گریبان
مولا حسین جان، مولا حسین جان
***

ای یادگارِ زهرای اطهر
چشم و چراغ آل پیمبر
غرق غمم ای دریای غفران
مولا حسین جان، مولا حسین جان
 
رحمت‌الله صادقی

دانلود سبک

*************************

گفت ای عفو وکرامت ز ازل بنده ی تو

خصم شرمنده و دلباخته ی خنده ی تو

رحمت واسعه ی حق یم طوفنده ی تو

من کیم بنده ی درمانده ی شرمنده ی تو

سیدی حر سیه رو به شما پیوسته

این یزیدی به امام شهدا پیوسته

***

شیشه ام آمده ام تا گهرم گردانی

پیش شمشیر بلایت سپرم گردانی

از کرامت بکشی زنده ترم گردانی

چون غبار ره خود دور سرم گردانی

آب بر کام من از تیغه ی شمشیر ببخش

حر خود را به علی اصغر بی شیر ببخش

تو یزیدی نه، کز آغاز زما بودی حرّ

تو یزیدی نه کز آغاز زما بودی حرّ

سخت دلتنگ تو بودیم کجا بودی حرّ

راه گم کردی و از دوست جدا بودی حرّ

بر سر قافله خون خدا بودی حرّ

تا بیایی به سوی یار دعایت کردم

نه به یک بار که صد بار دعایت کردم

آقا مارو دعا کردی که تو خیمه ی عزاییم

تو از امروز دگر حرّ فداکار منی

بلکه همسنگر عباس علمدار منی

تا ابد یار منی یار منی یار منی

من خریدار تو گشتم که خریدار منی

سر زده صبح سعادت به مبارک بادت

خلعت خون ،تن صدچاک، مبارک بادت

************************************

آمدم بر آستانت سر نهم سامان بگیرم

دل دهم دلبر بیابم جان دهم جانان بگیرم

آمدم در کربلایت می کنم جان را فدایت

بگذرم زین عمر فانی عمر جاویدان بگیرم

آمدم پایت ببوسم تا مگر دستم بگیری

آمدم دردم بگویم بس که من درمان بگیرم

یا حسین ای آنکه سبط  رحمة للعالمینی

رحمتی کز تو جواز رحمت رحمان بگیرم

از حضورت شرمسارم اینقدر امیدوارم

کز عطایت می توانم بخشش عصیان بگیرم

میهمان بودی تو بر من من به رویت راه بستم

چون ندانستم نباید راه بر مهمان بگیرم

آمدم با جان نثاری زینبت را شاد سازم

تا که از زهرا به محشر سر خط غفران بگیرم

دست رد بر سینه ام مگذار و بگذر از خطایم

تا به راهت سینه را در معرض پیکان بگیرم

****************************

جان حُر بـــــــــاشد بقربان وفایــت یا حسین       جان فدایت یا حسین (2)

آمدم تـــــــا سر نهم بر خاک پــایت یا حسین       جان فدایت یا حسین (2)

آمـــــــــدم همچون گدایان بـــر در احسان تو

کن نظر شاهان در ایندم بـــر گدایت یا حسین     جان فدایت یا حسین (2)

***

از گناه زشت خــــود شـــاها پشیمان گشته ام

جویم امید عنــــــــــــایت از سخایت یا حسین

تشنۀ فیض تو بــــــــــاشم ای سحاب مرحمت

گر چه خود لب تشنه ای از اشقیایت یا حسین

جان فدایت یا حسین (2)

***

عشق روی تـــــو گرفتـه در دل و جانم مَقَر

آیـــــــــــد از نای وجود من نوایت یا حسین

نیست ممکن تا ز سر سازم هوایت را برون

می دهم جان در ره مــهر و وفایت یا حسین

جان فدایت یا حسین (2)

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی