کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام

*********

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

یوسف لیلا  از حرم آمد سوی میدان

به روی دست همه زنها عطر و قرآن

زینب کن تماشا ، به این قد و بالا

کرده محشر بر پا ، واویلا

(بابا علی اکبر)3 ، واویلا

******

من هم از خیمه می روم سوی ماه لیلا

نور چشم من پیش چشمم شد اربأ اربا

ابرو کمان من ، بهتر از جان من

ماه کنعان من ، واویلا

(بابا علی اکبر)3 ، واویلا

******

ای تماشایی خیز و از جا و کن تماشا

صاحب خیمه کرده گم راه خیمه ها را

من دل بر تو بستم ، ای عصای دستم

من از پا نشستم ، واویلا

(بابا علی اکبر)3 ، واویلا

******

شمع خاموشم بی تو می سوزد تار و پودم

گر نبود عمه در کنار تو مرده بودم

ای جوان من پیرم ، از تو بوسه گیرم

دعا کن بمیرم ، واویلا

(بابا علی اکبر)3 ، واویلا

*****************************

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

چه دیدنی می‌باشد خسوف ماه خیمه

به سوی ماه خیمه بود نگاه خیمه

نور چشم ترم ، شبه پیغمبرم

علی اکبر

******

ماه فلک می‌داند ماه دل آرایی تو

کرببلا می‌داند یوسف لیلایی تو

ای همه دلخوشی ، تو مرا می‌کشی

علی اکبر

******

نور نگاهم رفته ببین تو را گم کردم

تو می‌زدی دست و پا من دست و پا گم کردم

پیشم ای نازنین ، پا مکش بر زمین

علی اکبر

******

بهر تماشای تو به هر طرف می‌گردم

فقط خدا می‌داند چگونه جمعت کردم

ماه لیلا تویی ، ارباً اربا تویی

علی اکبر

*************************

سید محسن حسینی

دریافت سبک

می چکد خون ز چشم تر من

لرزه افتاده بر پیکر من

شد بیابان پر از اکبر من

شبه پیغمبر من ، شبه پیغمبر من

آه ، تاکه پر خون قمر شد

تا به نیزه سپر شد

علی پاشیده تر شد

وای ، ولدی ای علی جان

******

داغ مه روی خیمه چه سخت است

داغ خوشبوی خیمه چه سخت است

بردنش سوی خیمه چه سخت است

لاله پرپر من ، لاله پرپر من

آه ، ماه ، کنعان لیلا

شده ای اربأ اربا

می کشی برزمین پا

وای ولدی ای علی جان

وای ، ولدی ای علی جان

******

شده لیلا ز داغ تو مجنون

خسته ام چون ز جسم پر از خون

بس که آورده ام نیزه بیرون

ماه صد پیکر من ، ماه ، صد پیکر من

آه ، پسرم دیده بگشا

کن پدر را تماشا

که من افتادم از پا

وای ولدی ای علی جان

وای ، ولدی ای علی جان

******

در خسوفی تو ای ماه ، خیمه

ماه ، خیمه ببین آه ، خیمه

تو نشانم بده رآه ، خیمه

گل از خون تر من ، گل از خون تر من

آه ، دل من را شکستی

به رویم دیده بستی

قاتل من تو هستی

وای ولدی ای علی جان

وای ، ولدی ای علی جان

*************************

حضرت علی اکبر (ع)

از نفس افتاده ام بر سر بالین تو

جان دهم با دیدن پیکر خونین تو

دیده بگشا بر من ای روح تنم

دست و پا کمتر بزن بر دامنم

ای علی اکبرم

******

بس که خنجر خورده بر قامت رعنای تو

دیده ام هر گوشه ای هر یک از اعضای تو

می کشم آهسته در بر پیکرت

ترس آن دارم جدا گردد سرت

ای علی اکبرم

******

یوسف در چاه من دیده بگشا بر رخم

یا دعا کن جان دهم یا که در گو پاسخم

دیده بگشا بر لبم جان آمده

کن نظر زینب به میدان آمده

ای علی اکبرم

******************************

یوسف رحیمی

دریافت سبک

بی‌همتایی در عزم و شکوه و ادب

بعد از مولا هستی تو فارس العرب

شهادت در راه حق آرزوی توست

اَوَلَسنا عَلَی الحَق داری روی لب

به پا کردی تو دلا محشر ، تویی قدر و یاسین و کوثر

تویی آینه‌ی پیمبر

عالم شده تسخیرت ، با نغمه‌ی تکبیرت

با ضربه‌ی شمشمیرت

جانم علی اکبر

******

رفتی میدون و بردی دل حرمو

گذاشتی بر دل‌ها درد و داغ و غمو

عَلیکَ مِنّی السلامتو شنیدم

پاشو علی ببین این قامت خمو

بوی یاس پیچیده تو صحرا ، می‌بینم تن تو رو هر جا

چی اومد به سر تو بابا

عمه اومده حالا ، تا جون ندم ای بابا

از غصه‌ی تو اینجا

ای وای علی اکبر

*******************************

محسن طالبی پور

 دریافت سبک

جوون شیدای من عصای دستای من

از پیش چشمای ترم

آهسته تر پیغمبرم

میدون برو ای پسرم

آیینه ی پیمبری خَلقا خُلقا مَنطقا

این لحظه های آخری یه کم پیشم قدم بزن

رد شو عزیزم ، از زیر اشکام

جوون سر به زیرمو ، خوش قد و بالام

یا علی اکبر

******

پاشو ببین دنیا رو بی کس ترین بابا رو

جوون من رفتی چرا

تنهام گذاشتی با وفا

میون این ماتم سرا

قامت من خم تر شده از وقتی افتادی زمین

عمود آهن به سرت زدن امیرالمونین

زانو به زانو ، بهت رسیدم

دونه به دونه تیرا رو از تنت کشیدم

یا علی اکبر

******

یک طرف افتاد پرت یک طرف افتاد سرت

غارت شده پیراهنت

شکسته نیزه تو تنت

کوچیک شده این بدنت

جمع نمی شه بین عبا این تن پاشیده ز هم

باید برات بنا کنم هر گوشه ی صحرا حرم

سرت رو حالا ، بغل می گیرم

از خنده این کافرا ، دارم می میرم

یا علی اکبر

 

**********************************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

ای روشنی ی چشمای بابا

دار و ندار رعنای بابا

داره می ریزه وقت وداعت

پشت سر تو اشکای بابا

می ری و می شه خیمه هامون گریه بازار

میدون برو اما قدم آهسته بردار

ای عصای این دستای خسته

چاره ساز این دل شکسته

آه و واویلا

******

حالا گذشته آب از سر تو

رو خاک صحراس بال و پر تو

کار تنت از غارت گذشته

چیزی نمونده از پیکر تو

باید تموم دشت و صحرا رو بگردم

دنبال جسم تو کجاها رو بگردم

چه کنم با این سر پاشیده

با لبایی که به هم رسیده

آه و واویلا

**************************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

امید دل فاطمه نور سحرای حرم

صفای بهشت حسین ذکر دعاهای حرم

ای جلوه گر سیره ی پیغمبر عظما

ای حاصل اشکای نماز شب لیلا

با صفا ساده و صبور

متواضع ولی غیور

نور مهتاب ، یار بی تاب ، عشق ارباب

******

دلاور و جنگ آوری مثه یل ام البنین

علی چه برازندته یابن امیرالمومنین

ای والله  داره  صورت ماه و قد و بالات

با هیبتی می لرزه زمین زیر قدمهات

نگاهات مثل صاعقس

می گیره از عدو نفس

نور مهتاب ، یار بی تاب ، عشق ارباب

***********************************

 محسن طالبی پور

دریافت سبک

رحمی کن ای علی جان به دل زار بابا

برای بردن تو چاره نداره بابا

پاشو ای ماه کاملم می سوزه این دلم

پاشو بابا ببین می خنده قاتلم

بدون تو ثمرم ای پاره جگرم

می باره درد و بلا رو سرم پسرم

امید دلم همه حاصلم

داره داغ تو می شه قاتلم

******

جوون سر به زیرم دیگه نزن پرو بال

میون دود و آتیش عمه اومد تو گودال

وقتی که می کشی عذاب دنیام می شه خراب

ای خورشید حرم سوسو نزن   بتاب

شده غوغا ولدی محشر بر پا ولدی

عمه تنهاس به خدا به خدا ولدی

امید دلم همه حاصلم

داره داغ تو می شه قاتلم

****************************

محمدرضا رضایی

دریافت سبک

داری میدون می‌ری ای نور چشم تر من

کمی بمون کنارم ای روح پیکر من

داری می‌ری جون بابا، علی

روح حرم ماه لیلا علی

زنده می‌شه یاد علی ، اینجا با خروش نگات

اسم مادرم رو ببر ، بین همه‌ی رجزات

علی اکبرم بابا ، شبه پیمبرم بابا

******

آخه چطور ببینم جسمت در خون نشسته

عصای پیری من پهلوی تو شکسته

حلقه زده دشمن دور و برت

هر کسی برد سهمی از پیکرت

با خنده‌هاشون می‌زنن ، آتیش به دلم پسرم

پاشو ای با غیرت من ، زینب رو ببر تا حرم

علی اکبرم بابا ، شبه پیمبرم بابا

*********************************

علی اصغر خواجه

دریافت سبک

غرق خون شده از کینه جسم ماه لیلا

پاره ی دلم در میدان گشته اربا اربا

زیر تیغ کین شد پرپر

جسم ثانی پیغمبر

نور دل همه اهل حرم ، علی اکبر

سرو رشید من ای پسرم ، علی اکبر

******

ای امید قلب بابا غرق خاک و خونی

لاله ی دلم میبینم ماه لاله گونی

درکنارت از جان سیرم

از غمت علی جان پیرم

لشکر کوفه و شام اومده ، علی اکبر

به اشک من بابا خنده زده ، علی اکبر

******

در کنار جسمت بابا گشته نیمه جانم

یک کلام بگو بابا تا که دهی توانم

وامصیبت و واویلا

از جوان اربا اربا

اهل حرم همه گریه کنان ، علی اکبر

در غم تو شده ضجه زنان ، علی اکبر

************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی