کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام

*******

نو جوانِ حسین،یار دلدار     ای بسیجیِّ میدان ایثار

قاسم ابن الحسن،جان عمه    ای نبردت شبیه علمدار

آه ای عقیق یمن   آه ای گل یاسمن   آه یادگار حسن

یا قاسم ابن الحسن...

***

غرق در خاک و خونی عزیزم     ای رُخت قرص ماه تمامم

پا مکش بر زمین تا نگردم       من خجالت زده از امامم

ای عاشق دیرینه    ای صید دام کینه   آه ای شکسته سینه

یا قاسم ابن الحسن...

******************************

ای عمو جانم اَمان از                  ظلم و بیداد مدینه

سینه ام بشکسته گشت و               زنده شد یاد مدینه

کشته ی        ظلم و بیدادم                   از فَرَس         چونکه افتادم

با لبِ         تشنه جان دادم                     یا مظلوم       ابی عبدا...

 

فکرِ قَتلَت ای عموجان                          در سرِ اربابِ فتنه

نُقلِ دامادیِ قاسم                       سنگِ این اصحابِ فتنه

ببین این رهبر تنها               خوردم من سنگ از این اعدا

اَشهَدَم گشته یازهرا(س)                 یا مظلوم اَبی عبدا...

******************************

مجید خانی

زمینه
دلم شده پریشون(عموجان)۳

بذاربرم به میدون (عموجان)۳
چشام شده مثل دریا(عمو)۴
اذنم بده یابن زهرا(عمو)۴
تاجون فدات کنم اینجا(عمو)۴
ای عمو،منو نگاه تو*جون من،فدای آه تو
اهلی من،عسله واسه من*شهادت،عموتوراه تو
یا حسین،عموی مهربونم
***
پنجه زدن به گیسوم(عموجان)۳
نیزه زدن به پهلوم(عموجان)۳
مونده تنم بدون جوشن(عمو)۴
زیر سم اسبهای دشمن4
شکسته شد سینه من(عمو)۴
گرفته، خون جلو چشمامو* می شنوم، صدای بابامو
پیکرم، پاشیده شد از هم* می کشم، روی زمین پامو
یا حسین، عموی مهربونم
***************************

مجید خانی

زمینه
شیر دشت بنی هاشم(ای عمو)۲

یادگار حسن قاسمم(ای عمو)۲
وای وای وای۴
گر که اذن میدون ندی بهم می میرم ز غم- واویلا
گفته بوده بابام که من تو راهت فدابشم- واویلا
ای همه کس و کارم، کن نظر دل زارم، رو لبم عسل دارم
ای عمو حسین جانم
***
توی میدون زیر نیزه ها(ای عمو)۲
می زنم توی خون دست و پا(ای عمو)۲
وای وای وای۴
از میون خیمه بیا و حال منو ببین- واویلا
می کشم عمو جان با هر نفس پامو رو زمین- واویلا
از عموم جدا موندم،بین دشمنا موندم، زیر دست و پا موندم
ای عمو حسین جانم
******************************

محمدرضا رضایی

دریافت سبک

زره نداری به تن از دنیا دل بریدی

دیدم میونِ تیر و نیزه‌ها قد کشیدی

سهم تو بود شهادت از ازل

معنا شده احلی من العسل

سخته برا من که تو رو ، اینجوری رو خاک ببینم

سخته کنارِ بدنِ ، غرق خون تو بشینم

تن تو زخمی و پرپر ، مثل تن علی اکبر

******

یتیم مجتبایی ای وای از غربت تو

آروم آروم می‌ذارم صورت بر صورت تو

پا می‌کشی وقتی که رو زمین

قاتل من می‌شه داغت ببین

ای وای که عمو نتونست ، هیچ کاری کنه براتو

پاشو که دارم می‌میرم ، واکن دوباره چشاتو

تن تو زخمی و پرپر ، مثل تن علی اکبر

*********************************

یوسف رحیمی

دریافت سبک

آئینه‌ی یل جملی ، داری شکوه بی‌بدلی

گفتی برای تو شهادت، شیرین‌تره زِ هر عسلی

کرب‌وبلا حیرونه از ، شوق شهادت تو

می‌ری ولی بذار بمونه ، نقاب رو صورت تو

خوب می‌دونی کینه دارن ، این بی‌وفاها از بابات

ترسم اینه آخر بشه ، مثل علی قد و بالات

******

در بین حمله‌ای بی‌امون ، من رو صدا زدی عموجون

آخه تو رو چطور ببینم ، با این چشای غرق به خون

سوی تو من رو می‌کشونه ، شمیم پیرهن تو

سوره یوسفم چرا شد ، آیه آیه تن تو

وا کن چشاتو جون من ، تا جون ندم از ماتمت

سخته برا من داغ تو ، می‌ری با این سِنِّ کمت

************************************

یوسف رحیمی

دریافت سبک

هم‌دوشِ سردارانِ نامیِ عمو

می‌مونم تا پای جون حامی عمو

رنگ می‌بازه داغ و خستگی و عطش

وقتی می‌بینم تشنه کامیِ عمو

دیگه یاری نداره مولا ، مونده خیلی غریب و تنها

دیگه نوبتِ منه حالا

یا فاطمه رو لب‌هام ، توفنده‌تر از دریام‌

شیر جمله بابام

ابن الحسن هستم

******

تو میدون مثل بابات نداری بدل

گفتی شهادت هست احلی من العسل

اما بمیرم سمتت میاره هجوم

هر کسی کینه داره از خورشید جمل

سهم تو بلایی عظیمه ، غرق خون پرِ یاکریمه

اینکه روضه خونه نسیمه

با بوی گل پرپر ، برپا شده باز محشر

شد تازه غمِ مادر

ابن الحسن ای وای

*******************************

محسن طالبی پور

 دریافت سبک

 منکه برات می میرم یه کم ازت دلگیرم

بگی می افتم روی پات

حتی رو پای بچه هات

تا که باشم توی سپات

بگو باید چی کار کنم ، که عشقمو نشون بدم

منم شبیه اکبرت ، غیرتمو نشون بدم

حالا که درد ، مدینه دارم

اگه بگی میدون برم ، غمی ندارم

عمو حسینم

******

ببین قد و بالامو یه بار دیگه بابامو

می خواد بره میدون حسن

رها شد از زندون حسن

شده بازم دلخون حسن

دلم می خواد عمو حسین که رزم من مثل باشه

وقتی می افتم روی خاک روی لبام ، عسل باشه

عمو نگاه کن ، به انتقامم

تو ذهن لشکر کوفه ، می مونه نامم

عمو حسینم

******

نجمه به سر می زنه تو خیمه جون میکنه

افتاده رو خاک حسنش

پاره شده پیراهنش

با خاک یکی شده تنش

وقتی رسید که قاسمش دیگه به آرزوش رسید

از نفس افتاده بود و پاهاشو رو خاک می کشید

بغل گرفته ، حسین حسن رو

رزمنده ی دلاور ، صد پاره تن رو

عمو حسینم

 **********************************

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

با لب پر خون چه رجزهایی خوانده ام من

غم ندارم گر بی کس و تنها مانده ام من

ای دین و ایمانم ،    ای بهتر از جانم

من با تو می مانم ،    عمو جان

عمو عمو جانم ،    عمو عمو جانم

(عمو عمو جانم)3 ، عمو جان

******

روی تو ماهم دیده بر راهم کی می آیی

کس نمی داند من کجا هستم تو کجایی

من که جان برلبم ، من در تاب و تبم

من زیر مرکبم ، عمو جان

(عمو عمو جانم)3 ، عمو جان

******

کن تماشایم تا ببینی من نیمه جانم

می شنیدم من که شکست اینجا استخوانم

گل را تنها دیدند ، با صد نیزه چیدند

به هر سو پاشیدند ، عمو جان

(عمو عمو جانم)3 ، عمو جان

******

آرزو دارم در کنار تو جان سپارم

سر ندارم تا روی دامانت سر گذارم

نازت را خریدم ، در خونم غلطیدم

ببین قد کشیدم ، عمو جان

(عمو عمو جانم)3 ، عمو جان

*****************************

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

بگو کجا هستی تو  ای قرص ماه قاسم

بیا که خون می‌ریزد از هر نگاه قاسم

من که جان بر لبم ، به زیر مرکبم

جانم عمو جان

******

گفتم یتیمم اما به اشک من خندیدند

لاله ام اما من را با تیغ و نیزه چیدند

فتاده از سخن

قاسم ابن الحسن

جانم عمو جان

******

مشتاق دیدار تو چشم تر من باشد

باران سنگ دشمن نقل سر من باشد

دلبر نازنین ، حجله گاهم ببین

جانم عمو جان

******

بیا تماشایم کن که از فرس افتادم

هم از فرس افتادم هم از نفس افتادم

به ذکر دائمم ، قاسمم قاسمم

جانم عمو جان

*************************

سید محسن حسینی

دریافت سبک

کسی مثل تو پیدا نمی شه

درد قاسم مداوا نمی شه

چشم قاسم دگر وانمی شه

ای عمو جان عمو جان

ای عمو جان عمو جان

وای ، ای همه آرزویم

ای همه آبرویم

می چکد خون ز مویم

وای ، ای عمو جان عمو جان

******

خون من می چکد روی دامن

مثل زهرا شده سینه من

می زنم دست و پا پیش دشمن

ای عمو جان عمو جان

ای عمو جان عمو جان

آه ، من شهیدم عمو جان

رو سپیدم عمو جان

قد کشیدم عمو جان

وای ، ای عمو جان عمو جان

******

ای مسیحا ببین نیمه جانم

تو بیا یار ابرو کمانم

تیر دشمن گرفته نشانم

ای عمو جان عمو جان

ای عمو جان عمو جان

آه ، مانده ام بین لشگر

شده ام مثل اکبر

تو عبا هم بیاور

وای ، ای عمو جان عمو جان

******

خون ز هر دیده افشانده ام من

قصه عشق تو خوانده ام من

دیده بر رآه ، تو مانده ام من

ای عمو جان عمو جان

ای عمو جان عمو جان

روی تو روی بابا

می روم سوی بابا

می رسد بوی بابا

وای ، ای عمو جان عمو جان

******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی