کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه و زمزمه حضرت مسلم - علیه السلام

*****

دریافت فایل

آقا ببین دل بی قرارم/در راه ِ عشقت سر به دارم

غم زد به باغ -ِ جانم شکوفه/عزیز زهرا- میا به کوفه

مظلوم حسین جان 2

با نامت ای آرام جانم/بنگر زیارتنامه خوانم

جان می سپارم با کام عطشان/ذکر لب من مظلوم حسین جان

مظلوم حسین جان...

گردیده جام غم لبالب/یاد مصیبت های زینب

روزی رسد که آن قد خمیده/گرید ز داغ رأس بریده

مظلوم حسین جان...

داغ دل ِ او بی کرانه/شمر و سَنان و تازیانه

سوزد دل ِ هر نسرین و لاله/با سوز آه ِ طفلی سه ساله

مظلوم حسین جان...

*************************************

دریافت فایل:

درد و غم زد بر درخت جان شکوفه        ای عزیز فاطمه میا به کوفه

کوفه و ظلم و جنایت/اهل بیت و رنج و غربت/وامصیبت وامصیبت

ذکر لب خونینم،که با ناله همراه است/السّلام ُ علیکَ یا ابا عبدالله است

پسرعمو پسرعمو کوفه میا یا حسین...

از جفاشان میشوی پرپر چو لاله       از غم تو خونجگر گردد سه ساله

گرمیایی یبن حیدر/گویمت با دیده ی تر/اهل بیتت را نیاور

دیگر از زندگانی،دل می بُرَد رقیه/از دست بی حیایی،سیلی خورد رقیه

پسرعمو پسرعمو کوفه میا یا حسین...

از سر ِ دار چشم جانم را گُشایم/نوحه خوان ِ روضه های کربلایم

اشک غم جاری ز دیده/زینب قامت خمیده/یک سر ِ از تن بریده

رسَد بر پیکر تو،هجوم ِ سر نیزه ها/از کوفه بینم رفته،سر ِ تو بر نیزه ها

پسرعمو پسرعمو کوفه میا یا حسین...

******************************

دریافت فایل:

حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام

حسین میا به کوفه/کوفه وفا ندارد...

رهت عوض کن آقا/کوفه حریم ننگه/به دست بچه های/کوفه ز کینه سنگه

من از دارالعماره/دارم به تو اشاره/تنم پر از جراحت/قلبم پر از شراره

میا که در غریبی/ز تیغ قوم کافر/شبیه لاله گردد/پرپر علیّ اکبر

میا که اصغر تو/همان آرام جانت/خورد تیر سه شعبه/به پیش دیدگانت

میا که آن سه ساله/خورَد سیلی کینه/شود زنده برایت/غم یاس مدینه

میا که کوفه داره/به ظلم و کینه عادت/میا که خواهر تو/شود خمیده قامت

********************************

دریافت فایل:

پسر عمو رو مکن جانب کوفه حسین/که پُر، ز غم میشود دل همه عالمین

چونکه اینجا/یابن زهرا/شهر حیله،شهر ننگ است

رَه عَوَض کن/که به دست ِ/بچه های کوفه سنگ است

یا حبیبی یا حسین جان...

به میکده از غمت جام بلا سر کشم/خجالت از تو و از خواهر تو می کشم

ای مرا یار/از سر ِ دار/می کنم بر تو اشاره

بی پناهم/قتلگاهم/گشته این دارالعماره

سیدی میا به کوفه...

ای هدفت اعتلای دین و قرآن حسین

به یاد تو با لب ِ تشنه دهم جان حسین

من سر ِ دار/تو به گودال/وای از آن ظلم و جنایت

سر بریده/از قفایی/جان فدای غصه هایت

وامصیبت وامصیبت...

********************************

دریافت فایل:

مسلم شده جانش فدا/کوفه شده کربلا

ناله میزد با اشک جاری از دو عین/پسر عمو میا به کوفه یا حسین

وا مُسلما وامُسلما وا مُسلما...

 

امان از این ظلم و بیداد/وَز حیله ی ابن زیاد

ای جانانم ببین حال ِ پریشانم/نوشته ام بیا اما پشیمانم

وا مُسلما وامُسلما وا مُسلما...

 

گرچه رزقم بلا شود/گرچه جانم فدا شود

خونجگر ِ بریدن ِ سر ِ تو ام/غصه دار ِ معجر ِ خواهر تو ام

وا مُسلما وامُسلما وا مُسلما...

***************************

دریافت فایل:

دل عالم بر مصیبت مبتلا شد       حاجی زهرا(س) عازم کربلا شد

واویلا واویلا-- واویلا واویلا 2

سوزم از سوز آه یوسف زهرا(س)   قربانیان ، همراه یوسف زهرا(س)

میشوند این لاله ها عاقبت پرپر   عون و جعفر ،قاسم و عباس و اکبر

دل سکینه در شور و اضطراب است   درآغوش مادر فرزند رباب است

دلربای قافله یاس وآلاله                  بر دوش ابوفاضل طفل سه ساله

حجت حق در آه و شور و نوایی          زینب و گریه بهر درد جدایی

نورانی  با یا حسین نطق و بیانش        زینب بوَد در میان محرمانش

اما رسد روزی که از غربت و غم    خورَد به دخت حیدر چشم نا محرم

رسد روزی که حسین ، سر جدا گردد   رأسش هلال روی نیزه ها گردد

************************************

مسلمیه موسم درد و غم است                  وقت اشک و سوز و آه و ماتم است

مسلمیه وقت احیای دل است                  غربتی آغشته با آب و گل است

مسلمیه اشک زهرا(س) جاری است           کار او آه و فغان و زاری است

مسلمیه رزق ما غم  میشود                      ماه ذلحجه محرم میشود

زین مصیبت ها نهان و منجلی                     همچو شمعی آب گردد هر دلی

حاجیان رفتند رو سوی منا                      حاجی زهرا(س) رود بر کربلا

بین صحرا قافله آواره است                  کودکی در بین یک گهواره است

عط حق دارد گل یاس علی                 هست بیرق دست عباس علی

از سوی دیگر به شهر فتنه ها             هست مسلم بی کس و بی همنوا

او که خود باشد علمدار بلا                گشته معراجش سر دار بلا

با زبانحال و آه و شور و شین              ناله ها دارد میا کوفه حسین

این لعینان دشمنان مکتبند                   روز و شب چشم انتظار زینبند

بیرقم بر خاک افتاده حسین                 تیغ هاشان هست آماده حسین

مسلمت در کوفه میگردد فدا                ای عزیز فاطمه(س) کوفه میا

**************************

دریافت فایل:

مسلم بن عقیل فدای راه حسین     بر لب خسته اش ناله و آه حسین

کی مرا مقتدا       مسلمت شد فدا

کوفه میا آقا         ای پسر زهرا(س)

واویلا واویلا...

 

*صید بشکسته پر شدم به دام بلا      مقتل من شود بر سر بام بلا

بر تو از روی بام    مینمایم سلام

کوفه میا آقا        ای پسر زهرا(س)

واویلا واویلا...

 

*من بیفتم به خاک و تو به گودال غم       قامت مادرت شود ازین غصه خم

نور دیده حسین        سر بریده حسین

کوفه میا آقا          ای پسر زهرا(س)

واویلا واویلا...

زمینه   دریافت فایل:

****************************

زمینه

ای نور جمال حیّ سرمدی/میا به کوفه سیدی

اینجا من ندیده ام به جز بدی/میا به کوفه سیدی/تو نور چشم احمدی

تو آسمون ِ سرخ ِ/عاشقی کوکبم من

نیا که غصه دار ِ/غربت زینبم من

چشمم آقا خون داره می باره/چونکه دلم داغ تو رو داره

معراج من بالای این داره/سیدی یا حسین میا کوفه...

 

جز طوعه کسی نبوده یار من/گواهه حال زار من

ای در دو جهان به رسم عاشقی/غم تو افتخار من/تموم اعتبار من

بر سر ِ دار ِ فتنه/به یاد غصه هاتم

گریون صورتای/نیلی بچه هاتم

خونجگرم با سوز عاشورا/رَسمه آقا،سیلی زدن اینجا

اَشهد من،نغمه ی یازهرا/سیدی یا حسین میا کوفه...

 

من میگم نیا ولی یکی میگه/بیا به سمت علقمه

اَدرک یا اخا که قسمتم شده/دیدن روی فاطمه/ولی قدش خیلی خمه

چادر خاکی ِ او/بیرق هل اتایی

می وَزه از بهشتش/نسیم کربلایی

از روی دار مَحو ِ گل یاسم/مُعتکف گلشن ِ احساسم

روضه خون دستای عباسم/سیدی یا حسین میا کوفه...

************************************

دریافت فایل:

حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام

روزی ِ ما میشه ایشالا به حقّ حسین/به حقّ حسین

حرم سفیر کربلا به حقّ حسین/به حقّ حسین

سفیر ِ غریب نینوا/مُسلم ای یار خون خدا

دل ما شده تنگ حرم/اللهم الرزقنا کربلا...

اللهم الرزقنا کربلا...

زاویه ی مسجد کوفه بهشت دلا/بهشت دلا

میریم ایشالا از کوفه ما به کرببلا/به کرببلا

گرفته آتیش دلای ما/این دلهای مبتلای ما

به دست ِ حضرت مسلمه/برات کرببلای ما

اللهم الرزقنا کربلا...

ایشالا هممون جون بدیم برای حسین/برای حسین

مثل شهدایی که شدن فدای حسین/فدای حسین

هرکسی بر حسین نوکره/واقعاً سالار و سَروَره

بر روی چشمامون تربت ِ/بین الحرمین ِ دلبره

اللهم الرزقنا کربلا...

*************************************

دریافت فایل:

حضرت مسلم علیه السلام

 

ای سفیر کربلا/کشته راه ولا

جان ما گردد فدایت/کوفه شد کرببلایت

یا مظلوم یا مُسلم...

 

جان نثار مکتبی/غصه دار زینبی

سوزد این دلها برایت/کوفه شد کرببلایت

یا مظلوم یا مُسلم...

*******************************

دریافت فایل:

میرسد بر همه        بوی کرببلا

میرود قافله           سوی کرببلا

آه و واویلتا...

غربت اهل بیت    آتشی در دل است

دختر فاطمه(س)    زینت محمل است

آه و واویلتا...

در مَثل دُرّ ناب    طفل ناز رباب

بین قنداقه اش       رفته راحت به خواب

آه و واویلتا...

میرسد موقعی     کز جفایی عیان

میخورد بر حرم    چشم نا محرمان

آه و واویلتا...

عترت داور و         اشک چشم تری

ای امان از غم و        درد بی معجری

آه و واویلتا...

*********************************

 

دریافت فایل:

 

با دلی خون و مبتلا رفته      قافله سوی کربلا رفته

آه و واویلا...

جمله در خط حضرت دلبر            عون و عباس و قاسم و اکبر

یوم ترویّه روز هجران است         عترت زهرا(س) دل پریشان است

شور گلشن از لاله و یاس است       پرچم نهضت دست عباس است

کاروان غم عازم صحرا                      گشته بر عترت نوحه خوان زهرا(س)

جان آله الّله میرسد بر لب              میشود بی سر هستی زینب

بهر حفظ دین جانفدا گردد            رأس  او ماه نیزه ها گردد

*********************************

یوم ترویه زمان  ماتم است                     هر چه گریم از غم دلبر کم است

یوم ترویه  بهار غربت است                    وقت روضه بهر آل عصمت است

رفته همراه همه آل عبا                         حاجی زهرا(س) به سوی کربلا

وه عجب جمعی همه منشور عشق            جاری از سرچشمه هاشان نور عشق

وه چه جمعی جملگی  غرق خدا               تا ابد شمس وفا، نور الهدی

بیرق ای جمع بی مثل و قرین                 هست در دست یل ام البنین

زینب کبری میان محمل است                  در همانجا نوحه خوان محمل است

سوز او چون سوز خورشید عراق             کی حسین جان آه از درد فراق

بر دلم  بوی جدایی میرسد                     شور و حالی کربلایی میرسد

یبن زهرا(س) روز و شب دارم دعا         که نگردم هیچ وقت از تو دعا

یا ولی الله ، روح مکتبی                     تو تمام زندگی زینبی

خصم ملعونت بمیرد یا حسین               حق تو را از من نگیرد یا حسین

***********************************

دریافت فایل:

امام حسین(ع)

همینه افتخارم که                       فدای دلبر جونم

به دعای بی بی زهرا(س)            به یادش نوحه میخونم

گل زهرا(س) گل زهرا(س)...

فدای اون شهیدی که                      فدای راه اسلامه

مینویسم با دست دل                       برای دلبرم نامه

 

سلام ای حضرت دلبر                 شاه لب تشنه ی بی سر

میخوام آقا بشم آخر                   توی وادی تو نوکر

 

کمکم کن نرم آقا                        به سوی وادی عصیان

بشم اهل مناجات و                      دعا و خوندن قرآن

 

دعا کن مثل آلاله                      به راه تو بشم پرپر

بشه شامل به حال من                 دعای دخت پیغمبر

 

دعا کن که به راه تو                 فدایی شم فدایی شم

من بیچاره هم مثل                  شهدا کربلایی شم

 

ولای تو سرشت من                 عشق تو سرنوشت من

کربلا قبله ی جان و                 حرم تو بهشت من

 

************************************

دریافت فایل:

حضرت مسلم علیه السلام

یا حسین-3-   رو مکن سوی این شهر پر بلا     یا حسین در همین کوفه شد مسلمت فدا

یا حسین مسلمت با لب تشنه جان سپرد    در موج تیر و شمشیر و هم دشنه جان سپرد

دل من گشته غمدیده و غمگسار تو     یا حسین کوچه گردی شده کار یار تو

کلام من به این کوفیان حاصلی نداشت    در راه حفظ دین جان من قابلی نداشت

من هستم ای گل فاطمه(س) خاک کوی تو    صد چون من جانفدای تو، نه ، تار موی تو

یا حسین من که در کوفه جان بر لب تو ام      در غربت غصه دار تو و زینب توام

یا حسین این بوَد بر لبم ذکر و زمزمه      سیدی ، السلام علیک ، یبن فاطمه(س)

شدم در گلشن عاشقی همچو لاله ات   می خورم غصه بر حال و روز سه ساله ات

در کوفه شور جنگ و عداوت شده به پا    حرمله خواهد آید به صحرای کربلا

میترسم  عاقبت بود و هستت شود فدا     میترسم اصغرت روی دستت شود فدا

این باشد آخرین حرفم ای نور عین من   سیدی رو مکن سوی کوفه حسین من

ثارالله....ثارالله...

*****************************

تماشایی شده مهمانی من
دل آشفته و طوفانی من
همه در کوفه بیعت می شکستند
به مُهر سنگ بر پیشانی من
***
نسیم آورده با خود بوی سیبی
نمانده از غمت در دل شکیبی
همین جا پرده ها افتاد و دیدم
به روی نیزه ها شیب الخضیبی
***
سرم آقا به قربان سر تو
دو طفل من فدای اصغر تو
گرفته خواب را از چشمم این غم
که در بندِ اسارت خواهر تو

یوسف رحیمی
*******************************

مسلمم کز هر طرف، بسته راهم یا حسین
بـــــــــــــــام کوفه آمده، قتلگاهم یا حسین
شهر کـــــوفه صحنۀ عید قربان من است
بر تو قربانی شدم، عهد و پیمان من است

یا حسین و یا حسین، کن نگاهی یا حسین(2)
**
در نماز عشق تو، غرق خون شد جامه ام         واحســینا واحسین، شد زیاتنامه ام
پــــا به چشمانم گذار، جان به قربانت کنم          با سر ببریده ام، بوسه بارانت کنم
یا حسین و یا حسین، کن نگاهی یا حسین(2)
***
گاهی از زخم زبان، بر جگر چنگم زدند   گــــه میان کوچه ها، کوفیان سنگم زدند
منکـــه سر در یاری دین و قرآن میدهم     مثل مولایم حسین تشنه لب جان می دهم
یا حسین و یا حسین، کن نگاهی یا حسین(2)
غلامرضا سازگار

******************************

به راه تو حسین جان ، بود هر دم نگاهم
به یاد کودکانت ، به سینه مانده آهم
به مقدم تو حبیبم بگویم من به ناله
به همره خود میاور تو زهرای سه ساله
حسین - کوفه میا 3
***
میا در شهر کوفه ، الا ای نور دیده
برای اکبر تو ، عدو نقشه کشیده
میان این کوفیان است سخن از ماه لیلا
اگر بیایی ببینی به دیده ارباً اربا
حسین - کوفه میا 3
***
طناب دار کوفه ، کند گریه به حالم
شدم آخر فدایت ، حلالم کن حلالم
الا ای یابن الزهرا تو کن بر من نظاره
تن غرق به خونم شد آویز قناره
حسین - کوفه میا 3
رضا رسولی

 سبک

************************

زد از درخت عاشقی غربت شکوفه
آقا میا جان علی اصغر به کوفه  2
کنم با وجودم          به سویت اشاره
ببین مسلمت را          به دارالعماره
حسین یابن زهرا
******
ای قلب سُکّان فلک یکسر اسیرت
شد کوچه  گردی عاقبت  کار سفیرت
ز غم در به در من     به قلبم شرر تو
قنوت نمازم             شده گریه بر تو
حسین یابن زهرا
******
در بند نامردانم و جان  بر لب هستم
من غصه دار حال و روز زینب هستم
رسد روزگاری         که از محنت دل
در این کوفه زینب    زند بر به محمل
حسین یابن زهرا

حاج امیر عباسی

***********************1

با دست بسته      قلبی شکسته        رفتم سوی دار
ای گل زهرا           سیدی مولا           خدا نگهدار
مسلمم مسلمم غریب و تنها   مانده ام بی معین میان اعدا
یا حسین یاحسین عزیز زهرا 2
***

+گویم صبارا          برد زپیشم         بهر تو پیغام
میا که باشد         برلب اینها      همیشه دشنام
وای من وای من نغمه برلب       ترسم از لحظه ورود زینب
یا حسین یاحسین عزیز زهرا
***

چشمان ماه و     خورشیدوکوکب     محو نظاره
گویم سلامت       ازروی بام           دارالعماره
ترک منزل مکن در بین صحرا    کن حذر زین سفر ای پور زهرا
یا حسین یاحسین  عزیز زهرا

********************************

دریافت فایل: Description: http://www.aviny.com/voice/images/ejra_01.gif

 

رو چشما اشک غمه    نزدیک مُحرّمه

اومد    مسلمیه که دل میشه غوغا       به یاد اون سفیر عاشورا
شهید راه پسر زهرا(س)  -   حسین آقام آقام...

 

کوهِ دردِ کوفه شد    کوچه گردِ کوفه شد

مسلم    بی کس و تنها میکنه نجوا    با اشک و سوز و ناله و آوا
میا به کوفه پسر زهرا(س) حسین آقام آقام...

 

قلب من بی قراره     معراجم سر داره

آقا    پیش دو چشم زینب مضطر    می ترسم آخر تو بشی پرپر
جدا بشه از تن پاکِت سر    حسین آقام آقام...

*************************

دریافت فایل: Description: http://www.aviny.com/voice/images/ejra_01.gif

یا حسین رو مکن سوی این شهر پر بلا     یا حسین در همین کوفه شد مسلمت فدا

یا حسین مسلمت با لب تشنه جان سپرد    در موج تیر و شمشیر و هم دشنه جان سپرد

 

دل من // گشته غمدیده و غمگسار تو     یا حسین کوچه گردی شده کار یار تو

کلام // من به این کوفیان حاصلی نداشت    در راه حفظ دین جان من قابلی نداشت

من هستم ای گل فاطمه(س) خاک کوی تو    صد چون من جانفدای تو، نه ، تار موی تو

یا حسین من که در کوفه جان بر لب تو ام      در غربت غصه دار تو و زینب توام

یا حسین این بوَد بر لبم ذکر و زمزمه      سیدی ، السلام علیک ، یبن فاطمه(س)

شدم در گلشن عاشقی همچو لاله ات   می خورم غصه بر حال و روز سه ساله ات

در کوفه شور جنگ و عداوت شده به پا    حرمله خواهد آید به صحرای کربلا

میترسم  عاقبت بود و هستت شود فدا     میترسم اصغرت روی دستت شود فدا

این باشد آخرین حرفم ای نور عین من   سیدی رو مکن سوی کوفه حسین من

ثارالله....ثارالله...

****************************
آقای خوب و مهربون
گل زمین و آسمون
چشاش شده کاسه ی خون
آخه محرم رسیده
خال سیاه رو گونشه
دل همه دیوونشه
شال عزا رو شونشه
آخه محرم رسیده
آقام آقام آقام آقام
امیر عشق عالمین
چو فاطمه به شور شین
تو گریه هاش میگه حسین
آخه محرم رسیده
دلش به تاب و تبه
ز گریه ها لبالبه
به فکر عمه زینبه
آخه محرم رسیده
صدا صدای قافله است
یکی به فکر سلسله است
کمون به دست حرمله است
آخه محرم رسیده
می خوام برات بمیرم،
حسین،حسین،حسین جان
***************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی