کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام رضا علیه السلام

********

دریافت سبک

دامان نجمه/گشته گلباران/آمد به دنیا/حضرت سلطان

چو اهل عرش اعلا/بگو به دخت طاها/چشمت روشن یا زهرا

صل علی محمد/امام رضا خوش آمد...

 

بضعه احمد/حجت سرمد/ثامنُ الحجج/آمد خوش آمد

هشتمین حجت حق/آمد آمد به دنیا/چشمت روشن یا زهرا

صل علی محمد/امام رضا خوش آمد...

 

گردیده نازل/آیات کوثر/بر صحیفه ی/موسی بن جعفر

گوید بادا مبارک/هر لاله ای به صحرا/چشمت روشن یا زهرا

صل علی محمد/امام رضا خوش آمد...

 

موسی بن جعفر/بر ما نظر کن/شام غربت ِ/ما را سحر کن

ما گرچه پر خطاییم/دلداده ی شماییم/محبین رضاییم

گلبانگ ِ اهل ایمان/جانم رضا رضا جان...

یا سیدنا/وَ یا مولانا/به حقّ جواد/اُنظُر الینا

ای حجت خدایی/خورشید هل اتایی/ما را کن کربلایی

آوای چشم گریان/جانم حسین حسین جان...

******************************

دریافت سبک

ایشالا که یه روزی من     قربونی پیش پات بشم
 تو سجده ی دلم میگم امام رضا فدات بشم

امام رضا فدات بشم...

 

حرفِ ملائک خدا ، میوه ی باغ ربّنا
ذکر لبِ پیر خمین ذکر تموم شهدا

امام رضا فدات بشم...

 

کبوترای عاشقی،جلد حریم تو شدن
اسیر لطف و کرمِ،دست کریم تو شدن

امام رضا فدات بشم...

 

قسم به اون صحن و سرات،هستی برام خیلی عزیز
منم شدم کبوترت،خودت برام دونه بریز

امام رضا فدات بشم...

 

بدم ولی دوسِت دارم خیلی زیاد خیلی زیاد
دلم می خواد به حَرَمِت وارد شَم از باب الجواد

امام رضا فدات بشم...

 

باب الجواد حرمت در بهشته براما
نام قشنگت و آقا خدا نوشته رو دلا

امام رضا فدات بشم...

 

ذکر خداییِ شما برای من درد دواس
مشهد تو برام آقا مدینه و کرببلاس

امام رضا فدات بشم...

 

برات کربلای ما از کرمت امضا میشه
اگه به ما نیگاه کنی همه گره ها وامیشه

امام رضا فدات بشم...

 

حقّ همه آل عبا حق امام و شهدا
بیا و با رهبرمون    ما  رو ببر کرببلا

حسین...

**************************

موسم جشن و طرب شده، شیعه اندر تاب و تب شده 
گشته میلاد امام رضا، جشن شادى بین به پا شده 
ضامن آهو امام رضا (2) اى گل خوشبو امام رضا (2(
امام رضا - امام رضا - امام رضا (2)
جان من بادا فداى تو، هستى ام ریزم به پاى تو 
کفتر کوى توام ببین، خارراه از پاى من بچین 
ضامن آهو امام رضا (2) اى گل خوشبو امام رضا (2)
امام رضا - امام رضا - امام رضا) (2)
نیکبختیان

***********************
پور زهرا
گل عاشقان گشته شکوفا
گل موسى بن جعفر پور زهرا
 
آمد به دنیا محبوب دلها 
عالم آل مصطفى، ماه دل آرا 
على موسى الرضا یا على 
رضا رضا جان - رضا رضا جان
 رضا رضا جان مولا رضا رضا جان

***
هله میخارگان میخانه واشد 
مولد هشتمین ساقى رضا شد 
شد بار دیگر عالم منور 
از جلوه روى رضا فرزند کوثر 
على موسى الرضا یا على مولا 
رضا رضا جان - رضا رضا جان
رضا رضا جان مولا رضا رضا جان
 
نیکبختیان
************************
خلوت دل
توى خلوت دلم فقط خودت خونه دارى 
کنج این خونه بیا، ببین یه دیوونه دارى 
هر کى‏ام یا هر چى‏ام، پیش تو سر به زیر میام 
تویى تو امیر دل، من شبیه اسیر میام 
یا على موسى الرضا (4(
تو تموم زندگیم فقط نمک گیر توام 
بزار راحتت کنم یه عمریه گیر توام 
چى میشه به این گدا تو حرمَت خونه بدى 
یه گوشه به کفتر غریبه‏اى لونه بدى 
یا على موسى الرضا(4)
محمود کریمى 
*************************
گنبد طلا
بچه بودم یه عکسی رو، دیدم که خیلى دلرباست 
مرید فراوون داره و شفا خونه عاشقاست 
پرسیدم از بابام کیه، چشمام گرفته عکسشو 
بونه گرفتم که بابا اونى که من مى‏خواستمش 
همین آقاست همین آقاست 
پرسیدم از بابام کیه، این گنبد کیه طلاست 
گفتش عزیزم پسرم این گنبد امام رضاست 
سلطان على موسى الرضا(4(
طلاى گنبدش مس، دل منو طلا مى‏کرد 
کبوتر دل منو، تو حرمش هوا مى‏کرد 
بین خودم تا حرمش با جون و دل پر مى‏زنم 
همش به عکس خوشکلش با جون و دل زُل مى‏زدم 
یه ریزه گشته بود دلم، براى دیدن آقا 
همش مى‏گفتم زیر لب دوست دارم امام رضا 
سلطان على موسى الرضا(4(
جواد ذاکر 
**************************
سائل میخونه
سلطان یا اباالحسن - سلطان یا اباالحسن 
رضا غریب الغربا، سائل میخونه منم 
صاحب میخونه تویى، خراب و دیوونه منم 
گنبد زرد خوشکلت، کعبه‏ى آمال همه 
از ضریح تو مى‏رسه، شمیم بوى فاطمه 
کفشداریاتم برامن، بهشت و جنت خداست 
فدات بشم امام رضا حریم تو چه با صفاست 
لبالب از رقیه و حسین و زینبى رضا 
اسم تو اسم اعظم مظهر یا ربى رضا 
کمون ابروى سیات، کمون تیغ حیدره 
دعا براى بنده‏هات تجسمى ز مادره 
من مى‏دونم حریم تو بوى مدینه رو داره 
سقا خونت علقمه رو به یاد آدم مى‏یاره 
سلطان یا اباالحسن، سلطان یا ابالحسن (2)
هلالى 
*************************
مشهد با صفا
از عشق میلاد رضا نعره زنم هوهو کنم 
از دل مدد، خواهم از او یا ضامن آهو کنم 
تا عشق تو به دل نشست مجنونم و دیوونه‏ام 
مستم نما، زباده‏ات، تشنه سقا خونه‏ام 
مولا على موسى الرضا (4)
با کرم تو مهربون هر دم رضایى مى‏شوم 
به من اگر احسان کنى کرببلایى مى‏شوم 
آقا على موسى الرضا قربون ایوون طلات 
بذار بمونم تا ابد معتکف صحن و سرات 
اى ضامن آهو رضا عشق تو در سرشتمه 
کفشدارییاى حرمت جنتمه، بهشتمه 
مولا على موسى الرضا (4(
مشهد با صفاى تو قبلگه و دین منه 
صحن وسراى خوشکلت نشون و آئین منه 
گر چه که آهویت نیم ولى پناه من تویى 
من عبد درگاه توام صاحب و شاه من تویى 
مولا على موسى الرضا (4(
مهدى اکبرى 
*********************
ماه آسمونى
هر چى بگم از تو کمه، دوست دارم یه عالمه 
ستاره مى‏ریزه از آسمون به پاى على بن فاطمه 
یا على بن موسى الرضا امام رضا- امام رضا (2(
تویى سرنوشت من، غم تو سرشت من 
همه‏ى کفشداریات بهشت من 
هر چى بگم از تو.... 
خدا کنه فدات بشم، به پات بریزه خون من 
ترانه‏ى قلبم تویى، تویى امام مهربون من 
یاور درونى ام، ماه آسمونى‏ام 
شده نذر عشق تو، جوونى‏ام 
هر چى بگم از تو.... 
یا على بن موسى الرضا امام رضا- امام رضا(2)
محمود کریمى 
*******************
گل حیدر
مولا مولا یا امام رضا - مولا مولا یا امام رضا (2)
جلوه‏ى نور نه فلک امشب از زمینه 
ستاره چشمک مى‏زنه تا تو را ببینه 
یابن الزهرا یا امام رضا (4(
عشق تو سرنوشت من (مولا رضا جان)
مشهد تو بهشت من (مولا رضا جان)
مولا مولا یا امام رضا - مولا مولا یا امام رضا (2)
دل و دین و عقل و هوشم همه را به باد دادم 
ز کدام باده ساقى به من خراب دادى 
مهر تو با روح و تن و جونم سرشته 
با خط زیبا به روى قلبم نوشته 
مولا مولا یا امام رضا - مولا مولا یا امام رضا (2)
امام رضا الهى من فدات شم 
خدا کنه فداى یک نگات شم 
خودت که جاى خود دارى الهى 
فداى تک تک کبوترات شم 
کفدشاریاتم واسه من بهشته 
فداى خاک پاى زائرت شم 
از آسمون فاطمى ماه من در اومد 
آى عاشقا گل بریزید گل حیدر اومد 
مولا مولا یا امام رضا - مولا مولا یا امام رضا (2)
خاطر تو بسکه مى‏خوام روز وشب مى‏خونم 
امام مهربون من دردت به جونم 
جلوه‏ى نور نه فلک از زمینه 
ستاره چشمک مى‏زنه تا تو رو ببینه 
مولا مولا یا امام رضا - مولا مولا یا امام رضا (2)

محمود کریمى 
*************************
کبوتر دل
هر کارى کنم من کبوتر دل 
وقتى میشینه، مى‏پره مشکل 
ولى با هواى گنبد زردت 
مى‏پره مرغ دل با عشق کامل 
همه‏ى عشق من، تویى رضا جان (4(
رضا جان، الهى که من فدات شم 
الهى فداى کبوترات شم 
نذر عشقت کنم دارو ندارم 
تو حریمت بیام، محو نگات شم 
همه‏ى عشق من، تویى رضا جان (4(
دل من کرده دوباره‏هواتو 
هواى دیدن کبوتراتو 
اگه دادن جون بهاى‏وصله 
براى دیدنت، جونم براتو 
همه‏ى عشق من، تویى رضا جان (4(
************************

مژده که امشب یاران، جهان منور گشته 
مورد لطف یزدان، موسى جعفر گشته 
شد تولد رضا آفرین مرحبا بر این ولادت 
گشته عنایت از حق، چنین گل خوشبویى 
ز نور حق او مشتق، آمده از خوشرویى 
هفتمین مقتدا آفرین مرحبا بر این ولادت 
دو چشم نجمه روشن، شد ز فروغ رویش 
ارض و سما شد گلشن، ز طلعت دلجویش 
مى‏سراید صبا آفرین مرحبا بر این ولادت 
نوگلى از گلزار، ختم پیمبر آمد 
مظهرى از انوار، ایزد داور آمد 
سبط خیر الورى آفرین مرحبا بر این ولادت 
حجت هشتم آمد، شاه خراسان آمد 
نوگل تکتم آمد، مونس جانان آمد 
زاده‏ى مرتضى آفرین مرحبا بر این ولادت 
به هر چمن بین بلبل، بر سر هر شاخ گل 
یا به سر هر سنبل، فکنده شور و غلغل 
نغمه زند با نوا آفرین مرحبا بر این ولادت 
به‏خسته‏گان برگوئید، که باب حاجت آمد 
طبیب خود را جوئید، سرور امت آمد 
هست شمس الضحى آفرین مرحبا بر این ولادت 
*************************
پیک سعادت
پیک سعادت، داد این بشارت 
تابیده هشتم، مهر ولایت 
آمد این هدیه از حق تبارک 
مولد ثامن الحجج مبارک 
عالم از مقدمش گردیده گلشن 
حجة بن الحسن چشم تو روشن 
مظهر الطاف داور آمد 
هشتم وصى پیغمبر آمد 
شد شکوفا گل گلزار احمد 
زیبا گل سر سبد محمد 
عالم از مقدمش گردیده گلشن 
حجة بن الحسن چشم تو روشن 
دارد مدینه، سیماى شادى 
این مژده بر لب، دارد منادى 
میلاد میوه‏ى، قلب بتول است 
رشک جنت مدینة الرسول است 
عالم از مقدمش گردیده گلشن 
حجة بن الحسن چشم تو روشن 
میلاد شاه ملک وجود است 
از هستیش هر بود و نبود است 
آمد آن مظهر الطاف داور 
فرزند دلبند موسى بن جعفر 
عالم از مقدمش گردیده گلشن 
حجة بن الحسن چشم تو روشن 
اى کعبه دل صحن وسرایت 
امام هشتم جانها فدایت 
ملجأ و مأمن اهل ولائى 
مغیث الشیعة فى یوم الجزایى 
عالم از مقدمش گردیده گلشن 
حجة بن الحسن چشم تو روشن 
***********************

امام رضا.امام رضا.امام رضای مهربان 
وقتی دل من میگیره زیرفشارغصه ها 
جزتوپناهی ندارم.جزحرمت برم کجا

تابچه آهوی دلم به دام زلفش اسیره 
هیچ کسی نمی تونه منوازدست اقابگیره 
ازکوچکی تابه حالا همیشه گفتن برامون 
کسی رورد نمیکنه از درخونش اقا مون

مسیحی روشفا میده یهودی رودوامی ده 
امشب گمونم به ماها برات کربلا می ده 
پنجره فولاد رضا برات کربلا می ده 
هرکسی کربلا می ره ازحرم رضا میره 
آهوی سرگردونتم اقا بلا گردونتم 
یه باردیگه راهم بده هرچی باشه مهمونتم 
دلم میخوادهرچی دارم نذرامام رضا کنم 
دار وندارمو یه روز به راه اون فدا کنم 
دلم میخوادهرچی دارم دونه و گندم بخرم 
با چشم گریون اقاجون رزق کبوترا کنم 
دلم میخواد روبروی گنبد زردت بشینم 
شب تاسحر گریه کنم روضه مادربخونم

یکی نبود تواین کوچه به مادرم کمک کنه 
اشک حسینو بگیره به خواهرم کمک کنه 
دوست دارم صدات کنم.توهم منوصدا کنی 
دوست دارم نگات کنم توهم منو نگا کنی 
قربون صفات برم ازراه دوری اومدم 
جای دوری نمی ره اگه به نگا کنی 
دل من زندونیه.تویی که تنها می تونی 
قفس رو وا کنی پرنده رو رها کنی 
تو غریبی منم غریب تنها. چی میشه 
این دل غریبه رو با خودت آشنا کنی 
دلمو گره زدم به پنجرت دارم میرم 
دوست دارم تا من بیام اون گره ها روواکنی 
قربون کبوترای حرمت امام رضا 
قربون این همه لطف و کرمت امام رضا 
تو گفتی هر کی بیاد به پابوسم امام رضا 
روز رستاخیزبه دادش می رسم امام رضا 
میشه کنج حرمت گوشه قلب من باشه 
میشه قلب منو مثل گنبدت طلا کنی 
تو رئوفی. پیش تو شاه و گدا فرق نداره 
حاجتش روا می شه هر کی به تو رو بیاره 
*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی