کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه های شهادت حضرت امیر علیه السلام

*****

 شب بیست یکم

 

می گه زینب با چشم دریا

یه نـظــر کــن تـو بارالها

برا دختر عذابه ببینه(جون نداره بابا2)

باورم نمی شه داره می ره بابا

تنها می زاره ما رو بین غمها

من بابامو از تو میخوام خدایا

وای

داغ مادرم یـادم اومد

چشمای ترم یادم اومد

تاج رو سرم یادم اومد

واویلاه واویلاه3

***

بـــی قــــراره تـــــو بـستر غم

از سرش خون می ریزه نم نم

کرده بازم هوای آسمون(مظلوم دوعالم2)

دورشو گرفتن بچه های زهرا

تا دعـــا بـــخـــونن برای بابا

بندبیاد شاید خون فرق مولا

وای

مــولارو طـبـیـب کرده جواب

مـــیــگه مجـتـبــی دیـده پرآب

وای داداش شدیم خونه خراب

واویلاه واویلاه3

***********************************

شب نوزدهم

می گی از لحظه های دیدار

بی قــراری تــو وقت افطار

زیر بارون دارم می بینمت(برا آخرین بار2)

بازمی لرزه قلبم تا می لرزه شونت

سخته مــی بینــم اشکه روی گونت

واسه گــریه مادر شده بهونت

وای

تو تموم هســتی ی منی

از جدایی تا دم می زنی

این دلم رو ازجا می کنی

بابای غریبم3

می دونی

که منم فـاطـمـه ضمیرم

غصه های تو کرده پیرم

مثه مادربرا تومی میرم (بابا نرو مسجد2)

یادته تو کــــوچه جان نـثـاریـــاشو

لحظه ای ازت بـــــرنـداش نگاشو

هی می گفت علی ازروخاکا پاشو

وای

کاش می شد تو رو یاری کنم

مــثـل مــــــادرم کــــاری کنم

اشـــکـــم و بـرات جاری کنم

بابای غریبم3

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

*****************************************

زمین وزمون صفا نداره (بدون تو علی3)

دلا همه مـثل شوره زاره(بدون توعلی3)

تو عشق ودادی یادم می دونم

قسم به پای عشقت می مونم

نباشـه راهـــت مولا سرگردونم2

عمری به تو دل بستم بدون تو می میرم

دخیــــل نگات  هستم بدون تو میمیرم2

علی علی یا حیدر

همه ی وجود من تو هستی(امیر لو کشف3)

دعا میخونم به حــق زهرا (منو ببر نجف3)

تو آبـروداری کن عندالله

آخه مرامت داره ای والله

بهشت می ریم باحیدر انشاء الله2

ساقی بهشتی تو علی علی یا حیدر

رو دلا نوشتی تو علی علی یا حیدر2

علی علی یا حیدر

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

***************************************

شب اول

اونی که نون وخرما برا یتیما شبـهـا رو شونه هـاش می برده

عالم وروزی داده خودش همیشه ساده نون ونمک می خورده

دل به کسی نبسته آقا خیلی دلش شکسته آقا قــدش کمونه

زمونه با علی چه کرده که قحطی یه دونه مرده تو این زمونه

شده خاک عالمی بر سر

داره می ره فـــاتح خیبر

آه واویلاه

غریب آقا ای غریب آقا3

بعـد فـراق زهـرا بـا دیـده های دریا خونه نشینه حیدر

سی ساله که غمگینه دعای لبهاش اینـه بره کنار کوثر

تنگ غروب دلش می گیره روزی هزار دفه می میره برای زهرا

جدایی قلبش و سوزونده براش یه عمره تازه  مونده عزای زهرا

از این دنیـا چشم تر داره

علی هم مـیـل سفر داره

آه واویلاه

غریب آقا ای غریب آقا3

***********************

شب دوم

 

شب فراقـه امـشب دار و ندار زیـنـب افتاده توی بستر

چشم حسن گریونه آخه علی مهمونه توی بهشت مادر

دعای مرتضــی گــرفتـه شفاشو از خدا گرفته سردار خیبر

با اون دل پر از محبت وقت نماز تو خون غربت شده شناور

زینب دل خونجگـر داره

دست عزا روی سر داره

آه واویلاه

غریب آقا ای غریب آقا3

گفته وصیتهاشو دلنگرونیهاشو امشب برا اباالفضل

ای پهلوون بابا حسین نمونه تنها توکربلااباالفضل

عالــم فــدای اون مرامت کم نذاری برا امـامت عزیز بابا

چشم همه به یاری تو به چشمــــای بهـاری توکنار دریا

کرببلا کن علمداری

برای مـن آبـروداری

یا ابوفاضل

غریب آقا ای غریب آقا3

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

**************************************

مولای مهربونی میشه پیشم بمونی

حق زهرا مـنو از درب خونت نرونی

سر پنـاهی ندارم آقا

تکیـه گاهی ندارم آقا

جز تو راهی ندارم آقا

ای حبیم بی شکیبم

یا مولانا فانظرالینا

آقـا شـرمنـده ام مـن از گناه زیادم

هر کجا کم آوردم تو رسیدی به دادم

کولـه بـارم گنـاهه مولا

نامه ی من سیاهه مولا

آرزوم یـک نگاهه مولا

ای حبیبم من غریبم

یا مولانا فانظرالینا

دنیـا دستـامو بسته دوراز عشق تو موندم

اما برگشتم امشب باز خــودم رو رسوندم

این منـم بنده ی سرگردون

اومدم با چشای گریون

تا بگیری تو بر من آسون

ای حبیبم من غریبم

یا مولانا فانظرالینا

***************************

لحظـه های اذونه میچکه دونه دونه

اشک محراب و مـنبر ازجفای زمونه

خونه امشب دل سجاده

رو لب مــاذنــه فریاده

مرتضـی از نفس افتاده

وا غریبا واغریبا

ای مولای مظلوم عالم

رفتــه بابای کـوفـه مرد تنهای کوفه

سوت وکوره خدایا دیگه شبهای کوفه

همدم بی کسیها رفته

سفـره دار یتیـما رفته

مرهم زخـم زهرا رفته

ای خدایا ای خدایا

ای مولای مظلوم عالم

آمد وقت رهایی فاطمه جان کجایی

یار نیلوفـــر من مردم از این جدایی

استـخـوان در گلویم دارم

من هنوز از غمت می بارم

روضه خـوان  درو دیـوارم

فاطمه جان فاطمه جان

ای مولای مظلوم عالم

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

**********************************

شب غم ودلواپسی

شب علی و بیکسی

طوفانیه  ساحل دل واسه  غمای  مرتضی

پیچیده تو فضای دل حال وهوای مرتضی

علی علی یا مرتضی

نام علی وقتی دمه

همه دلها بی غمه

بگو علی تـو دل شب دنیا برات زیبا بشه

بگو علی  تاکه برات در  بهشتـم  وا بشه

علی علی یا مرتضی

علی (ع)2

خواهر من مرهم بیار

روی  سـر  بابا  بـزار

بیا  ببین  آروم آروم  نفـس  آخــر  مـیکشه

میگه همش یا فاطمه تا که یه کم آروم بشه

علی علی مظلوم علی

بابا یه کم  آروم  بگیر

تو  رو جون  زهرا  نمیر

داداش حسن پاشو بیا دل بابا همدم میخواد

همه با هم دعا کنیم تا  که  شاید  مادر  بیاد

علی علی مظلوم علی

علی(ع)3

کیسه به  دوش  کوفه  را

غرق به خون  کردن  چرا

حیف  علی  که نشدش کسی بدونه قدرشو

کسی رو که می شنیده چاهای کوفه دردشو

علی علی مظلوم علی

کوفه شده دارالـعزا

دیگه نداره مرتضی

یتیمای کوفه دارن به سرو صورت میزنن

عاشقای علی دارن زماتمش جون میکنن

علی علی مظلوم علی

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

**********************************************

دارن میخونن آسمون و زمین (قتل العلی2)

سیاه پوشیدن آسمون و زمین (قتل العلی2)

کوفه دوباره خوابه-علی توی محرابه-دیده گریون

داره به آسمـون نگاه

روی لباش نشسته آه

کرده هوای فاطمه زیر نور ماه

میدونه دیـگـه لـحظه آخره

میدونه سوی فاطمه می پره

لحظه های هجرونه

دارن میخونن آسمون و زمین (قتل العلی2)

سیاه پوشیدن آسمون و  زمین(قتل العلی2)

لاله گونه سجاده-روی زمین افتاده-فرق مولا

به ضرب کینه ها شکست

عـلی دیـگـه ز پا  نشست

میون غربت حرم دیده هاشو بست

آقـامون دیـگـه زنده نمی مونه

توی سجده خون داره می خونه

فزت ورب الکعبه

علی(ع)2

زعرش خدا می رسه این نوا (الوداع علی2)

دل یتـیـمـا شده دارالعزا(الوداع علی2)

نرو بی تو دلگیرم -اگه بری میمیرم-بابا بابا

غم تو آتیشم زده

بابا جـوابـمو بده

چشاتو وا کن و ببین زینب اومده

رمـقی نـداره دیـگـه پیکرت

بمیـرم می ریزه توی بسترت

خونابه های سرت

زعرش خدامی رسه این نوا(الوداع علی2)

دل یتـیـما شده دار العزا(الوداع علی2)

بادیده چون دریا-منتظرمه زهرا-زینب زینب

این زنـدگی برام بسه

علی یه عمره بی کسه

دنیا برام بی فاطمه عین قفسه

خیلی وقته که غم منو میکشه

داغ فـاطـمه هـم منو میکشه

یاد غمهای کوچه

علی(ع)3

زمین و زمون  دیده گریونه (علی یا علی2)

زداغ عـلی داره میـخونه(علی یا علی2)

منتظره تو کوچه- یه یتیمی ازکوفه- شاید بابا

دوباره دیده وا کنه

یتیمـا رو صدا کنه

با قدماش خرابه رو با صفا کنه

یکی کاسه شیر توی دستشه

یکی میگه علی همه هستشه

دعا روی لباشه

زمین وزمون دیده گریونه (علی یا علی2)

ز داغ علی  داره می خونه(علی یا علی2)

دل پریشونه زینب-دوباره تو قلب شب-بارونیه

یاد مدینه کرده باز

یاد شبای پر ز راز

شبی که خونده برتن مادری نماز

شب و زینبه و غم مرتضی

شب و زینبه و تـابوت عزا

رو دوش برادرا

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

******************************************

اوناکه بی همنفسن -  یتیمـایی که بی کسن

حتی همه مـرغـابیا  برا  علی دلواپسن

امشب صـدای نـالـه هـای آسـمـونم  بلنـده علی نرو به مسجد

امشب جن و ملک میخـونن آقا بزار فدات شیم ولی نرو به مسجد

مرتضی خونجگره

فـاطـمه منتظره

واویلا

میون محراب علی-غرق به خوناب علی

در انتظار فاطمه است دیده بی تاب علی

وای وای فرق علی شکسته فزت و رب کعبه روی لباش نشسته

وای وای برادر پیمبر حـالا مـیـون مـحـراب اروم چاشو بسته

مرتضی خونجگره

فـاطـمه منتظره

واویلا

******************

بابا غریبا اومدن- بابا یتیما اومدن

چند تا فقیر دور گرد با چشم دریا اومدن

بابا -پاشو ببیبن یتیما برا شفای زخمات کـاسه شیر آوردن

بابا- بادیده های گریون موندنتو به دست ام یجیب سپردن

سخته ای پـهلـوونم

تـو بـری من بمونم

واویلا

آرامش روح وتنـم – اگـه بـری  جون میکنم

اگه باهام حرف نزنی به سرو صورت می زنم

وای وای سخته برام ببینم از زخم رو سرتو لاله داره می باره

وای وای سخته بـرای دخـتر بـبینه زخم بابادیگه نداره چاره

سخته ای پـهلـوونم

تـو بـری من بمونم

واویلا

****************

از کسی خیری ندیدی – بـه آرزوهـات رسیدی

سلام مـن هـم بـرسـون مـادرمو وقتی دیدی

بابا-خوب میدونم یه عمری چاهای کوفه درد دلت رو می شنیدن

بابا –قـصه غـربتی که تو رو بـا دست بسته تو کوچه می کشیدن

الوداع شیر خدا

الوداع یا مرتضی

علی جان

نگو شب آخرمه-نگو که غم یاورمه

نگو بهم امشب بازم مثه شب مادرمه

وای وای -یادم میاد  شبی که  تابوت  مـادرم  رو  رو شونه هـات می بردی

وای وای -یادم میاد که وقت غسل و کفن بابا جون میگفتی کاش می مردی

الوداع شیر خدا

الوداع یا مرتضی

علی جان

 

دریافت سبک

محسن طالبی پور

***************************************

شب 19

اذان صبح کوفه با آهنگ غم (میاد به گوشم2)

بـایـد بـرای روضـه شیرخدا (سیاه بپوشم2)

صدای قد قتل داره می پیچه تو محراب و منـبـر

خون دل مدیـنـه و کـوچـه میاد( از فرق حیدر2)

داره میگه دیگه رستگارم

وا شـد خدایا گره زکارم

دارم می رم دیدن نگارم

آسمـون غرق غم وماتمه

مرتضی میره پیش فاطمه

واویلا آه وواویلا

از چشـم حیـدر می ریزه آلاله در( هر کجای کوچه2)

می ریزه از فرقی که شددریای خون( غمهای کوچه2)

راحت شـد از دردای این دنیاو از این شهر نـامـرد

راحت شد ازدیدن اون دستایی که( فاطمه رو زد2)

داره می ره بـی قـرارو خسته

از سرتا ابروش شده شکسته

خون روی پلک ترش نشسته

آسمـون غـرق غـمو ماتمه

مرتضی می ره پیش فاطمه

واویلاآه و واویلا

اشتری

دریافت سبک

********************************

شب اول

شب قدرو می سنجن با عشق تو قدرمو

اومـدم  دوا  کـنی  یـا  مرتضـی  دردمو

شرمنده اومدم

میدونم که بدم

به امید نگاهت دل به دریا زدم

مولا ی غریب  علی جان

باید  خودت  باشیو  به  داد  من  برسی

وقـتی  دیگه  نمونده  برای  من  نفسی

چشم به راهم  آقا

تـو رو جـان زهرا

وقت جون دادن خودت بالا سرم بیا

مولای غریب علی جان

شب دوم

با ضربه کیـنه ها فرق آقام شکسته

فزت ورب الکعبه روی لبش نشسته

مسجد غرق خون شد

مولا  لالـه گـون شد

یتیم کوفه بی بابای مهربون شد

مولای غریب علی جان

محراب خونی تو  نفسمو  بریده

الهی من بمیرم چرا رنگت پریده

دلـم پـر از درده

دستات چرا سرده

یتیما میگن کی بابامون بر میگرده

مولای غریب علی جان

شب سوم

نگرونم میکنی حالت عجب حالیه

کنار  بستر  تو  جای  مادر  خالیه

کاشکی بیای مادر

افـتاده تـو بـسـتر

داره میره از پیشمون فاتح خیبر

یا مولا علی علی علی

منو داری میکشی بارنگ و روی زردت

میدونم  دیگه  بابا  چاره  نداره  دردت

بابا بـمـون  پیشم

بری تـنـها  میشم

فکر نبودن تو می زنه آتیشم

یا مولا علی علی علی

 

دریافت سبک

***********************************************

بجلال وقدر خدا قسم نروم زکوی تو یا علی
که حیات هستی من بود بامید روی تو یاعلی
چوروان من رود از بدن نرود به سیر گل وچمن
که فتاد طایر جان من بکمند موی تو یا علی
من اگر بروی تو مایلم شده نقد عشق تو حاصلم
بخدا که زنده شود دلم شنود چه بوی تو یا علی
تو مه سپهر ولایتی  مه آسمان زتو آیتی
چه شود اگر که اقامتی بکنم بکوی تو یا علی
 
علی ای حقیقت عارفان ، تو مشو زدیده ما نهان
که روان خسته عاشقان بگرفته خوی تو یا علی
همه شب بخلوت ودر خفا بنشینم .کنم التجا
که عیان بدیده شود خدا زرخ نکوی تو یا علی
من دل شکسته بینوا آن گرامی مبتلا
که روانه گشته دلم شها بنجف بسوی تو یاعلی

**************************************************

شب قدره و می خونم یکسره
تولــّـای تو قدر این نوکره
دَمَم حیدره  دمم حیدره  دمم حیدره
توی دنیا پامو گذاشتم بگم یا علی
می تپه با عشق ولایت دلم یا علی
تو هر قلب عاشق تو داری حرم یا علی
غلام درگاه ِ       علی ولیُّ الله
سرشو بالا می گیره روز حساب وَالله
علی ولیُّ الله ۴
می خونه تپشهای سینه ی من
از عشق خداییِّ اباالحسن
علی عشق من  علی عشق من  علی عشق من
منم سینه چاک و هلاک غمت یاعلی
گذاشته خدا رو دوشم پرچمت یا علی
توی فاطمیِّه شدم مَحرمت یا علی
سر نَبَری تو چاه    برای اشک و آه
اینهمه گریه کن داره  مادر ما زهرا
علی ولیُّ الله ۴
کربلا
بازم قلب من می زنه و میگم
دلم تنگه واسه حریم کرم
شبای حرم شبای حرم شبای حرم
شبای حریم تو مهتابیِّه یا حسین
خدا می دونه این چه اربابیِّه یا حسین
خواب شیش گوش تو عجب خوابیِّه یا حسین
خدا هوائیم کرد      امام رضائیم کرد
پنجره فولاد به خدا  کرب و بلائیم کرد
یا ابی عبدالله ۴
یه روز تو حریم خداییِّ تو
توی روضه میشم فداییِّ تو
هواییِّ تو  هواییِّ تو   هواییِّ تو
یه روز رو به صحن تو با آه و اشک یا حسین
حوالیِّ میدون زیبای مشک یا حسین
می بینه فرشته حالمو با رَشک یا حسین
روبروی پرچم     تو روضه جون میدم
عاشقیِّ نابمو به    ارباب نشون میدم
یا ابی عبدالله

************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی