کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۱

*******************

این همه از بهار میگن ، اما تویی بهار من
روز تولد توئه ، نیستی ولی کنار من
جشن تولد تو رو ، تو غیبت تو میگیرم
امروز یه آرزو دارم ، که روی دستات بمیرم
فکرم ، تویی یوسف زهرا          ذکرم ، تویی ای گل طاها
جونم ، به فدای تو مولا ، مولا
بی تو ، چشم انتظار می خونیم           آقا ، عاشق تو می مونیم
بیا ، اگه نیای تو زندونیم
مولا مولا یا اباصالح

******

رشته ی مهر دل ما ، بسته به گیسوی شما
قبله ی جان ما بود ، طاق دو ابروی شما
ای به فدای رخ تو ، جان تمام انبیا
در ید قدرتت بود ، زندگی ارض و سما
مکه ، منتظر خروشه زمزم ، به عشق تو می جوشه
کعبه ، با تو سفید می پوشه ، بیا
باشی ، دیگه ظلمی نمی شه بیای ، دلا مساوی می شه
بدون ، دوسِت دارم همیشه ، آقا
مولا مولا یا اباصالح
دریافت سبک
************************

منم اسیر نگاهت مهدی
فدای چهره ی ماهت مهدی
جمال بی بدل تو ز بس که باشد زیبا
به پای صورت نازت خدا نشسته تماشا
یا ابا صالح مدد
******
گدای جرعه ی جامت هستم
بیا بیا که غلامت هستم
ولایتت همه ایمان عادت تو کرم و فضل
خدا کشیده شما رو از رو جمال ابالفضل
یا ابا صالح مدد
******
تو مکه ای تو منایی آقا
خدا کند که بیایی آقا
پیراهنت ز حسینه عمامه ات ز پیمبر
نشسته اِی گل حیدر به انتظار تو مادر
یا ابا صالح مدد
دریافت سبک
************************
مژده بدید عشق خدا رسیده ، رسیده
وارث شاه کربلا رسیده ، رسیده
آمده ماه آسمان آمده شاه جمکران
زمین میگه به آسمون آمده صاحب الزمان
یا اباصالح مددی
******
برهمه دنیا رهبری یا مهدی ، یا مهدی
تو ذوالفقار حیدری یا مهدی ، یا مهدی
هستی من مال توه بود و نبود من فدات
دلم به دنبال توه تا که بشه نذر چشات
یا اباصالح مددی
******
ای گل باغ آرزو کجایی ، کجایی
ای به دو عالم آبرو کجایی ، کجایی
دیدن تو آرزومه عمریه بغض گلومه
دلبر من تا تو نیای خون دل آب وضومه
یاابا صالح مددی
دریافت سبک
************************

ذکر نفس نفس آسمون یا مهدیه
عاشقا ، روز جشن خوش عهدیه
ای عزیز دل همه مدد یابن الحسن
نور دو چشم فاطمه مدد یابن الحسن
ترانه ی لب آسمونا ، خوش اومدی ای امام دنیا
یا اباصالح یا سیدی یابن الحسن
سیدی سیدی یابن الحسن
******
خنده ی شوق آسمونیا دیدن داره
بارون ِ ، رحمت و عطا می باره
ای که تویی به در خونه ی مولا فقیر
از امام ِ حسن ِ عسگری عیدی بگیر
صدقه سر پسرت آقا عیدی بده عیدی بده بر ما
یا اباصالح یا سیدی یابن الحسن
سیدی سیدی یابن الحسن
******
خوش به حال کسی که خاک کوی دلبره
مُحرم ، عشقِ عترت حیدره
خوش به حال کسی که اهل هم عهدی میشه
پا رکاب سپاه حضرت مهدی میشه
همه میریم به یاری دلبر با امام و شهدا و رهبر
یا اباصالح یا سیدی یابن الحسن
سیدی سیدی یابن الحسن
دریافت سبک
************************
یوسف خیر البشر یا ابا صالح مدد
حجّت ثانی عَشَر یا ابا صالح مدد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
ای به لبم زمزمه ، صبح ِ اُمید همه
گل پسر فاطمه ، جلوه ی حیّ اَحَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
ای به دلم آرزو ، نرگس خوش رنگ و بو
بر من ِ بی آبرو ، لطف تو شد بی عَدَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
زاده ی پیغمبر و ، نور دل حیدر و
آیه ای از کوثر و ، مظهر ربّ اَحَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
یا هر اُفتاده ای ، شور هر آزاده ای
رزق کرم داده ای ، بر من ِ عاصی و بَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
ای گل زهرا سرشت ، عشق تو اَم سرنوشت
با تو شَوَد چون بهشت ، خانه ی قبر و لَحَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
آیه ی نور بتول ، پاره ی قلب رسول
کن ز کرامت قبول ، بنده ی مَردود و رَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
لاله کم از خار تو ، دست خدا یار تو
بر مَه ِ رُخسار تو ، بُرده ستاره حَسَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
******
غرقه شدم در خطا ، رفته ز نایم نوا
راه وصال تو را ، فعل گُنَه کرده سَد
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مدد
دریافت سبک
************************
شور من و نوای من ، آمدنت دعای من
مریض هجران شده ام ، ظهور تو دوای من
ای همه ی زندگی ام ، آینه ی خدای من
کعبه ی من زمزم من ، مروه ی من صفای من
یابن الحَسَن روحی فِداک ، مَتی ترانا وَ نَراک
******
نیمه ی ماه نَبَوی ، ذکر دلم نام تو شد
ببین دل ِ هوایی ام ، کبوتر بام تو شد
کاسه ی جان پُر از کرم ، ز رحمت عام تو شد
ساقی ِ جام معرفت ، مست ِ می ِ جام تو شد
یابن الحَسَن روحی فِداک ، مَتی ترانا وَ نَراک
******
به لیله ی جان و دلم ، فروغ تو صبح ِ سَحَر
پور امام عسگری ، کرم کن و مرا بخر
اشاره ای کن به دلم ، تا که شود زیر و زبَر
جان گل امّ البنین ، مرا به کربلا ببر
یابن الحَسَن روحی فِداک ، مَتی ترانا وَ نَراک
******
تو نور اَحلا عَسَلی ، بی مَثَل و بی بدلی
عنایتت فاش و جلی ، ای به همه عالَم وَلی
ز جود و رحمت تو و ، لطف خدای ازلی
گشته مناجات دل و ، ذکر لبم علی علی
حجّت حیّ ازلی ، علی علی علی علی
دریافت سبک
******************
نیمه ی ماهِ زیبای شعبان آمده جلوه ی حیّ منّان
نور دل و جان همه آمد مهدی آل فاطمه آمد
لطف تو بی عدد یابن الحسن مدد
یا مهدی یا فارس الحجاز
******
زینت محفل و مجلس آمد نرگس حضرت نرجس آمد
تبارک خدا به روی تو عالم همه فقیر کوی تو
تو نور سرمدی آقا خوش آمدی
یا مهدی یا فارس الحجاز
******
میگیریم در حریم نوکری ما عیدی از امام عسگری
خدا به تو زیبا پسر داده پسر نگو ، قرص قمر داده
عیدی به ما بده یک کربلا بده
یا مهدی یا فارس الحجاز
دریافت سبک
************************
نیمه ی ماه رسول ، اومده دلبر ما
مهدی آل عبا ، سیّد و سَروَر ما
محبوب دلها خوش آمد یار بی همتا خوش آمد
ذکر اهل آسمونا خورشید زهرا خوش آمد
اباصالح یابن الزهرا
******
بهتر از باغ بهشت شده شهر سامرا
فاطمه عیدی میده به همه منتظرا
به نیمه ی ماه شعبان روی مهدی شد نمایان
قلب شیعه شاد ِ شاد و حال دشمن شد پریشان
اباصالح یابن الزهرا
******
کن قدم رنجه ببین ، شَعَف منجلی و
به روی کعبه بزن ، پرچم یا علی و
اَلعَجَل ای سبط طاها ای صاحب تیغ مولا
تا که بشه با ظهورت وهّابیت خوار و رُسوا
اباصالح یابن الزهرا
دریافت سبک
************************
جلوه ی خوش، عهدی آمد ، مهدی آمد ، مهدی آمد
آمده کعبه دلها ، آمده یار بی همتا ، آمده مهدی زهرا
سیّدی یا اباصالح
******
خاک کویت ، عرش اعلا ، عشق رویت ، باشد اَحلا
من عَسَل یا ابا صالح ، بی بدل یا ابا صالح ، اَلعَجَل یا ابا صالح
سیّدی یا اباصالح
******
با نوای ِ ، یا حسینی ، با شهیدان ، با خمینی
عهد دلدادگی بستیم ، دل ز غیر تو بُگسَستیم ، در رَهَت جان فدا هستیم
سیّدی یا اباصالح
******
ای عزیز ِ، هل اَتایی ، کن تو مارا ، کربلایی
ای مَه ِ بی نشان ِ ما ، دلبر جاوِدان ما ، ای امامِ زمان ِ ما
سیّدی یا اباصالح
دریافت سبک
************************
جان فدایت ای ، روح هم عهدی مصلح عالم ، حضرت مهدی
بهترین کلام ما یابن الحسن سیّد و امام ما یابن الحسن
تو نور چشم همه ای ، گل پسر فاطمه ای
ای حماسه و شکوه جاویدان ای حقیقت دعا روح قرآن
ای ظهور نور تو در بیت الله حاجت دل تمام عاشقان
سیدی یا سیدی یابن الحسن
******
نیمه شعبان ، جشن میلاد است با همه غمها ، شیعه دلشاد است
میرسد نسیم دیدار از گلشن لرزه از نام تو بر قلب دشمن
هر که عبدی آزاده است ، بر یاری ات آماده است
ایّها العزیز ما مولا مولا العَجَل یا منتقم ، یابن طاها
در رکاب تو همه جان بر کفیم با سلاح اشک و ایمان و تقوی
سیدی یا سیدی یابن الحسن
******
با ظهورت ای ، زاده ی هابیل می رسد روز ، مرگ اسرائیل
در دمشق و در منامه اهل دین جملگی اسیر قوم ظالمین
سفیانی ها گرم جفا ، آقا بیا آقا بیا
ما همه به راه عترت و قرآن جان پی ِ رضای جانان میدهیم
با اطاعت از ولیّ امرمان در سپاه عشق تو جان میدهیم
سیدی یا سیدی یابن الحسن
دریافت سبک
************************
گل زهرا یا مهدی
امام ما یا مهدی، تویی مولا یا مهدی
بگو پس کی میایی ، گل زهرا یا مهدی
شب نیمه ی شعبان ، گرفتم با تو اِحیا
گدایت را دعا کن ، تو ای مهدی زهرا
دعا کن یابن الزهرا ، منی که غرق دردم
دگر پیشت ز عصیان ، سر افکنده نگردم
منم مُحرم به عشقت ، تو هستی بیت و میقات
دعا کن یابن الزهرا ، شوم اهل مناجات
شدم ننگ شریعت ، نبودم زینت دین
دعا کن یابن الزهرا ، نگردم بد تر از این
دعا کن ای شمیمِ ، غمت در شامه ی من
نماز اوّل وقت ، شود برنامه ی من
سُلوک بنده را پُر ، سعادت کن سعادت
نصیب عبد عاصی ، شهادت کن شهادت
از اعمال بد ِ من ، شده محزون دل تو
به هر عُصیان یا مهدی ، نمودم خون ، دل ِ تو
همیشه در همه جا ، اُمید من تو بودی
بدی کردم ولی تو ، خطا پوشی نمودی
بُوَد صد همچو یوسف ، اسیر چاه عشقت
بیا و کن مرا هم ، فدای راه عشقت
به صحرای ولای ِ ، تو آواره شَوَم من
نگاهت را مگردان ، که بیچاره شَوَم من
تو نور هل اتایی ، تو مصباحُ الهُدایی
تو را حقّ ابالفضل ، مرا کن کربلایی
مرا کن کربلایی ، به دستان بریده
به حقّ آن برادر ، که شد قدّش خمیده
عمویت غرق خون و ، حسین اشکش روان بود
چه آتش زین مصیبت ، به قلب کودکان بود
به خیمه سوز و آه و ، نوای آب آب است
علی با کام تشنه ، به دامان رباب است
در این گرمای سوزان ، لب اصغر بسوزد
عمو غرقه به خون ، دل مادر بسوزد
دریافت سبک
************************
ای که اُمید همه ای ، صاحبُ الاَمر و امام ِ زمان
بر لب ما زمزمه ای ، صاحبُ الاَمر و امام ِ زمان
نور دل فاطمه ای ، صاحبُ الاَمر و امام ِ زمان
بحر عطا یا مهدی سَروَر ما یا مهدی
شمس ولا یا مهدی سیّدُنا یا مهدی
سیّدُنا یا مهدی
******
بی سر و سامان تو ایم ، سر و سامان دل ما تویی
دست به دامان تو ایم ، به کرم نابی و یکتا تویی
گوش به فر مان تو ایم ، مقتدای همه دنیا تویی
نور جلی یا مهدی سبط علی یا مهدی
شمس هدی یا مهدی سیّدُنا یا مهدی
سیّدُنا یا مهدی
******
ذکر لب اهل ولا ، باَبی اَنتَ و اُمّی شَها
ای پسر خون خدا ، سر و جانها به فدای شما
قسمت ما کن ز کرم ، نجف و سامره و کربلا
حاجت ما یا مهدی چون شهدا یا مهدی
کرببلا یا مهدی سیّدُنا یا مهدی
سیّدُنا یا مهدی
دریافت سبک

*****************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی