کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها-8

**************

خادم زینب

زمینه

مدینه امشب داره        هوای ماتم بازم
سیرم از این دنیا و       وقت غروبه کم کم

بعد حسین این خونه          برامه دارالاحزان
باغ دل حید رو           گرفته دست طوفان

یتیمای فاطمه رو             کنیزی کردم و ولی
نشد که من فدا بشم          برا یتیمای علی

وای از داغ حیدرو          وای از غربت حسن
وای غم های فاطمه         وای رسیده آخر بمن

ای شفیعه ی روز جزا
یا فاطمه اشفعی لنا


ام بنینم اما              کوبچه هام واویلا

میگن که رفته عباس       سرش به روی نی ها

فدا حسین و زینب          هرچی دارم تو دنیا
چهار جوون دادم من          فدا علی و زهرا

شدم نمک گیر علی               شدم کنیز بچه هاش
خداروشکر که من شدم         صاحب عزای روضه هاش

ای ام بنین علی             ای سایه نشین علی
ای پشت و پناه غم و       این قلب حزین علی

ای شفیعه ی روز جزا
یا فاطمه اشفعی لنا


امشب برا مهمونى        فاطمه دعوت کرده

یعنی نون سفرش رو       با همه قسمت کرده

صاحب عزاشه زهرا        روضه ی ام العباس
پرشده روضش امشب     از عطر گلهای یاس

صدای آهه مادره         یکی داره دق میکنه
یکی داره تو روضه ها       بما تصدق میکنه

وای میسوزه قلبشو        وای چشماش پر آبه باز
وای امشب تو روضه ها      وای اشک ربابه باز

ای شفیعه ی روز جزا
یا فاطمه إشفعی لنا

 

***************

حسین رحمانی

زمینه

 بقیع شاهد حال منه      خاکی باز پرو بال منه
غصه ها به دنبال منه         گریه گریه می کنم

پهلوونم ، قمر تو آسمونم
رفتی ای آروم جونم
یاد چشمات  روضه میخونم

عصای پیری من       بیا مادر کنارم
که از داغت خمیدم
به قربون دوچشمات        که پیش بی بی زهرا
تو کردی روسفیدم

ابالفضلم جان ابالفضل


ببین تار دوچشم ترم       کجایی ای عزیز پسرم
غمت آتیش زده جگرم      گریه گریه می کنم

دل حزینه، دیگه دلگیره مدینه
می زنم ناله زسینه
شدی شرمنده از سکینه

حلالیت میگیرم       من از خانوم رباب و
سکینه هر روز وشب
منم مثل تو دارم       خجالت میکشم از
روی نیلی زینب

ابالفضلم جان ابالفضل

 

همه عالم فدای حسین        فدای روضه های حسین
جای زهرا برای حسین      گریه گریه می کنم

وای ازین غم،روزمین افتاده پرچم
کمر حسین شده خم
جا داره که بسوزه عالم

تو رفتی و حسین م      پیش چشمای زینب
توگودال دست وپازد
شنیدم که رقیه       به زیر تازیونه
تورو هردم صدازد

ابالفضلم جان ابالفضل

****************

رضاباقریان

زمینه

کجایی قرارم. بی قرارم.این دمِ آخر. بیا کنارم
صدام گرفته.آروم ندارم.تا که بیایی.چشم انتظارم
من و ببین ای علمدار. بارونیِ چشمام امشب
روضه می خونم با گریه. امون امون از دلِ زینب
یا ام البنین بی بی جان ۳

 

کجایی ماهِ. شبِ تارم. دلم خزونه. ای بهارم
خدا می دونه.ای نگارم. یه عمرِ که من.عزادارم
شنیدم ای یاسِ پرپر. کمرِ یار و شکستی
تا با یه تیرِ سه شعبه. میونِ خون هجله بستی
یا ام البنین بی بی جان ۳


مادر شنیدم .تو رو کشتن . زدن به فرقت.گُرزِ آهن
بهت یه جرعه.آب ندادنمشکت و با تیر.ازت گرفتن
علقمه شد غرقِ خون و. تنت و در خون کشیدن
وقتی افتادی رو خاکا. سرت و از تن بریدن
یا ام البنین بی بی جان ۳

****************

هاشم محمدی آرا

زمینه

 

ای مادر اباالفضل،بی بی بی قرینه
هستی من فدای،حضرت ام البنیه

ام الادب هستی و آرامش دریایی
ای تکیه گاه حیدر،تومادر سقایی
نذر اباعبدالله،دادی پسرهایت را
دستان عباس خود،گلهای زیبایت را

میخونم با شور و احساس
نوکرتم بی بی به حضرت عباس


از دست تو میگیرم،امضای کربلارو
ممنونتم که داری،بی بی هوای ما رو

مادر گرفتارِ لطف و عطایم من
دلتنگ دیدار کرب و بلایم من
از عشق عباست دیوانه و مستم
تا آخر عمرم پای شما هستم

ام الادب ام العباس
نوکرتم بی بی به حضرت عباس


از غربت تومادر،دارم غمی به سینه
سینه زنان ایشالله،یکشب میایم مدینه

مابر گدایی تو بی بی قسم مینازیم
صحن وسراتومثل صحن نجف میسازیم
گل بوته های یاس وروقبرت ومیذاریم
بهرزیارت بی بی آماده ی دیداریم

ای صاحب عشق واحساس
نوکرتم بی بی به حضرت عباس

***************

امیر حسین سالاروند

زمینه

بی تابم حزینم               داغت موند رو سینم
بیا ببین که تو بقیع        روخاک غم/ میشینم ۴

تمومه امیدم/ عباس ۳
پسر رشیدم/ عباس ۳

زهرا برا تو گریه کرده منم برا حسینش
زهرا برا تو غصه خورده من برا نورعینش

وَیلی علی شِبلی اباالفضل، وَیلی عَلی شِبلی ۲


زیر آفِتابم       من مثل ربابم
میگم همش با دل خون     ای تشنه لب/ اربابم ۴

لالایی میخونه/ لالا ۳
لالا گله پونه/ لالا ۳

بار خجالتو بیا از روشونه هام تو بردار
چشم رباب هنوز به راه مشک توئه علمدار

وَیلی علی شِبلی اباالفضل، وَیلی عَلی شِبلی ۲


من ابر بهارم                    ای دار و ندارم
تو و عمود آهنین    چشت زدن/ سردارم ۴

چراغ قیامت/ چشمات ۳
سند شفاعت/ دستات ۳

دستای از بدن جدای تو که رو دست زهراست
روز قیامت آبروی همه اباالفضلیاست

وَیلی علی شِبلی اباالفضل، وَیلی عَلی شِبلی ۲

*****************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی