کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها-30

*******************

گر همه باشید خصم جان او
من به جان باشم بلاگردان او

فاطمه تنها طرفدار علیست
در هجوم دشمنان یار علیست

دیده پوشیدم ز جان خویشتن
ای مغیره ، هرچه میخواهی بزن

این در کاشانه ، این پهلوی من
این غلاف تیغ ، این بازوی من

من به جان زخم علی را میخرم
گو چهل نامرد ریزند بر سرم

گر برآید شعله از کاشانه ام
یا که گردد قتلگاهم خانه ام

گر شود پرپر ز جور قاتلم
غنچه نشکفته در باغ دلم

گر رود از ضرب سیلی هوش من
گوشوار بشکند در گوش من

گر شوم با کوه آتش روبه رو
یا رود مسمار در قلبم فرو

گر رسد در پشت در جان بر لبم
افتم از پا پیش پای زینبم

گر شود در لحظهٔ سقط جنین  
از جفای دشمنان نقش زمین
 
باز میگویم به آوای جلی
یاعلی و یاعلی و یاعلی

****************

دوباره هیزم دوباره نمرود
فاطمه خونت چه خونه ای بود
نفس کشیدن تو این همه دود
اما نفس بکش زود

صدا صدای استخونه
خدا کنه زنده بمونه
نگاه بکن که نیمه جونه
میخواد بمونه نمیتونه
وااای   نرو زهرانرو زهرانرو زهرا
***

بچه هاتو میببنم
هی به دور تو میگردن
مردمایی که میبینی
بی حیا و نامردن
این مغیره و قنفذ
دست به روت بلند کردن
شکسته صورت و گونه
شکسته شونه و گردن
چه دردی بین دنده هاته
چه غصه ای تو خنده هاته
چه لرزشی توی صداته
چه لکه خونی تو چشاته
وااای نرو زهرانرو زهرانرو زهرا
***
همه قرار دلم رو بردی

بگو حسین و به کی سپردی
میدونم این رو که غصه خوردی
تنورو دیدی تاب نیاوردی
روضشو جبرییل میخوند
قبل از اینکه بیاد دنیا
کربلا میکشن این ها 
حسینو بدتر از یحیی
با لب تشنه جون میده
بین دو نهر آب تنها
سرشو میبره خولی
تنش میمونه تو صحرا
سوال من که بی جواب نیست
مهریه ی تو مگه آب نیست؟
پس چرا با گلوی تشنه
سرش رو میبرن با دشنه
وااای کربلاکربلاکربلا

******************

ما در دو جهان فاطمه جان دل به تو بستیم
محبان تو هستیم
نظر کن ز عنایت ، به فردایِ قیامت

در معرکۀ عشقِ تو ما مردِ جنونیم
همه فاطمیونیم
به دنبالِ شهادت ، فداییِ ولایت

در عشقِ علی سینه سپر تا دم آخر
تویی عاشقِ حیدر
خروشِ تو در این راه ، علیاً ولی الله

ما در دو جهان فاطمه جان دل به تو بستیم
محبان تو هستیم
نظر کن ز عنایت ، به فردایِ قیامت

دستِ همه بر چادر تو در صفِ محشر
به قربانِ تو مادر
اگر توبه شکستیم ، به امید تو هستیم

ما در دو جهان فاطمه جان دل به تو بستیم
محبان تو هستیم
نظر کن ز عنایت ، به فردایِ قیامت

ای روحِ علی جان نبی اُم ابیها
تویی حضرتِ زهرا
فدایِ تو پیمبر ، به قربانِ تو حیدر

ای راضیه و مرضیه و کوثر و طاها
تویی عصمتِ کبری
پناهِ همه عالم ، تویی فاطمه جانم

ما در دو جهان فاطمه جان دل به تو بستیم
محبان تو هستیم
نظر کن ز عنایت ، به فردایِ قیامت

ماییم فدایِ حرم زینبِ کبری
به فرمانِ تو زهرا
همه بندۀ عشقیم ، نگهبانِ دمشقیم

نوحۀ ما و همه این سلاما
نثار روح همه پیر غلاما

قال رسول الله نورُ عینی
حسین منی - انا من حسینی

**************************

هستی ام بودی، می روی تنها         رحم کن بر من، آخر ای زهرا
فاطمه جانم - فاطمه جانم        
از کفم رفتی، ای امید دل           زندگی بی تو، شد به من مشکل    
فاطمه جانم – فاطمه جانم
گشتی آسوده، آخر از غم ها           تو شدی راحت، من شدم تنها
فاطمه جانم – فاطمه جانم   
من نشانه از، میخ در جویم         می روم با چاه، درد دل گویم
فاطمه جانم – فاطمه جانم
بغض خود پنهان، در گلو دارم           چشم زینب را، پیش روی دارم
فاطمه جانم – فاطمه جانم
هستی ام بودی، رفتی از دستم      تو چرا رفتی، من چرا هستم
فاطمه جانم – فاطمه جانم
رفتی ای زهرا، پیش پیغمبر         علیِ تنها، گشته تنها تر
فاطمه جانم – فاطمه جانم
تو کفن پوشی، من سیه پوشم       ناله های تو، مانده در گوشم
فاطمه جانم – فاطمه جانم
از رخ بابت، من خجل باشم         تو شدی کشته، زنده من باشم
فاطمه جانم – فاطمه جانم
گریه بر طفلِ، بی گنه کردم         تو کتک خوردی، من نگه کردم
فاطمه جانم – فاطمه جانم
طعمۀ آتش، بیت داور شد            قتل فرزند و قتل مادر شد
فاطمه جانم – فاطمه جانم

**********************

مرو یا فاطمه مرو یا فاطمه
ستارۀ انور من زهرا زهرا مرو .. زهرا زهرا مرو
امید و همسنگر من زهرا زهرا مرو .. زهرا زهرا مرو
تو و عزم سفر/ من و این زمزمه/ مرو یا فاطمه2
چه ها دیدی که دل/ بریدی از همه/ مرو یا فاطمه2
مرو یا فاطمه -س -  مرو یا فاطمه مرو یا فاطمه  -2 -
ستارۀ انور من زهرا زهرا مرو       
امید و همسنگر من زهرا زهرا مرو  -2 -

شکسته آیینه من/ زهرا زهرا مرو        
غم تو درسینه من / زهرا زهرا مرو

گل نیلوفری/ تو یار حیدری/ مرو یا فاطمه -2 -
ببین غوغا شده / علی تنها شده / مرو یا فاطمه -2 -
ستارۀ انور من زهرا زهرا مرو       
امید و همسنگر من زهرا زهرا مرو  -2 -

تو و عزم سفر/ من و این زمزمه/ مرو یا فاطمه -2 -
چه ها دیدی که دل/ بریدی از همه/ مرو یا فاطمه -2 -
گل یاس علی/ تو عشق حیدری/ مرو یا فاطمه -2 -
ببین غوغا شده / علی تنها شده / مرو یا فاطمه -2 -
*******************

خداحافظ ای زخم بر دل نشسته        خداحافظ ای یار پهلو شکسته
خداحافظ ای رونق آشیانم       خداحافظ ای قوت زانوانم
خداحافظ ای جسم بی جان زهرا      خداحافظ ای مانده در کوچه تنها
خداحافظ ای گریه های شبانه       خداحافظ ای بانوی بی نشانه
خداحافظ ای داغ در دل نهفته       خداحافظ ای موی آتش گرفته
خداحافظ ای خاطرات غم یار       خداحافظ ای خون مانده به دیوار
خداحافظ ای یار در خون تپیده      خداحافظ ای یاور قد خمیده
خداحافظ ای یاور مهربانم        خداحافظ ای مادر کودکانم
خداحافظ ای یاس صورت کبودم

خداحافظ ای یاس ساقه شکسته     خداحافظ ای پرستوی خسته
خداحافظ ای یار و یاور حیدر          خداحافظ ای یاس پر پر حیدر
خداحافظ بستر منه خسته        خداحافظ ای یار خانه نشسته
خداحافظ ای کوچه های مدینه          خداحافظ ای درد بازو و سینه
خداحافظ ای کوچه های مدینه        خداحافظ ای میخ پهلو و سینه
خداحافظ ای نماز نشسته          خداحافظ گوشواره شکسته
خداحافظ ای شهر ماتم و کینه      خداحافظ ای غریب مدینه
خداحافظ ای نخل های مدینه       خداحافظ ای خانه ی مهر و صفا
خداحافظ ای غصه های علی          خداحافظ ای چادر خاکی    
خداحافظ ای شهر پیغمبر
 ********************

 خدا مادرم را کجا میبرند        گمانم برای شفا میبرند
من و خانه داری / من و سوگواری / مرو فاطمه
گل یاس حیدر کجا میروی      بگو بی من آخر کجا میروی
غمت حاصل من / ربودی دل من / ز جان خسته ام
غریب غریبم/ بسویت حبیبم / نظر بسته ام
چرا چهره از من نهان میکنی       علی را زغم نیمه جان میکنی
تو که با وفایی / مگو از جدایی / بمون مونس من
تمام قرارم / ببین ای نگارم / که من بی کسم
بزخم دل من نمک میزدند       ترا بین کوچه کتک میزدند
من و دسته بسته / تو پهلو شکسته / گل پرپرم
چه گردد زمانی / بر من بمانی / مرو از برم
فلک کرده غارت همه هست من      گرفته تب و تابم از دست من
عدو ظالمانه / چه با تازیانه / نموده جفا
که گل شد ز غنچه جدا    به مابین کوچه ز شاخه جدا
امید علی شد دگر نا امید       دریغا زمان جدایی رسید
زجا خیز و بنگر / ز هجرانت آخر / شدم دل کباب
نه بر احترامم / که حتی سلامم / ندارد جواب
فلک با دل من چها کرده ای       گلم را زغنچه جدا کرده ای
تو با ضرب سیلی /  زدی رنگ نیلی / به آمال من
مرا در فراقش /  کشیدی به آتش / ببین حال من
خدا باشد آگه که تا زنده ام       ز روی کبود تو شرمنده ام
تو ای یادگارم / بمان در کنارم / گل یاس من
در این وادی غم /  که پاشیده از هم / شد احساس من
شب سرد و تارم ندارد سحر    گل و غنچه من زند بال و پر
خزان شد بهارم / سیه روزگارم / من دل غمین
خدایا گواهی / در این بی پناهی / شدم بی معین

*************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی