کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها-24

*******************

 امیر عباسی

زمزمه - واحد

 

تو روضه ها می سوزیم ، با نوحه های زهرا

ایشالا که بمیریم ، همه برای زهرا

برای عصمت خدا جا داره که بمیریم

به یاد دود و شعله ها جا داره که بمیریم

سینه زَنا من و شما جا داره که بمیریم

ذکر فرشته ها همه یا فاطمه یا فاطمه

بگو چرا قدّت خمه یا فاطمه یا فاطمه

 ******

 با ناله های زهرا ، چه محشری به پا بود

 میون دود و آتیش ، به فکر مرتضی بود

همش میگفت پسر عمو هستی من فدایت

به ناله یا علی میگفت با درد بی نهایت

با پهلوی شکسته شد فدایی ولایت

ای کشته راه ولا یا فاطمه یا فاطمه

سوخته برات همه دلا یا فاطمه یا فاطمه

 ******

 پیام فاطمیه ، همیشه جاودانه 

باید که درس بگیرن ، مردم هر زمانه

هجوم ظلم و فتنه ها خزون هر بهاره

شهادت امّ الحسین از بی کسی یاره

حمایت از راه علی خیلی هزینه داره

ایشالا که ثابت قدم باشیم به یاری ولی

کنیم همه حمایت از خمینی و سید علی

 

دریافت سبک

***************************

 محسن طالبی پور

زمینه

اومده فاطمیه هوای آسمون شده بهاری

اومده فاطمیه ماه عزا و اشک و بی قراری

اومده فاطمیه ، اومده فاطمیه

رسیده شب غم فاطمه

می خونن همه به این زمزمه

مدد یافاطمه

******

می خونه فاطمیه ای اهل عالمین غریبه مولا

می خونه فاطمیه مدیونه شیعه تا ابد به زهرا

می خونه فاطمیه ، می خونه فاطمیه

طرفدار حق تویی فاطمه

علمدار حق تویی فاطمه

مدد یافاطمه

***************************

محسن طالبی پور

زمینه

 

می باره دم به دم چشام ابر بهارم

بابا برای دیدن تو بی قرارم

از وقتی که رفتی بابا کوه غم شده دل من

حالا داره بی کسی و دوری می شه قاتل من

دیگه طاقتی نمونده بابای خوبم برام

دیوار و در مدینه خسته شد از ناله هام

از این همه گریه کم شده سوی چشام

دست من و تو خونه می گیرن بچه هام

بابا برس به داد دل بی تاب من

******

با اینکه راضین اینا به مرگ زهرا

نمی گیرن دیگه ازم سراغی بابا

اما من بازم براشون این شبها دعا می کنم

برای همه طلب رحمت از خدا می کنم

اشک من فقط برای تنهایی مرتضاس

بابا این روزای آخر گریه ی من بی صداس

ترسم اینه که علی میون این قفس

از غصه ی بی کسی بیفته از نفس

بابا برس به داد دل بی تاب من

 

دریافت سبک

*************************
محسن طالبی پور
زمینه - شور

 

مادر مهربون چرا تو حرم نداری

تو مدینه ای و غریبی و بی مزاری

وای من وای من ، از جفای این زمونه

(چرا کفن ودفنت تو مدینه شد شبونه)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

******

شنیدم که بودی حامی علی تا آخر

دادی تو جونتو برای قرار حیدر

اومدیم تا بگیم که ممنونیم از تو مادر

(بمیرم برا ما موندی بین دیوار و در)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

******

با چشای کبود نگاهی به نوکرات کن

ما رو هم خادم نوکرای بچه هات کن

مادر آسمون ما رو هم کن آسمونی

(یه عمره شهادت آرزومونه می دونی)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

******

شنیدم شنیدم که راهت رو بسته قنفذ

شنیدم که بوده تازیونه دست قنفذ

الهی به سوزه توی شعله هست قنفذ

(بمیرم بمیرم بازوتو شکسته قنفذ)2

مادر ، بی مزار ، الهی برات بمیرم

 

دریافت سبک

**************************
محمدجواد حیدری

زمینه

 

چند روزیه داره زینب

حسرت دیدن رو تو

 وضو گرفتی و دیدم

ورم زخم بازو تو

نفست افتاده به تپش ، از بازوی شکسته نکش

ترو به جون زینب کار

مگه که مرده زینب تو ، که واسه ی قدم زدنت

 می‌کشی منت دیوار

رحمی بکن به قلب زارم

بسه همین غمی که دارم

مرهم روی زخمات میزارم

نرو نرو امید زینب

******

چی شده مادر اینجوری

بهونه ی کفن داری

گریه و حرف پنهونی

چند شبه با حسن داری

بخدا داری خوب میشی زود ، مگه همین دو روزه نبود

موی منو زدی شونه

پس چیه قصه ی کفن و ، حرفای آخر و زدن و

تابوت گوشه ی خونه

بی تو از این زمونه سیرم

شفا تو از خدا و میگیرم

یا که منم باهات می‌میرم

نرو نرو امید زینب

 دریافت سبک

***************************

زبانحال امیرالمومنین علی (ع)

زمینه

 

می‌بینم چشمات بسته س

می‌بینم قلبت خسته س

می‌بینم زهرا ، دلت انگاری ، گرفته و شکسته س

سخته ، میبینم نیمه جونی

زهرا ، گل یاس خزونی

پیشم ، بمون خیلی جوونی

نیاره خدا اون روزی رو

که دیگه نباشی کنارم

می‌ترسم از اون لحظه خانوم

غصه دارم

واویلا واویلا واویلا

******

شده چشمم بارونی

حالا که تو گریونی

چرا خانومم ، بسازم تابوت؟ ، آخه خیلی جوونی

زهرا ، توی قلبم تشویشه

از غم ، دلم آروم نمیشه

کنده ، شدی ای گل از ریشه

تا دیدم که صورت کبودی

یه دفعه دلم شعله ورشد

شروع همه روضه هام از

میخ درشد

واویلا واویلا واویلا

******

دلت میاد تنها شم

اسیره غم ها باشم

دیدم پشت در ، زدی بال و پر ، نذاشتن باز باباشم

دیدم ، که پشته در افتادی

دیدم ، چه جور با سر افتادی

حالا ، توی بستر افتادی

برای همیشه میری و

نمیشه دلم بی تو آروم

صدا هق هق گریه هامو

بشنو خانوم

واویلا واویلا واویلا

******

به زینب کفن دادی

برای حسن دادی

با چشمای تر ، دیدم که آخر ، تو یک پیروهن دادی

گفتی ، به زینب تو کربلا

میشه ، حسینش تک و تنها

میره ، سرش روی نیزه ها

به زینب میگی توی گودال

برادر تنش میشه پامال

می بینه حسین و تو مقتل میره از حال

واویلا واویلا واویلا

دریافت سبک

***********************

امیر عباسی

زمینه

 

جای این غصه ها تا ابد ، در دل مرتضی میشود

دست بشکسته قدّ کمان ، قاتل مرتضی میشود

مرو از برم یا فاطمه

تویی یاورم یا فاطمه

بخوانم تو را با سوز دل

به چشم ترم یا فاطمه

گل پرپرم یا فاطمه

******

اشک و خون جگر وای ِ من،شرح قتل ِ پسر وای من

گریه ی فضه و بچه ها ، داغ دیوار و در وای من

شده جان تو اینجا فدا

مدینه شده ماتمسرا

غم تو بُوَد سرچشمه ی

غم ِ بی حد ِ کرببلا

گل پرپرم یا فاطمه

******

شعله ی آتش فتنه ها ، رفته تا خیمه های حسین

تا قیامت چو احوال تو ، غصه دارم برای حسین

تن بی سرش واغربتا

دو چشم ترش واغربتا

شده نوحه ی قتلگاهش

دم مادرش واغربتا

عزیز دلم حسین من

 

دریافت سبک

************************
میثم مومنی نژاد

آتش زدن در و دیوار

نوحه

 

دود آتش بلند ، خانه خاکستری

یاس حیدر شده ، رنگ نیلوفری

یا حجه الله ، آجرک الله

******

مرتضی کعبه و ، فاطمه در طواف

حج او را شکست ، ضربه های غلاف

یا حجه الله ، آجرک الله

******

صورت آفتاب ، چون شفق شعله ور

لاله روییده است ، بین دیوار و در

یا حجه الله ، آجرک الله

******

لرزه بر پیکر ، لاله و یاسمن

دختری ناله زد ، مادرم را مزن

یا حجه الله ، آجرک الله

******

آینه می شکست ، بسته دست علی

بال و پر میزند ، همه هست علی

یا حجه الله ، آجرک الله

 

دریافت سبک

************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی