کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها-23

*******************

حبیب باقرزاده

زمینه - شور

 

در هوای تو روضه می خونم

بی نگاه تو من پریشونم

از آسمون ندا میاد وای مادر مادر

قیامتی بپا شد از ماجرای در

اونی که پشت در افتاد برا حیدر نور عینه

مادرتموم دنیا مادر خوب حسینه

جوونیم به فدات یافاطمه یازهرا

******

از غم زهرا آسمون تاره

جبرئیل داره گریه می باره

تو آسمون ملائکه سیاهی می بندن

فرشته ها تو این شبا با شیعه هم دردن

مادر تموم عالم بی بی زهرای بتوله

یه اشاره کنه خانم عزاداریمون قبوله

جوونیم به فدات یافاطمه یازهرا

******

شد فدایی حضرت حیدر

از غم زهرا چشم عالم تر

بدون روضه های تو بی قرارم من

فدایی ولایتم جانثارم من

مثل زهرا تا قیامت همه حامی ولییم

تموم عالم بدونن عاشق سید علی ایم

جوونیم به فدات یافاطمه یازهرا

دریافت سبک

*************************
حبیب باقرزاده

شور

 

چشمای همه تره دلها غرق شرره

از داغ مادرمون آسمون محشره

سایه لطفش رو سرمه

جلوه ی نور قمرمه

افتخارم همیشه اینه که

حضرت زهرا مادرمه

سینه زن ها همه فدات

جون می دم پای روضه هات

مادر مادر یافاطمه

******

عالم زیر قدمت خیلی جانسوز غمت

مدیون تو شدم و بیرق و پرچمت

جلوه ذات خدا تویی

ماه شب مرتضی تویی

بانی اصلی سفر

وادی کرب و بلا تویی

اشکام جاریه تو عزات

جون می دم پای روضه هات

مادر مادر یافاطمه

 

دریافت سبک

************************
امیر عباسی

زمینه – شور

 

ای جان جهان یافاطمه یافاطمه جان

ای سرّ نهان یافاطمه یافاطمه جان

ای نور عیان یافاطمه یافاطمه جان

فضائلت بی همتا ، ملیکه ی دو دنیا

حبیبه ی مصطفی ، یافاطمه یا زهرا

یافاطمه یازهرا

******

ای یار ولا ای کوثر قرآن خدا

امّ النجبا آیینه ی انوار هدی

بنتُ النّبی و مادر امامُ الشّهدا

تو عصمت اللهی و ، حقیقت یا ربی

تو تربیت آموزِ ، حسین و هم زینبی

یافاطمه یازهرا

******

جانم به فدات وَ از عالمینت صلوات

روح برکات به نور دو عینت صلوات

بر زینب و بر حسن و حسینت صلوات

شبیه تو در گودال ، به ناله و چشم تر

شده دم نوکر ها ، حسین غریب مادر

حسین غریب مادر

 

دریافت سبک

*************************

محسن طالبی پور

زمزمه

شب غمت سحر نمیشه

از تو چرا خبر نمیشه

آرامش دلای مایی

بانی فاطمیه هایی

آقا کجایی

فاطمیه، اومده و ، پا به پای چشای تو دارم می بارم

مادر تو ، بی حرمه ، کجا باید سر به روی قبرش بذارم

آقا بیا 3 ، عزیز زهرا

******

آقا منم ببر عیادت

عیادت یار ولایت

مادرتون نفس بریده

قدش ز غصه ها خمیده

غربت کشیده

چشماش و خون ، گرفته و ، از بس که گریه کرده دیگه وا نمیشه

هیچ کسی مثل فاطمه ، برای یاری علی پیدا نمیشه

آقا بیا 3 ، عزیز زهرا

 

دریافت سبک

************************

رضا رسولی

زمزمه

بعد از شهادت

 

بعد تو مونده برا من یادگاری

میخ درب سوخته با اشکای جاری

ای مهربونم ، یار جوونم ، لحظه لحظه خاطرت کرده منو پیر

خدا میدونه ، دلم چه خونه ، بعد رفتنت شدم از زندگی سیر

سینه ی من پرِ آهه

زندگی بی تو تباهه

بعد تو سنگ صبور من یه چاهه ، فاطمه

فاطمه یافاطمه یافاطمه جان

******

حالا من موندم و یک قلب شکسته

شبونه میام کنارت زار و خسته

همه کس من ، هم نفس من ، غم مرگ تو میده خیلی عزابم

قسم به پهلوت ، کبودیه روت ، بی تو دیگه من سلام بی جوابم

دنیا بی تو تاره تاره

حالمو ببین چه زاره

زندگیه بعد تو صفا نداره ، فاطمه

فاطمه یا فاطمه یا فاطمه جان

************************
صادق اویسی

هجوم و آتش زدن در و دیوار

زمزمه

 

فاطمیه رسید و ، دلم دوباره خونه

این شبا آسمونم ، روضه میخونه

گرفته روضمونو ، حال و هوای بارون

تنگ شده این دل من ، برای بارون

شکر خدا که اومد ، دوباره فاطمیه

اومده باز شبای ، عزای فاطمیه

فاطمی  میشه ، سال  جدیدم

لباس نومو ، مشکی خریدم

خدا رو شکر این ، شبا رو دیدم

فاطمه جانم

******

روضه ی مادر آورد ، جونمونو روی لب

قصه ی تلخ در شد ، گریز امشب

همون دری که آخر ، میون شعله ها سوخت

میخِ شو رو سینه ی ، مادر ما دوخت

آخرشم در افتاد ، به روی مادر ما

یه جوری افتاد شکست ، پهلوی مادر ما

در و شکستن ، که آخر افتاد

بمیرم اون دم ، که مادر افتاد

برای وقتی ، که با سر افتاد

فاطمه جانم

 

دریافت سبک

************************
حسین رضائیان

کوچه بنی هاشم

زمزمه - واحد

در میان کوچه به همره تو بودم

 از غم تو آن دم شعر عزا سرودم

دست من گرفتی ، و بردی ، میان کوچه های غم

تا ببینم آن ماجرا را ، ای کعبه ی درد و الم

نانجیبی آمد ، به سویت ، راه تو در کوچه گرفت

زان پس این دل من ، برای ، تو هر نفس نوحه گرفت

ای جوان مادرم ، ای گل پرپرم ، یاس ارغوانی من

******

ماجرای غم را به اوج خود رساندم

با دو دست خود گرد چادرت تکاندم

سوی خانه رفتیم و دستت ، میان دست مجتبی

روی خود گرفته، به چادر ، تا که نبیند مرتضی

تا ابد بسوزد ، ز غصه ، این طفل چون ستاره ات

در میان دستم ، گرفتم ، شکسته گوشواره ات

ای جوان مادرم ، ای گل پرپرم ، یاس ارغوانی من

 

دریافت سبک

*************************
یوسف رحیمی

زمزمه

بستر شهادت

 

در بین کوچه شد اگر دست تو بسته

مشکل گشای تو نشد دست شکسته

ای وای من ای وای من ، شرمنده ام مولای من

وای از غریبی

******

آتش به جان خسته ام زد سوز آهت

بین در و دیوار می‌شد قتلگاهت

شد بسته دست من ولی ، کاش بسته بود چشم علی

وای از غریبی

*************************

منصور عرب

آتش زدن در و دیوار

زمزمه - واحد

یواش یواش تو کوچه ها ، می پیچه عطر گل یاس

صدای تو دلم میگه ، بیاید که موسم عزاس

روضه بخون ، با دل خون

برا مصیبت یه مادر جوون

شال عزا بگردنت

قربون گریه هات برم صاحب زمون

وای مادرم

******

منزل اول عزا ، تو شبهای فاطمیه

روضه ی دیوار و دره ، که داغ اون دائمیه

دست خزون ، چه بی امون

رسید به شاخه ی گل یاس جوون

در که شکست ، دیدم نشست

پر شدش از لاله تموم خونمون

وای مادرم

 

دریافت سبک

*************************
سیدمحسن حسینی

زمزمه

کوچه بنی هاشم

زبانحال امام حسن (ع)

 

دیدم که شد نقش زمین ، یاس امیرالمونین

یک کوه غم دارم به سینه ، از کوچه ی تنگ مدینه

واویلتا آه و واویلا

******

تا کردم احساس خطر ، بر مادرم شدم سپر

در کوچه ها کردم دعایش ، خو را فکندم من به پایش

واویلتا آه و واویلا

******

من روی نیلی دیده ام ، من جای سیلی دیده ام

آورده ام در آن زمانه ، صاحب خانه سوی خانه

واویلتا آه و واویلا

******

با دیده از خون ترم ، شدم عصای مادرم

او بهتر از جان حسن بود ، دستش میان دست من بود

واویلتا آه و واویلا

******

ماندم که من گویم چه ها ، مردم میان کوچه ها

من بودم و آن روی حاکی ، من بودم و چادر خاکی

واویلتا آه و واویلا

****************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی