کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امام حسن علیه السلام-8

 ****************

مجتبی صمدی شهاب

زمینه

 

بیا خواهر بیا بنگر کشم پا بر زمین

بیا بیا ، بیا زینب بیا کنارم

بیا بیا ، بسوی مادر رهسپارم

داره میسوزه از شرار زهر کینه پیکر ، واویلا

دارم میرم آروم آروم آروم کنار مادر ، واویلا

مادر وای

******

لبم گلگون دلم پرخون ز زهر بی امان

شب و روز از غم غربت زدم ناله زجان

منم منم ، منم امام درد و غمها

منم منم ، غریبترین غریب دنیا

نامردی از همه دیدم دلم محیط غم هاست ، واویلا

همه میدونن حسن شهید شهید داغ زهراست ، واویلا

حسن وای

******

زهر کس من شنیدم صد کلام ناسزا

ولی عمرم به پایان شد میان کوچه ها

دلم دلم ، اسیر اون روز تاریکه

دلم دلم ، میون اون کوی باریکه

با مادرم منم به روی خاک ها فتادم ، واویلا

نمیره یاد چادر خاکیش ز یادم ، واویلا

زهرا وای

 

دریافت سبک

**********************

مجتبی صمدی شهاب
زمینه

 

چشمام و می بندم و ، لرزه داره پیکرم

خسته از مصیبت و ، روضه های مادرم

ناله از ، غم بی کسی میزنم

بخدا ، غریب مدینه منم

شد مثل برگ گل ، جیگرم پرپر

پر میزنم دیگه ، به سوی مادر

سردار بی کسم ، غریبم یارب

******

شاه بی سپاه مو ، هیچکی نیس کنار من

وادی غریب کشاست ، شهر من دیار من

قاتلم ، توی خونه همسرمه

قاتلم ، غریبی ه مادرمه

سیلی به مادرم ، زد و من مردم

همراه مادرم ، رو زمین خوردم

سردار بی کسم ، غریبم یارب

******

روز تلخی بود برام ، روز تار کوچه ها

میسوزم از اون بلا ، تاقیامت ای خدا

نانجیب ، راهمون و یکدفه بست

مادر و ، زد و دیگه از پا نشست

دور دیده بود آخه ، چشم بابا رو

با پا کنار زد از ، سر راه ما رو

سردار بی کسم ، غریبم یارب

 

دریافت سبک

**********************

مجتبی صمدی شهاب
زمینه

 

غروب غمزده شد چشای ترم

قاتل من شده روضه ء مادرم

شه بی لشکر وادی غربتم

غریب بی کس شهر پیغمبرم

شده چشام بارون شبنم

نداره زخم دلم مرهم

من حسن بن علی هستم

غریب ترین آدم عالم

آقام آقام آقام ای آقام

******

موی سیاه نمونده به روی سرم

بغضم و تو گلوم هی فرو می برم

حتی یه چاه ندارم واسه درد و دل

زخم زبونا رو من به جون می خرم

کسی نمونده کنار من

نمونده صبر و قرار من

تا که خلاص بشم از دنیا

زهر جفا شده یار من

آقام آقام آقام ای آقام

******

تو خونه از بیرون غربتم بیشتره

شرار قلبم از کینه ء همسره

گرجه میسوزم از زهرکینه ولی

ناله هام از غم کوچه و مادره

چشام از غصه شده خونبار

من و مادر بودیم و دیوار

دست سیاهی که رفت بالا

چشای مادر من شد تار

آقام آقام آقام ای آقام

 

دریافت سبک

**********************

محــمدمهدی روحی
زمزمه

 

قربون غصه های بسیارت

تنها بودی کسی نشد یارت

راحت شدی دیگه آقا ، از غصه ی زخم زبونا

دیگه کسی تو کوچه ها ، نمی گیره راهتو آقا

دیگه جلوت راه نمیرن ، قاتلای حضرت زهرا

مظلوم حسن مظلوم حسن ، پاره جگر غریب مادر

******

برات بمیرم که چیا دیدی

زیر لباس زره می پوشیدی

فضه می گفت که گریه هات ، پلک چشاتو زخمی کرده

بابات جوابشو می داد ، دل حسن دریای درده

تو کوچه دیده مادرش ، دنبال گوشواره می گرده

مظلوم حسن مظلوم حسن ، پاره جگر غریب مادر

 

دریافت سبک

***********************

محسن طالبی پور
زمینه

 

ببین تنم توون نداره

دردم دیگه درمون نداره

کار خودش رو کرده این زهر

هی می زنه منو زمین زهر

شد آتشین زهر

خواهر برام طشتی بیار که کار من دیگه تمومه

خوب می دونی که دیدن مادرمون زهرا یه عمره آرزومه

******

طوفان آهه روی لبهام

بهاری ی دوباره چشمام

کشته منو غمهای کوچه

کابوس ماجرای کوچه

دردای کوچه

از بعد اون روزا دیگه نفس من همش می گیره

سد کرده بود اون بی حیا راه من و مادرم و یادم نمی ره

******

تا سایه ی دستش رو دیدم

از ته دل فریاد کشیدم

نشد برا مادر سپر شم

یه جوری زد که خونجگر شم

بی بال و پر شم

یه جوری زد که ناله ی سنگای دیوارم در اومد

تا قیامت من از بابا  شرمنده ام کاری ز دستم بر نیومد

 

دریافت سبک

******************

محسن طالبی پور

زمینه

 

من آرزویی جز این ندارم

یه شب تو صحن تو پا بزارم

غربی تو آقا دلا رو می سوزونه

بگو چرا قبر تو ویرونه

هر کی میاد دیدارت پریشون و حیرونه

ای شاه با کرم حق توا حرم

حقت صحن و سراست آقا

گنبد طلاست آقا

حسن غریب مادر

******

شراره ها تا جگر رسیده

بیا که عمرم به سر رسیده

بیا که خواهر این طشت زخون دل لبریزه

بهار عمرم رو به پاییزه

آلاله های غربت از رو لبام می ریزه

حالا کبوترم بی تاب مادرم

زینب شده دم آخر

صدام زده مادر

حسن غریب مادر

 

دریافت سبک

************************

هاشم محــمدی آرا
واحد

 

کریم شهر مدینه ، اسیر و در بند کینه

غم تنهایی تو آقا تا ابد بر دلها می‌شینه

غریبی و بی پناهی ، پریشان و غرق آهی

نه یک یار و همدمی داری بین شهر غم بی سپاهی

گریم برای تو ، در این عزای تو ، جانم فدای تو حسن

آقام ، غریب آقام ، حسن

******

چها دیدی بین کوچه ، تورنجیدی بین کوچه

عصای دستان مادرگشتی و لرزیدی بین کوچه

صدای مادر شنیدی ، تودستان بسته دیدی

بمیرم باسن وسال کم تو ازاین ماتم چی کشیدی

خون جگرداری ، میل سفر داری، بی یاور و یاری حسن

آقام ، غریب آقام ، حسن

******

امان از ظلم زمانه ، غریبی در آشیانه

 دلم با یاد شما امشب یاد مادر کرد بی بهانه

تمام هستی حیدر ، شدی مادر زار و مضطر

به پیش چشم حسن گشتی بین کوچه چون لاله پرپر

ای وای ، از این ماتم ، خون شد دل عالم ، می میرم از این غم حسن

آقام ، غریب آقام ، حسن

******

چشامون ابر بهاره ، برات آقا خون می‌باره

نه صحن و نه گنبدی داری غربتت آقا گریه داره

بیاد سقای لشکر ، بیاد شش ماهه اصغر

 یه سقاخونه می‌سازیم آخر حسن جان با چشمای تر

گریم برای تو ، در این عزای تو ، جانم فدای تو حسن

آقام ، غریب آقام ، حسن

 

دریافت سبک

**************************

نوحه

 

روزه دارم من و خون دل افطار من شد

خواهرم گریه کن لحظه ی مرگ حسن شد

طشت پر خون خبر دارد ز حالم

که زد آتش عدو بر پرو بالم

یاحسن ، یاحسن ، مظلوم حسن جان

******

دل من ای خدا زخمی از زخم زبان بود

قصه ی مرگ من ، داغ مادری جوان بود

کودکی بوده ام دیدم که مادر

بین دیوار و در گردیده پرپر

یاحسن ، یاحسن ، مظلوم حسن جان

******

ای مدینه شده رنگ لاله کفن من

تیر دشمن زده بوسه ها بر بدن من

بر غریبی ی من زهرا بگرید

بر لب تشنه ام دریا بگرید

یاحسن ، یاحسن ، مظلوم حسن جان

******

شمع من قطره قطره مریز اشک جدایی

ای برادر تو مذبوح دشت کربلایی

یک دل و داغ بی اندازه سخت است

یک تن و اسب و نعل تازه سخت است

یاحسن ، یاحسن ، مظلوم حسن جان

 

دریافت سبک

*******************

بهمن عظیمی
شور

 

به روى گنبدى خیالى ، کبوترى شکسته بالم

حس میکنم که لطف آقام ، بازم شده شامل حالم

تصورکن رو اون قبور خاکى

بنا شه حرم چقدر دلنشینه

تصورکن گریه توصحن حسن

چقدر رؤیاییه چقدر شیرینه

یا حسن ، غریب بی حرم

******

نوکر چند روزه که نیستم ، ارادت من از قدیمه

کم منو زیاد می‌بینه ، بسکه امام حسن کریمه

یه عمره سنگ عشق این آقا رو

همیشه هر جا بر سینه می‌زنم

تموم اعتبارم از آقامه

به ولله ازش دل نمى کَنَم

یا حسن ، غریب بی حرم

******

هر موقع دورشدیم ازین در ، اومده دنبال من و تو

سه بار همه زندگی شو داد ، براى امثال من و تو

عجب حالى داره این بیقرارى

عجب حالى داره این اشک وزارى

خوشا به حالت اى ابر آسمون

که گاهى رو قبر آقام میبارى

یا حسن ، غریب بی حرم

******

امشب خود فاطمه میده ، مزد تموم عاشقا رو

می‌خره یک به یک تموم ، گریه کناى مجتبا رو

نه تنها ذکر تموم نوکرها

که ذکر فاطمه هم یا مجتبی ست

نداریم ترسی از روز قیامت

سر و کار ما محشر با مجتبی ست

یا حسن ، غریب بی حرم

 

دریافت سبک

********************

بهمن عظیمی
زمینه

 

شکر خدا با نظر زهرا

یه عمره مجنون حسین هستم

یه لطفی کرده مادر سادات

که تا ابد به زیر دین هستم

حس می کنم مثل رسول ترک

که در این خونه فقط کلبم

شور حسین تو سرمه اما

واسه حسن می تپه این قلبم

منم مجنون حسن لیلی

یه دل دارم مجتباییه خیلی

حسن جانم

******

شور حسین عشق حسن چون خون

تو رگ و ریشم جریان داره

فقط به عشق این دو تا آقاست

که قلب عاشق ضربان داره

میون باغ علی و زهرا

من گل یاسمن رو دوست دارم

قسم به لاله ی بدون سر!

خیلی امام حسن رو دوست دارم

همیشه مستم از جامش

شیرینه کامم از بردن نامش

حسن جانم

*******

تاریکی محضم و می دونم

که با حسن نور علی نورم

کاشکی خداوند جلی محشر

با حسنی ها کنه محشورم

خدا گذاشته رو سرم منت

نام شو کرده روی سینم حک

یه روزی ثابت میشه به عالم

گریه کناش بهشتی ن بی شک

ندارم از جهنم باک

حسن بال پروازمه تا افلاک

حسن جانم

******

روز ازل محبت و عشقش

قلب گرفتارم و عاشق کرد

غربت بی حد و حساب اون

سینه مو یک دشت شقایق کرد

قلب پر از غصه و اندوهم

مثل بقیعه خیلی غم داره

کاش نمیرم ببینم اون روز و

که مجتبی هم یه حرم داره

غمش عالم رو سوزونده

بمیرم واسش که بی حرم مونده

حسن جانم

 

دریافت سبک

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی